Topwrapping/overwrapping σε les paul. Eχει τελικά διαφορά στον ήχο;

Zikfrid

Νέο μέλος
Μηνύματα
86
Πόντοι
6
Καλησπέρα παιδιά,

Έπεσα πρόσφατα σε ένα άρθρο και βιντεο που έλεγαν οτι σε μια les paul αν κάνεις topwrapping/overwrapping τις χορδες έχει διαφορά στον ήχο. Συγκεκριμένα έλεγαν οτι κερδίζεις σε sustain...οτι ακούγονται πιο δυνατά οι αρμονικές...και μερικοί λέγανε οτι υπήρχε και λιγότερο tension στις χορδές. Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι έχει το  tailpiece τέρμα κάτω. Επειδή είναι να αλλάξω χορδες....έλεγα...αξίζει τον κόπο να το δοκιμάσω; πρέπει να προσέξω κάτι; (πχ πρέπει να πάω την κιθάρα μετά για setup)..

Ευχαριστώ για τον χρόνο σας...αναμένω τα σχόλια σας...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σετάρισμα δεν θα χρειαστείς σίγουρα! Κανε το άφοβα! Θα ακούσεις όμως διάφορες γνώμες, καθώς οι απόψεις διίστανται! Εγώ προσωπικά, διαφορά στον ήχο δεν εντόπισα και φυσικά ούτε στο sustain! Το μόνο που παρατήρησα και μου άρεσε, ήταν ότι η κιθάρα έγινε πιο ''μαλακή'' λόγω της μείωσης της γωνίας των χορδών, αλλά αυτό μπορείς να το πετύχεις και σηκώνοντας αρκετά το tailpiece χωρίς να κάνεις topwrapping! Σε κάθε περίπτωση όμως πρέπει να το δοκιμάσεις για να έχεις ιδία άποψη!

 
Κι εγω το συστήνω, έστω ως αλλαγή για να δεις πως είναι. Δεν χρειάζεται να κανεις τίποτα για να το αναστρέψεις αν δεν σου αρέσει. Πρόσφατα (και μετα απο πολύ καιρό που ειχα να το κανω) το έκανα κι εγω το περασμα χορδών απο πάνω και επιβεβαιωνω το περι πιο "μαλακών χορδών".

Για το κομμάτι αλλαγής του ήχου, πιστευω οτι εχει πολυ να κάνει με το κάθε όργανο (τις ιδιαιτερότητές του). Στη δική μου είχε μια πολύ μικρή διαφορά, την οποία δεν θα εντώπιζε (ενδεχομενως) καποιος που δεν ξέρει το συγκεκριμένο όργανο καλα.

Το tailpiece φυσικά θέλει τερμάτισμα κάτω, αν και εγω το έχω πάντα τερματισμένο ανεξάρτητα απο το πως βαζω τις χορδές.

 
Παιδιά ευχαριστώ πολύ για τις γνώμες. Αφού δεν πρόκειται να χαλάσω τίποτα (εκτός απο γρατζουνιές στο tailpiece)...θα το δοκιμάσω σίγουρα. Έστω για το γαμώτο.

Θέλω να πιστεύω οτι κάτι θα ξέρανε οι Billy Gibbons, Jimmy Page, Joe Bonamassa και Duane Allman. :)

Θα επανέλθω να σας πω τα αποτελέσματα...

 
Καλησπέρα σε όλους,

λοιπόν προχώρησα στην αλλαγη και έχω μείνει υπερνθουσιασμένος. Πραγματικα με αυτή την αλλαγη άλλαξη η κιθάρα. Το sustain έχει μεγαλώσει κατά πολυ. Οι χορδές έχουν μαλακώσει, μέχρι που σκέφτομαι να παω σε μεγαλύτερο μέγεθος πλεον. Στα δικά μου αυτιά ένιωσα οτι σαν να πήρε και λίγο όγκο η κιθάρα. Γενικά νιώθεις όλο το όργανο να πάλλεται. Για εμένα όποιος έχει les paul πρέπει να το δοκιμάσει οπωσδήποτε.

