Tι πιατίνια να επιλέξω ?

vagelism

Musician/Educator
Μηνύματα
3,887
Πόντοι
2,098
Θα ηθελα να αναπτυξω ένα πολύ σοβαρο θεμα σχετικα με την επιλογη και αγορα  πιατινιων. Ισως σας βοηθησει στο μελλον …σε λιγοτερα σπασιματα …αλλα  και να σας αποτρεψει  απο αυτή τη μονιμη αγοραπωλησία  πιατινιων που βλεπουμε να γίνεται στις αγγελιες του Νοιζ κάθε μερα..

Καταρχην πριν αγορασουμε πιατινια , πρεπει να σκεφτουμε ... μερικους παραγοντες.

1. Τι  μουσικη παιζω  &  ποσο δυνατα παιζει η μπαντα μου.

2. Ποσα χρονια παιζω {με φυσικα τυμπανα και πιατινια} ..

3. Με τι μπακετες παιζω.

4. Σε  τι συναυλιακους χωρους κινειται η μπαντα μου .

5. Αν οι χωροι που θα παιξω εχουν μικροφωνα για τα drums, και μονιτορς.

6. Για τι χρηση θελω τα πιατινια.

Να σας αναλυσω γιατι πρεπει ολοι αυτοι οι λογοι , να ληφθουν σοβαρα υποψη πριν προβείτε σε οποιαδηποτε  αγορα πιατινιων.

1.ΤΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΖΩ και ΠΟΣΟ ΔΥΝΑΤΑ ΠΑΙΖΕΙ Η ΜΠΑΝΤΑ ΜΟΥ.

Αποτελει ένα καθοριστικο παραγοντα ως προς τι πιατινια να αγορασετε.  Καποια πιατινια είναι σχεδιασμενα για  Jazz η  jazz rock παιξιματα. Είναι ultra thin και δεν είναι σχεδιασμενα για heavy metal μουσικες . Ο κανονας {τουλαχιστον στο δικο μου αυτι}.. εχει ως εξης..

Οσο πιο Thin το πιατινι…τοσο πιο ομορφος ο ηχος.  Επειδη σας αρεσε ο ηχος στο καταστημα …δεν εννοείτε ότι κανει για το στυλ μουσικης που παιζετε, ουτε για την μπαντα σας που της αρεσει να παιζει τσιτα τα γκαζια.

Eπισης…όταν ένα πιατινι γραφει πανω JAZZ  RIDE…μαλλoν είναι σχεδιασμενο για …Jazz μουσικη??.. Αν η  μπαντα σας  παιζει Thrash…προκειται να εμπλακείτε σε  μια ακυρη αγορα.  Αν δεν ξερετε για τι μουσικη είναι σχεδιασμενο το  πιατο  που κρατατε στα χερια σας μεσα στο καταστημα…καλο είναι να μιλησετε με τον πωλητη,  η να εχετε κανει από πριν,  το research σας  στο ιντερνετ.

Το ότι καποια στιγμη θα σπασετε ένα φτηνιαρικο πιατινι…είναι αναποφευκτο γεγονος και παραγοντας μαθησης.. Το να σπασετε ένα πιατινι που κανει 300 ευρω..επειδη δεν ψωνιζετε με σκεψη και συνεση ..το θεωρω απλα χαζομαρα . Κάθε φορα επισης που ένα πιατο καταληγει στις αγγελιες …καποιος… χανει  χρηματα.

2.ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΙΖΩ {με φυσικα πιατινια}

Η πειρα {με φυσικα  πιατινια } είναι άλλος ένας πολύ σοβαρος παραγοντας στο τι πιατινια θα επιλεξετε.

Όπως σαν νεος οδηγος θα ξεκινησετε με ένα μεταχειρισμενο {και φτηνο} αμαξι..μεχρι να μαθετε να οδηγειτε…ετσι και σαν νέος ντραμμερ καλο είναι…να ξεκινησετε με φτηνα πιατινια μεχρι να μαθετε  την δυναμη  που πρεπει να τους ασκείτε. {Αυτος ο κανονας ,αν το επιθετο σας τελειωνει σε  -… γιαννης   ή  … –χος  ..αγνοηστε τον και ..σπαστε αφοβα.}

3.ΜΕ ΤΙ ΜΠΑΚΕΤΕΣ ΠΑΙΖΩ.

Οι μπακετες που παίζετε  είναι άλλος ένας πολύ σημαντικός  παραγοντας  επιλογης πιατινιων.

Αν  ειστε αρχαριος - εχετε φωτογραφια του Νικολακη του McBrain και του Jordison πανω από το κρεβατι σας και παιζετε με 2β ..σκεπαρνια , η αποψη μου είναι…. μακρια από τις  σειρες   Α , Κ,  ΗΗ , ΑΑ , ΤΗΙΝ,  ULTRA THIN  ολων των εταιρειων.. Αλλιως θα θρηνείτε απώλειες από την πρωτη προβα.

4. ΣΕ ΤΙ ΧΩΡΟΥΣ ΠΑΙΖΕΙ Η ΜΠΑΝΤΑ ΜΟΥ.

