1. άνοιξε όλα τα wave σου στο wavelab...
2.άκουσε όλα τα wave και ξεχώρισε αυτό που σου ακούγεται πιο δυνατά ώστε να ξεκινήσεις την διαδικασία
3.κράτα σε μια "σταθερή" το volume του ενισχυτή σου σε όλη την διαδικασία που θα ακολουθήσει...
(σε μία ένταση που δεν θα είναι πολύ δυνατά...τώρα να σου πω στα 85 dBSPL θα με βρίζεις γι΄αυτό μείνε στο όχι πολύ δυνατά αλλά ούτε πολύ χαμηλά...σαν την γιαγιά μου που όταν την ρώταγε η μάνα μου πόσο αλάτι να βάλει στο τάδε φαγητό έλεγε πάντα "θα δεις" όχι πολύ όχι λίγο...
)
anyway
4.αφού επιλέξεις ("μαυρίσεις") το wave με ctrl+A κάνε του analyze και στο 2ο tab (loundnes) δες και σημείωσε το average RMS
5.θεωρώντας ότι θα χρησιμοποιήσεις το Ultramaximizer που πρότεινε ο ixnilatis φόρτωσε το βάζοντας του out celing 0.3 (αρκετοί "παίζουν" στο 0.2 αλλά είναι ήσσονος σημασίας στην περίπτωσή σου..)
6.με το theshold στο 0 ' date=' άκου το κομμάτι και ανέβασε το ακολούθως τόσο ώστε να σου ακούγεται "όμορφα" με τα δικά σου γούστα...(τα "σωστά" level" άστα για τους προφεσιονάδες σαν την μούρη μου και για τις αντιπαραθέσεις τους...)
7. αφού καταλήξεις κάνε render στο wave και ξαναμέτρησέ το με τον τρόπο του βήματος "4"...σημείωσε το... αυτός από δω και πέρα είναι ο στόχος σου στο περίπου...
8. κάνε του save αλλά μην το κλείσεις. Ξεκίνα την ίδια διαδικασία από το "4" πάλι στο επόμενο κομμάτι.Αν στο προηγούμενο που πλέον θα το έχεις σαν αναφορά το Average RMS ήταν πχ -14dB και αυτό που επεξεργάζεσαι είναι -18 , ξεκίνα βάζοντας το thres στην διαφορά τους δηλαδή -4 για αρχή.
9.άκου το τώρα και σύγκρινε το (με ακροάσεις Α/Β, μία το ένα μία το άλλο δηλαδή..) με το πρώτο που χρησιμοποιείς για αναφορά μην ξεχνώντας να κάνεις bypass το Ultramaximizer κάθε φορά που περνάς από το ένα στο άλλο...
10. ρύθμισε το theshold τώρα ώστε να ακούγονται το ίδιο σχεδόν σε ένταση στα αυτιά σου, έτσι ώστε απλά να μην σε ενοχλεί η μετάβαση από το ένα στο άλλο..
11. κατά τα γνωστά πλέον, render αφού κατέληξες και πάμε στο επόμενο...μέχρι να τα κάνεις όλα, συγκρίνοντας τα πάντα με το πρώτο που θεωρήσαμε αναφοράς...
Σημ. τα "αργά και άδεια" κομμάτια μην τα υπερβάλλεις φροντίζοντας να τους δίνεις έναν "αέρα" προς το πιο χαμηλό ώστε τα πιο beat να μην φαίνονται "λίγα" μπροστά τους...
[/quote']
η παραπάνω πρακτική απευθύνεται σε home καταστάσεις και στο πλείστον των περιπτώσεων καλύπτει τις ανάγκες ενός απλού χρήστη...
το "σωστό" leveling προϋποθέτει μια σωστή ενορχήστρωση, σωστό παιξιμο από τους μουσικούς και την "τιθάσευση" της ήδη πλέον καλής δυναμικής και κατανομής "συχνοτικής ενέργειας" σε ένα προσεκτικό mix...
(χωρίς καν ιδιαίτερη χρήση comps αν θέλετε, απλά με volume automation στην ιδανική περίπτωση...)
εδώ έρχεται και το καλό αυτί που θάχει την δυνατότητα να αποφύγει artifacts και clipαρίσματα κατά το mastering... γιατί?
γιατί θα επεξεργαστεί ένα ήδη καλό υλικό ελαχιστοποιώντας τις παρεμβάσεις... (πράγμα που βέβαια στην ελληνική πραγματικότητα είναι όνειρο θερινής νυχτός και σε pro καταστάσεις πόσο μάλλον σε home...)
ΥΓ.φίλε μου harry, αν βρεις ελληνικό mix που να μην έχει σκόρπια άσχετα peak που να ρίχνουν το average τουλάχιστον 5-6 db και να επιτρέπει το κατά δυνατόν την επεξεργασία στο mastering χωρίς χρήση limiter, θα χαρώ ιδιαίτερα για την λάθος εκτίμησή μου για την κατάσταση που επικρατεί...