Vintage synths? ξανασκεφτείτε το.

axtarmas είπε:
Ε, όχι και πουθενά. Δηλαδή ποιός έκατσε να ελέγξει ποιές πηγές ήχου-όργανα, χρησιμοποιούν οι μερικά εκατομμύρια μουσικοί παραγωγοί στον πλανήτη, άλλοι μικρότεροι άλλοι μεγαλύτεροι, ώστε να πεί ότι δεν χρησιμοποιείται πουθενά; Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα, αν μή τι άλλο το Μ1 ακόμα το παίζουν διάφοροι σε πανηγύρια κ.λ.π.
Οχι, δεν έλεγξε κανεις όλες τις πηγές ήχου, αλλά το λέει η λογική. Αφενος δεν παραγονται καινουρια Μ1, αφετέρου η τεχνολογια του σημερα μπορει να κανει όλα οσα κάνει το Μ1 και ακομα περισσότερα, αρα οι καινουριοι παραγωγοι, προτιμούν ένα οργανο με περισσότερες δυνατότητες, και ζωντανή τεχνική υποστήριξη. Αν έχεις παραδείγματα παραγωγων και οργανοπαιχτών που χρησιμοποιούν ακομα Μ1, μπορεις να μας τους παραθεσεις ώστε να στηρίξεις τη θέση σου.

Στα πανηγυρια δε χρησιμοποιούν Μ1 επειδή ειναι καλύτερο απο το Kronos, αλλά επειδή έχουν έτοιμους περασμένους ζουρνάδες και solo pipiliaris ήχους, και η μοναδική εξέλιξη τους ειναι να παρουν Triton. Δεν είναι και τόσο χώρος για να βρεις ηχοσυνθετικές καινοτομίες. Στα συν του το οτι ειναι φτιαγμένο σαν τανκ και δεν πειράζει αν πεσει και λίγη ρετσίνα ή το ζουμι απο τη βραστη γίδα πάνω.

Και επειδή δεν ξεφύγαμε από το τόπικ, ζήτω τα βιντάζ μαζί και με το Μ1, ακόμα και αν έχουν προβλήματα...υγείας...
Αυτό δε μπορεί να το πει ενας επαγγελματίας όμως που χρειάζεται αξιοπιστα εργαλεία για τη δουλειά του. Τι να το κάνεις το βιντατζ, αν δε μπορεις να το κουβαλήσεις, αν σου ξεκουρδίζεται πάνω στη σκηνή, ή αν κάνεις προσευχες για να αναψει?

Αν παίζεις μονος σου στο σπιτι, ή απλά κάνεις συλλογή, συμφωνώ 100%

 
Εντάξει δεν χρειάζεται να είμαστε απόλυτοι, κάποιος μπορεί να θέλει 90ies ηχοχρώματα στο κομμάτι του, γιατί να μη χρησιμοποιήσει ένα M1 ή και το Μ1 VST; Σίγουρα πάντως ένα καινούργιο Korg έχει περισσότερες δυνατότητες και πιο μοντέρνους ήχους, δεν είναι όμως πάντα αυτό το ζητούμενο. Φυσικά αν έπρεπε να διαλέξω μόνο ένα μηχάνημα, θα χτύπαγα το καινούργιο χωρίς καν να το σκεφτώ.

 
manosx είπε:
Εντάξει δεν χρειάζεται να είμαστε απόλυτοι, κάποιος μπορεί να θέλει 90ies ηχοχρώματα στο κομμάτι του, γιατί να μη χρησιμοποιήσει ένα M1 ή και το Μ1 VST; Σίγουρα πάντως ένα καινούργιο Korg έχει περισσότερες δυνατότητες και πιο μοντέρνους ήχους, δεν είναι όμως πάντα αυτό το ζητούμενο. Φυσικά αν έπρεπε να διαλέξω μόνο ένα μηχάνημα, θα χτύπαγα το καινούργιο χωρίς καν να το σκεφτώ.
Δεν είμαι απόλυτος, Ειπα πως υπάρχουν και αυτοι που θελουν έναν συγκεκριμένο ήχο και τον κανει καλύτερα ένα συγκεκριμένο μηχάνημα.

Ας κάνω την εξης ερώτηση λοιπόν. Ποσοι πιστεύεις ότι ειναι αυτοι που συνειδητά (και οχι για οικονομικους λόγους), έχουν το Μ1 ως κύριο συνθετικο όργανο? Πανω απο 5, στην Ελλάδα?