 
Zikfrid είπε:
Καλησπέρα σε όλους,

λοιπόν προχώρησα στην αλλαγη και έχω μείνει υπερνθουσιασμένος. Πραγματικα με αυτή την αλλαγη άλλαξη η κιθάρα. Το sustain έχει μεγαλώσει κατά πολυ. Οι χορδές έχουν μαλακώσει, μέχρι που σκέφτομαι να παω σε μεγαλύτερο μέγεθος πλεον. Στα δικά μου αυτιά ένιωσα οτι σαν να πήρε και λίγο όγκο η κιθάρα. Γενικά νιώθεις όλο το όργανο να πάλλεται. Για εμένα όποιος έχει les paul πρέπει να το δοκιμάσει οπωσδήποτε.
Ωραίος! Τί gauge χορδές έχεις τώρα πάνω?

 
Zikfrid είπε:
Καλησπέρα σε όλους,

λοιπόν προχώρησα στην αλλαγη και έχω μείνει υπερνθουσιασμένος. Πραγματικα με αυτή την αλλαγη άλλαξη η κιθάρα. Το sustain έχει μεγαλώσει κατά πολυ. Οι χορδές έχουν μαλακώσει, μέχρι που σκέφτομαι να παω σε μεγαλύτερο μέγεθος πλεον. Στα δικά μου αυτιά ένιωσα οτι σαν να πήρε και λίγο όγκο η κιθάρα. Γενικά νιώθεις όλο το όργανο να πάλλεται. Για εμένα όποιος έχει les paul πρέπει να το δοκιμάσει οπωσδήποτε.

Ενδιαφέρον, γιατί το έχω εφαρμόσει σε κανα-δυο tune-o-matic (3 διαφορετικά set), με το tailpiece βιδωμένο τέρμα κάτω, με το tailpiece βιδωμένο τέρμα πάνω και τέλος με wrap και, όσο κι αν ήθελα, όσο κι αν-με βάση τη λογική μου-πίστευα ότι θα ακούσω διαφορά, τζίφος. Ούτε παραπάνω sustain, ούτε tone, ούτε-εννοείται- πιο χαλαρή αίσθηση στις χορδές. Προσωπικά θεωρώ το overwrap πεπερασμένο μύθο ή placebo, μετά από τις δοκιμές μου.

Δεν έχω θεωρητικές γνώσεις φυσικής, αλλά η λογική μου λέει, ότι ανεξαρτήτως γεωμετρίας του ζεύγους bridge-tailpiece, η τάση, η ελαστικότητα και η δύναμη η οποία ασκείται στην περιοχή, είναι αμετάβλητη. Χονδρικά και μπακαλίστικα.

 
Πνοή και Νύξη είπε:
Ενδιαφέρον, γιατί το έχω εφαρμόσει σε κανα-δυο tune-o-matic (3 διαφορετικά set), με το tailpiece βιδωμένο τέρμα κάτω, με το tailpiece βιδωμένο τέρμα πάνω και τέλος με wrap και, όσο κι αν ήθελα, όσο κι αν-με βάση τη λογική μου-πίστευα ότι θα ακούσω διαφορά, τζίφος. Ούτε παραπάνω sustain, ούτε tone, ούτε-εννοείται- πιο χαλαρή αίσθηση στις χορδές. Προσωπικά θεωρώ το overwrap πεπερασμένο μύθο ή placebo, μετά από τις δοκιμές μου.

Δεν έχω θεωρητικές γνώσεις φυσικής, αλλά η λογική μου λέει, ότι ανεξαρτήτως γεωμετρίας του ζεύγους bridge-tailpiece, η τάση, η ελαστικότητα και η δύναμη η οποία ασκείται στην περιοχή, είναι αμετάβλητη. Χονδρικά και μπακαλίστικα.
Μετά από κάποιο καιρό κι εγώ επέστρεψα στο κανονικό πέρασμα και δεν είδα καμία διαφορά.

 
Θα υποθέσω οτι σε κάποια όργανα υπάρχει διαφορά και σε κάποια όχι. Διότι ειναι απολύτως βέβαιο οτι στη δικη μου les paul υπήρχε διαφορά, τουλάχιστον στο ότι έγινε πιο μαλακή - και αυτο ειναι αντικειμενικό, αφήνω την υπόθεση του ήχου στην άκρη, εξ αρχής είχα πει οτι η διαφορά είναι πολυ μικρή. Έχει γίνει τόσο μαλακή η κιθάρα που σκέφτομαι στην επόμενη αλλαγη χορδων να τις βάλω κανονικά (μεχρι να βαρεθω και να τις ξαναγυρίσω).

