Το home studio μου ακούγεται ....κάπως καλύτερα.

Δεν μυρίζει τίποτα, το είχα αφήσει ανοιχτό 2-3 μέρες να ξεμυρίσει από την σιλικόνη και όλα οκ.

Κενό μόνο σε 2 κολώνες.

Στο πάτωμα κλασικά ροζουλί χαλάκι από Μιραράκη.

Δεν θέλω Ρουβά, θέλω Μαρτάκη.

(πάλι την έκανα την ρίμα)

 
YO men...Να βαρέσω κ μια λούπα για το freestyle;

Τα βαμβάκια-γυψοσανίδα έκανες κενό ή τοίχο με αυτά κολλημένα;Τέλ μι Τελ μι πλίζ,αιμ μπέγιν γιου,ντάν του γιορ νίζ(έισαι κ ψηλός γμτ)

 
Χωρίς κενό. Ας μην το σκίσουμε άλλο όμως το θέμα, θα βγάλω φωτό και θα επανέλθω.

 
Επειδή κ γώ είμαι σε φάση για ένα χώρο με ενδιαφέρει.Κάνε καλό ρεπορτάζ.

 
Ααααααα, ξέχασα να σας πω ότι οι τοίχοι που φαίνονται μπλέ στην κάτοψη, (δηλαδή τα χωρίσματα για αποθήκη και WC) είναι από γυψοσανίδα και έχουν μέσα πετροβάμβακα. Οι υπόλοιποι είναι μπετόν 20 cm. (Αυτό δεν είναι studio, είναι καταφύγιο :lol: )

 
φιλε μου πιστευω πως θα σου ερχοταν πιο φθηνα εαν μονωνες το μικρο δωματιο κ πεταγες μεσα ενισχυτες κ μικροφωνα.Να εκανες ενα μινι recording room δηλαδη.Απο την αλλη για να εχεις και την αποθηκη σου θα μπορουσες να κανεις μια μεσοτοιχεια(ετσι γραφεται?) με γυψοσανιδα.Το ιδανικο θα ηταν να την κανεις εκει που τελειωνει το γραφειο στα δεξια κ ισως λιγο πιο μεσα(στην πρωτη φωτογραφια που εχεις βαλει).Η για ακομα πιο φθηνα να εβαζες μια πορτα φυσαρμονικα σε εκεινο το σημειο.Αποψη μου ομως.....[/img]

 
Γειά χαρά.

Νομίζω ότι μπορώ να σε βοηθήσω αλλά θα ήθελα πρώτα κάποια επιπλέον στοιχεία. Το βασικό σου πρόβλημα είναι ότι η μία από τις διαστάσεις είναι πολύ μικρή και η άλλη είναι πολύ μεγάλη. Αυτό το δεύτερο όμως μπορείς να το κανεις να λειτουργήσει υπέρ σου. Θα ήθελα μόνο να ξέρω αν μπορείς να μου πείς πιο είναι το ύψος.

Το σκεπτικό είναι ότι θα πρέπει να τοποθετήσεις σε στρατηγικά σημεία panel absorbers για να γλιτώσεις από τα γ!@#$%^&* μπάσσα που σίγουρα έχεις. Αρκεί ένας τοίχος σε κάθε ζευγάρι από τα 3 ζευγάρια απέναντι τοίχων που έχει κάθε δωμάτιο για να τοποθετήσεις την μπασοπαγίδα που θα ελέγξει το εκάστοτε στάσιμο. Στην διεύθηνση αριστερά - δεξιά μπορείς να τοποθετήσεις την παγίδα αριστερά σου όπως κάθεσαι. Στην διεύθηνση μπρος - πίσω δεν έχεις χώρο αλλά αν έχεις αρκετό ύψος μπορείς να βάλεις εκεί acoustic hangers και να λύσεις το πρόβλημα. Ακόμα και αν δεν έχεις ύψος υπάρχει τρόπος να αναρτήσεις τις παγίδες σε σημεία που μπορείς να έχεις μειωμένο ύψος χωρίς να σε ενοχλεί όπως π.χ. πάνω από το παράθυρο και πάνω από τον καναπέ.

Πες μου όμως για το ύψος για να μην μιλάμε στον αέρα.