 
Αδυνατώ να πιστέψω ότι στον 21ο αιώνα  ;D θα υπάρχει κάποιος που θα έχει το M1 για κύριο συνθετικό εργαλείο. Θέλω να πω ότι ΟΚ, για μια έξτρα εσάνς γιατί όχι, αλλά FFS, για όνομα του Θεού, ούτε resonant φίλτρα δεν έχει  ;D ;D

 
neeq είπε:
Οχι, δεν έλεγξε κανεις όλες τις πηγές ήχου, αλλά το λέει η λογική. Αφενος δεν παραγονται καινουρια Μ1, αφετέρου η τεχνολογια του σημερα μπορει να κανει όλα οσα κάνει το Μ1 και ακομα περισσότερα, αρα οι καινουριοι παραγωγοι, προτιμούν ένα οργανο με περισσότερες δυνατότητες, και ζωντανή τεχνική υποστήριξη.
Mε αυτη τη λογικη, δεν θα επρεπε να υπαρχουν ακομα μουσικοι που παιζουν με Minimoog και αλλα παρομοια προϊστορικης εποχης synths, γιατι "η τεχνολογια του σημερα μπορει να κανει όλα οσα κάνει το Μinimoog και ακομα περισσότερα." Δεν παει ετσι ομως. Το καθε synth εχει τα Pros & Cons του, και αφου στην εποχη μας θεωρειται νορμαλ να αγοραζουν καποιοι synths των 70s, το να λεμε οτι δεν υπαρχει θεση για ενα synth του 1988 οπως το Μ1 (το οποιο μαλιστα ειναι ισως το μεγαλυτερο best seller στην ιστορια των synths) ειναι παραλογο.

Αν έχεις παραδείγματα παραγωγων και οργανοπαιχτών που χρησιμοποιούν ακομα Μ1, μπορεις να μας τους παραθεσεις ώστε να στηρίξεις τη θέση σου.

V_racks_3.png



Vangelis' synth setup (Doha concert - December 2011)




Ας ξεκολλησουμε λιγο απ'το Μ1, εδω εχουν εκθειαστει κατα καιρους οι πλεον "πατατες" synths, το Μ1 ξαφνικα μας πειραξε?

 
Waterfall-K είπε:
Mε αυτη τη λογικη, δεν θα επρεπε να υπαρχουν ακομα μουσικοι που παιζουν με Minimoog και αλλα παρομοια προϊστορικης εποχης synths, γιατι "η τεχνολογια του σημερα μπορει να κανει όλα οσα κάνει το Μinimoog και ακομα περισσότερα." Δεν παει ετσι ομως. Το καθε synth εχει τα Pros & Cons του, και αφου στην εποχη μας θεωρειται νορμαλ να αγοραζουν καποιοι synths των 70s, το να λεμε οτι δεν υπαρχει θεση για ενα synth του 1988 οπως το Μ1 (το οποιο μαλιστα ειναι ισως το μεγαλυτερο best seller στην ιστορια των synths) ειναι παραλογο.

V_racks_3.png



Vangelis' synth setup (Doha concert - December 2011)




Ας ξεκολλησουμε λιγο απ'το Μ1, εδω εχουν εκθειαστει κατα καιρους οι πλεον "πατατες" synths, το Μ1 ξαφνικα μας πειραξε?
+1000000000000

Έτσι ακριβώς, να μην τα ξαναγράφω. Προσωπικά, δεν έχω ψάξει σε όλα τα εκατομμύρια μουσικών στον πλανήτη για να δώ ποιός παίζει με Μ1 είτε live είτε σε παραγωγές, οπότε δεν μπορώ να το ισοπεδώσω το θέμα χρησιμοποιώντας τέτοιες εξωφρενικές θεωρητικές...θεωρίες όπως το "δεν το χρησιμοποιεί κανείς" ή "το χρησιμοποιούν κάποιοι" ή "το χρησιμοποιούν πολλοί" ή "το χρησιμοποιούν οι περισότεροι".

Αντιθέτως, χρησιμοποιώντας την απλή λογική, καταλήγω στο ότι το διασημότερο και πιό μοσχοπουλημένο όργανο του είδους του, το οποίο εδώ και 2,5 δεκαετίες έχει γίνει αγαπητό σε πάρα πολλούς, και πολλοί μουσικοί αποκτούν έρωτα με τα όργανα τους, πολλοί από αυτούς έστω, τότε η συνάρτηση είναι απλή.

 
Το θεμα ειναι ενδιαφερον. Ομως ειμουν πολυ απασχολημενος με τη δουλεια.....

κατα την γνωμη μου.....

α) αν θες να εχεις εναν συγκεκριμενο ηχο.. καποια μηχανηματα ειναι μονοδρομος.

(δεν μιλαω για hype,πιο πολυ εχω αυτο, αυτο μου αρεσει, τελος...)

γιαυτο καταλαβαινω και τον αχταρμα... σε αυτο που λεει....

β) αν ειναι παλια καλα ειναι ( σαν τους συμπαθεστατους οδηγους σκαραβαιων τα παλια χρονια) να μαθεις να ανοιγεις το καπω και να διορθωνεις τυχον απλα προβληματα.

(καποια τσιπακια κλπ,ψυχρες κολλησεις....)

γ) ο δευτερος μονοδρομος ειναι να εχεις καλη / φιλικη σχεση με ενα μαστορα σχετικο, η τελος παντων οχι απατεωνα και οχι ασχετο... για τις πιο δυσκολες καταστασεις...

δ) τα service manuals ειναι ο φιλος σου...