Επισης ένας πολύ σημαντικος παραγοντας αγορων..Θεωρω ότι -  αλλες αναγκες εχει από πιατινια , καποιος που παιζει και κινειται σε  unplugged  ή μικρους  χωρους..και άλλες -  καποιος που παιζει σε  ανοιχτους χωρους και σταδια.

Το να αγορασετε ένα 17αρι crash και ένα 20αρι China για την νεα συνεργασια που εκανε το γκρουπ σας με το… Τσαι στη Σαχαρα…είναι μια σιγουρη επιλογη ότι καθε φορα που θα τα χτυπατε, δεν θα ακούγετε μουσικη αλλα ..αποηχοι πιατινιων.  

Από την άλλη …αν παιζετε στο Ολυμπιακο σταδιο ..και οι επιλογες σας είναι 12-15 η ακομα και 16 ιντσες στα crash ... είναι πολυ πιθανον  α} να μην ακουγονται…και β} να τα σπασετε ,  προσπαθωντας να τα κανετε να ακουστουν..

5.ΑΝ ΟΙ ΧΩΡΟΙ ΠΟΥ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΕΧΟΥΝ ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ & ΜΟΝΙΤΟΡΣ.

Πολλες φορες μου εχει τυχει να παιξω σε μαγαζια και μουσικες σκηνες με απιστευτη ενταση οσον αφορα τα  ηχητικα του μαγαζιου , αλλα ανυπαρκτο συστημα Monitoring και μικροφωνα για τα τυμπανα. Αυτό εχει σαν αποτελεσμα επειδη δεν ακους…να παιζεις πιο δυνατα ..και σαν φυσικο επακολουθο…στη τελος της βραδιας…αντι για νυχτοκαματο {λεμε κανα αστειακι να περασει η ωρα}..να φυγεις  με 300 ευρω σε ζημιες.

Η αποψη μου είναι ακομα κι αν παιζετε με μια πολύ σοφτ ορχηστρα…καλο είναι να εχετε και 2-3 φτηνοπιατα μεσα στην τσαντα σας. ..που θα πρεπει να βγαινουν κάθε φορα που βλεπετε ότι ο χωρος στερείται  μικροφωνων και μονιτορς  για τον ντραμμερ.

Στη γλωσσα των ντραμμερ…αυτό λεγετε «Τα πιατα.. για τις αρπαχτες!»

7. ΓΙΑ ΤΙ ΧΡΗΣΗ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΤΑ ΠΙΑΤΙΝΙΑ ΜΟΥ.

Κατι ακομα που πρεπει να λαβετε υποψη πριν αγορασετε πιατινια. Για ποια χρηση τα θελετε. Προοριζονται για προβες?  Προοριζονται για  Live?  Για  Studio?  Είναι πολύ σημαντικο να σκεφτητε ολους αυτους τους παραγοντες σε συνδιασμο με το τι στυλ μουσικης παιζουμε.

Για προβες προσωπικα δεν θα ρισκαρα να δωσω χρηματα για πιατα…ειδικα σε ένα χωρο που δεν ξερω τον ηχο του . Για studio είναι μια μεγαλη κουβεντα στο τι πιατινια να επιλεξετε. Παλι εχει να κανει με τον στυλ μουσικης που παιζει το γκρουπ μας..αλλα σιγουρα στο studio θα χρειαστουμε καλυτερης ποιοτητας  ηχοχρωματα .

Επισης…Θα ξαναπω κατι που εχω πει πολλες φορες.

ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΠΙΑΤΙΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ.  Οσο και αν θεωρειτε μια αγγελια ή μια τιμη  ενός πιατου σαν ευκαιρια…αν δεν το ακουσετε - εχετε εξαιρετικα μεγαλες πιθανοτητες να αγορασετε ένα πιατο που δεν σας κανει.

Επισης αν ένα πιατο ανηκει  στην υπογεγραμμένη  σειρα του Weckl ή του Jordison..δεν υπαρχει κανενας κανονας που εξασφαλιζει ότι θα  ακουγετε - σαν τα πιατα που ακουσατε στις ηχογραφησεις τους.

Ελπιζω να εριξα λιγο φως σε αυτό το θεμα που πραγματικα  θελει σκεψη ..και που κάθε βδομαδα βλεπουμε να προβληματιζει πολλους νεους συναδερφους.

Β. Μουλακάκης.  

 
Σωστα τα λες Βαγγελη!Ειναι μεγαλο θεμα οι αγορες πιατινιων και σιγουρα χρειαζεται πειρα και γνωση.Δεν θα ξεχασω πιτσιρικας-μεταλλας που τρεχαμε και κοπαναγαμε καθε ωρα και στιγμη ειχα ενα 14αρι Paper Thin Crash Zildjian A Custom..σαν φυλλο χαρτι ητανε!Πολλες φορες φοβηθηκα οτι θα το σπασω..ευτυχως σ' ενα recording το ακουσε ο ηχοληπτης-Ντραμερ του αρεσε και προσφερθηκε να το αγορασει!Σωθηκα και γω και το πιατινι..αχαχαχα!Διαφορετικα αυτη την στιγμη θα ταν ενα πολυ ακριβο ρολοι στον τοιχο του δωματιου.

