To d.i. or not to d.i?

Subfire

Νέο μέλος
Μηνύματα
291
Πόντοι
16
Καλημέρα,

αυτό τον καιρό γράφω τα κιθαριστικά μέρη σε 2 τραγούδια αλλά έχω μια απορία.Θέλω να γράφω ταυτόχρονα και το καθαρό σήμα της κιθάρας και άλλο ένα περασμένο από προενίσχυση. Εννοείται ότι έχω τα απαραίτητα κανάλια, αλλά δεν ξέρω πώς είναι καλύτερα να χωρίσω το σήμα μου στα 2. Χρειάζομαι d.i. ή μήπως ένα απλό καλώδιο από 1 σε 2 θα κάνει τη δουλειά??

 
Γιατί δεν ηχογραφείς 2 διαφορετικά tracks?

 
προσπαθώντας να πετύχω τον ήχο που θέλω, κάνω το εξής:

γράφω τα κομμάτια κατευθείαν καρφί στην κάρτα ήχου και μετά χωρίς να παίζω δημιουργώ ένα loop μεταξύ κάρτας-preamp-καρτας, αλλάζω τους ήχους και χωρίς να ξαναπαίζω τα κομμάτια πετυχαίνω το επιθυμιτό αποτέλεσμα.

Θέλω λοιπόν να γράφω μια φορά την κιθάρα καθαρή, μαζί με ένα κανάλι που θα περνάει από το preamp ώστε να ακούω τι παίζω και να παίρνω μια πρώτη ιδέα. Χρειάζομαι d.i.?;Ή κάτι άλλο που μου διαφεύγει?

 
Πες μας για ποιον προενισχυτή μιλάς. Κιθάρας? mic/line? Mono? Stereo? Ποιο μοντέλο?

 
Αναφέρομαι στο tech21 Sansamp PSA1.1, οπότε όλα τα σήματα είναι mono.

 
Άντε..πες και την κάρτα ήχου να το πάρει το ποτάμι.. ;D

 
...μπορείς απλά να βάλεις κάποιο "κιθαριστικό" plugin στο channel track (με προυπόθεση να επιτρέπει η κάρτα ήχου σου το αντίστοιχο latency) και έτσι να ακούς "στο περίπου" αυτό που φαντάζεσαι ωστε να σε διευκολύνει στο παίξιμο....προσοχή όχι στο input track, γιατί πολύ απλά θα ηχογραφηθεί και το plugin ;D

...από την άλλη μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα DI στο οποίο θα συνδέσεις την κιθάρα και θα στείλεις προς ηχογράφηση την ballanced mic level έξοδο και προς ακρόαση (στην προενίσχυση σου δηλαδή) την loop έξοδο....

Το βασικό όμως ζήτημα είναι πως και στις 2 περιπτώσεις αν θέλεις να ξαναστείλεις "έξω" το ηχογραφημένο σήμα της κιθάρας (πίσω στην προενίσχυση σου δηλαδή) για περαιτέρω επεξεργασία και επαναηχογράφηση θα πρέπει (κανονικά) να το μετατρέψεις και πάλι από line level (που είναι στην έξοδο τηε κάρτας ήχου) και (ίσως) ballanced σε instrument level unballanced με την ανάλογη αντίσταση ώστε να ταιριάζει σωστά με την HiZ είσοδο της προενίσχυσης (υποθέτωμιλάμε για κάποια κιθαριστική προενίσχυση, έτσι?)....αυτό ονομάζεται reamping (στην περίπτωση μας re...preamping ;D ;D ;D ;D) και συνήθως γίνεται μέσω συσκευών όπως το RADIAL reamp (που ουσιαστικά είναι το "αντίθετο" ενός DI)......

Μπορείς πάντως να πετύχεις αρκετά καλά (ικανοποιητικά) αποτελέσματα και χωρίς αυτές τις reamping συσκευές χαμηλώνωντας απλά το level της εξόδου πριν την προενίσχυση μέσα από το DAW (από το ηχογραφημένο track) φέρνωντας το κοντά στα instrument level επίπεδα.....  