ε)  το www.vintageplanet.nl ειναι ο φιλος σου για ανταλακτικα .  (αλλα οχι για ενα ενα...αρκετα μαζι...15 ευρω μινιμουμ παραγγελια)

στ) οι τιμες που βαζουν  καποιοι  vintage synths για πωληση δεν ειναι αναγκαστικα αυτες που πουλιουνται... οπως και στο ebay το να εχω ενα Μ%&%&κα που να πουλαει ενα sh101 2000ευρω δεν παει να πει οτι καποιος το αγοραζει... (απλα προσφερουν γελιο αυτες οι αγγελιες...)

τελος παντων το θεμα με λιγα λογια ειναι... αν σου αρεσει ο ηχος κανεις και καποιες θυσιες παραπανω να το διατηρησεις... αν οχι... εφυγε....

επισης.... κατι που δεν αναφερθηκε......καποια παλια μηχανηματα λογω της μη SMD τεχνολογιας τους διορθωνονται πολυ πιο ευκολα απο συγχρονα μηχανηματα...

μαντεψτε τι ειναι πιο ευκολο να φτιαχτει ενα synth που εχει ΤΕΡΑΣΤΙΟΥΣ πυκνωτες αντιστασεις κλπ

η τα  SMD components που φτιαχνονται απο robot και θες φακο για να τα δεις???

φερνω ενα παραδειγμα.... χιλιες φορες re-capping* (αλλαγη κανουργιους πυκνωτες ) σε ενα παλιο oberheim ( το OB8 πχ)

παρα αν κατι δεν παει καλα με ενα πχ waldorf micro-q (η κατι τετοιας γενιας) που ... παει για πεταμα..... η σου αλλαζουν ολη τη πλακετα με κοστος 300 ευρω...

οποτε..  vintage synths ... εχουν μπελαδες.. εχουν και τα καλα τους.. απολαυστε υπευθυνα  ;D

* οι πυκνωτες μετα απο 20-30 χρονια.... λιωνουν.. οσοι αγαπατε τα μηχανηματα σας... φροντιστε το...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@Αχταρμας εχει πλάκα που αρπαζεσαι με τις αντιθετες αποψεις, αλλα εχει επισης ενδιαφερον, οτι δε μου εφερες κανενα παράδειγμα παραγωγου ή λάιβ παιχτη που να έχει το Μ1.

Ή μάλλον εκανες +1000 σε κάποιον που έχει ενα σε μορφή ρακ, παραχωμένο αναμεσα σε 100 άλλα, πράγμα που περισσότερο επιβεβαιώνει αυτα που λέω παρά τα απορρίπτει. Ενας παμπλουτος που παίζει μουσικη του '80, έχει και ενα (όχι στην πολυ βαριά keyboard εκδοση του) για 1-2 ήχους, που πολυ αμφιβαλω, αν τους ξεχωρίζεις.

Μοσχοπουλημενο ή οχι το 1821, σήμερα δεν υπάρχει παρα στα πανηγυρια (δεν το λέω υποτιμητικά).

Το ότι το βγαζω "πατατα", δεν ξερω απο που προκύπτει.

 
neeq είπε:
...εκανες +1000 σε κάποιον που έχει ενα σε μορφή ρακ, παραχωμένο αναμεσα σε 100 άλλα, πράγμα που περισσότερο επιβεβαιώνει αυτα που λέω παρά τα απορρίπτει.
Και επειδη ειναι σε μορφη rack τι εγινε? Επαψε να ειναι το Korg M1? Tα μονα synths σε μορφη keyboard που εχει o Βαγγελης στο live/κυριως setup του απ'οσο γνωριζω ειναι το Kronos και το παλιο Roland JV-80. Αν υπηρχε το Kronos σε rack να εισαι σιγουρος οτι θα το προτιμουσε απ'την keyboard εκδοση. Ειναι ετσι το συστημα του που το να εχει 15 synths σε κανονικη μορφη ειναι σπαταλη χωρου. Αυτα για το συγκεκριμενο/κυριως setup του το οποιο οδηγει απο το custom MIDI συστημα το οποιο καταλαμβανει ηδη αρκετο χωρο. Σε αλλα setup σε διαφορα μερη εχει κυριως synths σε keyboard μορφη και πιο νεας γενιας.

Το Korg M1R EX ειναι "παραχωμένο αναμεσα σε 100 άλλα" τα περισσοτερα των οποιων ειναι και αυτα vintage, οπως τα

EMU Proteus 2 (1990)


EMU Proteus 3
(1991)


(2x) Roland S-760 (1990)


(2x) Roland JD-990 (1993)


(3x) Roland JV-1080 (1994)

επισης τα Akai Z4 και Z8 του 2002 κλπ.

Αρα το M1R EX δεν ειναι το μονο vintage synth στη ρακιερα "παραχωμένο αναμεσα σε 100 άλλα (νεας γενιας φανταζομαι εννοεις)" αλλα ακομα ενα vintage synth στη ρακιερα.

