Τι σας κάνει εντύπωση πρώτο σε έναν καλό κιθαρίστα;

npap είπε:
εγώ πάλι αντίθετα, αν σε πρώτο χρόνο δεν τραβήξει την προσοχή μου (χωρίς να το έχω επιδιώξει) τίποτα από όλα αυτά και παραμείνει η προσοχή μου σε "οριζόντια ακρόαση" με επίκεντρο το κομμάτι που υπηρετεί, διατηρώ την ισοροπία μου σαν ακροατής και απολαμβάνω την μουσική της μπάντας με έναν σίγουρα καλό κιθαρίστα (για μένα πάντα)...

μου είναι ΣΧΕΔΟΝ ΑΔΥΝΑΤΟ (χωρίς να επιτηδεύσω με κάθετη ακρόαση) ακούγοντας έναν κιθαρίστα να επικεντρώσω αρχικά σε κάτι θετικό από αυτά που θα ξεχωρίζει τόσο πια...

όπως και από την άλλη μου είναι πανεύκολο κάτι από τα εν λόγω χαρακτηριστικά να μου "σκίσει" τα αυτιά (στην αρνητική του έκφανση) χαλώντας μου τη "σούπα"... ε εκεί πια μπορώ να αρχίσω να ασχολούμαι και με τα επί μέρους κακά ή καλά χάνοντας το δάσος (εκτός αν είμαι μέλος κριτικής επιτροπής σε διαγωνισμό  ;D)....

επανερχόμενος στο αρχικό ερώτημα, ένας "καλός κιθαρίστας" θα με απασχολήσει κριτικά για κάποια ενδεχομένως ιδιαίτερα skills του, μόνο σε δεύτερο χρόνο και στο τέλος του συνολικού perfomance του, όταν θα κάνω έναν "απολογισμό" (συνήθως συζητώντας) για το τι απεκόμισα από την παράσταση που παρακολούθησα...

εκεί λοιπόν, βασικά στοιχεία με τα οποία θα εκμαιεύσει τον επι μέρους θαυμασμό μου, είναι η ρυθμική αντίληψη σε απόλυτη σχέση με την ικανότητα του να διαχειρίζεται σωστά την δυναμική περιοχή του ήχου του και την διατήρηση του "ρόλου" του στα πλαίσια της ανάγκης του κομματιού που εκτελεί...
:-[ :-X

Ωχ!!!! Αγχωθηκα!  :-[ :-X

ευχομαι να μην τυχει να παιξω σε live και να γυρισω και να δω τον npap!!!!  :-[ :-X

;D ;D ;D

 
O Ray είναι καλό και αθώο παιδί και ρώτησε απλά και ευθέως... οπότε βρήκατε αφορμή να γράφετε διάφορα.... ΑΝ είχε ρωτήσει ανάποδα "τι είναι αυτό που όταν ΔΕΝ το έχει ο κιθαρίστας παρακαλάτε μέσα σας να τον κατεβάσει κάποιος από τη σκηνή;"... εκεί θα βλέπαμε περί τίνος πρόκειται.

Μέχρι τότε ανάψτε κανά κερί να μη σας τύχει κιθαρίστας χωρίς ρυθμική αντίληψη, ότι κιθάρα, πόζα, ήχο, μπούκλες και αν έχει.

;D

 
δεν ισχύουν αυτά.  διοτι το πρώτο πράγμα που θα ακουσεις είναι μια νότα.

για ρυθμό θες δυο. αρα έρχεται μετα.

 
dimsonic είπε:
δεν ισχύουν αυτά.  διοτι το πρώτο πράγμα που θα ακουσεις είναι μια νότα.

