Βοηθεια για καλυτερο αποτελεσμα ηχογραφησης

Γιωργος Χατζ.

Νέο μέλος
Μηνύματα
42
Πόντοι
6
Γεια σας!!

Εχω την καρτα ηχου TASCAM US-122L, το μικροφωνο Sontronics STC-2 και το προγραμμα Mixcraft 6.

Ηχογραφω με το ενα μικροφωνο και φωνη και την κιθαρα ταυτοχρονα, εχοντας καπως μακρια το μικροφωνο. (δε θελω να ηχογραφω πρωτα την κιθαρα και ξεχωριστα τη φωνη). ετσι ακουγεται και φυσημα αλλα και γενικα θορυβος απο το δωματιο.

(Ειναι ενα απλο δωματιο χωρις να εχω κανει κατι σχετικα με ηχομονωση κλπ).

Θελω να ρωτησω τα εξης:

1) Αν παρω ενα μικροφωνο για την κιθαρα και το Sontronics για τη φωνη και τα βαλω στις 2 εισοδους της καρτας κ τραγουδαω κοντα στο μικροφωνο θα εχω πολυ καλυτερο αποτελεσμα;

Και ποιο μικροφωνο θα μπορουσα να παρω για κατι τετοιο γυρω στα 100 ευρω;

2) Τι αλλο μπορω να κανω για μην ακουγεται θορυβος; Καποιος προενισχυτης θα βοηθουσε σε κατι; Να κανω καποια αλλαγη στο δωματιο που να χρειαζεται πολλα λεφτα δε γινεται.

Σας ευχαριστω πολυ!!

 
Παρόλο που δεν αναφέρεις τον λόγο για τον οποίο ηχογραφείς ταυτόχρονα την φωνή και την κιθάρα, η καλύτερη λύση για καλύτερο αποτέλεσμα ηχογράφησης είναι να τα γράφεις χωριστά.

Ούτε 2ο μικρόφωνο αγοράζεις, ούτε πολύ θόρυβο απ'το δωμάτιο θα έχεις αν η πηγή είναι κοντά στο μικρόφωνο...και φυσικά καλύτερη ποιότητα ηχογράφησης/μεμονωμένη επεξεργασία κλπ...

Επίσης υπάρχουν κάποια effects που χρησιμοποιούνται για την μείωση θορύβου...ανάλογα με το είδος αυτού.

 
WildchildGR είπε:
Παρόλο που δεν αναφέρεις τον λόγο για τον οποίο ηχογραφείς ταυτόχρονα την φωνή και την κιθάρα, η καλύτερη λύση για καλύτερο αποτέλεσμα ηχογράφησης είναι να τα γράφεις χωριστά.

Ούτε 2ο μικρόφωνο αγοράζεις, ούτε πολύ θόρυβο απ'το δωμάτιο θα έχεις αν η πηγή είναι κοντά στο μικρόφωνο...και φυσικά καλύτερη ποιότητα ηχογράφησης/μεμονωμένη επεξεργασία κλπ...

Επίσης υπάρχουν κάποια effects που χρησιμοποιούνται για την μείωση θορύβου...ανάλογα με το είδος αυτού.
Σ ευχαριστω πολυ για την απαντηση!!

Με βολευει πιο πολυ να ηχογραφω ταυτοχρονα πρωτα αυτα τα 2 και μετα αν θελω να ηχογραφησω κατι απο πανω... βεβαια εχεις απολυτο δικιο σε αυτο που λες.. μαλλον θα το κανω ξεχωριστα απο δω και περα..

