Τι γινεται με τα spl οταν εχουμε παραπανω απο ενα ηχειο?

ibanezbass

Μέλος
Μηνύματα
38
Πόντοι
31
Ας μπω στο θεμα....

Θα φτιαξω μια μπασοκαμπινα(bass guitar cab που λεμε! ;D) με ενα http://www.eminence.com/pdf/Beta_10A.pdf και ενα http://www.fane-acoustics.com/downloads/FANE_Sovereign_8225_Specs.pdf ...

Ενταξει ολα καλα υπολογισα volume του κουτιου κλπ....απλα τωρα θα ηθελα να ξερω ποσα spl θα αποδιδει η καμπινα!(τα δυο ηχεια συνδεδεμενα παραλληλα in phase)

Εδω http://www.doctorproaudio.com/doctor/calculadores_en.htm που λεει spl addition εβαλα 97 και 97 db οσο ειναι και τα ηχεια μου και μου εβγαλε πως συνολο ειναι 103!Σωστο ειναι ή καπου το χανω? ???

Εαν ειναι ετσι μια καμπινα 8x10'' που φοραει μεγαφωνα με 94db ευαισθησια αποδιδει 112db? ???  Θηριακι! ;D

Και κατι αλλο θα ηθελα να ρωτησω στους φιλους μουσικους....

Τι γνωμη εχετε για τα crossover σε καμπινες μουσικων οργανων?

Ειναι αξιοπιστα ή θα καπνισει?Γιατι μιλαμε για 500watt να περνανε μεσα απο το κυκλωμα!

Ευχαριστω εκ των προτερων! :)

 
ibanezbass είπε:
εβαλα 97 και 97 db οσο ειναι και τα ηχεια μου και μου εβγαλε πως συνολο ειναι 103!Σωστο ειναι ή καπου το χανω? ???

κάποιο λάθος έκανες, δύο ηχεία με ευαισθησία 97dB/W/m έκαστο έχουν συνολική ευαισθησία 100dB/W/m   (και αυτό βγάζει και η σελίδα που παρέθεσες)

8 μεγάφωνα των 94dB/W/m  έχουν συνολική ευαισθησία 103dB/W/m

ο κανόνας είναι: διπλασιάζεις τα μεγάφωνα --> αυξάνεις την ευαισθησία κατά 3dB/W/m

 
Δεν διάβασες τι γράφει από κάτω:

For more than 1 speaker, use the "in phase" option for subwoofers located next to each other. For the remaining cases, the "random phase" option will be the closest to the actual number, and in any case we may be underestimating the SPL somewhat, so any difference will work in our favour.

 
gdevelek είπε:
Δεν διάβασες τι γράφει από κάτω:

For more than 1 speaker, use the "in phase" option for subwoofers located next to each other. For the remaining cases, the "random phase" option will be the closest to the actual number, and in any case we may be underestimating the SPL somewhat, so any difference will work in our favour.
Εγω γιατι ηξερα οτι in phase θεωρουνται τα μεγαφωνα οταν κινουνται ολα μαζι προς μια κατευθυνση? ???

Στην περιπτωση μου δεν ισχυει το in phase λοιπον?Σιγουρα δεν ειναι sub αλλα ειναι διπλα διπλα! :-\

 
Ναι όταν διπλασιάζεις την επιφάνεια του μεγαφώνου παίρνεις περίπου +3db (σχετικά όλα βέβαια έχει να κάνει και με τις συχνότητες κ.λ.π).

Από την άλλη όταν υποδιπλασιάζεις την ισχύ ενός ενισχυτή (αλλάζοντας τα μεγάφωνα που τη μοιράζεις από ένα μεγάφωνο σε δύο ή από δύο σε τέσσερα κ.λ.π) χάνεις περίπου 3db.

Φυσικά μια καμπινούλα 1xκάτι που την έχεις στα πόδια σου δεν θα ακούγεται όπως μια 8xκάτι που την έχεις δίπλα στα αυτιά σου. Πέρα όμως από το λιγότερο compression, το μεγαλύτερο projection των μεγαφώνων και τον μεγαλύτερο όγκο της καμπίνας που προσφέρει πολλές φορές σε συχνοτική απόκριση, και τα οποία είναι παράγοντες  που μπορεί να δημιουργούν την αίσθηση της μεγαλύτερης έντασης στις μεγαλύτερες καμπίνες στην πραγματικότητα για την ίδια πάντα ισχύ δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές.

 
kpeyos είπε:
στην πραγματικότητα για την ίδια πάντα ισχύ δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές.
Θα έλεγα πως με τα διπλάσια μεγάφωνα και υπό την ίδια ισχύ από τον ενισχυτή έχουμε αφενός την αναντίρρητη αύξηση κατά 3 ντεσιμπέλ, κι αφετέρου την αίσθηση του μεγαλύτερου όγκου (που προσφέρει και καλύτερη κάλυψη χώρου), οπότε η διαφορά είναι διπλή και σημαντική.

