Πριν 2-3 χρόνια είχα μπει στο τριπάκι της δημιουργίας μιας "προσωπικής" προσομείωσης διαφόρων αναλογικών artifacts αποκλειστικά και μόνο μέσω της χρήσης καθημερινών ψηφιακών εργαλείων όπως το eq, το compression και διάφοροι overdive αλγοριθμοι.... σκοπός ήταν αφού παραμετροποιηθούν κάποις συγκεκριμένες επιλογές και ρυθμίσεις να δημιουργηθεί ένα αυτόνομο plugin.
Πήρα λοιπόν κατ'αρχάς κάποια από τα αγαπημένα μου αναλογικά hardware μαζί και με ένα Otari 5050 1/4" και προσπάθησα να καταγράψω τις παρενέργειες τους στο σήμα πέρα από αυτή καθ'αυτή την επεξεργασία....στην συνέχεια δοκίμασα διάφορους συνδυασμούς σε ότι αφορά το αναλογικό signal chain ώστε να παρατηρήσω και το interaction μεταξύ τους....τέλος προσπάθησα να προσομειώσω το αποτέλεσμα στο ψηφιακό domain με την χρήση eq, distortion & compression (χρησιμοποιώντας τα included plugs του cubase ώστε να έχω κάπως πιο αντικειμενικά και universal αποτελέσματα αφαιρώντας τις όποιες ιδιαιτερότητες πετυχημένων modelling plugins).
Τα αποτελέσματα και συμπεράσματα ήταν ενδιαφέροντα από πολλές απόψεις.....
- Κατ'αρχάς για να καταφέρω να πλησιάσω σε κάποια από τα ζητούμενα χρειάστηκε να δημιουργήσω τρομερά πολύπλοκα και εκτεταμένα signal routing & processing chains που εκ των πραγμάτων καθιστούσε προβληματική την χρήση τους....βέβαια ο σκοπός ήταν να δημιουργθεί ένα ρεαλιστικό επεξεργαστικό περιβάλλον το οποίο στην συνέχεια θα μπορούσε να μεταφραστεί σε αυτόνομο plugin...δυστυχώς οι (ανύπαρκτες) γνώσεις μου πέρι προγραμματισμού και η αδυναμία να βρω (χειροπιαστή) βοήθεια σταμάτησαν το όλο εγχείρημα εκεί.
- Παρά την μερική επιτυχία του εγχειρήματος , το βασικό συμπέρασμα είναι πως οι μεταβλητές μιας αναλογικής αλυσίδας επεξεργασίας είναι τόσες πολλές και αλληλεπιδρούν τόσο δραστικά αναλόγως το εισερχώμενο σήμα, τον συνδυασμό και τον τρόπο που αυτός γίνεται που η παραμετροποίηση τους είναι μάλλον αδύνατη (σε ότι αφορά τα artifacts που είναι το θέμα που μας καίει)
- Σε πολλές περιπτώσεις απλές κινήσεις στο eq συνδυασμένες με compression (ως επί το πλείστον παράλληλο, κάτι που είναι γενικώς αρκετά tricky στο ψηφιακό domain) αρκούν για να δώσουν μια πιο "γλυκιά" χροιά αρκετά κοντά σε αυτό που θα περίμενε κάποιος από μια χρωματισμένη αναλογική υλοποίηση ή καταγραφικό μέσο.... αν δε καταφέρεις και προσθέσεις και το κατάλληλο ποσοστό αρμονικής παραμόρφωσης τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά (κάτι ξέρουν εκεί στην empirical labs).Από την άλλη πλευρά αυτό δεν αποτελεί και κανενα επιτευγμα αλλά απλά μια συγκεκριμένη αισθητική προσσεγγιση στην συγκεκριμένη επεξεργασια....όταν μπουν στο παιχνίδι τα μη γραμμικά artifacts του αναλογικου domain απο μετσχηματιστες,, μαγνητικη ταινία και λυχνίες τα πραγματα αλλάζουν και η στατικότητα και γραμμικότητα των επιλογών μας είναι εμφανής....παραμενει όμως ενα χρηστικό συμπερασμα και προσεγγιση (θα μπορουσε επιγραμματικα να συνοψιστεί στο εξης.....κανείς δεν μας υποχρεωνει να εχουμε 130db dynamic range 20-20k freq response.....ή ότι εκτός απο High Pass υπάρχει και Low pass
![Wink ;) ;)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png)
)
- Την ίδια περίοδο ανακάλυψα και άρχισα να χρησιμοποιώ το nebula το οποίο δίνει την δυνατότητα να καταγράφεις και να χρησιμοποιείς ως impulse responses δυναμικούς επεξεργαστές και eq αλλά σε μια δεδομένη κάθε φορά στιγμή πράγμα που έρχεται βέβαια σε αντίθεση με το προήγουμενο συμπέρασμα.....παρ'όλα αυτά είναι πολύ ελπιδοφόρο (επ'ευκαιρία με το nebula,το οποίο κάκκιστα ξέχασα να αναφέρω από την αρχή, μπορείς να έχεις πρόσβαση σε μια μεγάλη και συνεχώς εξελισόμενη βιβλιοθήκη από ir μαγνητικών ταινιών - πολύ πετυχημένο αλλά αναπαριστά μια συγκεκριμένη "στιγμή"....εγώ σκέφτομαι μόλις βρω χρόνο να φτιάξω μια προσωπική βιβλιοθήκη από ir διαφόρων consumer & prosumer open reel recorders που έχουμε αυτή την στιγμή ως συλλογη - καμμιά δεκαριά νομίζω είναι τώρα ;D ;D) )
- Σαν συνέχεια όλων των παραπάνω πιστεύω πως η καλύτερη λύση είναι η ενσωμάτωση και χρήση του the real thing στην καθημερινότητα ενός DAW....προσωπικά από τον Σεπτέμβριο επέστρεψα ΚΑΙ στο καθαρόαιμο OTB mixing και εν εναμονή της αποδέσμευσης 1-2 2" recorders που έχω στο μάτι και περιμένω για να επιλέξω, ξανασυνειδητοποίησα το πόσο σημαντικό είναι ορισμένα πράγματα να είναι απλά εκεί....χωρίς σκέψη, κόπο και προσπάθεια ...και ακόμη καλύτερα...αν δεν θέλεις απλά επιστρέφεις στο κουτί. Δεν λέω βέβαια ότι πρέπει όλοι να επιστρέψουν εκεί ούτε λέω ότι το ένα είναι καλύτερο από το άλλο....λέω απλά ότι τελικά είναι 2 διαφορετικά πράγματα και έτσι θα μείνουν.... από εκεί και πέρα βέβαια υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να εισαγει κανείς ένα κομμάτι αυτού του όλου σε ένα DAW περιβάλλον (και πιθανότατα αυτό να είναι και το ζητούμενο για τους περισσότερους και όχι η επιστροφή στην σπηλιά ;D ;D ;D) και κάποιες ιδέες έχω γράψει εδώ
http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=168