Ενας παμπλουτος που παίζει μουσικη του '80, έχει και ενα (όχι στην πολυ βαριά keyboard εκδοση του) για 1-2 ήχους, που πολυ αμφιβαλω, αν τους ξεχωρίζεις.
Ο "παμπλουτος που παίζει μουσικη του '80" ειναι ενας απο τους κορυφαιους συνθετες του πλανητη, και ενας απο τους πλεον κορυφαιους πληκτραδες του πλανητη επισης. Βαγγελη Παπαθανασιου τον λενε, ειναι παμπλουτος γιατι το αξιζει, και δεν παιζει..."μουσικη του '80",
eyeroll.gif
οχι τουλαχιστον με την υποτιμητικη εννοια που το γραφεις. Το τι μουσικη παιζει/εχει παιξει ο Βαγγελης ειναι προφανες οτι δεν ξερεις, ασε τα 80s λοιπον εκει που ειναι και ας πουμε κατι αλλο.

Αυτο το "παμπλουτος που παίζει μουσικη του '80" παντως ειναι σχεδον τοσο καλο οσο και τα δυο παρακατω ανεκδοτα που μου ειχε πει πριν καποια χρονια ενας DJ. Σε ερωτηση μου τι εχει ακουσει απο Jazz μου απαντησε το κλασσικο "Coltrane", και οταν τον ρωτησα ποσα αλμπουμ του Coltrane εχει στη δισκοθηκη του μου ειπε "δυο (2)". ;D Η χαριστικη βολη ηρθε λιγα λεπτα αργοτερα, οταν απο την Jazz περασε στην Κλασσικη μουσικη, και σε σχετικη ερωτηση αν εχει ακουσει και τι, απαντησε "Τα Παντα". ;D

Οταν τον ρωτησα δε τι εννοει οταν λεει "τα παντα", απαντησε με το Θεϊκο "εχω 10 βινυλια στη δισκοθηκη μου".
mock.gif
roflmao.gif


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πλιζ, διαβαζετε το αρχικο θεμα και μην πηδατε απο το ενα στο άλλο.

"Όμως θα πρέπει να ομολογήσω και να παράλληλα να προειδοποιήσω όσους σκέφτονται να αγοράσουν ένα παλιό όργανο,  ότι  μαζί με αυτά δεν παίρνεις μόνο τον καλό ζεστό και fat ήχο, αλλά και πολλά προβλήματα!"

...εγραψε ο Hysplex, οπότε δε νομιζω ο μοναδικος που βρήκατε να χρησιμοποιεί (ελάχιστα) το Μ1, να είναι επιχείρημα κατα του σκεπτικισμού για τα παλιά όργανα.

Εξακολουθει να είναι δυσχρηστο, περιορισμένο, βαρύ και χωρις υποστήριξη απο την εταιρεία του....απλά τον παμπλουτο Βαγγελη δεν το νοιαζει προφανως...

 
O τεραστιος Joe Zawinul χρησιμοποιουσε το M1 ως τον θανατο του το 2007. Αν κατσουμε να ψαξουμε κι αλλο θα φτιαξουμε μια λιστα πολλων σελιδων με μουσικους που εχουν ακομα ενα Μ1. Δεν καταλαβαινω απο που βγαζεις το συμπερασμα οτι το Μ1 δεν χρησιμοποιειται πια απο μουσικους. Υπαρχουν χιλιαδες Μ1 εκει εξω και παιζονται σε στουντιο και live σκηνες, οπως υπαρχουν αντιστοιχα χιλιαδες DX7 και πολλα αλλα vintage οργανα που επισης παιζονται σε ενα καρο παραγωγες, στουντιο ή live. 

Joe-Zawinul.jpg

joe_zawinul-thumb-473x314.jpg




 
neeq είπε:
Πλιζ, διαβαζετε το αρχικο θεμα και μην πηδατε απο το ενα στο άλλο.

"Όμως θα πρέπει να ομολογήσω και να παράλληλα να προειδοποιήσω όσους σκέφτονται να αγοράσουν ένα παλιό όργανο,  ότι  μαζί με αυτά δεν παίρνεις μόνο τον καλό ζεστό και fat ήχο, αλλά και πολλά προβλήματα!"

...εγραψε ο Hysplex, οπότε δε νομιζω ο μοναδικος που βρήκατε να χρησιμοποιεί (ελάχιστα) το Μ1, να είναι επιχείρημα κατα του σκεπτικισμού για τα παλιά όργανα.

Εξακολουθει να είναι δυσχρηστο, περιορισμένο, βαρύ και χωρις υποστήριξη απο την εταιρεία του....απλά τον παμπλουτο Βαγγελη δεν το νοιαζει προφανως...
ασε που αν και περασαν 20 χρονια απο τοτε που βγηκε περιπου ακουγεται αστειο να λεμε το Μ1 και το  SY77 Vintage. Ποιο πολυ μιλαγε ο Hysplex για μηχανηματα που οταν το Μ1 βγηκε ειχαν μερικα χρονακια στην καμπουρα τους...