 
PJ Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον. Το ύψος είναι 2.34 m

Έχω αγοράσει υλικά (πετροβάμβακα, καδρόνια κλπ) για να φτιάξω 6 πάνελ των 1.20 X 0.60 m

Είχα σκοπό να αρχίσω να τα τοποθετώ στη γωνία πίσω από τους ενισχυτές και πίσω από τα μονιτορ με το σκεπτικό ότι εκεί ακτιβώς ή απορρόφηση "αδέσποτου" ήχου θα ήταν πιο αποτελεσματική.

Δηλαδή σκεφτόμουν

1 οριζόντιο πίσω από τα μονιτορ

3 κατακότυφα πίσω από τους ενισχυτές

1 κατακόρυφο στη γωνία αριστερά όπως κάθομαι και

1 οριζόντιο πάνω από τον καναπέ.

Πως σου φαίνεται αυτό το πλάνο? :wink:

 
Αφού έχεις αγοράσει ήδη κάποια υλικά και από ότι κατάλαβα θέλεις κάτι που να είναι ήπιο αισθητικά και αφού δεν είσαι αρκετά τυχερός έτσι ώστε να έχεις αρκετό ύψος και να τοποθετήσεις εκεί τις παγίδες τότε νομίζω ότι έχω μια πρόταση να σου κάνω που θα ταιριάζει γάντι στην περίπτωσή σου και μου θύμισε μια παρόμια περίπτωση που έχω ξανασυναντήσει.

Μια καλή λύση λοιπόν θα ήταν να κατασκευάσεις panel absorbers 5 και 10 cm βάθος και να τα τοποθετήσεις σε όλο το δωμάτιο εναλλάσοντάς τα. Καλά σημεία για να βάλεις τα βαθιά κομμάτια είναι όλος ο αριστερός τοίχος -όπως τον βλέπεις από την θέση του ηχολήπτη- πίσω και πάνω από τον καναπέ, αριστερά και δεξιά από το τραπέζι και πάνω από το παράθυρο. Τώρα για να κατασκευάσεις έναν panel absorber θα πρέπει να φτιάξεις ένα πλαίσιο από δοκαράκι 5x5 ή 10x5 το οποίο θα περικλείει ένα κομμάτι πετροβάμβακα και θα τοποθετήσεις μπροστά και πίσω κόντρα-πλακέ 4mm. Η κλειστή αυτή κατασκευή θα αναρτηθεί στον τοίχο και θα πρέπει ο πετροβάμβακας να μην ακουμπάει εσωτερικά πάνω στο μπροστινό κόντρα-πλακέ αλλά να το αφήνει να ταλαντώνει ελεύθερα.

Τέλος σε όποια panel βρίσκονται από το πίσω μέρος του κεφαλιού σου και μπροστά -κοιτώντας προς το παράθυρο- θα πρέπει να κολλήσεις ένα φύλο ricofon. Πίσω από τα ηχεία και πάνω από το κεφάλι σου απλά κόλλησε ricofon και πανω από το τραπέζι μπορείς να τοποθετήσεις ένα πολύ βαθύ panel.

Για ότι έχεις απορία εδώ είμαι.

Γιάννης

 
OK PJ ευχαριστώ για τις προτάσεις....

Το κόντρα πλακέ είναι απαραίτητο ηχητικά ή απλά χρησιμοποιείται για να στηριχθεί ο πετροβάμβακας? Είχα δει φωτογραφίες από κατασκευές όπου ο πετροβάμβακάς μπαίνει σκέτος μέσα σε ένα πλαίσιο από δοκαράκι και γύρωγύρω ντύνεται με βάτα και στη συνέχεια ύφασμα για αισθητικούς λόγους.

Έτσι είχα σκοπό να το κάνω... Δεν αποδίδει σωστά έτσι?