Τελικα ομως προενισχυση χρειαζομαι ή αρκει αυτη της καρτας ηχου;;

και αν ξερει καποιος να μου πει τι ρυθμισεις ειναι πιο σωστες στο mixcraft αλλα και μετα την ηχογραφηση ποια απο τα εφφε πρεπει σιγουρα να βαλω κ γενικα τι πρεπει να κανω για να εχω καλυτερο αποτελεσμα.. πχ να χρησιμοποιω τα ετοιμα εφφε οπως ειναι η πρεπει να τα ρυθμιζω εγω; σε αυτα δεν ειμαι πολυ καλος.. το compressor χρειαζεται παντα; και εχει επιλογη για εφφε και σε καθε track αλλα και εφφε σε ολα μαζι γενικα.. πρεπει να βαζω κ στα 2;

Δεν ειμαι τοσο ασχετος οπως φαινομαι τωρα αλλα θελω να μου πειτε τα σωστα πραγματα απο την αρχη εσεις που ξερετε  ;D

 
Επιπλέον, αν πάρεις δεύτερο μικρόφωνο και το τοποθετήσεις κοντά στο όργανο, και αντίστοιχα και το άλλο κοντά στη φωνή, δε θα χρειάζεται να ανεβάζεις τόσο το gain της προενίσχυσης για να πάρεις δυνατό σήμα, άρα λογικά θα ελαττωθεί και το φύσημα. ;)

 
Αν θες να χρησιμοποιείς πυκνωτικό μικρόφωνο, όπως αυτό που έχεις, ο θόρυβος του χώρου δεν αποφεύγεται. Αν θέλεις να βελτιώσεις την κατάσταση κοίταξε μήπως βελτιώσεις την ηχομόνωση του δωματίου που γράφεις.

Όσον αφορά τον προενισχυτή που αναφέρεις:

Η TASCAM σου, όπως και όλα τα audio interfaces, έχει ενσωματωμένη προενίσχυση. Η αγορά ξεχωριστού προενισχυτή, μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα των ηχογραφήσεων (ανάλογα με το τι θα πάρεις και πόσα θα δώσεις) αλλά δεν θα βοηθήσει στο πρόβλημα του θορύβου. Δεν είναι αυτή η δουλειά του.

 
Δεν είμαι ειδικός ούτε καν σωστός ερασιτέχνης, αλλά έχω να προτείνω κάτι: όταν ηχογραφείς απλά να είσαι μακριά απο το pc και την κάρτα ήχου διότι ο θόρυβος μπορεί να είναι απο το τροφοδοτικό η τα ανεμιστηράκια!

 
Παιδια σας ευχαριστω ολους παρα πολυ!!

adamo_fender είπε:
να ηχογραφησεις ταυτοχρονα, αλλα με 2 μικροφωνα..

και αφου εχεις ηδη πυκνωτικο για τη φωνη

http://www.gpanagopoulos.com/eshop/professional-audio/microphones/condenser-small-diaphragm/golden-age-fc4-mc.html

κατι τετοιο για την κιθαρα
Αυτη την μαρκα δεν την εχω ξαναακουσει.. ειναι καλο; τι λετε για το Rode M-3; 'Η καποιο Shure που εχω δει σε αυτα τα λεφτα;

Αν θες να χρησιμοποιείς πυκνωτικό μικρόφωνο, όπως αυτό που έχεις, ο θόρυβος του χώρου δεν αποφεύγεται. Αν θέλεις να βελτιώσεις την κατάσταση κοίταξε μήπως βελτιώσεις την ηχομόνωση του δωματίου που γράφεις.

Όσον αφορά τον προενισχυτή που αναφέρεις:

Η TASCAM σου, όπως και όλα τα audio interfaces, έχει ενσωματωμένη προενίσχυση. Η αγορά ξεχωριστού προενισχυτή, μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα των ηχογραφήσεων (ανάλογα με το τι θα πάρεις και πόσα θα δώσεις) αλλά δεν θα βοηθήσει στο πρόβλημα του θορύβου. Δεν είναι αυτή η δουλειά του.
Για την ηχομονωση μπορω να κανω κατι απλο χωρις εξοδα ή πρεπει να κανω κανονικα ηχομονωση αγοραζοντας υλικα να βαλω στους τοιχους κλπ;

Και με τι προενισχυτη θα εβλεπα αρκετη διαφορα στην ποιοτητα του ηχου; μεχρι 100 ευρω περιπου θα δω καποια διαφορα ή πρεπει να δωσω πολλα;

 
παρε αλλο ενα μικροφωνο που ετσι κ αλλιως χρειαζεσαι κ προχωρα. πιο σημαντικο ειναι για μενα το στησιμο των μικροφωνων και η παραγωγη παρα ενας καλυτερος προενισχυτης. τον χωρο δεν τον αναφερω γιατι τον θεωρω σταθερα, σωστα?