Μεγαλη προσοχη παιδια στις αγορες και...καλη τυχη.!:)

 
ΑΜΑΝ ΡΕ ΒΑΓΓΕΛΗ ..ΑΣΤΕΙΡΕΥΤΟΣ ΕΙΣΑΙ !!!!!!!!!!!!!!!!

Σωστο το θεμα οι νεοι ας προσεξουν  γιατι ειναι η πραγματικοτητα αυτη ακριβως που περιγραφει και αναπτυσει ο Βαγγελης .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!κρατειστε σημειωσεις .

 
Να προσθεσω κατι που ξεχασα πολυ σημαντικο και που ειχε αναφερει ο φιλος Περικλης σε ενα αλλο θεμα.

Καθε πιατινι χρειαζετε να του δωσουμε το χρονο του μεχρι να το μαθουμε ..

Πως λειτουργει, πως ανοιγει , πως αναπνεει, τι sustain εχει και πως σβηνει.

Οπως πολυ σωστα το εθιξε ο Περικλης ..αυτο δεν θα συμβει απο την μια μερα στην αλλη..

Κατι που στην αρχη μπορει να μην σας κατσει καλα...μετα απο ενα διαστημα να γινει αναποσπαστο μελος των ηχοχρωματων σας.

Μην βιαζεστε να πουλησετε κατι. Προσωπικα τα πιατινια μου εχουν παραμεινει τα ιδια τα τελευταια 15 χρονια.. Για μενα ειναι ανεκτιμητα οχι γιατι ειναι πανακριβα..Αλλα γιατι τα "ξερω" Επισης γιατι η φιλοσοφια μου ειναι .."ΑΝ ΔΕΝ ΣΕ ΕΝΟΧΛΕΙ...ΜΗΝ ΤΟ ΠΕΙΡΑΖΕΙΣ" ;D ;D

Κλεινοντας θα ηθελα να πω οτι ενα καλο πιατινι ...ειναι παντα ενα καλο πιατινι.

Επειδη δεν "σοναρει" καλα με το ειδος της μουσικης που παιζετε τωρα...αυτο δεν σημαινει οτι δεν θα ακουγεται καλα και στο μελλον με ενα αλλο σχημα η ενα αλλο στυλ.

 
Που το θυμηθηκες ρε θηριο ; ΕΧΕΙΣ πολυ καλη μνημη (τουλαχιστον στο αντικειμενο σου !!!)

 
vagelism είπε:
Να προσθεσω κατι που ξεχασα πολυ σημαντικο και που ειχε αναφερει ο φιλος Περικλης σε ενα αλλο θεμα.

Καθε πιατινι χρειαζετε να του δωσουμε το χρονο του μεχρι να το μαθουμε ..

Πως λειτουργει, πως ανοιγει , πως αναπνεει, τι sustain εχει και πως σβηνει.

Οπως πολυ σωστα το εθιξε ο Περικλης ..αυτο δεν θα συμβει απο την μια μερα στην αλλη..

Κατι που στην αρχη μπορει να μην σας κατσει καλα...μετα απο ενα διαστημα να γινει αναποσπαστο μελος των ηχοχρωματων σας.

Μην βιαζεστε να πουλησετε κατι. Προσωπικα τα πιατινια μου εχουν παραμεινει τα ιδια τα τελευταια 15 χρονια.. Για μενα ειναι ανεκτιμητα οχι γιατι ειναι πανακριβα..Αλλα γιατι τα "ξερω" Επισης γιατι η φιλοσοφια μου ειναι .."ΑΝ ΔΕΝ ΣΕ ΕΝΟΧΛΕΙ...ΜΗΝ ΤΟ ΠΕΙΡΑΖΕΙΣ" ;D ;D

Κλεινοντας θα ηθελα να πω οτι ενα καλο πιατινι ...ειναι παντα ενα καλο πιατινι.

Επειδη δεν "σοναρει" καλα με το ειδος της μουσικης που παιζετε τωρα...αυτο δεν σημαινει οτι δεν θα ακουγεται καλα και στο μελλον με ενα αλλο σχημα η ενα αλλο στυλ.
Χρονια πολλά Βαγγέλη, Σε ευχαριστούμε για τα πόστ σου. [Νομίζω καλό θα ήταν να μεταφερθούν-συμπληρωθούν στα άρθρα, να τα βρίσκει κανείς πιο εύκολα]. Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω, θα πρέπει ειδικά οι ''νεοι'' να τα λάβουν σοβαρά υπ όψην γιατί στην αρχή όλοι κάνουμε λάθη.