για ρυθμό θες δυο. αρα έρχεται μετα.
ναι αλλά αν έχεις πάει για τσιγάρο μπορεί να μην προλάβεις να ακούσεις την πρώτη νότα και να ακούσεις κατ' ευθείαν τη δεύτερη.

 
trolley είπε:
ναι αλλά αν έχεις πάει για τσιγάρο μπορεί να μην προλάβεις να ακούσεις την πρώτη νότα και να ακούσεις κατ' ευθείαν τη δεύτερη.
πάλι μία θα είναι...

 
dimsonic είπε:
πάλι μία θα είναι...
ναι, αλλά ο καπνιστής έχει έμφυτο ρυθμό, και μετρά από μέσα του προς τα πίσω μαντεύοντας τη θέση της πρώτης νότας μέσα στο γκρούβ

 
dimsonic είπε:
πάλι μία θα είναι...
Είμαι βέβαιος ότι γνωρίζεις πως η "ρυθμική αντίληψη" όχι μόνο είναι πρόδηλη από μία και μόνο νότα (δηλαδή, δεν χρειάζεται δεύτερη, όπως λανθασμένα λες) αλλά μάλιστα μάλλον βοηθά (η μία και μόνη νότα) στο να καταλάβουμε αν υπάρχει ή όχι. Κοινώς, ουκ εν τω πολλώ το ευ.

Εκτός αν έχουμε πάλι θεωρήσεις του τύπου "αυτό δεν είναι μουσική", καίτοι είχες πει ότι ένα τύμπανο (το οποίο γενικώς το αντιλαμβανόμαστε και το θεωρούμε σαν "μία νότα") είναι μουσική.

Όπως και αν έχει, εσύ περίμενε να παίξει ο άλλος μία φούγκα για να καταλάβεις αν έχει ρυθμική αντίληψη, έτσι και αλλιώς ο κόσμος θα έχει φύγει πολύ νωρίτερα.

ναι, αλλά ο καπνιστής έχει έμφυτο ρυθμό, και μετρά από μέσα του προς τα πίσω μαντεύοντας τη θέση της πρώτης νότας μέσα στο γκρούβ
Εννοείται. Επίσης οι μασώντες ποπ-κορν το "έχουν" με το swing.

 
Ναι αλλα το ποτε θα παιξει την μια αυτη νοτα, καθοριζεται αποκλειστικα απο την αισθηση του χρονου και του ρυθμου. Αρα, πριν ακουσω τον ηχο της νοτας, εχω ακουσει το ποτε την επαιξε...

:)

 
gkourmoul1 είπε:
Ναι αλλα το ποτε θα παιξει την μια αυτη νοτα, καθοριζεται αποκλειστικα απο την αισθηση του χρονου και του ρυθμου. Αρα, πριν ακουσω τον ηχο της νοτας, εχω ακουσει το ποτε την επαιξε...

:)
Ακριβώς αυτό λέω.

 
dimsonic είπε:
δεν ισχύουν αυτά.  διοτι το πρώτο πράγμα που θα ακουσεις είναι μια νότα.

για ρυθμό θες δυο. αρα έρχεται μετα.
Man, this was deep.  O0

 
trolley είπε:
Είμαι βέβαιος ότι γνωρίζεις πως η "ρυθμική αντίληψη" όχι μόνο είναι πρόδηλη από μία και μόνο νότα (δηλαδή, δεν χρειάζεται δεύτερη, όπως λανθασμένα λες) αλλά μάλιστα μάλλον βοηθά (η μία και μόνη νότα) στο να καταλάβουμε αν υπάρχει ή όχι. Κοινώς, ουκ εν τω πολλώ το ευ.
από που αντλείς αυτή τη βεβαιότητα?

 
dimsonic είπε:
από που αντλείς αυτή τη βεβαιότητα?
Κοίτα, εγώ που δεν δηλώνω μουσικός, εδώ και σαράντα χρόνια δεν είχα ποτέ πρόβλημα να καταλάβω αν η "είσοδος" ενός οργάνου σε ένα arrangement λειτουργεί υπέρ του arrangement ή όχι.

Είτε επρόκειτο για το Satisfaction των Rolling Stones (πρόσφατα είχα αναδημοσιεύσει πληροφορίες για το πως ο Ρίτσαρντς είχε χάσε την ευκαιρία να μπει σωστά σε ένα πέρασμα), είτε επρόκειτο για άρια από τον "Μαγεμένο Αυλό", αν δεν μπει κάποιος σωστά, τότε δεν "υπάρχει" δεύτερη νότα.

Ειδικά σε ένα live (και είδα πάρα πολλά πριν τα παρατήσω) όντως θυμάμαι πως ήταν το πρώτο χαρακτηριστικό δείγμα για το τι άλλο θα ακούσουμε από τον κύριο με την κιθάρα.

