Το βαρέλι δεν έχει πάτο...

Κοίτα να δεις τι άρχισα να θυμάμαι - γιατί είχα ξεχάσει ότι τα θυμόμουν 😄

Λοιπόν, εκεί προς το δεύτερο μισό της δεκαετίας του '90 που άρχισε να μεγαλώνει η σκηνή και να βγαίνει στο προσκήνιο, το κλίμα σε γενικές γραμμές ήταν καλό και οι μπάντες "μονοιασμένες". Ο BD ήταν "κεντρικό" πρόσωπο - μάλλον απ' τα κεντρικά, διότι υπήρχαν και οι FFC που ήταν πιο... πάλιουρες- και οι λοιποί- Ημιζ, Goin' Through κλπ τον είχαν σαν "μέντορα". Οι σχέσεις τους αν θυμάμαι καλά ήταν ως και φιλικές, μέχρι που έπαψαν να είναι.
Ας πούμε (χονδρικά) ότι έγινε ένα Game of Thrones, για το ποιος είναι το "αφεντικό" της σκηνής- η οποία χωρίστηκε (σε γενικές γραμμές) σε δύο "στρατόπεδα". Τους "Φοξμουρικούς" και τους άλλους που αποσπάστηκαν από τη σφαίρα επιρροής του. Rumor has it ότι ο BD ήθελε να είναι το μεγάλο αφεντικό, ο... αρχηγός του καράτε, και κάποια στιγμή οι άλλοι τον βαρέθηκαν και λάκισαν με αποτέλεσμα να ξεκινήσει το πανηγύρι.
Ε, μέσω τραγουδιών - όπως η γάτα στη σκεπή- μέσω ντου σε συναυλίες, μέσω συνεντεύξεων κλπ, το beef τράβηξε όσο τράβηξε και μετά πέρασε στην ιστορία.

Αρχαίες ιστορίες...
Εξαιρετική πραγματικά και εύστοχη ανάλυση. Έτσι ακριβώς ήταν. Και η τότε σκηνή είχε πληθώρα εξαιρετικών καλλιτεχνών που δούλεψαν τα είδη αυτά με μεράκι και πάθος φτιάχνοντας μια αξιοπρεπέστατη θα έλεγα και νοσταλγική ελληνική σκηνή.
 
Εκείνη την εποχή ήμουν μέταλλο αλλά από φίλους σε άλλες παρέες είχα και κάποια χιπ χοπ ακούσματα καθώς έπαιζε τότε στο περιθώριο. Μου είχε λοιπόν κάνει εντύπωση το τραγούδι του Φοξμουρ ''Στη χάση και στη φέξη''


Από τον τίτλο κιόλας το ξεχώρισα κατευθείαν, το πιάνο πιασάρικο σου μένει, και στίχοι όπως ''Στου hip hop την ολόμαυρη ράχη, περπατώντας η δόξα μονάχη...'' δημιουργούσαν μια ατμόσφαιρα σκοτεινή εφάμιλλη της μουσικής που άκουγα αλλά πιο εύπεπτη και άμεση καθώς ήταν και στη γλώσσα μου.. Τον είχα σε σε μεγάλη υπόληψη

Αργότερα με το ίντερνετ έμαθα ότι το πιάνο είναι σηκωμένο από εδώ:


Και οι στίχοι είναι παράφραση ενός ποιήματος του Διονύσιου Σολωμού ''Στων Ψαρών την ολόμαυρη ράχη περπατώντας η Δόξα μονάχη'' Για την επανάσταση του 21... Έχει και δικά του μέσα αλλά και πάλι αυτό ήταν ενάντια στις αξίες μου σαν μαθητευόμενος μουσικός, δεν μπορώ να του το δώσω και δεν το παραδέχομαι σαν κομμάτι έκτοτε (Δεν ξέρω αν σε κάποιο βιβλιαράκι δίσκου αναφέρει τις πηγές του καθώς μιλάμε για ''από κασέτα σε κασέτα'' τότε, αλλά πολύ αμφιβάλω) Και αυτό κύριοι είναι το χιπ χοπ, συρραφές και από εδώ και από εκεί πράγματα, δεν τους υπολογίζω για μουσικούς
 
Και οι στίχοι είναι παράφραση ενός ποιήματος του Διονύσιου Σολωμού ''Στων Ψαρών την ολόμαυρη ράχη περπατώντας η Δόξα μονάχη'' Για την επανάσταση του 21...

Ώστε αυτός ο άνθρωπος, έκανε "παράφραση" στίχου του Σολωμού...