Γενικά η ιστορία με τα πιάτα προβληματίζει πολύ κόσμο διότι υπάρχει τόση πολλή πληροφορία στο internet και τόσα λίγα για δοκιμή στα μαγαζιά που καθιστά την επιλογή δύσκολη απόφαση. Πάντως, το ενα καλό πιάτο είναι πάντα ενα καλό πιάτο, είναι μια αλήθεια που ξεμπερδεύει κάπως τα πράματα. Δηλαδή αν ψωνίσεις κάτι καλό και έστω και στο περίπου κοντά στα γούστα σου, νομίζω οτι αν είσαι και λίγο τυχερός και του δώσεις χρόνο να στρώσει και να το μάθεις, είσαι καλά. ;)

 
tolis7 είπε:
Σωστα τα λες Βαγγελη!Ειναι μεγαλο θεμα οι αγορες πιατινιων και σιγουρα χρειαζεται πειρα και γνωση.Δεν θα ξεχασω πιτσιρικας-μεταλλας που τρεχαμε και κοπαναγαμε καθε ωρα και στιγμη ειχα ενα 14αρι Paper Thin Crash Zildjian A Custom..σαν φυλλο χαρτι ητανε!Πολλες φορες φοβηθηκα οτι θα το σπασω..ευτυχως σ' ενα recording το ακουσε ο ηχοληπτης-Ντραμερ του αρεσε και προσφερθηκε να το αγορασει!Σωθηκα και γω και το πιατινι..αχαχαχα!Διαφορετικα αυτη την στιγμη θα ταν ενα πολυ ακριβο ρολοι στον τοιχο του δωματιου.
Δες τι λεει ο derrek roddy Που χρησιμοποιεί thin πιατινια..

Why do you play thin cymbals?

I find that the thinner cymbals actually last longer. Seems like they �give� just a bit. Thicker cymbals just don't sound as good to me. They seem to drown out my drums as well. The thinner cymbals blend better with my drums and my playing because I use A LOT of cymbals.

Νομίζω ότι το θέμα πιατα αφηνει πολυ χωρο για διαφωνία...

 
Nordic είπε:
Δες τι λεει ο derrek roddy Που χρησιμοποιεί thin πιατινια..

Why do you play thin cymbals?

I find that the thinner cymbals actually last longer. Seems like they �give� just a bit. Thicker cymbals just don't sound as good to me. They seem to drown out my drums as well. The thinner cymbals blend better with my drums and my playing because I use A LOT of cymbals.

Νομίζω ότι το θέμα πιατα αφηνει πολυ χωρο για διαφωνία...
Kανω παραθεση στον εαυτο μου η ψωναρα...αλλα αυτα ειχα γραψει στην τριτη παραγραφο του αρχικου Thread. "Αν  ειστε αρχαριος - εχετε φωτογραφια του Νικολακη του McBrain και του Jordison πανω από το κρεβατι σας και παιζετε με 2β ..σκεπαρνια , η αποψη μου είναι…. μακρια από τις  σειρες  Α , Κ,  ΗΗ , ΑΑ , ΤΗΙΝ,  ULTRA THIN  ολων των εταιρειων.. Αλλιως θα θρηνείτε απώλειες από την πρωτη προβα."

.. ειναι...ψαρακλας ο Derek?

 
vagelism είπε:
Kανω παραθεση στον εαυτο μου η ψωναρα...αλλα αυτα ειχα γραψει στην τριτη παραγραφο του αρχικου Thread.

"Αν  ειστε αρχαριος - εχετε φωτογραφια του Νικολακη του McBrain και του Jordison πανω από το κρεβατι σας και παιζετε με 2β ..σκεπαρνια , η αποψη μου είναι…. μακρια από τις  σειρες   Α , Κ,  ΗΗ , ΑΑ , ΤΗΙΝ,  ULTRA THIN  ολων των εταιρειων.. Αλλιως θα θρηνείτε απώλειες από την πρωτη προβα."

.. ειναι...ψαρακλας ο Derek?
Μπα καθόλου ψάρακας..

http://milo.com/vater-derek-roddy-drumsticks

Μεταξυ 5α και 5β.

 
Nordic είπε:
Νομίζω ότι το θέμα πιατα αφηνει πολυ χωρο για διαφωνία...
Eδω θα συμφωνησουμε..

;D ;D

{Αυτος ο κανονας ,αν το επιθετο σας τελειωνει σε  -… γιαννης   ή  … –χος  ..αγνοηστε τον και ..σπαστε αφοβα.}

To ιδιο ισχυει αν ειστε στη λιστα των endorsement drummers της Ziildjian -Sabian -Paiste-Meinl-Istanbul .