 
Γιωργος Χατζ. είπε:
Για την ηχομονωση μπορω να κανω κατι απλο χωρις εξοδα ή πρεπει να κανω κανονικα ηχομονωση αγοραζοντας υλικα να βαλω στους τοιχους κλπ;

Και με τι προενισχυτη θα εβλεπα αρκετη διαφορα στην ποιοτητα του ηχου; μεχρι 100 ευρω περιπου θα δω καποια διαφορα ή πρεπει να δωσω πολλα;
Για τα συγκεκριμένα ερωτήματα δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη καθότι δεν έχω αρκετή εμπειρία και μάλλον ανακρίβειες θα σου πω. Υπάρχουν πάντως αρκετά θρεντς σχετικά με ηχομόνωση και προενισχυτές μικροφώνων.

 
Καλησπερα.......η καλυτερη λυση ειναι να γραφεις σε 2 διαφορετικα καναλια φωνη και κιθαρα.

1ον μπορεις να εχεις περισσοτερο ελεγχο σε ενα πραγμα παρα σε 2 την ιδια στιγμη,αυτο διευκολυνει στο οτι μπορει την ωρα που γραφεις να πετυχεις την κιθαρα αλλα την φΩνη οχι και το αντιθετο.

Με αποτελεσμα να προσπαθεις πολλες φορες να ηχογραφεις μεχρι να βγει κατι καλο.

2ον εαν δεν υπαρχει εμπειρια ελενγχεις καλυτερα την αποσταση απο το μικ οταν γραφεις ξεχωριστα.

3ον οταν δεν ειναι ηχομονωμενος ο χωρος που εισαι το μικ συλλεγει και ανακλασεις του χωρου και πιθανον δεν ειναι οτι καλυτερο.

4ον οταν υστερα απο την ηχογραφηση κανεις την μιξη η επεξεργασια δεν θα ειναι και τοσο καλη οσο σε ξεχωριστα καναλια.

Π.χ εαν θες περισσοτερο reverb στην φωνη αυτο θα το παρει και η κιθαρα που ισως να χρειαζεται λιγοτερο.

Οποτε το ιδανικο ειναι να γραφεις σε ξεχωριστα καναλια.

Εαν ο θορυβος που λες προερχεται απο καποιο εξωτερικο θορυβο μια καλη λυση ειναι αυτη http://athensproaudio.gr/recording-gr/akoustiki-veltiosi/mikrofona-ixografiseon/vicoustic-flexi-screen-lite.html

αν παλι ακους θορυβο τυπου φυσημα απο το κυκλωμα σιγουρα ενας προενισχυτης μικροφωνου θα βελυνε το προβλημα.

Σιγουρα οσο πιο ακριβως τοσο καλυτερη αποδοση θα εχει,αλλα και αυτος που εβαλες για αρχη καλος ειναι.

Η αποψη μου ειναι παρε αυτα τα 2 πραγματακια και θα δεις αρκετη διαφορα.

 
Εχοντας διαβασει το τοπικ σχηματισα την εξης αποψη:

1. Οτι το μικροφωνο πιανει φυσιματα γιατι δεν παιρνει δυνατο σημα. Δηλαδη ειναι σαν να ειχες ενα μικροφωνο σενα δωματιο χωρις κανεναν θορυβο ηχογραφουσες και μετα δυναμωνες πολυ το Output θα εκουγες φυσιμα. Δεν νομιζω οτι ειναι κατι σοβαρο, αλλα προκειμενου να ηχογραφησει φωνη+κιθαρα βαζει δυνατα το input volume ή δυναμωνει εν συνεχεια πολυ αυτο που εγραψε.

2. Θεωρω οτι δεν χρειαζεται να αγορασει τιποτα και οτι η ακουστικη του δωματιου για τετοιο επιπεδο παραγωγης δεν αξιζει να βελτιωθει.