Αυτό από μόνο του δείχνει σε ποιο είδος αγράμματου νεο-έλληνα απευθύνεται (και - υποθέτω - και οι "μαθητές" του). Πήρε την τρομερή εικόνα που συνέλαβε ο ιδιοφυής συνθέτης του Ύμνου εις την Ελευθερία, και την έκανε μία ασυναρτησία, λεκτική και εννοιολογική. Μπράβο του και εις κατώτερα.
 
Και αυτό κύριοι είναι το χιπ χοπ, συρραφές και από εδώ και από εκεί πράγματα, δεν τους υπολογίζω για μουσικούς
Εγώ διαφωνώ πάντως με αυτή την άποψη χωρίς να σημαίνει ότι δεν τη σέβομαι αλλά θεωρώ το χιπ χοπ πραγματικά αναπόσπαστο και σημαντικό μέρος όπως έχω ξαναδηλώσει της μουσικής μου παιδείας και ένα από τα εναύσματα για να ασχοληθώ με τη μουσική σύνθεση και τον προγραμματισμό, με τους samplers κλπ.
Τους υπολογίζω προσωπικά και σαν μουσικούς και πολύτιμους μάλιστα, με εξαιρετικό skill στη μουσική παραγωγή όσο αφορά τα κομμάτια και αντίστοιχα τους ερμηνευτές. Δεν μπορώ να συμφωνήσω με το ότι δεν είναι μουσικοί. I can't!
 
Το πιο αστειο ηταν σε live κορυφαιου σχηματος της φασης, μπροστα στον κοσμο ατακες στο μικροφωνο στυλ "δεν το κανουμε για τα λεφτα, yo", και στα παρασκηνια μπουκετα και κλωτσοπατιναδα επειδη δεν τα βρηκαν με το μοιρασμα απο τις εισπραξεις. :ROFLMAO:
 
Το πιο αστειο ηταν σε live κορυφαιου σχηματος της φασης, μπροστα στον κοσμο ατακες στο μικροφωνο στυλ "δεν το κανουμε για τα λεφτα, yo", και στα παρασκηνια μπουκετα και κλωτσοπατιναδα επειδη δεν τα βρηκαν με το μοιρασμα απο τις εισπραξεις. :ROFLMAO:

Μουσική υπόκρουση: Frank Zappa, We're only in it for the money.
 
Ώστε αυτός ο άνθρωπος, έκανε "παράφραση" στίχου του Σολωμού...

Αυτό από μόνο του δείχνει σε ποιο είδος αγράμματου νεο-έλληνα απευθύνεται (και - υποθέτω - και οι "μαθητές" του). Πήρε την τρομερή εικόνα που συνέλαβε ο ιδιοφυής συνθέτης του Ύμνου εις την Ελευθερία, και την έκανε μία ασυναρτησία, λεκτική και εννοιολογική. Μπράβο του και εις κατώτερα. Θα
Δηλ αν εγώ γράψω τον στίχο
Σε γνωρίζω
Ώστε αυτός ο άνθρωπος, έκανε "παράφραση" στίχου του Σολωμού...

Αυτό από μόνο του δείχνει σε ποιο είδος αγράμματου νεο-έλληνα απευθύνεται (και - υποθέτω - και οι "μαθητές" του). Πήρε την τρομερή εικόνα που συνέλαβε ο ιδιοφυής συνθέτης του Ύμνου εις την Ελευθερία, και την έκανε μία ασυναρτησία, λεκτική και εννοιολογική. Μπράβο του και εις κατώτερα.
Δηλ αν γράψω εγώ το στίχο
'Σε γνωρίζω από την όψη ,του χιπ χοπ τη τρομερή...' πρέπει να αναφέρω ότι είναι δανεισμένο από τον εθνικό ύμνο?προφανώς κ θεωρούσε τότε ο στιχουργός το ποίημα κοινή γνώση κ προφανώς χρησιμοποιήθηκε αλληγορικά...
 
Σε γνωρίζω από την όψη ,του χιπ χοπ τη τρομερή...' πρέπει να αναφέρω ότι είναι δανεισμένο από τον εθνικό ύμνο

Όχι, δεν χρειάζεται να το αναφέρεις, είναι δική μου δουλειά να το γνωρίζω.

Μπορείς να επιδιώξεις μία "παράφραση", μπορείς να πετύχεις κάνοντάς το, αλλά επίσης μπορείς να αποτύχεις. Υπάρχει ένα τραγούδι του Σχοινά, που έχει μέσα όλο το σόλο κιθάρας από το Hotel California. Αυτό λέει κάτι για όποιον το έκανε και το κυκλοφόρησε.
 