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Hellow there!!! Να συνεισφερω με την γνωμη μου παιδια ...λοιπον επαιζα περιπου 20 χρονια με paiste 602 formula  και ποτε δεν εσκισα πιατινι πλην μιας (ενα thin crash 16''το οποιο και εσωσα κοβοντας το καταλληλα ) ολοι ξερουμε οτι τα paiste 602 formula ειναι λεπτα γενικως και αυτο ειναι που τα κανει να παιζουν ετσι και να προτιμωνται ακομη και σημερα απο τους σεσσιον κυριωσ που παιζουν ολα σχεδον τα στυλ.Πραγματι οτι εχω παιξει με αυτα τα πιατα εβγαινε με πολυ ικανοποιητικο αποτελεσμα .ΑΛΛΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΧΕΡΙΟΥ KAI OXI ΜΠΑΚΕΤΑΣ ,εγω παιζω απο το 1978 με 2Β ,εξ'αλλου η μπακετα που μελετας ειναι και η '' ΣΥΝΕΧΕΙΑ'' του χεριου σου δυσκολο ενας ανθρωπος 1,80-190 να εχει μικρο χερι οποτε φυσιολογικα θελει πιο χοντρη μπακετα για καλυτερο grip αν ειναι και κοκαλιαρης ακομα χειροτερα η ψιλη θα του φευγει πιο ευκολα.Για σκεφθειτε το λιγο ...αρα επανερχομαι οτι τα σπασμενα οφειλονται στο χερι και στον τροπο που τα χτυπας (υπο πια γωνια ;;;) Τωρα που παιζω με zildzian παλι δεν εχω σπασιματα -σχισιματα παρ'οτι εξακολουθω να χρησιμοποιω 2Β ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ REGAL .Ανοιχτος σε παραπερα πληροφοριες .

 
vagelism είπε:
1.ΤΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΖΩ και ΠΟΣΟ ΔΥΝΑΤΑ ΠΑΙΖΕΙ Η ΜΠΑΝΤΑ ΜΟΥ.

Αποτελει ένα καθοριστικο παραγοντα ως προς τι πιατινια να αγορασετε.  Καποια πιατινια είναι σχεδιασμενα για  Jazz η  jazz rock παιξιματα.Καποια πιατινια είναι ultra thin και δεν είναι σχεδιασμενα για heavy metal μουσικες
Συμφωνω αλλά πρεπει να πουμε οτι δεν αποτελει κανόνα. Εχω 2 A Custom 17'' crash, δεν μπορεις να τα πεις ultra thin αλλα ειναι πολυ λεπτα και ευκαμπτα. Έχω παρατηρήσει ότι πιο χοντρα πιατα που ειχα κρατησανε λιγοτερο με την παροδο του χρονου.

Πιστευω ότι τα thin πιατα κρατανε περισσοτερο λόγω ευκαμπτότητας/ελαστικότητας δε ξερω πως να το εξηγήσω βασικά...δεν εχουν αναγκη απο κοπανημα...''μιλανε'' ευκολα και με απαλα χτυπήματα, εχω διαβασει και δει αρκετες περιπτωσεις πιάτων τύπου Z Custom, 2002 που σπασαν γρήγορα γιατι τα πιατα θελουν ξυλο για να μιλήσουν, ισως να εχει να κάνει με τη δονηση που δεχεται το πιατο.

Συγγνωμη αλλα δε ξερω πως να το εκφρασω σωστα για να γινω κατανοητός...

λοιπον ενα Thin πιατο αποσβενει ευκολοτερα τους κραδασμους των χτυπηματων άρα μιλάει και πιο ευκολα. Τα χοντρα πιατα ειναι σκληρά και ακαμπτα πχ ένα πιατο αν το σφιξεις πολύ στη βαση θα σπάεισει και πιο ευκολα, κάπως ετσι το θέτω

Δείτε το παρακατω βίντεο του Mike Mangini στην εκπομπη Time Warp κοντα στα 4.45 χτυπαει το πιατο (A Custom) και δειτε πως πάλλεται, ενα χοντρο πιατο δε θα παλλόταν με τον ιδιο τρόπο.



Εδω θα διαφωνήσω...

Αν εισαι rookie στο οργανο δεν εχεις αυτι για να κρινεις αν σου κανει ενα πιατο...

Εγω μετα απο 10 χρονια ενασχολησης με το οργανο την πατησα κανοντας αγορα απο κανονικο καταστημα. Πήγα στο Νακα και δοκιμασα ενα AA 17 Thin και ενα K Custom Session 16. To K Custom μου αρεσε πιο πολύ αλλά οταν πήγα στο στουντιο ειδα οτι δεν εκανε για το στυλ. Παρα ταυτα στο καταστημα ακουγοταν πιο bright απο το AA.

Εφοσον εισαι αρχαριος ειναι ''μια η άλλη'' και ισως ειναι καλυτερο να ρισκαρεις αν ειναι να γλιτωσεις 100 ευρω μιας και υπαρχουν οι πληροφοριες στο internet, πχ ''παιδια παιζω αυτο το ειδος μουσικης, τί προτείνετε?'' η απαντηση σιγουρα ειναι οτι δεν υπαρχουν πιατα για metal πιατα για funk κοκ, σιγουρα όμως υπαρχουν πιατα που έχουν ενα μουσικο προσανατολισμο. Εγω πχ παιζοντας rock/metal γουσταρω A Custom, AAX, AA και γενικα bright πιατα αλλά ειναι και ο ηχος που μαρεσει γενικα και δεν θα τον αλλαζα ακομα και αν επαιζα κατι πιο soft.

 
Βαγγελη το ποστ σου δίνει γενικά σωστες κατευθυνσεις...

