Βελτίωση ρυθμικής αγωγής

Miltos23

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
1,496
Πόντοι
198
Καλημέρα παιδιά,

Έχω έναν κολλητό που άρχισε να μελετάει κιθάρα, κλασικά δεν έχει χρήματα για μαθήματα και του δείχνω ότι ξέρω. Μετά από 2 χρόνια έχει βελτιωθεί όμως υπάρχει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα:

Έστω ότι παίζει ένα ριφφ μπαίνει σωστά στην αρχή του μέτρου και μετά ενω προχωράει το ριφφ καθυστερεί. Το κακό είναι ότι δεν το καταλαβαίνει ενώ παίζει γιατί η καθυστέρηση είναι μικρή αλλά υπαρκτή. Δεν "κουμπώνει" ρυθμικά το παίξιμο του με τα ντραμς ή το backing track.

Θα ήθελα λοιπόν να μου προτείνετε κάποιον τρόπο να το ξεπεράσει. Το θέμα είναι καθαρά στην αντίληψη, δεν το "νιώθει" ότι είναι εκτός. Η λύση του παίζω μόνο με μετρονομο δεν βοηθάει. Επίσης ότι παίζει είναι μέσα στις δυνατοτητες του, δεν παει να παίξει κατι extreme.

Ιδέες;

 
Βάλτου μία sd card "steve vai for beginners"  στο αυτί γύρνα το αυτί δεξιά πάτα του τη μύτη να κάνει load το πρόγραμμα και είναι έτοιμος ;D ;D ;D

Δυστυχώς αυτό λύνεται μόνο με πολύ εξάσκηση και ο τρόπος είναι μόνο ένας: με μετρονόμο ξεκινώντας πολύ αργά σε τέμπο (40-50 bpm) και μετά επαναλαμβάνοντας το ίδιο κομάτι ανεβαίνοντας σε τέμπο (100-120-130 κτλ) η κλασική άσκηση που κάνουν σε όλα τα ωδεία μία με 2 ώρες την ημέρα μισή κουταλιά της σούπας ανά 8άωρο για 6 μήνες :P

υπάρχουν και εξαιρέσεις ανθρώπων που απλά δεν το έχουν με τον ρυθμό είναι άμουσοι (ακόμη και μετά από πολλά χρόνια ωδείο) οπότε μπορεί να ανήκει και σε αυτό το ποσοστό.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Είναι δύσκολο για τον αρχάριο να αντιληφθεί το λάθος στο μέτρημα την στιγμή που το κάνει γιατί είναι εστιασμένος στα δάχτυλα, τις νότες κλπ κλπ. Ως ακροατής όμως θα πρέπει να μπορεί να εστιάσει καλύτερα στο πρόβλημα,

Ηχογράφησέ τον να παίζει το riff πάνω από μετρονόμο ή backing track.

Κάνε το ίδιο με εσένα στην κιθάρα.

Ακούστε μαζί ως ακροατές τα δύο δείγματα. Αν και έτσι δεν μπορεί να αντιληφθεί τη διαφορά τότε...

stavros_d80 είπε:
(...) μπορεί να ανήκει και σε αυτό το ποσοστό.
 
stavros_d80 είπε:
υπάρχουν και εξαιρέσεις ανθρώπων που απλά δεν το έχουν με τον ρυθμό είναι άμουσοι (ακόμη και μετά από πολλά χρόνια ωδείο) οπότε μπορεί να ανήκει και σε αυτό το ποσοστό.
Εχω αρχίσει να ανησυχω οτι ανηκει σε αυτη τη κατηγορια γιατί "πάνε" τα δαχτυλα του..

Θα τον καθοδηγησω με τα παραπανω και θα δω μηπως του μάθω να ηχογραφει τον εαυτο του στο cubase και να έχει σε ενα καναλι τη κιθάρα σε midi (άρα να ακούει την θέση των νοτών) και να ηχογραφει από κάτω σε audio μπας και καταλάβει τη διαφορα. Με το midi θα μπορεί να αλλαζει και το τεμπο αυτοματα οπότε να εξασκηθεί παραπάνω

 
Miltos23 είπε:
Εχω αρχίσει να ανησυχω οτι ανηκει σε αυτη τη κατηγορια γιατί "πάνε" τα δαχτυλα του..
Αν πάντως μπορεί να βαράει παλαμάκια σωστά, τότε αλλού είναι το πρόβλημα.