Επισης όχι μόνο έχω δει διαφορά με το top wrapping, αλλα και με το πόσο κάτω βιδωμένο ειναι το tail piece (ανεξάρτητα απο το πως περνάνε οι χορδες), πράγμα σχετικό όμως και με το top wrapping, μιας και μια παράμετρος του ειναι το ύψος των χορδων και την γωνία με την γέφυρα.

Placebo λοιπον με τίποτα. Ξαναλέω οτι πιθανά δεν έχει το ίδιο αποτέλεσμα σε κάθε όργανο για λόγους που πιθανά εξηγούνται αλλα και πολλους που δεν μπορουμε να προβλέψουμε - πχ η δικιά μου έχει abr γέφυρα, ίσως μια άλλη γέφυρα σε συνδιασμό με αλλους παράγοντες (πχ το setup) να μην την "ακουει" τόσο.

 
frunobulax είπε:
Θα υποθέσω οτι σε κάποια όργανα υπάρχει διαφορά και σε κάποια όχι. Διότι ειναι απολύτως βέβαιο οτι στη δικη μου les paul υπήρχε διαφορά, τουλάχιστον στο ότι έγινε πιο μαλακή - και αυτο ειναι αντικειμενικό,

Placebo λοιπον με τίποτα. Ξαναλέω οτι πιθανά δεν έχει το ίδιο αποτέλεσμα σε κάθε όργανο για λόγους που πιθανά εξηγούνται αλλα και πολλους που δεν μπορουμε να προβλέψουμε - πχ η δικιά μου έχει abr γέφυρα, ίσως μια άλλη γέφυρα σε συνδιασμό με αλλους παράγοντες (πχ το setup) να μην την "ακουει" τόσο.

Αντικειμενικό δεν είναι ούτε το δικό μ' ούτε το δικό σου, respectively (και ρησπέκτφουλι). Αντικειμενικό θα ήταν με βάση επιστημονικώς και εργαστηριακώς ελεγχόμενες μετρήσεις και εκτεταμένα τεστ. Ενδεχομένως και να σφάλλω, όσον αφορά το placebo, και πιθανόν να σφάλλεις κι εσύ. Σκέψεις κάνουμε και συμπεράσματα βγάζουμε εννοείται, αλλά είναι υποκειμενικά πάντα. Τα συμπεράσματα βεβαίως εν είδει εμπειρίας κι όχι αυθεντίας. Όχι ότι έχει σημασία. Σημασία έχει να παίζουμε. Και μουσική και με το όργανο. :)

 
ε καλα, οταν λεω αντικειμενικο (και όταν το λεμε ολοι) δεν πηγαμε και σε εργαστήριο να το αποδείξουμε... εννοω και θεωρω οτι ειναι σαφες, οτι βγαζω ενα ξεκάθαρο συμπερασμα, χωρίς εργαστήρια για το οποιο δεν έχω την παραμικρη αμφιβολια: το όργανο ειναι ΣΑΦΩΣ πιο μαλακό (και οχι ΙΣΩΣ πιο μαλακο) όταν κάνω το top wrapping! Ενω για τον ήχο, επειδη η διαφορά ήταν ελάχιστη (αν και υπαρκτή σε εμενα) τον αφήνω στην άκρη επειδη το "πριν" και "μετά" έχουν-δεν εχουν διαφορά, και επειδη ουτως ή αλλως η ακουστική εμπειρία μπορεί να ειναι υποκειμενικη (η εμπειρία, τονιζω. Διότι αν παμε και εκει εργαστηριακά σαφως και θα μπορουμε να μετρήσουμε).

Όταν λοιπον η κιθαρα είναι σαφως πιο μαλακή με το top wrapping (και δεν χρειαζομαι ηχητικές μετρήσεις) τότε ειναι αντικειμενικό συμπέρασμα.

Για μικροαλλαγές ήχου (κατα καιρους, με αλλαγές) έκανα τέστ - ηχογράφηση πριν και μετά, σε όσο πιο ίδιες σνθηκες γίνεται... αλλα εδω το χέρι δεν ψευδεται... ξεχωρίζει με σαφήνεια την διαφορα.

Επίσης, οπως είπα στο προηγουμενο ποστ ΔΕΝ αμφισβητω οτι σε καποιους μπορει να μην είχε διαφορα... είπα οτι ίσως σε κάποια όργανα δεν έχει διαφορα, για λόγους που δεν ξέρω..