 
To κόντρα πλακέ είναι αυτό που δίνει την δυνατότητα στην παγίδα να κατεβαίνει χαμηλά και να να μην αφορά μόνο της υψηλομεσαίες. Επιλέον αντανακλά τις υψηλές και δίνει στο δωμάτιο ζωντάνια απαραίτητη για σένα που θέλεις έναν χώρο που να μην χρησιμεύει μόνο σαν control room αλλά και σαν live room. Παρ' όλα αυτά το μπροστινό μέρος θα πρέπει να είναι ακουστικά νεκρό γι' αυτό σου είπα να βάλεις και ricofon από πάνω που μπορεί όμως να είναι πολύ λεπτό και φτηνό. Υπάρχουν και άλλες λύσεις αλλά δεν θέλω να σε μπλέξω.

 
ΟΚ, θα παω να βρω και κομμάτια κοντραπλακέ.

Ευχαριστώ.

 
Λοιπόν, με τις εδώ παρατηρήσεις (έψαξα και λίγο ακόμα) έκανα τα εξής:

Έφτιαξα 6 παγίδες 130 Χ 70 cm (με 1 κομμάτι πετροβάμβακα 120 X 60 Χ 5cm)

Τα τελάρα (για τα οποία είχα ήδη τα ξύλα) δεν μου επέτρεπαν να τα κλείσω με κοντραπλακέ αφήνοντας κενό (ωστε να μην ακουμπάει στον πετροβάμβακα).

Έτσι έφτιαξα 4 ανοικτού τύπου (κλεισμένα μόνο από πίσω με αρκετά άκαμπτο και βαρύ χαρτόνι από κούτες συσκευασίας μεγάλων μηχανημάτων) και 2 τα οποία τα έκλεισα και από τις 2 πλευρές, προσέχοντας -όσο μπορούσα- να μην ακουμπάει ο πετροβάμβακας στην μπροστινή χαρτονένια "μεμβράνη". Θεωρώντας ότι η μάζα αυτών των κατασκευασμάτων ήταν διαφορετική για το καθένα από αυτά (δεν ήταν όλα τα χαρτόνια εντελώς ίδια) τα κρέμασα σε μία από σταση από τον τοίχο της τάξης των 7 cm, θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο πετυχαίνω μιά broadband απορρόφηση (λόγω των διαφορετικών πυκνοτήτων - κατασκευών δεν χρειαζόμουν τόσο διαφορετικές αποστάσεις.

Έβαλα 2 (1 ανοικτό + ένα κλειστό) στη γωνία πίσω από τους ενισχυτές, 1 στο ίδιο ύψος στον αριστερό τοίχο (και γέμισαν τα 2.60 m από τα 2.90 του τοίχου) ένα ανοικτό πίσω από τα μόνιτορ (και κρέμασα και 2 κομμάτια ρικοφόν πάνω) και 2 (1 ανοικτό + 1 κλειστό) απέναντι από τα μόνιτορ.

Η βελτίωση ήταν αισθητή και πλέον οι διάφοροι ήχοι του υπολογιστή φαίνονται να ακούγονται μέσα από την οθόνη και όχι λίγο από αριστερά όπως πριν.

Έχοτας λοιπόν "ξεμπερδέψει" σε μεγάλο βαθμό από τις ψηλές και την σχετιζόμενη "ευκρίνεια" της στερεοφωνικής εικόνας, πρέπει να διαχειριστώ τις χαμηλές.

Αυτό που σκοπεύω να κάνω, είναι να φτιάξω άλλες 2 παγίδες (όπως περιέγραψε ο PJ) φανερά πιό προσανατολισμένες στα μπάσα (με βάθος 20 cm και "μεμβράνη" κοντραπλακέ με διάκενο) και να τις τοποθετήσω επίσης στον μικρό τοίχο πάνω από τις υπάρχουσες.

Το πρόβλημα στα μπάσα το ακούω μόνο στην κιθάρα και όχι από τα μονιτορ. Η χαμηλότερη συχνότητα που βγάζει η (κανονικά κουρδισμένη) κιθάρα μου είναι 82.5 Hz. Από εκεί μέχρι τα 200 είναι μάλλον η περιοχή που πρέπει να απορροφήσουν τα 2 καινούρια στοιχεία. Γι αυτές τις 2 παγίδες δεν έχω πετροβάμβακα.... πρέπει υποχρεωτικά να τις γεμίσω με πετροβάμβακα ή μπορώ να βάλω κάτι άλλο που να είναι κάπως βαρύ? Πώς θα αποσβαίνεται η ταλάντωση της πρόσθιας "μεμβράνης"? Σκέφτηκα να κάνω 2-3 "μπαλάκια" από βατελίνη και να τα σφηνώσω κοντά στις άκρες για να κάνουν αυτή την απόσβεση.....