Θα κάνω μια υπόθεση, και μπορεί να μη στέκει ότι πω για τον φίλο σου, αλλά γενικότερα. Είναι στάνταρντ φάση αυτή η παράνοια  ;D ;D ;D στους lead κιθαρίστες, να μην ακούνε καν το γκρουπ και να τραβάνε όλη την ώρα σόλο  ;D ;D ;D μιλάμε πάντα για τους bedroom lead κιθαρίστες γιατί αν το κάνεις αυτό σε γκρουπ θα φας κλωτσά αρβανίτικη.

Λοιπόν κάνω την υπόθεση ότι τα πράγματα που παίζει ο φίλος σου είναι σε φάση new metal djent matwmenes arkoydes and friends  ;D που τα ριφ τους είναι σα να παίζεις σόλα του malmsteen,  ;D ;D ;D οπότε έχει μπει σε φάση leadά ο φίλος σου και δεν ακούει κανέναν  ;D Βάλε το παιδί να παίξει καμιά σοβαρή μουσική  ;D καμιά φανκιά εκεί που είναι η κιθάρα κρουστό  ;D και παίζεις την ίδια συγχορδία 40 φορές  ;D και το μόνο που μετράει είναι η γκρούβα, ή βάλτονα να παίξει εκεί τίποτα old school rock που η κιθάρα γίνεται σα μπάσο σε κάτι τούτια, ή κάνα μπασοκίθαρο πανηγυρτζίδικο, αλλά αυτό είναι ΠΟΛΥ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΗ ΓΚΡΟΥΒΑ, κάτι τέλος πάντων ρυθμικό και σχεδόν κρουστό, γιατί αν το παιδί παίζει ριφς με 40τονες κλίμακες και πεντάηχα 32ων, όπως είναι τα καφρομέταλ ριφ, δε θα μπει στο νόημα ποτέ.

Αν τώρα δεν μπορεί να παίξει σωστά ούτε το paranoid, ή δεν μπορεί να βαρέσει καν παλαμάκια, ας ξεκινήσει μαθήματα χορού  ;) ή ας μπει σε ένα γκρουπ πρωτάρηδων, το κίνητρο να παίξεις με άλλους κάνει θαύματα. 

 
stavros_d80 είπε:
Δυστυχώς αυτό λύνεται μόνο με πολύ εξάσκηση και ο τρόπος είναι μόνο ένας: με μετρονόμο ξεκινώντας πολύ αργά σε τέμπο
Συμφωνώ και επαυξάνω.

Slow is fast παίδες.

Μια ατάκα που μικρός κορόϊδευα αλλά τελικά αποδείχτηκε πολύ μεγάλη αλήθεια.

Έτσι χτίζεται η αντίληψη κατ εμε και εφαρμόζοντάς το στους μαθητές μου επιβαιβεώθηκε και βρήκαμε όλοι την υγειά μας!

(αφού φυσικά πέρασα εγώ πρώτα απο δαύτο)  :)

 
Εκτός από το "στην αρχή αργά και στη αυξάνουμε το τεμπο", πολύ καλή λύση που πρότεινε ένας φίλος είναι και η ηχογράφηση. Να ακούς τα λάθη σου. Βοηθάει πολύ!  :) Αυτό με βοήθησε με τα bends μου.

Σε αυτή τη φάση που είναι ακόμα στην αρχή, είναι όπως όταν έχεις πάρει το δίπλωμα και ακόμα κοιτάς περισσότερο τιμόνι, πετάλια, λεβιέδες και λιγότερο τον δρόμο. Όταν "κατέχεις" το αμάξι, σου βγαίνουν αβίαστα όλα μετά (και ξεκινάς τις λαλακίες στον δρόμο)!  ;D

υ.γ. εγώ πλέον οδηγώ ήρεμα!

Έτσι και με την κιθάρα. Αλλά προτείνω στάνταρ ηχογράφηση.

υ.γ. Εγώ σπάνια έχω χρησιμοποιήσει μετρονόμο... Δεν ξέρω αλλά δε μ'αρέσει... Σαν να με περιορίζει. Προτιμώ να ηχογραφήσω ένα backing track που να παίζω και από πάνω σολάρω παρά ένα σκέτο τικ τακ...  ::)

 
Μέχρι σχετικά πρόσφατα είχα παρόμοια θέματα, ειδικά σε ποιο εξεζητημένα ρυθμικά patterns. Με βοήθησαν τα παρακάτω:

- Practice σε πολύ πολύ αργό tempo (40-50-60 bpm) μόνο με μετρονόμο. Όχι όμως μονοδιάστατα, παίζω 2ηχα, 3ηχα, 4ηχα, 5ηχα, 6ηχα. Προσπαθώ τώρα να αλλάζω χωρίς να σταματάω και να πηγαίνω από το 2 στο 6 και πίσω. Πολύ δύσκολο ακόμα, αλλά εξαιρετικά διδακτικό.