 
To χέρι  (όπως και το μάτι και το ΑΥΤΙ) μπορεί και ψεύδεται ασυστόλως. Άμα κι εγώ σου πώ ότι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ δεν είδα καμιά διαφορά θα αρχίσουμε φαύλο κύκλο.

 
Πνοή και Νύξη είπε:
Ενδιαφέρον, γιατί το έχω εφαρμόσει σε κανα-δυο tune-o-matic (3 διαφορετικά set), με το tailpiece βιδωμένο τέρμα κάτω, με το tailpiece βιδωμένο τέρμα πάνω και τέλος με wrap και, όσο κι αν ήθελα, όσο κι αν-με βάση τη λογική μου-πίστευα ότι θα ακούσω διαφορά, τζίφος. Ούτε παραπάνω sustain, ούτε tone, ούτε-εννοείται- πιο χαλαρή αίσθηση στις χορδές. Προσωπικά θεωρώ το overwrap πεπερασμένο μύθο ή placebo, μετά από τις δοκιμές μου.
+1000

 
Παιδια....θα πω και εγω που ξεκίνησα το thread πολυ γρηγορα τη γνώμη μου. Δεν γίνεται να έχει το topwrapping σε όλους την ίδια αντίδραση. Παράμετροι:

1) Χορδες (μέγεθος/μάρκα)

2) Κιθάρα (Ξύλα κτλ)

3) Το χέρι του κάθε μουσικού

4) Το υπάρχον action της κιθάρας

Εγω πολύ γρήγορα να πω...οτι σιγουρα οσοι έχουν χαμηλο action θα δουνε σίγουρα να μαλακώνουν οι χορδές...είναι θέμα φυσικής. Τώρα ο ήχος παίζουν περισσότερο ρολο οι παράγοντες 1,2,3 (και άλλοι που προφανώς ξεχνάω).

Εγω προσωπικώς για παράδειγμα έχω χαμηλο action, χορδες gibson bright wires 9/10, les paul traditional 2013 χωρίς weight relief. Το ενδιαφέρον θα ήταν να συγκρίνει κάποιος που έχει παρόμοια χαρακτηριστικά (αν και τα ξύλα ίδια δε θα είναι ποτε).

 
Πνοή και Νύξη είπε:
Αντικειμενικό δεν είναι ούτε το δικό μ' ούτε το δικό σου, respectively (και ρησπέκτφουλι). Αντικειμενικό θα ήταν με βάση επιστημονικώς και εργαστηριακώς ελεγχόμενες μετρήσεις και εκτεταμένα τεστ. Ενδεχομένως και να σφάλλω, όσον αφορά το placebo, και πιθανόν να σφάλλεις κι εσύ. Σκέψεις κάνουμε και συμπεράσματα βγάζουμε εννοείται, αλλά είναι υποκειμενικά πάντα. Τα συμπεράσματα βεβαίως εν είδει εμπειρίας κι όχι αυθεντίας. Όχι ότι έχει σημασία. Σημασία έχει να παίζουμε. Και μουσική και με το όργανο. :)
Αυτο που συνηθως συμβαινει οταν καποιος κανει overwrapping ειναι οτι απλα δεν ακουμπανε οι χορδες πλεον στο πισω μερος της γεφυρας...αυτο στον ηχο παιζει ρολο.

Τωρα αν καποιος κανει το ΙΔΙΟ απλα σηκωνοντας το tailpiece η ΛΟΓΙΚΗ λεει οτι δεν θα εχει διαφορα στο tension....συνηθως ομως η λογικη σε αυτα τα πραγματα δεν παιζει και πολυ ρολο...στον ΗΧΟ (οπως βγαινει απο τον ΕΝΙΣΧΥΤΗ)  ισως εχει διαφορα (αν εισαι ο ΒΑΤΜΑΝ  ;D) μια και το 0,00000001% της αυξησης  των δονησεων που περνανε απο το tailpiece στα  κΣυλα της κιθαρας οταν αυτο ειναι φουλ κατεβασμενο (κατι που μπορει να γινει με overwraping χωρις να ακουμπανε οι χορδες στο πισω μερος της γεφυρας) μπορει να αλλαξει κατα 0,000000000004% τον ηλεΧτρικο  ηχο της ηλεΧτρικης  κιθαρας ο οποιος εξαρταται κατα 1% απο τα κΣυλα του σωματος της ... ;D...και κατα 0,2% τον ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ηχο της ηλεΧτρικης ο οποιος εξαρταται κατα 50% απο τα κΣυλα της.... ;D

 
Superfunk είπε:
Αυτο που συνηθως συμβαινει οταν καποιος κανει overwrapping ειναι οτι απλα δεν ακουμπανε οι χορδες πλεον στο πισω μερος της γεφυρας...αυτο στον ηχο παιζει ρολο.