αλλα ετσι ειναι... περνανε τα χρονια... και αλλαζουν οι λεξεις εννοια....  ;D

 
Waterfall-K είπε:
O τεραστιος Joe Zawinul χρησιμοποιουσε το M1 ως τον θανατο του το 2007. Αν κατσουμε να ψαξουμε κι αλλο θα φτιαξουμε μια λιστα πολλων σελιδων με μουσικους που εχουν ακομα ενα Μ1. Δεν καταλαβαινω απο που βγαζεις το συμπερασμα οτι το Μ1 δεν χρησιμοποιειται πια απο μουσικους. Υπαρχουν χιλιαδες Μ1 εκει εξω και παιζονται σε στουντιο και live σκηνες, οπως υπαρχουν αντιστοιχα χιλιαδες DX7 και πολλα αλλα vintage οργανα που επισης παιζονται σε ενα καρο παραγωγες, στουντιο ή live. 

Joe-Zawinul.jpg

joe_zawinul-thumb-473x314.jpg


μαζι με πολλλλαααααα αλλα

http://www.zawinulonline.org/Keyboards.html

βεβαια εχει γινει γνωστος ηχητικα απο το παιξιμο σε μηχανηματα σαν το oberheim 8-voice

οπως και οι Pat Metheny & Lyle Mays πχ "As Falls Wichita So Falls Wichita Falls"

;D

 
mamonu είπε:
ασε που αν και περασαν 20 χρονια απο τοτε που βγηκε περιπου ακουγεται αστειο να λεμε το Μ1 και το  SY77 Vintage.
Ποσα χρονια θες να κουβαλανε στην πλατη τους τα synths για να τα λεμε vintage? 26 χρονια για το Μ1 και 25 χρονια για το SY77 ειναι λιγα?
eyeroll.gif
Με τα μισα χρονια απο τα παραπανω τα περισσοτερα αναλογικα synths των 70s θεωρουνταν ηδη vintage τη δεκαετια του 80. Το 1983 δηλαδη που κυκλοφορησε το DX7, ενα Minimoog του 1970 ειχε ηδη την "vintage" ταμπελα πανω του, κι ας ηταν "μονο" 13 χρονια παλιο.
 
neeq είπε:
@Αχταρμας εχει πλάκα που αρπαζεσαι με τις αντιθετες αποψεις, αλλα εχει επισης ενδιαφερον, οτι δε μου εφερες κανενα παράδειγμα παραγωγου ή λάιβ παιχτη που να έχει το Μ1.

Ή μάλλον εκανες +1000 σε κάποιον που έχει ενα σε μορφή ρακ, παραχωμένο αναμεσα σε 100 άλλα, πράγμα που περισσότερο επιβεβαιώνει αυτα που λέω παρά τα απορρίπτει. Ενας παμπλουτος που παίζει μουσικη του '80, έχει και ενα (όχι στην πολυ βαριά keyboard εκδοση του) για 1-2 ήχους, που πολυ αμφιβαλω, αν τους ξεχωρίζεις.

Μοσχοπουλημενο ή οχι το 1821, σήμερα δεν υπάρχει παρα στα πανηγυρια (δεν το λέω υποτιμητικά).

Το ότι το βγαζω "πατατα", δεν ξερω απο που προκύπτει.
Αρπάζομαι; Από πού και ώς πού αρπάζομαι; Νομίζω ότι κάνουμε συζήτηση και καταθέτουμε απόψεις, γιατί προσπαθείς σώνει και καλά να με παρουσιάσεις αρπαγμένο; Το ότι σου λέω τις απόψεις μου οι οποίες είναι αντίθετες από τις δικές σου, δεν σημαίνει ότι αρπάζομαι, όπως επίσης κάνεις και το άλλο λάθος, ποτέ δεν είπα ότι το βγάζεις πατάτα, πώς έβγαλες το συμπέρασμα ότι θεωρώ πώς προκύπτει πατάτα από αυτά που λές; Νομίζω ότι κάτι σου διέφυγε.

Το +1000 που έβαλα δεν το έβαλα επειδή έχει ο Παπ. ένα Μ1 ράκ στη συλλογή του αλλά για τα επιχειρήματα που έθεσε ο waterfall. Μην βιάζεσαι τόσο να βγάλεις συμπεράσματα. Και το ότι ο πάμπλουτος Βαγγέλης έχει ένα ρακ στη συλλογή του και το χρησιμοποιεί έστω για 1-2 ήχους, όχι μόνο δεν σε επιβεβαιώνει αλλά καταρρίπτει πλήρως αυτά που λές. Σκέψου το ώς εξής:

1)To M1 είναι 25 ετών όργανο και πλέον πωλείται πάμφθηνα μεταχειρισμένο.

2)Ο Βαγγέλης είναι πάμπλουτος και μπορεί να αποκτήσει όσα νέας τεχνολογίας και παντοδύναμα όργανα θέλει.

3)Παρόλα αυτά αυτός τα περισσότερα που έχει είναι βιντάζ συμπεριλαμβανομένου του Μ1.

4)Για έναν απλό μουσικό ο οποίος δεν έχει οικονομική άνεση, έστω μεγάλη, είναι πολύ λογικό να αποκτήσει το Μ1 μεταχειρισμένο αφού θα μπορεί να το πληρώσει.