- Μελέτησα κομμάτια με ρυθμικές δυσκολίες, όχι απαραίτητα ολόκληρα αν δε μπορούσα να τα βγάλω, αλλά τα σημεία με το περίεργο μέτρημα. Πάλι ξεκινώντας πολύ αργά.

- Με βοήθησε επίσης πολύ το να παίζω με μπάντα. Νομίζω στα περισσότερα πράγματα είναι το μεγαλύτερο σχολείο, μαζί με το studio, αλλά ειδικά στη ρυθμική αντίληψη βοήθησε πολύ.

Τέλος, να πω στον φίλο Μάνο ότι οι περισσότερες djent μπάντες έχουν εξαιρετικά περίπλοκα rhythm patterns, οπότε παρακαλώ πολύ να μην είναι snob! ;D ;D ;D


 
Να πάει σε έναν κανονικό δάσκαλο....

Όχι ότι εσύ δεν του τα λες καλά, αλλά μάλλον απ'ότι φαντάζομαι, δείχνοντάς του εσύ απλώς κάποια πράγματα, δεν μπαίνει στο λούκι να μελετήσει μεθοδικά, ποιοτικά και ποσοτικά όπως θα "αναγκαζόταν" να κάνει με έναν δάσκαλο που θα πλήρωνε.

Πιστεύω πως όλοι μας όταν μαθαίνουν ένα μουσικό όργανο έχουμε κάποια προβλήματα  πιθανώς διαφορετικά ο ένας από τον άλλον, τα οποία κιόλας δεν αντιλαμβανόμαστε!!!

Κάποια από αυτά κάνουν μπαμ και κάποια υποβόσκουν ή δεν φαίνονται εύκολα.

Και απλά αναγκαζόμαστε να τα φτιάξουμε, γιατί έχουμε απέναντι μας έναν δάσκαλο και όχι το φιλαράκι μας που μερικές φορές μπορεί να είναι υπερβολικός ή να μας κάνει και καψονάκια  >:D (πάντα σύμφωνα με το μυαλό του υποτιθέμενου μαθητή έτσι).

 
To καλο time θεωρω οτι ειναι αποτελεσμα πολλων παραγοντων.

Το αργα αργα αργα γρηγορα σιγουρα βοηθαει οπως και η μελετη με το μετρονομο.

Σχετικα με το μετρονομο..δεν ανηκω σε αυτους που λενε οτι ο μετρονομος ντε κ καλα πρεπει να παιζει ΠΑΝΤΑ  4α.

Μπορει να μας παιξει 8α, 16α, τριηχα 8ων. Οτιδηποτε για να βοηθησει τον παιχτη να "Κλειδωσει" καλυτερα στις αξιες. Αναμεσα σε ενα κλειστο μετρονομος vs μετρονομος 16α - 1000 φορες προτιμω το 2ο.

Mια απο τις δουλειες του μετρονομου ειναι  να μας βοηθησει..

Αν με αυτο το τροπο {subdivisions} ακομα δεν .....η επομενη κινηση ειναι να μελετησει πάνω σε sequences.

Διμετρα η 4μετρα ρυθμικα sequences..που θα μπορει να τα χρησιμοποιει αντι για μετρονομο.

αν και αυτο οχι...

Εμεις οι ντραμμερ μερικες φορες μελεταμε πανω σε {αργα} κομματια..9 στα 10 γραμμενα με μετρονομο ειναι πλεον.. οποτε..

Το 1ο βημα σε καθε μουσικο για να καταλαβει τα προβληματα του ειναι να τα αντιμετωπισει..και ποιος καλυτερος τροπος υπαρχει απο την ηχογραφηση και η αναλύση αυτης.

Μονο ενα δυνατο "ταρακουνημα"σαν αυτο ισως του δειξει τις αδυναμιες του και ισως τον αναγκασει να μελετησει πιο σοβαρα.