Απλα σε καποια σημεία τα πραγματα δεν είναι απόλυτα..

Επετρεψε μου λοιπόν να παραθεσω καποιες σκεψεις..

1)Γενικά δεν υπάρχουν κανονες.Δεν υπαρχουν rock/metal/fusion/funk κτλ κτλ πιατίνια..(με την απολυτη εννοια).

Οτιδηποτε σε ικανοποιει σαν πιατίνι το χρησιμοποιείς..Ειναι κυριως στην δικιά σου κρίση

αν το συγκεκριμενο πιατίνι με το συγκεκριμενο ηχοχρωμα ταιριάζει με την μπαντα σου..

Ισως για τα thin jazz ride που κυκλοφορούνε, μπορεί σιγουρα να μην ανταποκρίνονται σαν ride σε μια rock μπαντα, αλλα μπορεί να χρησιμοποιηθει σαν crash που ο διατρητικός ηχος τους πλησιάζει πολυ ενα stacker.Επίσης βαρυ πιατίνι δεν σημαίνει πάντοτε απαραίτητα ότι θα παράγει και μεγάλες εντασεις... Να σημειωσω πως ποτε μου δεν εχω σπασει πιατίνι μέχρι τωρα ακόμα και τον πρωτο καιρό που δν ηξερα πως να βαρεσω..

2)Σιγουρα το πιατίνι θελει και σωστό χτυπημα και όταν μιλάμε για σωστό χτυπημα φυσικά μιλάμε για την γωνία που χτυπας το πιατίνι...

3)Οι μπαγκετες γενικά παιζουν ρόλο στον ηχό του drumset..

Οσο πιο μεγαλη μπαγκετα και βαρια χρησιμοποιεις ...θα έχεις διαφορετικό τόνο σε οτιδήποτε χτυπας, αλλα και μεγαλυτερη ένταση παραλληλα.Οι 2b μπαγέτες είναι για marching τυμπανα και αυτό πρέπει να το καταλάβουν πολλοι..Βεβαια και εγω τις εχω χρησιμοποιησει για λογους εντασης, αλλα γενικα πιο βαριες μπαγετες καταπονούν περισσότερο τα τυμπανα, είτε ειναι δέρματα είτε πιατίνια...Διαφορετικού πάχους δερματα τα marching τυμπανα και διαφορετικά αυτα των τυμπανων...

 




4)Εδω σίγουρα έχεις δικιο, αλλά και παλι με καλη ηχοληψια τα παντα ακούγονται...

Συμφωνω ότι για ακουστικά και jazz συναυλίες διαλέγεις χαμηλης έντασης πιατίνια που δεν βαβουριαζουν...

θΕΩΡΩ ΤΡΑΓΙΚΟ όμως το να παίζεις σε σταδιο και να μην έχεις overhead μικροφωνα...

Ακόμα και τα 19 crash έχουν το οριό τους στην ένταση...Ολα έχουν το οριό τους...

Οποτε είναι καθαρά θεμα ηχοληψιας..

Αν τα 16αρια πιατίνια δεν ακούγονται να τα κάνει ο ηχολήπτης να ακουστούνε.(για αυτο αλλωστε πληρωνονται.. ;D ;D ;D ;D)

5)

Μπορεί να εισαι επαγγελματίας αλλα απο ότι φαίνεται οι ανθρωποι που συνεργάζεσαι προφανως δεν είναι...(τουλάχιστον αυτό μου δίνεις να καταλάβω...)

Αν οι χωροι που παίζετε έχουν ανυπαρκτο συστημα Monitoring και μικροφωνα για τα τυμπανα να χαμηλωσουν οι αλλοι που περνανε απο Monitors τις εντασεις ωστε να ακουστείτε ολοι σας, αλλα και εσυ να μην παλευεις να ακουστείς κοπανωντας και να μην ακούς τι παίζεις ή τι παίζει η υπόλοιπη μπαντα...Δυστυχως αυτό είναι ενα μεγάλο ζητημα εδω στην Ελλαδα, και είναι κυριως το attitude του καθε μουσικου.Δεν ειναι αγωνας να ακουστειτε όσο πιο δυνατα μπορείτε..Δηλαδη θα χαντακωθει η μπαντα ολοκληρη επειδη ο κιθαρίστας θελει να ακουγεται λες και παιζει σε σταδιο??Ο σωστος ο μουσικός παιζει για το συνολο, όχι για την παρτη του...Για αυτο αναγκαζεσαι και εσυ να χρησιμοποιείς φτηνιάρικα πιατίνια...stagg με το κιλο παρακαλω..

Τελος ο σημαντικότερος παράγοντας που σπαει ενα πιατίνι είναι το ποσο σφιχτα το δένεις στην βαση...

Το medium σφιξιμο πιστευω είναι ότι το καλύτερο.Όχι μόνο τα πιατίνια αναπνεουν και εχεις μεγαλύτερη αντηχηση (δηλαδη πιο ωραίο γεμάτο ήχο) απο το να ακούς ενα πνιγμενο/κουφιο ήχο όταν πιατίνι το σφιγγεις όσο δεν πάει , αλλα και το πιατο απελευθερωνει την κινητική ενέργεια που του ασκείται με το να πάλλεται ελευθερα, που σημαινει λιγότερος κίνδυνος εως μηδαμινός να σπασει ή να ραγίσει..

