Αυτή η επεξεργασία γίνεται εφικτή με ειδικούς μαθηματικούς αλγόριθμους που προσθέτουν ή αφαιρούν δείγματα (samples) στο ηχητικό αρχείο. Σε εξειδικευμένα προγράμματα όπως το Soundforge μπορούμε ανάλογα με το είδος του αρχείου πχ αν είναι drums ή άλλο μουσικό όργανο μεμονωμένο ' date=' φωνή ή ολόκληρο τραγούδι μειξαρισμένο να διαλέγουμε τον κατάλληλο αλγόριθμο που θα αλλοιώσει όσο δυνατόν λιγότερο τον ήχο μας κατά το time stretching. [/quote']
Να συμπληρώσω στην ανάλυση ότι χρησιμοποιούνται πολλοί διαφορετικοί αλγόριθμοι (και όχι ένας) λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που έχουν κάποια σήματα: ειδικά η φωνή έχει ιδιαίτερα φασματικά χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν από οποιονδήποτε άλλο ήχο (δοκίμασε να συγκρίνεις φασματογράφημα φωνής με ένα οποιοδήποτε άλλο). Αν δεις σε μεγάλη ανάλυση και την χρονική αναπαράσταση του σήματος φωνής θα διακρίνεις τμήματα με έντονα περιοδικά χαρακτηριστικά (π.χ. φωνήεντα) ή τμήματα με χαρακτηριστικά θορύβου (π.χ. φ, χ, σ).
Οι αλγόριθμοι (ή έστω μία από τις προσεγγίσεις) time και pitch streching αντιγράφουν ή αφαιρούν ολόκληρες περιόδους του σήματος αν πρόκειται για περιοδικά τμήματα φωνής, τυχαία δείγματα αν πρόκειται για τμήματα με χαρακτηριστικά θορύβου, ενώ για κάποια φωνήματα δεν γίνεται καμία ουσιαστική μεταβολή (εκρηκτικά: π, τ, κ). Αντίστοιχα φασματικά χαρακτηριστικά μπορείς να βρεις και σε κάποια πνευστά (π.χ. ζουρνάς) που ο ήχος που παράγουν διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό μέσα από την φωνητική οδό του παίκτη και άρα φέρουν κάποια χαρακτηριστικά της φωνής. Οι μεθοδολογίες time και pitch stretching είναι παρόμοιες.
Με βάση τα παραπάνω, η φωνή είναι και το πιο ευέλικτο σήμα για να γίνει stretch και μάλιστα σε ποσοστό +-20% δεν γίνεται αντιληπτό από το αυτί, ενώ το περιθώριο για ικανοποιητικά αποτελέσματα είναι μέχρι και το διπλάσιο ή υποδιπλάσιο του αρχικού χρόνου-τόνου.
Καλό ξημέρωμα στους ξενύχτηδες
Γεράσιμος