Volume knob: υποτιμημένο "εργαλείο";

elavd

Googlelavd
Μηνύματα
7,885
Πόντοι
38
Όντας φανατικός Fender-άκιας και ... μονοπηνι-άκιας (;D), επί πολλά χρόνια συνήθιζα να έχω το volume της κιθάρας μου στο 10. Ο μόνος λόγος που το ακουμπούσα, ήταν είτε για να κάνω mute την κιθάρα ή το πολύ για κανένα volume-swell...

Μετά από αρκετό καιρό που πήρα τον πρώτο λαμπάτο στο σπίτι μου, προσπαθώντας να παίξω σε λογικές εντάσεις δωματίου και να "δαμάσω τα...Watts" άρχισα ασυναίσθητα να κόβω λίγη ένταση από το volume της κιθάρας.

Ξαφνικά συνειδητοποίησα ότι ο ήχος αυτός (έχοντας δηλαδή το volume στο 7-8) μου άρεσε πολύ, μιας και έκανε την κιθάρα να ακούγεται λιγότερο επιθετική, ενισχύοντας τον ακουστικό της χαρακτήρα.

(Προφανώς βέβαια, αυτό δεν είναι καλό για όλους, αλλά για μένα είναι ;) )

Τελευταία, που παίζω όλο και περισσότερο με την 335 μου, συνειδητοποίησα ακόμη περισσότερο το γεγονός ότι το Volume της κιθάρας είναι ένα πολύ υποτιμημένο "εργαλείο"!

Ειδικά με τους humbuckers, παίζοντας με διαφορετικές τιμές volume, οι ήχοι που παράγονται είναι τόσο διαφορετικοί μεταξύ τους και χρήσιμοι που δεν το περίμενα ποτέ!

Συνειδητοποίησα ότι αυτή η χαζή λογική/αίσθηση που είχα πάντα, ότι δηλαδή το να μη παίζεις με το volume της κιθάρας στο 10, είναι "λάθος", μου στερούσε τόσο καιρό μεγάλης ποικιλίας ήχων!

Πιστεύω ότι οι πολλοί από εμάς ασχολούμαστε ελάχιστα με τα knobs της κιθάρας μας και κυρίως με το volume της.

Όσοι ανήκετε σε αυτή την κατηγορία των κιθαριστών θα σας πρότεινα να δώστε στα volume knobs σας μια δεύτερη ευκαιρία. Το αξίζουν ;)  8)

423261490_b55140989a.jpg


ΥΓ1: εκ των υστέρων βρήκα και αυτό το σχετικό άρθρο στο site της Gibson ;)

ΥΓ2: (για όποιον έχει χρόνο για χάσιμο) μπορείτε να δείτε εδώ ένα σχετικό θέμα που είχα ξεκινήσει παλιότερα στο TDPRI ;)

 
Volume, ο αγνωστος φιλος μας...

ειπαμε. Κατι ηξερε ο Jimi...  ολα στο 10 και ελεγχος απο τα controls της κιθαρας...

 
Eγω απλα να πω οτι οποτε βλεπω κιθαριστα να χρησιμοποιει 27 πεταλια με 15 ovd 3 διαφορετικους κομπρεσσορες και 12 eq ωστε να βγαλει διαφορα ηχοχρωματα και να μην ακουμπαει το volume knob στην κιθαρα του με πιανουν τα γελια.

Και το ονομα volume θα ελεγα ειναι πολυ υποτιμητικο οσων αφορα τις δυνατοτητες του συγκεκριμενου ποτενσιομετρου.

Προσωπικα το χρησιμοποιω τοσο πολυ που ενας απο τους πιο σοβαρους λογους που δεν μου αρεσει η x κιθαρα ειναι οτι δε με βολευει το που ειναι τοποθετημενο το vol knob ή το πως "ακουει" στις αλλαγες.

 
Μέγιστη απόλαυση: καρφί στον λαμπάτο και πειραματισμός με το volume και την πένα...χαμηλώνεις και τα φώτα και χάνεσαι στη νότα  :)

Το volume της strat είναι...stratηγικά τοποθετημένο  :P ασυναίσθητα κατεβάζεις το volume όσο παίζεις και έτσι ακούγεται καλύτερα η κιθάρα  ;)

Όταν απέκτησα λαμπάτο κατάλαβα επιτέλεους γιατί επιμένουν να έχουν volume αλλά και tone στις κιθάρες  :D

 
Εγώ θα έλεγα ότι το tone είναι ακόμη ποιο υποτιμημένο! Ειδικά για παίξιμο με drive, το rat ή το english muffin της ehx πχ είναι 2 πετάλια που μεταμορφώνονται με λίγο κόψιμο στο tone!

 
Για να εκτιμήσεις το volume & tone knob πρέπει να έχεις και έναν καλό ενισχυτή.

Σε modeling amp δεν μπορώ να πω πως όντως το χρησιμοποιώ για να “βγάλω”  ήχους…

Γεγονός είναι βέβαια, πως χαμηλώνοντας το volume, “κόβεις” και υψηλές συχνότητες αν δεν έχεις πατεντάρει το ποτενσιόμετρο.