 
και με ένα V καλώδιο θα την κάνεις τη δουλειά σου

και είναι πιο φτηνό από έναν splitter

εγώ χρησιμοποιώ το morley abc και είμαι ευχαριστημένος

στέλνω σήμα σε 2 ενισχυτές και direct στο instrument in

της κάρτας ήχου ή σε di και μετά στο line in της κάρτας

 
Anyway αν η κάρτα ήχου έχει XLR mic in, τότε (χονδρικά) ένα di θα σου κάνει την δουλειά αφού θα στείλεις εκεί το balanced xlr out του di.

Aπλά ο ήχος θα θέλει κάποια διόρθωση μετά γιατί το direct σήμα που θα στείλεις στο sansamp μετά την ηχογράφηση από την κάρτα ήχου θα είναι ελαφρώς διαφορετικό σε σχέση με αυτό που πάει κατευθείαν στο sansamp από την κιθάρα γιατί μπαίνει στη μέση η ίδια η κάρτα ήχου και επίσης υπάρχει impedance mismatch γιατί στέλνεις low-z output (έξοδος κάρτας ήχου) σε hi-z input (sansamp). Kανονικά πρέπει να παρεμβάλλεις reamper αλλά και πάλι το σήμα θα είναι διαφορετικό (λιγότερο αυτή την φορά) και θα έχεις δώσει λεφτά χωρίς να υπάρχει λόγος στην τελική.

Άρα, μείνε όπως είσαι.

Αλλά γιατί δεν πάς κατευθείαν στο sansamp από την αρχή? ???

(edit με προλαβε ο nikodemos στα περισσότερα)

 
Άρα η καλύτερη λύση είναι ένα V καλώδιο όπως είπε ο jmone συν αυτό που γράφει ο nikodemos?

nikodemos είπε:
Το βασικό όμως ζήτημα είναι πως και στις 2 περιπτώσεις αν θέλεις να ξαναστείλεις "έξω" το ηχογραφημένο σήμα της κιθάρας (πίσω στην προενίσχυση σου δηλαδή) για περαιτέρω επεξεργασία και επαναηχογράφηση θα πρέπει (κανονικά) να το μετατρέψεις και πάλι από line level (που είναι στην έξοδο τηε κάρτας ήχου) και (ίσως) ballanced σε instrument level unballanced με την ανάλογη αντίσταση ώστε να ταιριάζει σωστά με την HiZ είσοδο της προενίσχυσης (υποθέτωμιλάμε για κάποια κιθαριστική προενίσχυση, έτσι?)....αυτό ονομάζεται reamping (στην περίπτωση μας re...preamping ;D ;D ;D ;D) και συνήθως γίνεται μέσω συσκευών όπως το RADIAL reamp (που ουσιαστικά είναι το "αντίθετο" ενός DI)......
 
Διάβασα σε ξένα forums  άλλους να λένε ότι μειώνεται η ποιότητα του σήματος αν χρησιμοποιείς Y καλώδια στην κιθάρα και άλλους να λένε ότι η μείωση δεν ακούγεται και άρα δεν υπάρχει πρόβλημα.

Τι πιστεύετε εσείς και ποιά είναι μια καλή και οικονομική λύση σε περίπτωση που γίνεται ηχογράφηση και όχι απλά στα πλαίσια μιας πρόβας??

 
Οι παστρικές δουλειές γίνονται με DI. Τροφοδοτείς την κιθάρα στο DI και:

1. στέλνεις την έξοδο του DI στην κάρτα ήχου με XLR (για το καθαρό σήμα της κιθάρας)

2. λαμβάνεις κλάδο του σήματος από το dirct link του DI, το στέλνεις στην προενίσχυση και από κεί είτε στην είσοδο της κάρτας (για ηχογράφηση του προενισχυμένου σήματος), είτε σε ενισχυτή (για ακρόαση).

Πάντως το πολύ καλό tech21 είναι και DI (αν θυμάμαι καλά), οπότε και δε χρειάζεσαι άλλο μηχανάκι για τη δουλειά...

 
nikosm είπε:
Πάντως το πολύ καλό tech21 είναι και DI (αν θυμάμαι καλά), οπότε και δε χρειάζεσαι άλλο μηχανάκι για τη δουλειά...
Ξέρεις κάτι που δεν ξέρω?

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top