Παίρνω πίσω αυτό που εγραψα για τον τίτλο του νήματος, ότι αδικεί την συζήτηση που ακολούθησε. Αντιθέτως, η συζητηση πλέον, επιβεβαιώνει τον τίτλο.

Να δω τι αλλο εύρημα από το παρελθόν θα ριχθεί στο τσουβάλι για να τσουβαλιαστούν ραπ, τραπ, λαϊκό, σκυλάδικο, low bap και μέταλ, αρκεί να μην αντιμετωπιστεί η πραγματικότητα ως αυτό που είναι.
 
Παίρνω πίσω αυτό που εγραψα για τον τίτλο του νήματος, ότι αδικεί την συζήτηση που ακολούθησε. Αντιθέτως, η συζητηση πλέον, επιβεβαιώνει τον τίτλο.

Έτσι αμένσιωτο όμως, κάτω από δικό μου - στη συγκεκριμένη περίπτωση - ποστ, δημιουργεί την αίσθηση ότι συνέβαλλα εγώ στο να γίνει αυτό που καταγγέλεις, κάτι που δεν πιστεύω ότι έχει συμβεί.

Ο OP, εκφράζει ένα συντεχνιακό, νομίζω, παράπονο - για το πως κάποιοι που δεν είναι μουσικοί καταλήγουν να θεωρείται πως κάνουν συναυλίες. Τα υπόλοιπα τα βάλαμε εμείς - και εσύ μαζί μας βέβαια. Δηλαδή, μαζί το φάγαμε το νήμα.
 
Να δω τι αλλο εύρημα από το παρελθόν θα ριχθεί στο τσουβάλι για να τσουβαλιαστούν ραπ, τραπ, λαϊκό, σκυλάδικο, low bap και μέταλ
The good mill grinds everything (ο καλός ο μύλος όλα τα αλέθει)... 😄

Διότι καλή η τέχνη, η κουλτούρα, η ιδεολογία, η αντίθεση με το... κατεστημένο κλπ, αλλά έρχεται η ώρα που αρκετοί επιλέγουν το ακόλουθο και τα πετάνε όλα στο "μπλέντερ" 🤑

 
Το πιο αστειο ηταν σε live κορυφαιου σχηματος της φασης, μπροστα στον κοσμο ατακες στο μικροφωνο στυλ "δεν το κανουμε για τα λεφτα, yo", και στα παρασκηνια μπουκετα και κλωτσοπατιναδα επειδη δεν τα βρηκαν με το μοιρασμα απο τις εισπραξεις. :ROFLMAO:

Βλέπω καμιά φορά κανένα βίντεο που ανεβάζει στο κανάλι του ο Τάκι Τσαν και το θέμα του είναι συνήθως ότι δεν παίζουν φράγκα,ότι ο κόσμος δε στηρίζει...
Επίσης ο λόγος που τα είχαν σπάσει οι ΖΝ και δεν βγήκε ποτέ ο τρίτος τόμος, ξέρω θα εκπλαγείτε,ήταν τα.... φράγκα,η μοιρασιά,τα δικαιώματα..

Τέσπα,ο Τάκης όταν ήταν να κάνει το θαύμα του,το έκανε





απλά κόλλησε στο lifestyle εκείνης της ηλικίας ενώ πλέον φτάνει τα 50..
 
Έτσι αμένσιωτο όμως, κάτω από δικό μου - στη συγκεκριμένη περίπτωση - ποστ, δημιουργεί την αίσθηση ότι συνέβαλλα εγώ στο να γίνει αυτό που καταγγέλεις, κάτι που δεν πιστεύω ότι έχει συμβεί.

Ο OP, εκφράζει ένα συντεχνιακό, νομίζω, παράπονο - για το πως κάποιοι που δεν είναι μουσικοί καταλήγουν να θεωρείται πως κάνουν συναυλίες. Τα υπόλοιπα τα βάλαμε εμείς - και εσύ μαζί μας βέβαια. Δηλαδή, μαζί το φάγαμε το νήμα.
Το νήμα δεν ευνοεί τη συζήτηση δεδομένου ότι γίνονται παράλληλοι μονόλογοι. Αν δεν υπάρξει μια κοινή αφετηρία διαχωρισμού των μουσικών ειδών και ιδιωμάτων, θα λέει ο καθείς το μακρύ του και το κοντό του.