 
gdevelek είπε:
με τα διπλάσια μεγάφωνα και υπό την ίδια ισχύ από τον ενισχυτή έχουμε αφενός την αναντίρρητη αύξηση κατά 3 ντεσιμπέλ, κι αφετέρου την αίσθηση του μεγαλύτερου όγκου (που προσφέρει και καλύτερη κάλυψη χώρου), οπότε η διαφορά είναι διπλή και σημαντική.
Καθόλου "αναντίρρητη". Η δεδομένη ισχύς μοιράζεται σε περισσότερα μεγάφωνα. Π.χ τα δέκα watt του ενισχυτή όταν αντί για ένα μεγάφωνο χρησιμοποιήσεις δύο, μοιράζονται από 5watt σε κάθε μεγάφωνο. Τα 5 watt σε σχέση με τα 10 watt θα σου δώσουν 3db λιγότερα. Άρα με τα 3db που κερδίζεις ουσιαστικά με τον διπλασιασμό τών μεγαφώνων έρχεσαι πάλι στα ίσα.

Τα υπόλοιπα για τους όγκους κ.λ.π τα είπα κι εγώ αναλυτικά.

 
kpeyos είπε:
Καθόλου "αναντίρρητη". Η δεδομένη ισχύς μοιράζεται σε περισσότερα μεγάφωνα. Π.χ τα δέκα watt του ενισχυτή όταν αντί για ένα μεγάφωνο χρησιμοποιήσεις δύο, μοιράζονται από 5watt σε κάθε μεγάφωνο. Τα 5 watt σε σχέση με τα 10 watt θα σου δώσουν 3db λιγότερα. Άρα με τα 3db που κερδίζεις ουσιαστικά με τον διπλασιασμό τών μεγαφώνων έρχεσαι πάλι στα ίσα.
Όπως νομίζεις.  :)

 
gdevelek είπε:
Όπως νομίζεις.  :)
Μπορείς να το κοιτάξεις όπου θες. Θα χαιρόμουν πραγματικά αν με διόρθωνες αν κάνω λάθος.

 
Αγαπητέ, είσαι ελεύθερος να αναπτύξεις τη δικιά σου θεωρία περί μεγαφώνων και ισχύος. Η ως τώρα αναπτυχθείσα θεωρία, που ασπάζομαι, συνοψίζεται σε εκείνο το calculator παραπάνω: δίνεις ένα βατ σε δύο μεγάφωνα που έχουν το καθένα ευαισθησία Ν (δηλαδή από μόνα τους με ένα βατ δίνουν Ν ντεσιμπέλ), και παίρνεις Ν+3 ντεσιμπέλ (στην ίδια πάντα απόσταση φυσικά).

Δεν μπορώ να στο πω καλύτερα ή απλούστερα. Αν επιμένεις, παραιτούμαι.

 
Το λάθος που έχει γίνει είναι το SPL είναι για να προσθέτεις Sound Pressure Level και όχι ευαισθησίες. Για να το τραβήξω στα άκρα, αν προστίθονταν έτσι οι ευαισθησίες θα μπορούσαμε με 1 Watt και ικανό αριθμό μεγαφώνων να καλύψουμε ένα στάδιο για συναυλία.

 
Η ευαισθησία ΟΡΙΖΕΤΑΙ ως το sound pressure level, με ισχύ ενός βατ, και στο ένα μέτρο, άρα η πράξη είναι απόλυτα λογική.

Και ναι, με ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ πολλά μεγάφωνα, θα κάλυπτες στάδιο με ΕΝΑ βατ, πώς να το κάνουμε....

Παίρνεις το λογάριθμο με βαση το 2 του αριθμού των μεγαφώνων, το πολλαπλασιάζεις με το 3, και ό,τι βρεις το προσθέτεις στην ευαισθησία του καθενός μεγαφώνου

32 μεγάφωνα,  5*3

ευαισθησία μονάδας = 95dB

τελική ευαισθησία  95+15=110db στο ΕΝΑ μέτρο, που φυσικά ΔΕΝ φτάνει για στάδιο ούτε για ζήτω, οπότε πχ. ας πάμε σε:

128 μεγάφωνα --> 95+3*7 = 116dB στο ένα μέτρο ΠΑΛΙ δε φτάνει

1024 μεγάφωνα --> 95+3*10 = 125dB στο ένα μέτρο , μάλλον φτάνει για μικρο σχετικά χώρο

 
ibanezbass είπε:
που λεει spl addition εβαλα 97 και 97 db οσο ειναι και τα ηχεια μου και μου εβγαλε πως συνολο ειναι 103!Σωστο ειναι ή καπου το χανω? ??