5)Σε αντιδιαστολή με το 4, ο πάμπλουτος Βαγγέλης προτιμάει να συνεχίζει να χρησιμοποιεί και το Μ1 μαζί με άλλα βιντάζ.

Αν λοιπόν σκεφτούμε ότι οι εκατομμύρια μουσικοί-στούντιο παραγωγής κ.λ.π. στον πλανητη δεν είναι πάμπλουτοι όπως ο Βαγγέλης, και ότι μιλάμε για το δημοφιλέστερο όργανο του είδους, και ότι οι korg έβγαλε και vst για να χρησιμοποιούν τους ήχους του όσοι δεν μπορούν να το έχουν το αληθινό, τότε τα πράγματα φανερώνουν ότι το Μ1 το δουλεύουν ακόμα αρκετοί; πολλοί; λίγοι; δεν ξέρω και δεν μπορώ να πώ. Το μόνο σίγουρο είναι ότι το δουλεύουν και ΘΑ το δουλεύουν για πάντα. Και επειδή ίσως με παρεξηγήσουν κάποιοι ότι δήθεν προσπαθώ να βγάλω το Μ1 το καλύτερο όργανο, όχι δεν κάνω αυτό, απλά το παίρνω ώς αφορμή για να υποστηρίξω τις θέσεις μου για τα βιντάζ γενικώς.

Συγκεκριμένα ονόματα παραγωγών-μουσικών κ.λ.π. που χρησιμοποιούν το Μ1 δεν μπορώ να δώσω διότι δεν κάθομαι να ασχοληθώ με το τί όργανα χρησιμοποιούν, ασχολούμαι καθαρά με τη μουσική τους, την απολαμβάνω δηλαδή. Αν ψάξουμε όμως, σίγουρα θα βρούμε.

 
Waterfall-K είπε:
Ποσα χρονια θες να κουβαλανε στην πλατη τους τα synths για να τα λεμε vintage? 26 χρονια για το Μ1 και 25 χρονια για το SY77 ειναι λιγα?
eyeroll.gif
Με τα μισα χρονια απο τα παραπανω τα περισσοτερα αναλογικα synths των 70s θεωρουνταν ηδη vintage τη δεκαετια του 80. Το 1983 δηλαδη που κυκλοφορησε το DX7, ενα Minimoog του 1970 ειχε ηδη την "vintage" ταμπελα πανω του, κι ας ηταν "μονο" 13 χρονια παλιο.
τιποτε ... γερασααααααα  ;D

1613938_422030387933129_345269665_n.jpg

 
Δεν είμαι πλητράς (το ξεκαθαρίζω από την αρχή αυτό), αλλά η γνώμμη μου είναι ότι ένα synth είναι καταρχήν ένα μουσικό όργανο και δευτερευόντως ένα τεχνολογικό επίτευγμα.

Αν λοιπόν με ένα όργανο, ο μουσικός εκφράζεται καλλίτερα (για δικούς του λόγους) από ότι με ένα άλλο όργανο, τότε γουστο του καπέλο του και τελειώνει εκεί το θέμα.

Οσο η τεχνολογία προχωράει τόσο αυξάνει η ευχρηστία και οι  δυνατότητες, αλλά αυτό δε σημαίνει απαράιτητα ότι αυτά τα δύο χαρακτηριστικά κάνουν το πιο νέο synth και πιο "καλό".

Το ότι το αγαπημένο όργανο του Brian Eno εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να είναι το DX7 μάλλον κάτι λέει. Ή για να το πάω ακόμα πιο πέρα, πόσοι άνθρωποι στον πλανήτη έχουν ΕΞΑΝΤΛΗΣΕΙ στο 100% του τις δυνατότητες ενός SY77 τόσο πολύ που είπανε, "το τερμάτισα, θέλω τώρα κάτι πιο νέο και πιο δυνατό";; Κατά τη γνωμμη μου ελάχιστοι.

Αρα λοιπόν όπως σε οποιοδήποτε όργανο είτε ηλεκτρονικό είτε ξύλινο είτε ηλεκτρικό, το θέμα τελικά είναι ο μουσικός που το χρησιμοποιεί ως εργαλείο του και όχι τοσο το εργαλείο το ίδιο.

Και ναι μπορεί το DX7 να είναι παπάκι και το ΜΟΧ να είναι fomula 1, αλλά αν ο μουσικός μένει στον Ανω Μιξοτσιμπλόκαμπο που έχει μόνο χωματόδρομους πλάτους  60 εκατοστά, τότε με το παπακι θα κάνει δουλειά (μουσική) ενώ με τη formula 1 δε θα κάνει τίποτα.

Για να γυρίσω λοιπόν στο αρχικό. Δεν είμαι πληκτράς. Ανήκω στο 90% του πλανήτη που χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο τα presets και ο λόγος να αγοράσω ένα καινούργιο synth είναι ότι μου τελείωσαν τα preset του προηγούμενου και δεν έχω ούτε το χρόνο ούτε την όρεξη να μάθω να το προγραμματίζω γιατί απλά δεν είναι  η δουλειά μου αυτή.