Τωρα αν καποιος κανει το ΙΔΙΟ απλα σηκωνοντας το tailpiece η ΛΟΓΙΚΗ λεει οτι δεν θα εχει διαφορα στο tension....συνηθως ομως η λογικη σε αυτα τα πραγματα δεν παιζει και πολυ ρολο...στον ΗΧΟ
Βασικά το ίδιο έχω παρατηρήσει στην strat με τρέμολο floating vs flushed. Στην δεύτερη περίπτωση (flushed) νοιώθεις όλους τους κραδασμούς στο σώμα της κιθάρας. Στην πρώτη περίπτωση (floating) το παίξιμο γίνεται πιο 'αέρινο'. Αντίστοιχα πολλοί λένε flushed για περισσότερο sustain. Εμένα η άποψή μου είναι πως το ίδιο 'sustain' έβγαζα και με τις δύο μεθόδους. Ενδεχομένως να ξεγελάει ο ήχος ΧΩΡΙΣ ενισχυτή που όντως δίνει την αίσθηση πως υπάρχει διαφορά. Αλλά μάλλον στο μυαλό είναι όλα καθώς στον ενισχυτή δεν είχα ακούσει κάτι.

Υποθέτω πως κάτι αντίστοιχο θα συμβαίνει και στο overwrapping. Με όλες τις μεθόδους πάντως, προσωπικά τα ίδια λάθη κάνω παικτικά και τον ίδιο ήχο βγάζω, οπότε...  ;D

 
Γενικά οι Nashville γέφυρες που φοράνε οι σημερινές Gibson έχουν ένα θεματάκι λόγω ότι είναι λίγο πιο φαρδιές από τις παλαιότερες ABR-1, με αποτέλεσμα πολλές φορές να βρίσκουν κάποιες χορδές (ειδικά αν το tailpiece είναι τέρμα κάτω)! Τώρα για το Top wrapping, παρόλο που σέβομαι την γνώμη σας παιδιά (σίγουρα είστε καλύτερα τεχνικά καταρτισμένοι και πιο έμπειροι από εμένα), θέλω να πω ότι η διαφορά είναι αρκετά μεγάλη, για να το αποδώσω σε placebo!  Έχω και παράδειγμα φίλου, που δεν ήξερε τι είναι το Top wrapping. όταν δοκίμασε την Edwards, μου έλεγε οτι είναι η πιο μαλακή Les Paul που έχει παίξει!

 
Αν κανεις top wrapping χωρις να ανεβασεις/κατεβασεις  το tailpiece απο την προηγουμενη θεση σιγουρα θα ειναι πιο "μαλακη" η κιθαρα μια και η γωνια δεν θα ειναι τοσο μεγαλη οσο πριν,αυτο κανουν αλλωστε και οι περισσοτεροι και για αυτο νοιωθουν πιο μαλακη την κιθαρα,το ζητημα ειναι να μετρησεις την νεα γωνια και μετα να κανεις ενα αλλο τεστ οπου περνωντας τις χορδες κανονικα και σηκωνοντας το tailpiece ωστε η γωνια να ειναι η ΙΔΙΑ με αυτη του topewrapping και να δεις αν το tension ειναι το ιδιο με αυτο του topwrapping,η λογικη λεει οτι θα ειναι.

 
Οχι μόνο η λογική, το λέω και εγώ  ;D! Πέραν της πλάκας το έχω κάνει, φυσικά με το μάτι, δεν μέτρησα την γωνία και οι χορδές είναι το ίδιο μαλακές. Απλά δε το συνιστώ γιατί χτυπάει άσχημα στο μάτι! Το tailpiece αρκετά σηκωμένο μου φάνηκε κάπως! Αλλά ο καθένας όπως βολεύεται, δοκιμάζεις και αποφασίζεις!

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top