Aλλα οργανα δεν εχω. Πουλησα ενα PSR620 YAMAHA που ειχα για να παρω το ΜΟΤΙΦ ΕΣ8. Τωρα ειμαι σε φαση που ζυγιζω τους τροπους πληρωμης και περιμενω να μαζεψω ενα ακομη μεγαλυτερο κομποδεμα. Ειπα οτι γονεις δε θελω να μπλεξω αν και οι ιδιοι μου ειπαν οτι θα με βοηθησουν αλλα εγω' date=' ΑΑΑΑΑ ΟΧΙ. ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ
[/quote']
Οκ. Σε ρώτησα αν έχεις άλλα όργανα διότι είπες ότι το Motif θα μείνει στην ιστορία. Οπότε σε παρακαλώ, πολύ φιλικά, άκου ένα-δύο πράγματα για να βοηθηθείς.
Πρώτον, τα όργανα είναι ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ, ειδικά τα ψηφιακά synthesizer. Εγώ αν είχα 5 ευρώ για κάθε φορά που μία εταιρεία προσπάθησε να περάσει ένα μοντέλο της για "ιστορικό" όργανο θα σου έπαιρνα το Motif δώρο και θα έπαιρνα ένα και για μένα.
Δεύτερον, επειδή ισχύει το πρώτον, βγάλε από το μυαλό σου ότι θα πάρεις ένα όργανο που θα καλύψει τις ανάγκες σου σε ποσοστό μεγαλύτερο από 30%. Κάθε ένα από αυτά τα synthesizer έχει ένα δικό του χαρακτηριστικό ήχο τον οποίο σου εγγυώμαι ότι θα τον έχεις σιχαθεί σε κανά τρίμηνο και θα ψάχνεις να βρεις τρόπο να τον αλλάξεις (αν δεν έχεις λεφτά) ή να πάρεις άλλο ένα όργανο (αν έχεις λεφτά).
Τρίτον, επειδή ισχύει το πρώτον και το δεύτερον, δεν αξίζει τον κόπο να πονοκεφαλιάζεις πολύ για το ποιο όργανο θα πάρεις. Ούτως ή άλλως (θες, δε θες) θα μπλέξεις σύντομα με τους υπολογιστές (αν δεν έχει συμβεί ήδη) και τότε είναι που θα χρησιμοποιείς 4-5 ήχους από το όργανό σου - όλους τους υπόλοιπους θα τους έχεις από software synthesizers/samplers.
Τέταρτον, η ποιότητα κατασκευής έχει σημασία ΜΟΝΟ αν σκοπεύεις να μεταφέρεις το όργανο, δηλαδή αν παίζεις live ή με κάποια μπάντα. Αν σκοπεύεις να έχεις το όργανο σε ένα home studio και δεν έχετε κάνει το δωμάτιό σου Fight Club, δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Επίσης ΜΗΝ υποτιμάς την ανθεκτικότητα των πλαστικών, μπορεί να λερώνονται, αλλά επίσης καθαρίζονται και μάλιστα εύκολα.
Πέμπτον, ένα σημαντικότατο θέμα (επειδή ισχύουν όλα τα παραπάνω) είναι η μεταπωλητική αξία του οργάνου. Δεν ξέρω αν τα μεταχειρισμένα Yamaha ή τα μεταχειρισμένα Korg πουλιούνται καλύτερα, αλλά πρέπει να το ερευνήσεις αυτό το ζήτημα.
Επειδή σου έκανα την αντίστοιχη ερώτηση, οφείλω να σου δώσω και εγώ κάποια διαπιστευτήρια: έχω αγοράσει και ξεπληρώσει με ιδρώτα (όχι αίμα ευτυχώς) 17 hardware ψηφιακά synthesizers. Πριν τρία χρόνια τα ξεφορτώθηκα όλα, διότι απλώς δεν έχει πλέον καμία σημασία. Μην κάνεις το λάθος που έκανα εγώ (λόγω αδόκιμης νοοτροπίας μου) και δώσεις όλα αυτά τα χρήματα μόνο και μόνο για να καταλάβεις ότι έχω δίκιο.
Υπάρχει και ένα απλό τεστ που έκανα από κάποια στιγμή και μετά, μέχρι να συνέρθω οριστικά. Ζητούσα από κάποιον φίλο που είχε κάποιο όργανο που μου άρεσε να μου το δανείσει για καμία βδομάδα. Κάθε φορά που γινόταν κάτι τέτοιο, πήγαινα γεμάτος χαρά να το πάρω από το σπίτι του, και σκεπτόμουν πόσο δύσκολη θα ήταν η στιγμή που θα χρειαζόταν να το επιστρέψω. Μετά από μια βδομάδα όμως, τον έψαχνα στο τηλέφωνο για να σπεύσω να του το δώσω πίσω, διότι αυτό που έψαχνα ΔΕΝ ήταν μέσα στο όργανο αλλά μέσα στο ΚΕΦΑΛΙ μου.
Καταλαβαίνεις;