 
Παιδια να σασ ευχαριστησω για τις παραθεσεις σας και να συμπληρωσω οτι οπως σωστα αναφερει ο Nordic δινω καποιες γενικες κατευθυνσεις βασει εμπειριων ολα αυτα τα χρονια.Και σιγουρα δεν μπορω να μιλησω απολυτα. Και οπως παντα αναφερομαι και συμβουλευω τον αρχαριο ντραμμερ....

Η μονη μου διαφωνια με τον Nordic ειναι στη 4η και 5η παραγραφο..

Νοrdic...ζεις στην Ελλαδα ρε φιλε?

Γιατι εγω ζω στην Αθηνα...που 9 στις 10 μουσικες σκηνες δεν ειχαν μονιτορ...{η τα ειχαν καμμενα}.

και 8 στις 10 εξωτερικες συναυλιες που επαιξα δεν ειχαν side κονσολα.

επισης γραφεις και αυτο...

Τελος ο σημαντικότερος παράγοντας που σπαει ενα πιατίνι είναι το ποσο σφιχτα το δένεις στην βαση...

Tα πιατα δεν σπανε μονα τους φιλε Νορ...καποιος τα σπαει .. .

Ειναι 17 παραγοντες που αναγκαζουν ενα πιατο να κανει crack..

εγω ανεφερα 5 και αυτος ειναι ο 6ος

Παιδια...εγω δεν ξερω για εσας....Αλλα εγω εχω σπασει πιατινια...

και ακριβα πιατινια!!

Για αυτο και το thread.

Απο εκει και περα...

Καλη συνεχεια.

 
beeros05 είπε:
Εδω θα διαφωνήσω...

Αν εισαι rookie στο οργανο δεν εχεις αυτι για να κρινεις αν σου κανει ενα πιατο...

Εγω μετα απο 10 χρονια ενασχολησης με το οργανο την πατησα κανοντας αγορα απο κανονικο καταστημα. Πήγα στο Νακα και δοκιμασα ενα AA 17 Thin και ενα K Custom Session 16. To K Custom μου αρεσε πιο πολύ αλλά οταν πήγα στο στουντιο ειδα οτι δεν εκανε για το στυλ. Παρα ταυτα στο καταστημα ακουγοταν πιο bright απο το AA.

Εφοσον εισαι αρχαριος ειναι ''μια η άλλη'' και ισως ειναι καλυτερο να ρισκαρεις αν ειναι να γλιτωσεις 100 ευρω μιας και υπαρχουν οι πληροφοριες στο internet, πχ ''παιδια παιζω αυτο το ειδος μουσικης, τί προτείνετε?'' η απαντηση σιγουρα ειναι οτι δεν υπαρχουν πιατα για metal πιατα για funk κοκ, σιγουρα όμως υπαρχουν πιατα που έχουν ενα μουσικο προσανατολισμο. Εγω πχ παιζοντας rock/metal γουσταρω A Custom, AAX, AA και γενικα bright πιατα αλλά ειναι και ο ηχος που μαρεσει γενικα και δεν θα τον αλλαζα ακομα και αν επαιζα κατι πιο soft.
Βρε Beero...Οποτε τι προτεινεις βαση της εμπειριας σου...?"ψωνιστε αφοβα απο το Thomann παιδια...εδω εγω την πατησα στο καταστημα?"

 
vagelism είπε:
Παιδια να σασ ευχαριστησω για τις παραθεσεις σας και να συμπληρωσω οτι οπως σωστα αναφερει ο Nordic δινω καποιες γενικες κατευθυνσεις βασει εμπειριων ολα αυτα τα χρονια.Και σιγουρα δεν μπορω να μιλησω απολυτα. Και οπως παντα αναφερομαι και συμβουλευω τον αρχαριο ντραμμερ....

Η μονη μου διαφωνια με τον Nordic ειναι στη 4η και 5η παραγραφο..

Νοrdic...ζεις στην Ελλαδα ρε φιλε?

Γιατι εγω ζω στην Αθηνα...που 9 στις 10 μουσικες σκηνες δεν ειχαν μονιτορ...{η τα ειχαν καμμενα}.

και 8 στις 10 εξωτερικες συναυλιες που επαιξα δεν ειχαν side κονσολα.

επισης γραφεις και αυτο...

Τελος ο σημαντικότερος παράγοντας που σπαει ενα πιατίνι είναι το ποσο σφιχτα το δένεις στην βαση...

Tα πιατα δεν σπανε μονα τους φιλε Νορ...καποιος τα σπαει .. .

Ειναι 17 παραγοντες που αναγκαζουν ενα πιατο να κανει crack..

εγω ανεφερα 5 και αυτος ειναι ο 6ος

Παιδια...εγω δεν ξερω για εσας....Αλλα εγω εχω σπασει πιατινια...