Τώρα, μια και είπαμε για 'μένα, θυμάμαι ότι εσύ δηλώνεις μουσικός, οπότε εξέφρασα "βεβαιότητα ευγένειας", μη-στηριζόμενη σε τίποτε. Αν έχεις άλλη άποψη, γράψε την όπως την γράφω και εγώ και την εκθέτω στην κρίση όσων την διαβάζουν. Δεν υπάρχει λόγος να μου απαντάς, δεν έχω κάποια απορία.

 
trolley είπε:
Κοίτα, εγώ που δεν δηλώνω μουσικός, εδώ και σαράντα χρόνια δεν είχα ποτέ πρόβλημα να καταλάβω αν η "είσοδος" ενός οργάνου σε ένα arrangement λειτουργεί υπέρ του arrangement ή όχι.

Είτε επρόκειτο για το Satisfaction των Rolling Stones (πρόσφατα είχα αναδημοσιεύσει πληροφορίες για το πως ο Ρίτσαρντς είχε χάσε την ευκαιρία να μπει σωστά σε ένα πέρασμα), είτε επρόκειτο για άρια από τον "Μαγεμένο Αυλό", αν δεν μπει κάποιος σωστά, τότε δεν "υπάρχει" δεύτερη νότα.

Ειδικά σε ένα live (και είδα πάρα πολλά πριν τα παρατήσω) όντως θυμάμαι πως ήταν το πρώτο χαρακτηριστικό δείγμα για το τι άλλο θα ακούσουμε από τον κύριο με την κιθάρα.

Τώρα, μια και είπαμε για 'μένα, θυμάμαι ότι εσύ δηλώνεις μουσικός, οπότε εξέφρασα "βεβαιότητα ευγένειας", μη-στηριζόμενη σε τίποτε. Αν έχεις άλλη άποψη, γράψε την όπως την γράφω και εγώ και την εκθέτω στην κρίση όσων την διαβάζουν. Δεν υπάρχει λόγος να μου απαντάς, δεν έχω κάποια απορία.
γι αυτό ρώτησα.

ποτέ δεν έχω δηλώσει μουσικός.

Ακόμα και τότε στο περίφημο νήμα "ποιός είναι μουσικός κλπ" νομίζω ότι είχα δηλώσει (όπως και πολλές άλλες φορές) "αποτυχημένος μουσικός".

ούτε με κάνει μουσικό το ανέβασμα μερικών κομματιών στο soundcloud ή το youtube, ή κάποτε ενασχόληση σε κάποιο μουσικό σχήμα.

Για μένα τουλάχιστον.

κατα τα άλλα, μου φτάνει μια νότα, και ας είναι ξεκάρφωτη.....

για να απαντήσω στο αρχικό ερώτημα.

 
    Η μπάντα.

    Δεν χρειάζεται καν να παίξει κάτι ο κιθαρίστας για να κατάλαβω αν ειναι ''καλός''. Ακόμα και να ξεκινήσει η μπάντα να παίζει ένα κομμάτι που έχει ως intro μόνο τύμπανα και μπασο, αν είναι μπάντα είναι καλή και ακούγεται σωστά, τότε κατά 99% και ο κιθαρίστας θα είναι καλός.

    Δεν μου έχει τύχει προσωπικά να δω καλή μπάντα με κακό κιθαρίστα ούτε κακή μπάντα με καλό κιθαρίστα.... αυτά τα καταλαβαίνεις από το πρώτα δευτερόλεπτα, είτε το πρώτο κομμάτι που ακούς από την μπάντα είναι το knocking on heavens door είτε το master of puppets.

 
Οι συνθετικές του ικανότητες (δεδομένου οτι μιλάμε για οριτζιναλ υλικο). Τοσο στους on the fly αυτοσχεδιασμους, οσο και στα ήδη συντεθειμένα θέματα.

Με μπάντες διασκευων δεν εντυπωσιάζομαι τοσο γιατι  αν και μπορει να ψαρώσω με την τεχνικη καταρτηση, ενδόμυχα ξερω οτι ειναι και λιγο monkey see monkey do η φαση. Το λεω αυτό χωρις βεβαια να θέλω να μειώσω τις εργατοώρες που απαιτήθηκαν. Προσοχη, μιλαω για covers-επανεκτελεσεις και οχι για κατι πιο "ανοιχτο". Εκει μαλλον παμε στα της 1ης παραγραφου.