...

Εαν ειναι ετσι μια καμπινα 8x10'' που φοραει μεγαφωνα με 94db ευαισθησια αποδιδει 112db?  Θηριακι!
Σε αυτό απαντάω, ότι δηλαδή η ευαισθησία αυξάνεται ιδανικά κατά 3db και όχι 6db με δεύτερο μεγάφωνο. Και μάλιστα θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν ότι δεν αυξάνεται η ηχητική ενέργεια, αλλά αυτή γίνεται πιο εστιασμένη, με άλλα λόγια γίνεται πιο "κατευθυντικό" το ηχείο.

 
kosh είπε:
Σε αυτό απαντάω, ότι δηλαδή η ευαισθησία αυξάνεται ιδανικά κατά 3db και όχι 6db με δεύτερο μεγάφωνο. Και μάλιστα θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν ότι δεν αυξάνεται η ηχητική ενέργεια, αλλά αυτή γίνεται πιο εστιασμένη, με άλλα λόγια γίνεται πιο "κατευθυντικό" το ηχείο.
η ηχητική ενέργεια ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ, γιατί η απόδοση του ηχείου ανεβαίνει, δηλαδή ανεβαίνει το ποσοστό της ηλεκτρικής ενέργειας που μετατρέπεται σε ηχητική

η ηλεκτρική παραμένει ίδια, άρα αυξάνεται η ηχητική

π.χ. ένα ηχείο πολύ ευαίσθητο, π.χ. 96dB/W/m, μετατρέπει σε ηχητική ενέργεια ΜΟΛΙΣ το 2.5% της ηλεκτρικής (του ενός βατ δηλαδή)

όταν βάλεις δεύτερο τέτοιο μεγάφωνο, πας στα 99dB/W/m, άρα στο 5%

κάθε 3dB άνοδος οδηγεί σε διπλασιασμό του ποσοστού

δηλαδή:

102dB/W/m  --> 10%

105dB/W/m  --> 20%

κ.ο.κ.

 
Σε αυτό που λες τώρα όντως διαφωνώ.

Στα πρόχειρα:

http://en.wikipedia.org/wiki/Line_array

Line arrays can be oriented in any direction, but their primary use in public address is in vertical arrays which provide a very narrow vertical output pattern useful for focusing sound at audiences without wasting output energy on ceilings or empty air above the audience.

Η μέτρηση του SPL παίρνεται μπροστά και σε ένα μέτρο, γι' αυτό και ευνοείται. Σε άλλα σημεία όμως θα έχουμε λιγότερη ένταση, και συνολικά την ίδια ενέργεια (αν εξαιρέσουμε την επίδραση της διαφορετικής εμπέδησης στον ενισχυτή).

 
Το τι γίνεται με την ενέργεια στο εξήγησα  και δεν θα το θίξω

Ως προς line arrays: πρόκειται για εξειδικευμένες κατασκευές μελετημένες με προχωρημενο λογισμικό, που στόχο έχουν ακριβώς την κατευθυντικότητα ως προς τον κατακόρυφο άξονα (δηλαδή να μη χάνεται ενέργεια προς τον ουρανό) και την ευρεία διασπορά ως προς τον οριζόντιο άξονα, με στόχο να ακούν όλοι στο στάδιο αριστερά, μπροστά και δεξιά

ο ΒΑΣΙΚΟΣ τους όμως στόχος είναι η συνάφεια φάσης

σε κάθε περίπτωση, τα Line arrays ΔΕΝ καταρρίπτουν απολύτως τίποτε από όσα σου έγραψα πριν, η συνολικη ηχητική ενέργεια ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ, όπως σου περιέγραψα ήδη

 
gdevelek είπε:
Και ναι, με ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ πολλά μεγάφωνα, θα κάλυπτες στάδιο με ΕΝΑ βατ, πώς να το κάνουμε....
Αν εννοείς πως θα κάλυπτες ένα ολόκληρο στάδιο με 1 watt ανα μεγάφωνο, χρειάζεσαι 1000 watt ενισχυτή για 1000 μεγάφωνα. Αν εννοείς ότι θα κάλυπτες ένα ολόκληρο στάδιο με έναν ενισχυτή 1 watt και 1000 μεγάφωνα τότε κάτι τέτοιο απλά δεν ισχυεί.

Έχε υπόψιν επίσης πως εδώ μιλάμε για ενισχυτές με δεδομένη ισχύ. Όταν ρωτάει κάποιος πως μπορεί να παράγει δυνατότερο ήχο σημαίνει ότι ήδη έχει ξεπεράσει τα όρια της ισχύος του ενισχυτή του.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top