ΕΓΩ λοιπόν με χαρά θα πάω να αγοράσω το πιο καινούγιο που μου τα δίνει εύκολα στο πιάτο. Ο πληκτράς όμως που συνειδητοποιημένα φτιάχνει τους δικούς του ήχους πιστεύω ότι πιο πολύ επενδύει στην εμβάθυνση των οργάνων που έχει παρά στο να ακολουθεί την τεχνολογία που στο κατω κατω της γραφής σιγα τις αλλαγές που έχει. Νέες τεχνολογίες ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ επαναστατικές που ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ αλλάζουν τα δεδομένα στον ψηφιακό κόσμο βγαίνουν μία κάθε 5-10 χρόνια (και πολύ λέω...). Νέα synths και ψηφιακά προιόντα βγαινουν 10 κάθε χρόνο. Το συμπέρασμα είναι προφανές λοιπον...

Και για την ιστορία, είμαι βιολιστής. Παίζω με ένα βιολί του 1784. Για κάποιο περίεργο λόγο δε νοιώθω ότι με περιορίζει στο παίξιμό μου...

 
Το να αξιοποιήσεις σαν μουσικό όργανο ένα synth είναι εντελώς διαφορετικό από το να το αξιοποιήσεις σαν εργαλείο σύνθεσης ήχου. Για παράδειγμα, αυτό που αναφέρεις με το MOX και το DX7, ότι δηλαδή το ΜΟ είναι φόρμουλα για το dx παπάκι είναι άκυρο, διότι έχουν τελείως διαφορετική μέθοδο σύνθεσης ήχου. Οπότε ιδανικά θα έπρεπε να έχουμε και τα δύο, συν κάποιο analog ή και κάποιο additive κλπ.

Ειδικά για το Μ1 πάντως, τα πράγματα πάνε παραπέρα διότι η τεχνολογία των rompler εξελίχθηκε πολύ από τότε, και το Μ1 έχει μείνει πολύ πίσω. Αν κάποιος θέλει να μείνει εκεί δικαίωμά του, θα είναι η εξαίρεση όμως και όχι ο κανόνας.

 
George_gr είπε:
Αν λοιπόν με ένα όργανο, ο μουσικός εκφράζεται καλλίτερα (για δικούς του λόγους) από ότι με ένα άλλο όργανο, τότε γουστο του καπέλο του και τελειώνει εκεί το θέμα.
Σωστο.

Το ότι το αγαπημένο όργανο του Brian Eno εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να είναι το DX7 μάλλον κάτι λέει.
Δεν θα ελεγα οτι το DX7 ειναι το "αγαπημενο" του synth, η αληθεια ειναι ομως οτι ειχε ασχοληθει πολυ με τον προγραμματισμο του, σε αντιθεση για παραδειγμα με τον J.M. Jarre που το "μισουσε".

...πόσοι άνθρωποι στον πλανήτη έχουν ΕΞΑΝΤΛΗΣΕΙ στο 100% του τις δυνατότητες ενός SY77 τόσο πολύ που είπανε, "το τερμάτισα, θέλω τώρα κάτι πιο νέο και πιο δυνατό";; Κατά τη γνωμμη μου ελάχιστοι.
Σαν πρωην χρηστης των DX21/DX7/DX7 IIFD/TX802 (το DX7 II σε rack) SY77 και νυν χρηστης (ξανα) του SY77, μπορω να σου πω οτι δεν νομιζω να υπαρχει μουσικος που να εχει εξαντλησει προγραμματιστικα ενα DX7, ποσο μαλλον ενα SY77 του οποιου η FM ειναι κατα πολυ πιο πολυπλοκη και ανωτερη ενος DX7. Τα FM synths ειναι φανταστικα αλλα και "δυσκολα" synths, και πιστευω οτι θα υπαρχει παντα μια θεση γι αυτα σε οποιοδηποτε synth setup.

Και ναι μπορεί το DX7 να είναι παπάκι και το ΜΟΧ να είναι fomula 1, αλλά αν ο μουσικός μένει στον Ανω Μιξοτσιμπλόκαμπο που έχει μόνο χωματόδρομους πλάτους  60 εκατοστά, τότε με το παπακι θα κάνει δουλειά (μουσική) ενώ με τη formula 1 δε θα κάνει τίποτα.
Ε οχι και "παπακι" ενα DX7. :P Απλα το DX7 ειναι σκετο synth ενω το ΜΟΧ ειναι synth/workstation. Σαν synths ειναι και τα δυο πολυ δυνατα αλλα και πολυ διαφορετικης "φιλοσοφιας" οργανα. Aν θες ενα μονο οργανο για ολοκληρωμενες μουσικες παραγωγες, το ΜΟΧ ειναι μονοδρομος, αν εχεις να διαλεξεις βεβαια μεταξυ ενος DX7 και ενος ΜΟΧ. Σαν σκετα synths...αγορασε τα και τα δυο, 8) ειναι εντελως διαφορετικα synths και το ενα δεν μπορει να αντικαταστησει το αλλο, οπως μπορει να αντικατασταθει για παραδειγμα ενα DX21 απο ενα DX7 ή ενα ΜΟΧ απο ενα Motif XF. 