3. Αυτο που θα ηταν καλυτερο να κανει θα ηταν να ηχογραφησει σκετη την κιθαρα βλεποντας μερικα βιντεο στο youtube για το πως γινεται και μετα την φωνη. ετσι θα τα καταφερει πολυ καλυτερα.

Οποτε στις ερωτησεις του:

1) ναι θα εχεις καλυτερο αποτελεσμα. αλλα οχι καλυτερο απτο να ηχογραφησεις πρωτα την κιθαρα και μετα την φωνη

2)να ειναι πιο κοντα τα μικροφωνα στις πηγες. για προενισχυτη και για βελτιωση της ακουστικης του δωματιου δεν χρειαζεται να ριξεις χρηματα.

 
ΤΟ ΦΥΣΗΜΑ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΤΟ TRIM ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟΥ ΑΠ ΤΟΝ ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗ.(ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΝΤΕΧΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ GAIN ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΘΟΡΥΒΟ). ΔΕ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΜΙΑ ΚΑΡΤΑ ΗΧΟΥ ΤΟΥ 200ΕΥΡΟΥ ΚΑΙ ΔΙΝΕΙΣ ΑΛΛΑ ΤΟΣΑ ΓΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΡΟΕΝΙΣΧΥΤΗ. ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!

ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ (ΣΤΗ ΠΕΝΤΕΛΗ :P) = ΛΙΓΟΤΕΡΟ GAIN = ΛΙΓΟΤΕΡΟΣ ΘΟΡΥΒΟΣ..

 
Παιδια δειτε μια ηχογραφιση που εκανα



Η κιθαρα ειναι ξεχωριστα ηχογραφημενη με 2 πυκνωτικα μικροφωνα στερεοφωνικα (sontronics κ ενα AKG φθηνο που αγορασα) και η φωνη με το sontronics.

Στα μονιτορ ακουγεται αρκετα καλα (M-Audio BX8 D2). Το εβαλα στο αμαξι που εχει καπως σωστο ηχο και μου φανηκε σαν να ειχε πολυ μπασο, πολλα πριμα η φωνη και σαν να ειναι καπως μακρυα η φωνη.. Ειδικα το τελευταιο θελω να μου πειτε πως φτιαχνεται. Ηχογραφω σε σωστη θεση στο μικροφωνο και με pop filter. Βαζω kompressor απο το mixcraft κ ελαχιστο reverb και echo.. μηπως υπαρχει καποιο κοπλακι που δεν το ξερω;;

 
σε γενικες γραμμες ειναι καλο.. υπαρχουν διαφορα κολπακια .. πχ ενα hi pass EQ γυρω στα 80Hz -ειτε σε καποιο καναλι ειτε στο μαστερ- θα σου καθαρισει λιγο τη μιξη. θα διωξει λογικα τη μπασιλα αυτη που λες στο αμαξι.

η φωνη θα μουντινει πιστευω αν κοψεις πριμα.. δοκιμασε καποιο de esser, κανα multiband compressor για να σου μαζεψει τα ΣΣΣ αν θες.. για μενα ειναι ενταξει

 
adamo_fender είπε:
σε γενικες γραμμες ειναι καλο.. υπαρχουν διαφορα κολπακια .. πχ ενα hi pass EQ γυρω στα 80Hz -ειτε σε καποιο καναλι ειτε στο μαστερ- θα σου καθαρισει λιγο τη μιξη. θα διωξει λογικα τη μπασιλα αυτη που λες στο αμαξι.

η φωνη θα μουντινει πιστευω αν κοψεις πριμα.. δοκιμασε καποιο de esser, κανα multiband compressor για να σου μαζεψει τα ΣΣΣ αν θες.. για μενα ειναι ενταξει
εχω βαλει τα ετοιμα που εχει το mixcraft. κομπρεσορ σε καθε καναλι (αλλο για φωνη κ αλλο για κιθαρα), λιγο βαθος και echo και σε ολα τα καναλια μαζι εβαλα master limiter. δεν ξερω ακριβως τι ειναι αυτο αλλα μ αρεσε. με το multiband compressor μου φανικε να δυμναμωνει πολυ ο ηχος..

Οποιος ξερει απο το mixcraft μπορει να μου πει;

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top