Τι λέτε?

PJ?

Επίσης, υπάρχουν τεστ αρχεία ήχου για να τσεκάρω την "αναλυτική" ικανότητα -ή τέλως πάντων την ευκρίνεια- της στερεοφωνικής εικόνας?

Ευχαριστώ...... :wink:

 
Αν μπορείς ανέβασε κανένα σχεδιάκι από τις μέχρι τώρα εργασίες σου για να δούμε όλοι που βρίσκεσαι. Μέχρι τότε θα σου γράψω μερικές επισημάνσεις.

1) Το χαρτόνι δεν ξέρω αν ταλαντώνει σωστά γιατί είναι διαφορετικό υλικό. Πάντως δεν χρησιμοποιείται από όσο ξέρω.

2) Ο λόγος που σου είπα να βάλεις τις παγίδες σε συγκεκριμένα σημεία ήταν γιατί έτσι εξυπηρετείς και την ακουστική αλλά και την εργονομία.

Η τέχνη του συμβιβασμού ανάμεσα σε αυτές τις δυο ανάγκες είναι αυτή που κάνει το αποτέλεσμα να ξεχωρίζει. Βέβαια είναι καλό να τοποθετήσεις το panel σε απόσταση από τον τοίχο και να φτιάξεις panel absorbers με μεγάλο βάθος αλλά σου τρώνε πολύ χώρο. Βέβαια ο πιο αρμόδιος για να απαντήσει σε θέματα εργονομίας είναι αυτός που θα ζ'ησει μέσα στο στούντιο και αυτός δεν είναι άλλος από εσένα αλλά στα επισημαίνω για να μην καταλήξεις σε κάτι πολύ κλειστοφοβικό.

3) Απόσβεση δεν χρειάξεται να υπάρχει στην μεμβράνη, θα πρέπει να ταλαντώνει ελεύθερα και να φθάνει στο σημείο συντονισμού για να λειτουργήσει. Φαντάσου ότι είναι ένα μεγάφωνο που μόλις πάει να μικροφωνήσει του αλλάζεις τον άξονα σε σχέση με το μικρόφωνο. Στην περίπτωσή μας ο συντονισμός είναι αυτός που αφαιρεί την ενέργεια από το δωμάτιο. Υπ' αυτήν την έννοια δεν είναι αναγκαίο ούτε το απορροφητικό υλικό αλλά αν θέλουμε έναν broadband χαρακτήρα βοηθάει να ανοίξει το Q.

 
Ευχαριστώ για τις επισημανσεις PJ. Θα ανεβάσω φωτογραφίες το απόγευμα. Με βάση αυτά που είπες την προηγούμενη φορά, κατάλαβα ότι πιθανότατα θα χρειαστώ περισσότερες από 6 παγίδες και έτσι χρησιμοποίησα τα υπάρχοντα υλικά για να φτιάξω τις παγίδες για τις υψηλομεσαίες.

Το χαρτόνι (φατάσου αυτό το χοντρό το οποίο συμπεριφέρεται σχεδον σαν κοντραπλακέ... το κάρφωσα, δεν το κόλησα) καθώς είναι σε κάποιο βαθμό αδιαπέραστο από τον αέρα, υποθέτω ότι θα βοηθάει στην αποδοτικότερη σύζευξη κάποιων από τις χαμηλές. Σαφώς...οι υψηλές δεν "χάνονται" μέσα στον πετροβάμβακα το ίδιο εύκολα .... υποθέτω ότι θα δίνει κάποιες ανακλάσεις.

Θα συνεχίσω φτιάχνοντας 2 παγίδες για τα μπάσα με τον τρόπο που περιέγρψες και βλέπουμε αν θα χρειαστούν κι άλλες.