Κορυφαία παραδείγματα θεωρώ τους Steve Morse (αρρώστια), Eric Johnson, Scott Henderson.

 
...κάτι που πραγματικά λάτρευα στην πλέον αγαπημένη μου κιθάρα ( :'() ήταν η ύπαρξη , εκτός από ξεχωριστό volume knob για κάθε έναν από τους tv jones, ενός ξεχωριστού master volume knob για να ελέγχει την συνολική έξοδο.....πραγματικό εργαλείο, ειδικά σε συνδυασμό με το tone switch.

....το volume knob εγώ το αντιλαμβάνομαι σαν προέκταση αλλά και σαν controller όλου του προενισχυτικού τμήματος (και ακόμη πιο πολύ όταν μιλάμε για υπεροδηγημένο ήχο) - και βασικά αυτό είναι, ένα "φανταστικό" input trim του όλου ενισχυτικού set up - και δεν μπορώ να το φανταστώ να μένει "σταθερό" ;)

 
Εξαρταται παντα απο το τι παιζεις και πως το παιζεις.

Στον Edge ας πουμε ή στον Andy Summers ειναι παντελως αχρηστο,στον SRV & στον B.B.KING ειναι εκ των ουκ ανευ.

Προσωπικα στη βασικη μου κιθαρα δεν εχω ..ουτε volume ...ουτε tone... ;D ;D

παντως αν παιζεις καρφι σε ενισχυτη το vol knob ειναι το Α και το Ω. 

 
K εγώ είχα δεί τον Jim Campilongo που έπαιζε με vol amp στο 10 κ ρύθμιζε το vol της κιθάρας του.... κ το δοκιμάσα κ εγώ.Οφείλω να πω οτι μου αρεσει η ηχητική παλέτα που υπάρχει κάτω απο το δεξί μας χέρι ;)

 
Δεν χρησιμοποιω καθολου το vol ουτε τα tone της κιθαρας μου.

Προσπαθω να φτιαχνω ακριβως τον ηχο που μου αρεσει με ολα στο 10 και απο εκει και περα εφ οσον μου αρεσει δεν τον πειραζω. Αφενος γιατι αντιπαθω το treble loss με το κατεβασμα του volume (παροτι υπαρχουν mods στη συνδεσμολογια της κιθαρας που το αποτρεπουν) αφετερου γιατι προτιμω η οποια επεμβαση στο σημα μου να γινεται απο εξωτερικες συσκευες (πεταλακια κ.λ.π) και λογω δραστικοτητας και λογω ευχρηστιας. Oi οποιες αυξομειωσεις στν ενταση και στις δυναμικες γινεται απο ενα volume pedal μετα τα od/dst ωστε και παλι να μην πειραζω καθολου τα χαρακτηριστικα του ηχου μου.

Παρολα αυτα εκτιμω απιστευτα κιθαριστες οπως ο Buchanan που χρησιμοποιουν "δημιουργικα" το volume της κιθαρας τους.

 
Και εγώ δεν αγγίζω τα κουμπάκια, για κάποιο διεστραμμένο λόγο όμως θέλω να υπάρχουν. Ίσως επειδή νομίζω ότι κάποτε θα αλλάξω γνώμη και θα αρχίσω να τα χρησιμοποιώ. Μάλλον όμως πουλάω παραμύθι στον εαυτό μου.

 
Προσφάτως (το τελευταίο χρόνο δηλ.) ανακάλυψα και εγώ τη μαγεία του volume knob.!

Ειλικρινά δε πίστευα ποτέ πως θα επηρεάζει τόσο τον ήχο.

Εγώ προσωπικά βλέπω μεγάλες διαφορές ακόμα και σε τρανζίστορ ενισχυτή (έχω το ''σκουπιδάκι'' Crate GT-15 στο δωμάτιό μου, τον οποίο υπεραγαπώ, μέχρι να πάρω λαμπάτο φυσικά).. :)

Το tone knob το πειράζω λιγότερο (έως καθόλου) ίσως επειδή μάλλον καταφέρνω να φτιάξω αυτόν τον ήχο που θέλω και χωρίς τη μεταβολή του.

Πάντως ειδικά πάνω σε σόλο, τα ηχοχρώματα του volume knob είναι εκπληκτικά. Που να είχα και λαμπάτο θα μου πείτε...Τέλος πάντων, δε θα έρθει και αυτός κάποτε; :-\

 
Ειδικα με το volume δεν υπαρχει περιπτωση να επαιζα χωρις αυτο. Το χρησιμοποιω ως εξτρα "πεταλι" για ο,τι μπορει καποιος να φανταστει. Ειχα πιασει τον εαυτο μου να παιζω ενα σετ ολοκληρο με ενα και μονο ηχο και το μονο που αλλαζα ηταν το delay απο το expression και το volume απ την στρατ, σουπερ.

Το tone το πειραζω πολυ λιγοτερες φορες κυριως για slide με τον bridge μαγνητη η για στυλ Eric Johnson για να παρω αυτον τον violin ηχο

 
Χρησιμοποιω αρκετα το volume στην στρατ μου, το εχω μαλιστα τοποθετησει ετσι στο pot ωστε φουλ ανοιχτο να μην ειναι στο 10 αλλα σχεδον στο 11 για τις στιγμες οπου χρειαζομαι λιγο extra!