Κάποιοι συμφορουμίτες, αναφέρονται στα προσωπικά και οικογενειακά τους και αυτό από μόνο του είναι απαγορευτικό για μια συζήτηση όπου υπάρχουν διαφωνίες, με την έννοια ότι έτσι και τολμήσει κανείς να εκφέρει θέση που να αντιβαίνει σε αυτή που επικαλείται ο άλλος προκειμένου να στηρίξει την έννοια του κινδύνου και της λογοκρισίας κλπ , ενέχει τον κίνδυνο ο συνομιλητής (και ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΤΟΥ) να πει ότι κανένας δεν μπορεί να έχει λόγο στο πώς θα αναθρέψει εκείνος τα παιδιά του.

Ως εκ τούτου, το νήμα ίσως θα έπρεπε να πάει στα Περί Ανέμων και Υδάτων γιατί δεν φαίνεται πλέον να έχει και πολλή σχέση με τη μουσική συζήτηση και ένας τυχαίος αναγνώστης που έχει την ελάχιστη ιδέα ότι λόγου χάρη, το μέταλ δεν είναι είδος περιθωριακό που μιλάει για σατανισμό και οι άνθρωποί του τρώνε νυχτερίδες και πίνουν αίμα μωρών, θα γελάει με ορισμένους από όσους σχολιάζουμε εδώ. Ποιοι; Οι πέντε δέκα άνθρωποι σε μια γωνία του διαδικτύου, που συζητάμε κάτι ποσοτικά και ιστορικά πολύ μεγαλύτερο από τον εφευρέτη του λόου μπαπ ή τις αναγωγές ενός τρομαγμένου 60άρη.
Εγω πάντως δεν θα ήθελα ποτέ τα παιδιά μου να τα κρίνουν μεροληπτικά τσουβαλιάζοντάς τα, ένα μάτσο μεσήλικες στο ίντερνετ, προσβάλλωντάς τα για τις αγωνίες ή το πολύ ή λιγο ταλέντο τους, συγκρίνοντας τα με κάποια από τα χαβαλέδικα κατακάθια που ποσταρίστηκαν ως παραδείγματα ραπ μουσικής.
 
Ε όχι και "μεσήλικες ".
Προσωπικά θα προτιμούσα τους όρους "γεροντοπαλίκαρο" ή "γεροντοκόρος"...και φυσικά το "Μαγκούφης " 😜
 
Όσο για τον BD Foxmoor, είναι γνωστά αυτά..
Η καλλιτεχνική σκηνή της Ελλάδας είναι μικρή,κάποιος θα σου κάνει ηχοληψία,άλλος θα ανοίξει για σένα...Ο κόσμος μιλάει...

Μεγάλη υπόθεση για το είδος αυτό με το low bap,του πιστώνεται ότι είχε το ταλέντο να γράψει πολύ πιασάρικα στο πνεύμα της εποχής.

Απλά με τα χρόνια κατάλαβα ότι δεν ψηνομαι να μου το παίζει ινστρούκτορας και να μιλάει κάποιος για αντίσταση και αγώνες,ενώ δεν μπορεί να αντισταθεί ούτε στη μυρωδιά μιας ψητής γουρουνοπούλας...
.
 
με κάποια από τα χαβαλέδικα κατακάθια που ποσταρίστηκαν ως παραδείγματα ραπ μουσικής.
Όπως σε όλες τις μουσικές, έτσι και εδώ, σε αυτό που ξεκίνησε ως εγχώριο hip-hop, έγινε low bap, trap και εγώ δεν ξέρω τι άλλο, έχει από... μέχρι.

Προφανώς και παρέλασαν "abominations", αλλά το είδος είχε πολλά παρακλάδια/ τάσεις/ φάσεις που έβγαζαν αξιόλογα κομμάτια. Η "πτώση" IMHO είναι ένα από αυτά ή το ακόλουθο που είναι από την πρώιμη εποχή των Goin' Through (το έχω και σε CD), καθώς και άλλα...

 
Μπορούσες να βάλεις καλύτερο κομμάτι

Αυτο το video clip έπρεπε ήδη να έχει καταχωρηθεί στο εθνικό ευρετήριο άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς του υπουργείου πολιτισμού. Επιτέλους πια να σταθεί η πολιτεία στο ύψος της έστω και την ύστατη στιγμή 😡
 
Αυτό από μόνο του δείχνει σε ποιο είδος αγράμματου νεο-έλληνα απευθύνεται
Δεν διαφωνώ αλλά σημειώνω ότι αυτή ήταν μια εποχή προ ίντερνετ, και στη βιβλιοθήκη του να είχε κάποιος ανθολογία του Σολομού ήταν πολύ εύκολο να μην είχε υπόψη του αυτές τις 5 γραμμές, 90s... dark ages
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top