Δηλαδή.. για να καταλάβω...δεν χρειάζεται να βάλω τίποτα μέσα στις παγίδες με το κοντραπλακέ? Αρκεί η απόσβεση στα σημεία της περιφέρειας που βιδώνεται η μεβράνη του κοντραπλακέ? (Αντιλαμβάνομαι ότι όσο μικρότερη η απόσβεση τόσο ισχυρότερη η απορρόφηση αλλά και πιο narrowband ο συντονισμός). Υποτίθεται ότι οι τρόποι ταλάντωσης αυτής της μεμβράνης (διαπλατυσμένοι από την -έστω μικρή- απόσβεση στα σημεία ανάρτησης) περιλαμβάνουν ένα αρκετά σημαντικό εύρος στις χαμηλές?

Ευχαριστώ και πάλι.

Χ.

 
Nαι αν θέλεις μπορείς να μην βάλεις τίποτα μέσα στην παγίδα και θα λειτουργεί μια χαρά αλλά συνήθως κάτι τέτοιο θα το έκανες σε ένα δωμάτιο το οποίο έχει καταγραφεί πλήρως ακουστικά και ξέρεις με μεγάλη ακρίβεια τι πρέπει να κόψεις. Παρ' όλα αυτά μπορείς να το κάνεις και στην δική σου πρίπτωση χωρίς πρόβλημα. Θα σε απέτρεπα από κάτι τέτοιο αν είχες ένα control room και μόνο με μικρό χρόνο αντήχησης (RT60) γιατί οι παγίδες έχουν και αυτές έναν χρόνο αντήχησης ο οποίος όταν είναι μικρότερος από αυτόν του δωματίου δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα γιατί μασκάρονται αν όμως είναι μεγαλύτερος οι παγίδες βουίζουν και κουδουνίζουν. Αυτός άλλωστε είναι και ο τρόπος που κάποιες παγίδες με μεγάλο RT χρησιμοποιήθηκαν σε ναούς και θέατρα όχι για να γιατρέψουν την ακουστική αλλά για να αυξήσουν την αντήχηση.

Επίσης δυο παγίδες δεν θα κάνουν και πολλά πράγματα στα μπάσσα και μάλλον θα χρειαστείς περισσότερες αλλά μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι. ότι δηλαδή μπορείς πάντα να προσθέσεις και άλλες.

Ένα τεστ που μπορείς να κάνεις για να καταλάβεις πόσο μπορεί να επενεργήσει μια παγίδα είναι να ανοίξεις το παράθυρό σου που είναι και η τέλοια παγίδα και να δεις τι θα πρέπει να περιμένεις από κάτι αναλόγου εμβαδού.

 
Κατάλαβα....PJ. :wink:

Θα τις αφήσω άδειες...για αρχή και ίσως προσθέσω πετροβάμβακα /βάτα αργότερα αν δω ότι κουδουνίζουν ή ότι αρχίζω να τις ακούω στις εντάσεις ενδιαφέροντος.

Φωτογραφίες δεν πρόλαβα να βγάλω και αυτή τη στιγμή είμαι εκτός έδρας, οπότε ανεβάζω ένα σχέδιο:

pagides.jpeg


Οι κίτρινες είναι οι "κλειστές" (με χαρτόνι) οι μπλέ είναι ανοικτός πετροβάμβακας από μπροστά (μόνο βάτα / ύφασμα) και χαρτόνι χοντρό από πίσω.

Αυτές που φαίνονται στο χρώμα του ξύλου είναι αυτές που θα κατασκευάσω / κρεμάσω τις επόμενες μέρες. (Μάλιστα θα τις αφήσω έτσι από μπροστά, καθώς πέτυχα ένα κόντραπλακέ με πολύ ωραία "νερα" και μάλλον θα το περάσω λάδι για να αναδειχθούν και να λειτουργήσουν και σαν διακοσμητικά.)

Εναλλακτικά, τη μία "ξύλινη" (αυτή που φαίνεται δεξιά στην εικόνα) μπορεί να την βάλω να σχηματίζει γωνία με την άλλη, δηλαδή να την τοποθετήσω πάνω από την μπλέ που είναι δίπλα στα "πετάλια". Η μπορεί εκεί να τοποθετήσω μία τρίτη. Βλέποντας και κάνοντας.

Πράγματι....το παράθυρο είναι η τέλεια παγίδα..... :wink: Θα το δοκιμάσω.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top