Επισης η απουσια του treble bleed μου εχει φανει ιδιαιτερα χρησιμη μιας και με αυτο τον τροπο μπορω να ριξω αρκετο gain στον bridge μαγνητη χωρις να ξυνει. Ουσιαστικα δουλευει λιγο και σαν tone control.

To tone τωρα, δεν το πολυ ακουμπαω παρα μονο ελαχιστες φορες. Δεν με τρελαινει η επιδραση του στον ηχο. Αυτο που παρατηρησα σχετικα προσφατα και μου εκανε εντυπωση ηταν το ποσο διαφορετικη ηταν η συμπεριφορα του tone παιζοντας με φουλ ανοιγμενο ενισχυτη, εκανε ακριβως αυτο που υποτιθεται οτι κανει, με πολυ πιο καθαρο και "μουσικο" τροπο ομως  ::)

 
Δεν εχω τιποτα να πω για το Volume Knob! ;D ;D

Περα απο την πλακα, με το volume εχεις τον καλυτερο ελεγχο του gain..

Ειδικα οταν παιζω με μπολικο overdrive και τσιμπιμενα τα μεσαια, το volume στο -6-8 και καραγουσταρω!

playloud είπε:
Το tone το πειραζω πολυ λιγοτερες φορες κυριως για slide με τον bridge μαγνητη η για στυλ Eric Johnson για να παρω αυτον τον violin ηχο
Ρε συ playloud το εξηγεις λιγο γιατι δεν σε επιασα..

 
odis13 είπε:
Eγω απλα να πω οτι οποτε βλεπω κιθαριστα να χρησιμοποιει 27 πεταλια με 15 ovd 3 διαφορετικους κομπρεσσορες και 12 eq ωστε να βγαλει διαφορα ηχοχρωματα και να μην ακουμπαει το volume knob στην κιθαρα του με πιανουν τα γελια.
Δατ γουντ μπι μι. Στην πεταλιέρα μου έχω κομπρέσσορα κι από dirtboxes ένα od, ένα λαμπάτο boost/od κι ένα dist, και ορισμένες φορές αναλόγως με τις ορέξεις μπαίνει κι ένα από τα fuzz μου που τα έχω και κάθονται στον πάγκο. Όμως εξακολουθώ να χρησιμοποιώ και το vol, και το tone, ακόμη και με τον κομπρέσσορα ενεργοποιημένο.

Η τεχνική που ακολουθώ είναι να βάζω τον ενισχυτή πιο δυνατά από ότι χρειάζεται και να παίζω συνήθως με χαμηλωμένο vol (στο 5-6), και μόλις δω ότι πρέπει να ανεβώ λίγο στην ένταση απλά το ανεβάζω. Μου είναι επίσης εξαιρετικά χρήσιμο και για volume swells. Παρομοίως χρήσιμο μου είναι και το tone: το χαμηλώνω όταν αντιληφθώ ότι παίζω μόνος και χρειάζεται περισσότερη γλύκα, και το ανεβάζω όταν χάνομαι στο mix. Kι όλα αυτά αλλάζοντας παράλληλα και μαγνήτες, συμπληρώνοντας Στοίχημα, πίνοντας φραπεδιά, χαζεύοντας την τραγουδίστρια και διαβάζοντας τους Financial Times για να δω τι να παίξω στου Nτάου Τζόνη.  ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κοιτα, αν παρατηρησεις τον Johnson οταν παιζει αυτα τα περασματα, εχει τις περισσοτερες φορες τον bridge μαγνητη. Αυτο δεν γινεται καθοτι ξερουμε οτι ο bridge της στρατ ειναι για κοντρα ξυρισμα.

Με το να ριξεις το tone ομως (και αρκετα μαλιστα) ερχεται πολυ κοντα. Απλα θα πρεπει να κανεις ενα καλο balance με το ποσο drive χρησιμοποιεις. Εγω με ενα καθαρο fender setting στην TL και ενα overdrive μπροστα (εξωτερικο) μου ερχεται αρκετα κοντα.

Βαλε και αρκετο βαθος και αρκετο delay και ηρθες ΑΚΟΜΑ πιο κοντα. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ (αυτο ειναι?)

 
Λατρευω το volume knob ,οπως και την υγεία των δοντιών μου (Κουρκουλος).

Το χρησιμοποιω κατα κόρο μαζι με το fuzz factory,οπου δεν αλλαζει μονο δυναμικες και χροιά ,αλλά και κεντρική συχνότητα της γεννήτριας.

 
playloud είπε:
Το tone το πειραζω πολυ λιγοτερες φορες κυριως για slide με τον bridge μαγνητη
+2112

παιζω παρα πολυ με το Volume!

μου αρεσει να ριχνω το σημα μου στα ρυθμικα

επισης επειδη παντα εχω pio crunchy ηχο απο τον ενισχυτη μου το χρησιμοποιω για να τον καθαρισω

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top