και ακριβα πιατινια!!

Για αυτο και το thread.

Απο εκει και περα...

Καλη συνεχεια.
Ελλάδα ζω.Φυσικα πολλες σκηνες δεν έχουν monitor και εσυ φυσικα για να ανταπεξελθεις

σπας πιατίνια.Το φταίξιμο δεν ειναι δικό σου (το παρεθεσα πιο πανω), ειναι των υπόλοιπων,

πρεπει να μειωσουν τις εντασεις ωστε να ακουστούνε όλα τα όργανα αλλα και να ακούτε και οι ιδιοι τι παίζετε.Το ιδιο δεν ισχυει μονο σε live αλλα και σε προβες.Δηλαδη το βαρα γιαννη βαρα ειναι προτιμότερη λυση?

Τωρα για εξωτερικους χωρους ή για πολυ μεγάλα clubs, μιλάω για μεγάλες συναυλιες,  χωρις overhead μικροφωνα δεν γίνεται δουλειά όταν μιλαμε για εντασεις..

Λογικό το ακουστικό σετ από μόνο του να εχει όρια στην ενταση.

Το πιατινι είναι όπως η μπαγκετα...Αμα π.χ δεν παιζεις με επαναφορα, απορροφας όλη την ενεργεια και καίει στο χερι σου(τεντονιτιδες κτλ κτλ)...Ετσι λοιπόν είναι και το πιατίνι, όταν το σφιγγεις τερμα και το βαρας και δεν εχει την δυνατότητα να παλλεται(εκτονωνεται) και απορροφα όλη την ενεργεια με μεγαλύτερο κίνδυνο να σπασει..

Σιγουρα και η γωνια που χτυπας το πιατο παιζει ρόλο..

Αμα χτυπας το πιατίνι με μεγαλη κλιση σε σχεση με αυτην του πιατινιου σίγουρα κάποια στιγμη θα ραγίσει.Κατα την γνωμη μου αυτοι ειναι οι κυριοτεροι λόγοι που οδηγούνε ενα πιατίνι στο να ραγίσει.

Μετα υποθετω η θερμοκρασία και υγρασια που δεχεται το πιατίνι παίζουν ρόλο.

Θα ήτανε ιδιαίτερα διαφωτιστικό αν παρεθετες τους 17 παράγοντες που οδηγούν ενα πιατίνι στο να σπασει.

Βασίλης.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
kατοπιν απαιτησης του φιλου...οι 17 παραγοντες που μπορουν να οδηγησουν σε ενα σπασιμο.

1. Ποιοτητα πιατινιου

2. Μπακετες

3. Γωνια κρουσης

4. Σφιξιμο πιατινιου στη βαση

5. Δυναμη

6. Θερμοκρασια χωρου και μεταβολες θερμοκρασιων{ειδικα σε καλοκαιρινες συναυλιες ανοιχτων χωρων}

7. Υγρασια χωρου

8. Ποιοτητα της βασης  {KEYHOLES}

9. ..Στιγμη.... ;D

10. Ποσο καλα ακουμε τα πιατα μας όταν παιζουμε

11. Διπλα χτυπηματα  στα πιατινια

12. Ηλικια πιατινιου

13. Ποσο καιρο εχει να παιξει το πιατο{σε περιπτωση αποθηκευσης}

14. Πως εχει αποθηκευτει ένα πιατο

15. Πως ειχε γινει η συντηρηση ενός πιατου

16. Συγκεκριμενη παρτιδα – πιατινι

17. Πως το χτυπαγε ο προηγουμενος που το ειχε {σε περιπτωση μεταχειρισμενου}

Kαλη συνεχεια.

 
Ωραία και διαφωτιστικά ολα αυτά, αλλα εγώ θα σας τη σπάσω με μια ακόμη ερώτηση του αρχάριου. ;D

Υπάρχει κανόνας που να αφορά στη σειρά που παίζουμε ένα πιάτο όταν πρέπει να χτυπήσουμε 2 η και 3 συνεχόμενες φορές? Δλδ σε συνεχόμενα χτυπήματα υπάρχει σειρά πχ πρώτα τα μικρά και μετά τα μεγαλύτερα, η πρώτα τα bright και μετά τα dark?  ::)

 
Μαυρε σκορπιε δεν υπαρχει σειρα υπαρχει Μουσικο αυτι το οποιο πρεπει να εξασκησεις σταδιακα

με Mελετη,ακουγοντας πολυ μουσικη, βλεποντας &ακουγοντας πολλους ντραμερ (δεν ειναι αναγκαιο να τρεχεις σε live αλλα δυστυχως εκει θα ακουσεις τους ηχους στην φυσικη τους διασταση (καταλαβαινεις τι θελω να πω ) ΚΑΙ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ ME TA ΔIKA ΣOY LIVE θα αποκτησεις την πολυτιμη εμπειρια ποιο να κτυπας και σε ποιο σημειο του μετρου καθως και σε τι ειδους μουσικη .

Αυτα και χρονια πολλα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top