 
Lord_Goumis είπε:
    Η μπάντα.

    Δεν χρειάζεται καν να παίξει κάτι ο κιθαρίστας για να κατάλαβω αν ειναι ''καλός''. Ακόμα και να ξεκινήσει η μπάντα να παίζει ένα κομμάτι που έχει ως intro μόνο τύμπανα και μπασο, αν είναι μπάντα είναι καλή και ακούγεται σωστά, τότε κατά 99% και ο κιθαρίστας θα είναι καλός.
+1000

Από κιθαρίστες έχει να φαν και οι κότες... Τον μπασίστα και τον drummer παρατηρώ πρώτα.

Καλά για τραγουδιστή ας μη μιλήσουμε καν, είναι μια πολύ φάλτσα  ιστορία...  ;D

 
Αυτό που με εντυπωσιάζει γενικώς σε μουσικούς, ανεξαρτήτως οργάνου, είναι το πολύ σπάνιο να έχουν να πουν κάτι (έστω σχετικά) δικό τους. Εκτός από πολύ σπάνιο είναι και πολύ δύσκολο διότι ακόμα κι αν το 'χει κάποιος, το να το εκθέσει σε κοινό θέλει πολλή και επίπονη δουλειά. Είναι και το πρώτο που παρατηρώ και αν υπάρχει, μου γίνεται αντιληπτό πολύ γρήγορα. Είναι λίγο σα να ακούς κάποιον να μιλά για πρώτη φορά και να διακρίνεις αμέσως μια διαφορετική προφορά.

 
Να ειναι συγκεκριμενος,σαφης και οσο γινεται απλος στο παιξιμο και να μην φλυαρει.

Ετσι καταλαβαινω οτι ειναι μουσικος και οχι απλα ενας κιθαριστας που παιζει παπαδες μονος του.

 
  Επειδή την άρθρωση και τη ρυθμική αντίληψη τις θεωρώ..πώς να το πω ..δεδομένες ως αναγκαία συστατικά, κι επειδή το ερώτημα έχει να κάνει με 'εντύπωση' νομίζω θα απαντήσω ''his looks and moves''  ;D

  Σοβαρά, τώρα, πιστεύω ότι ένα πράγμα που με εντυπωσιάζει ηχητικά είναι το αν είναι ενδιαφέρον παίχτης στηριζόμενος πιο πολύ στο παίξιμο του με 'απλό ήχο' κι όχι να πνίγεται μέσα σε αμέτρητα delay, phaser,tremolo κλπ. Και το τονίζω στο βαθμό που αυτα τα εφφε αρχίζουν να μην εξυπηρετούν τίποτα. Και κάτι άλλο, αν στο σύνολο του ο κιθαρίστας (και εμφανισιακά-σκηνικά, ναι!)  υπηρετεί το είδος που έχει αναφορά. Δεν είναι κουκου-ρουκου δηλαδή.

  Από την άλλη όμως, κάτι που αληθινά θα με εντυπωσίαζε σε κάποιον ή κάποια θα ήταν να ήταν παραδόξως εκτός από τα γνωστά παραδεδομένα πλαίσια που γνωρίζουμε και κάνει κάτι που θα μου φανεί 'μοναδικό'. Εδώ μπορείτε να μου πείτε ότι αντιφάσκω, το ξέρω...

  Επίσης, επειδή αναφέρεται το θρεντ σε ερασιτέχνες δεν θυμάμαι να έχω εντυπωσιαστεί ποτέ από κάποιον  ::) (όχι ότι οι επαγγελματίες είναι πολύ διαφορετικοί, λέμε τώρα)

 
Πρωτοτυπία, διαφορετικότητα, φαντασία, δημιουργικότητα, προσωπικό ύφος, πάτημα.

Αν όλα αυτά συνδυαστούν και με έναν ωραίο τρόπο να πει μια ιστορία, και η ιστορία του είναι σε άμεση συνάφεια (αλληλεπιδραστικής μορφής) με τους άλλους .... έχω κάτι πολύ ενδιαφέρον μπροστά μου.

Αυτά ισχύουν για όλους τους μουσικούς και όχι μόνο για κιθαρίστες.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top