Ανήκω στο 90% του πλανήτη που χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο τα presets...
Που να ηξερες ποσοι διασημοι μουσικοι ανηκουν σ'αυτο το 90%... ;D

Και για την ιστορία, είμαι βιολιστής. Παίζω με ένα βιολί του 1784. Για κάποιο περίεργο λόγο δε νοιώθω ότι με περιορίζει στο παίξιμό μου...
Ειναι καλο βιολι και γι αυτο δεν σε περιοριζει στο παιξιμο σου. Η χρονολογια κατασκευης του δεν εχει σημασια, "πατατες" και καλα ακουστικα οργανα υπηρχαν και θα υπαρχουν σε ολες τις εποχες. Το παραδειγμα βεβαια δεν ειναι και τοσο σχετικο με τα synths, τα οποια ειναι ηλεκτρονικα οργανα και η δουλεια τους ειναι να παραγουν νεους ηχους (δεν εχουν δηλαδη μια standard χροια οπως τα ακουστικα οργανα) οποτε κρινονται κυριως συμφωνα με αυτη τους τη δυνατοτητα. Κατι που ελαχιστοι κανουν βεβαια και μας πρηζουν κατα καιρους με απιστευτες δηλωσεις/σλογκαν, αλλα αυτο ειναι μια αλλη πονεμενη ιστορια...
yawn.gif


Για παράδειγμα, αυτό που αναφέρεις με το MOX και το DX7, ότι δηλαδή το ΜΟ είναι φόρμουλα για το dx παπάκι είναι άκυρο, διότι έχουν τελείως διαφορετική μέθοδο σύνθεσης ήχου. Οπότε ιδανικά θα έπρεπε να έχουμε και τα δύο, συν κάποιο analog ή και κάποιο additive κλπ.
Με προλαβες...

Ειδικά για το Μ1 πάντως, τα πράγματα πάνε παραπέρα διότι η τεχνολογία των rompler εξελίχθηκε πολύ από τότε, και το Μ1 έχει μείνει πολύ πίσω.
Ολα τα rompler δεν ειναι ιδια, και το καθενα προσφερει ηχους που καποιο αλλο rompler διαφορετικης εταιρειας δεν μπορει να προσφερει, ασχετα αν το ενα rompler ειναι παλιοτερο ή νεοτερο απο το αλλο. Η καθε εταιρεια εχει διαφορετικα δειγματα στα οργανα της, ενα Korg Μ1 δεν εχει καμια σχεση ηχητικα με καποιο rompler της Yamaha, της εποχης του Μ1 ή καποιο νεοτερο. Το Μ1 ειναι παλιο μεν αλλα με διαφορετικο σετ δειγματων, οποτε αν σου αρεσει ο ηχος/ηχοι ενος Μ1 θα παρεις ενα Μ1, οχι ενα Μ50, το οποιο ειναι της ιδιας εταιρειας και κατι ετη φωτος πιο προηγμενο αλλα δεν εχει τους ηχους του Μ1, και το αναποδο βεβαια.
Στα rompler καλο ειναι να υπαρχει παντως μια συνεχεια, και εννοω βεβαια στα rompler της ιδιας εταιρειας. Αρκετες φορες αυτο γινεται. Στις σειρες Motif/ΜΟ/ΜΟΧ/MOXF για παραδειγμα, υπαρχει αυτη η συνεχεια. Αν θες ενα συγκεκριμενο ηχο απο το πρωτο Motif, ειναι σχεδον σιγουρο οτι θα τον βρεις ή τουλαχιστον θα μπορεις να τον φτιαξεις με καποιο απο τα επομενα Motif, κι αυτο γιατι η Yamaha δεν αλλαζει το σετ των δειγματων με καποιο διαφορετικο σετ οταν κυκλοφορει ενα νεο synth στη σειρα. Απλα προσθετουν νεα δειγματα στα ηδη υπαρχοντα, ετσι καποιος σημερα που θα αγορασει ενα Motif XF ή ενα MOXF ξερει οτι θα βρει μαζι με τα νεα δειγματα και ολα τα δειγματα που υπηρχαν στα προηγουμενα μοντελα Motif classic/ES/MO/XS/MOX.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Waterfall-K είπε:
, οποτε αν σου αρεσει ο ηχος/ηχοι ενος Μ1 θα παρεις ενα Μ1,
Ναι συμφωνώ, αν σου αρέσει το Μ1 θα πάρεις Μ1. Αν πάλι θέλεις να φτιάξεις δικούς σου sample based ήχους εκ του μηδενός, και δεν έχεις φάει πετριά καλά και ντε με το Μ1 ;D ;D , ένα σημερινό rompler έχει sampling δυνατότητες, αυξημένη πολυφωνία, πολύ περισσότερα εφέ, φοβερά καλύτερο interface, resonant φίλτρα ;D και δεκάδες άλλα πράγματα. Αντικειμενικά λοιπόν είναι καλύτερο- πληρέστερο sample- based εργαλείο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορούμε να εξομοιώσουμε όλα τα rompler με αυτό.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top