Σαν δασκαλος να αναφερω οτι αρκετες φορες εχω δει..οτι καποιοι μαθητες απλα δεν θα παιξουν με αυτο το τροπο {οτι ενεση κι αν του κανεις}. Δεν θα ραφιναρουν ποτε το παιξιμο τους σε τετοιο βαθμο.. Οποτε οσο και να προσπαθεις..μπορει να ανηκει σε αυτη την κατηγορια. {Δεν υπονοω οτι δεν πρεπει να προσπαθησεις..απλα οτι υπαρχει και αυτη η μεριδα μαθητων..}

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
BillTrantos είπε:
Τέλος, να πω στον φίλο Μάνο ότι οι περισσότερες djent μπάντες έχουν εξαιρετικά περίπλοκα rhythm patterns, οπότε παρακαλώ πολύ να μην είναι snob! ;D ;D ;D

Μα αυτό ακριβώς εννοώ  ;D Ο σκοπός είναι να πιάσει την έννοια του ρυθμού, δηλαδή αυτά που παίζει να τα παίζει ΑΚΡΙΒΩΣ, όχι το στυλ το "υπερβατικό", σε φάση αφού το βγάζω στο περίπου είμαι καλά.

Ας πούμε, χωρίς πλάκα, το smoke on the water  ;D ;D ;D το παίζει χωρίς να χάνει; Αν το παίζει χωρίς να χάνει, τότε απλώς μελετάει λάθος πράγματα. Αν όμως χάνει το ρυθμό του και εκεί, τότε ναι, μιλάμε για πρόβλημα στην αίσθηση του ρυθμού.

 
Νομίζω ότι η ηχογράφηση είναι ο καλύτερος τρόπος να το συνειδητοποιήσει και να προσπαθήσει να βελτιωθεί. Του το έχεις πει ότι 'χάνει'  στο ρυθμό;

 
Φιλε αυτο νομιζω θα σε βοηθήσει.

O Victor παντα ειχε το χαρισμα να τα αναλυει απλα και ευκολα.


 
Του έχω εξηγήσει ότι χάνει τον ρυθμό απλά δείχνει να μην το "πιάνει" και εκεί είναι το πρόβλημα μου, ότι όταν παίζει δεν νιώθει ότι φεύγει. Δεν περιμένω να είναι απόλυτα καρφωμένος αλλά ξεκάθαρα φλαμαρει. Να το εξηγήσω με ένα απλό παράδειγμα (μην γελάσετε!)

Έστω ότι παίζει 8α: πα-τα πα-τα πα-τα πα-τα

Τα "πα" του είναι λίγο εκτός από το μετρονόμο και τα "τα" είναι "σχεδόν" στην άρση.

Τελικά λοιπόν είναι όλα στο "περίπου" αλλά δεν το νιώθει ότι είναι εκτός...

Το βίντεο που ποσταρατε ίσως βοηθήσει

 
Miltos23 είπε:
Του έχω εξηγήσει ότι χάνει τον ρυθμό απλά δείχνει να μην το "πιάνει" και εκεί είναι το πρόβλημα μου, ότι όταν παίζει δεν νιώθει ότι φεύγει. Δεν περιμένω να είναι απόλυτα καρφωμένος αλλά ξεκάθαρα φλαμαρει. Να το εξηγήσω με ένα απλό παράδειγμα (μην γελάσετε!)

Έστω ότι παίζει 8α: πα-τα πα-τα πα-τα πα-τα

Τα "πα" του είναι λίγο εκτός από το μετρονόμο και τα "τα" είναι "σχεδόν" στην άρση.

Τελικά λοιπόν είναι όλα στο "περίπου" αλλά δεν το νιώθει ότι είναι εκτός...

Το βίντεο που ποσταρατε ίσως βοηθήσει
έχεις σκεφτεί  ότι αυτό μπορεί να οφείλεται ακριβώς επειδή του "έδειξες" εσύ και δεν πήγε σε δάσκαλο/ωδείο κτλ? και γιαυτό δε έχει αίσθηση των ρυθμικών αξιών τέταρτα, όγδοα, δεκατα-έκτα  όπως και να μετράει μέτρα 4/4, 3/4, 8/8 κτλ

όπως και να έχει με τις ασκήσεις και μετρονόμο θα πρέπει να βελτιωθεί ίσως χρειαστεί παραπάνω καιρός.... αν δεν τότε δεν μπορείς να κάνεις κ πολλά

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top