Τι επιλογές έχει ενας συνθέτης σήμερα;

panosdk

Νέο μέλος
Μηνύματα
25
Πόντοι
3
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  2. Μπάσο
  3. Τύμπανα
  4. Πλήκτρα
Είχα γράψει ενα θέμα παλιότερα και πήρα μεγάλη βοήθεια. Έτσι σκέφτηκα να ρωτήσω μερικά πράγματα ακόμα γιατί όπως καταλαβαίνω υπάρχουν μέλη στο φόρουμ με μεγάλη εμπειρία.

Θα θελα να ρωτήσω λοιπόν τι επιλογές έχει ενας συνθέτης σήμερα για να φτάσει κάποια στιγμή σε ενα καλό επίπεδο. Όταν λέω συνθέτης εννοώ κάποιον που γράφει ελαφρολαικά,μπαλάντες και γενικά ότι ακούγεται σήμερα.

Είμαι σε μια φάση που έχω κάνει κάποιες δουλείες με τριτοκλασάτους καλλιτέχνες (έτσι όπως το βλέπω) και έχω δώσει ενα τραγούδι σε εναν πολυ γνωστό στιχουργό, το οποίο είναι στην φάση της ηχογράφησης. Το άσχημο της υπόθεσης είναι οτι μου ζητάνε να πληρώσω και απο πάνω, κάτι που το θεωρώ εντελώς ηλίθιο και το αρνούμαι καθε φορα.

Φυσικά δεν έχω καμια ελπίδα οτι θα ζήσω απο αυτό, αλλά δεν θα μπώ και μέσα όμως.

Αν υπάρχει κάποιος με εμπειρία θα θελα να μου πεί, αν τα πράγματα είναι έτσι γενικά.

Ειλικρινά μου φαίνεται γελοίο να δίνω τα κομμάτια μου έτσι, οι τραγουδιστές να τα λένε στο μαγαζί που δουλεύουν και εγω οχι μόνο να παίρνω κάτι αλλά να μου λένε να βάλουμε τα έξοδα της ηχογράφησης μισά μισα. Απο την άλλη όμως χρειάζεται να κάνω δουλείες, δεν μπορώ να λέω συνεχώς όχι.

Plz μη μου πει κανείς οτι η δισκογραφία πέθανε και να κάτσω σπίτι μου. Τα ξέρω αυτά αλλά απο την άλλη βλέπω συνεχώς νέα ονόματα να κάνουν πολύ καλές συνεργασίες με πρώτα ονόματα τραγουδιστών. Και πραγματικά απορώ, αφού οι εταιρίες ντέμο δεν ακούν απο όσο ξέρω, πώς γίνονται τέτοιες δουλείες με πρωτοεμφανιζομενους συνθέτες;

 
Δύσκολα τα πράγματα...

Αν βρεις κάποιους ανθρώπους που να σε εμπιστευτούν, κοκ, τότε ναι. Αλλά αλλιώς ή τα παίζεις μόνος σου, ή με μπάντα, ή πληρώνεις για να γίνει η δουλειά.

Εγώ ως συνθέτης (κλασσικής μουσικής) πληρώνω αρκετές φορές για να παιχτούν έργα μου. Άλλες φορές με πληρώνουν.

 
Σε όλες τις δουλειές χρειάζεται πολλές φορές να βάλεις από την τσέπη σου, είτε για να πάρεις μια δουλειά, είτε για να σε μάθουν μέσα από αυτή τη δουλειά κ.λ.π.

Καλώς ή κακώς έτσι πάνε τα πράγματα.

Εσύ κάνε αυτό που νομίζεις ότι πρέπει και ποτέ δεν ξέρεις.

 
Χωρίς να είμαι συνθέτης, αλλά χρόνια μουσικός αυτό που έχω παρατηρήσει είναι η εποχικότητα στην ελλάδα, αρκεί κάτι να βγει να γίνει πολύ γνωστό και να μπεις σε ένα πιο "γνωστό" κύκλο στον οποίο όμως είναι ιδιαίτερα δύσκολες εποχές, με μάνατζερ, ποσοστά, δισκογραφικές.. γενικά σήμερα μετράει όσο τίποτα άλλο το χρήμα που θα φέρεις.

τώρα συνθετικά λίγα τα κέρη από δισκογραφία cd δεν πρόκειται να πουληθούν ότι παίρνεις από ράδιο air play και live εμφανίσεις+αεπι, είναι θέμα να γράψεις κάτι για κάποιον ας μην είναι τόσο γνωστός μπορεί να είναι κάποιος από τα καινούργια παιδιά που βγαίνουν τώρα αρκεί να κάνεις hit, οπότε το θέμα είναι να κάνεις hit.

μετά το μικρό hit να κάνεις συνεργασία με κάποιο μεγάλο όνομα ώστε να προβληθείς (και να ξαναγίνει πάλι hit-να παίζεται στα ραδιόφωνα) και κάπως έτσι φαντάζομαι ότι πάει...

οι φιλίες κια οι γνωριμίες σε αυτόν τον χώρο παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο πέρα από την συνθετική ικανότητα βεβαίως.

 
Θυμάμαι κάποτε (θα ‘χει είκοσι χρόνια) υπέβαλλα ένα τραγουδάκι στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και μου έκανε εντύπωση που ζητούσαν και κάποια χρήματα. Μαζί με το τραγουδάκι είχα πληρώσει αν θυμάμαι καλά 20.000 δραχμές που για μένα τότε ήταν ένα σεβαστό ποσό και όπως θυμάμαι είχα σκεφτεί τότε χαρακτηριστικά ότι θα μπορούσα να είχα ξοδέψει αυτά τα λεφτά σε ναρκωτικά π.χ. ή σε ωραίες κοπέλες κ.τ.λ..

Όπως και να ’χει νομίζω ότι πρέπει να σταθμίσεις τις περιπτώσεις και ανάλογα να πληρώσεις ή όχι.

 
Το ότι δεν περιμένεις να ζήσεις από αυτό είναι προσγειωμένος τρόπος σκέψης, πολλοί επαγγελματίες του χώρου θα σου πουν πως καλά κάνεις.

Όσο για το αν θα πρέπει να "πληρώσεις" για να βγει προς τα έξω η δημιουργία σου, συνήθως αυτό συμβαίνει σε όποιο τομέα κι αν θέλεις να κινηθείς και όχι μόνο στη μουσική.

Τώρα αν αυτά που θα δώσεις θα τα πάρεις ποτέ πίσω, ή αν θα "κερδίσεις" κιόλας, κανείς δεν μπορεί να στο πει με σιγουριά.

Κυνήγα αυτό που αγαπάς, πλήρωσε το όποιο τίμημα, αυτός είναι ωραίος τρόπος να ζήσεις τη ζωή σου...

 
stavros_d80 είπε:
αρκεί κάτι να βγει να γίνει πολύ γνωστό και να μπεις σε ένα πιο "γνωστό" κύκλο στον οποίο όμως είναι ιδιαίτερα δύσκολες εποχές, με μάνατζερ, ποσοστά, δισκογραφικές.. γενικά σήμερα μετράει όσο τίποτα άλλο το χρήμα που θα φέρεις.

οι φιλίες κια οι γνωριμίες σε αυτόν τον χώρο παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο πέρα από την συνθετική ικανότητα βεβαίως.
αυτη ακριβώς τη κουβέντα είχα εχθές με ένα φίλο στο φατσαμπουκ....αυτα ακριβως του έλεγα....εν κατακλείδι αν δεν τα σπρώξεις δεν θα κανεις τίποτα...+λίγες καλές γνωριμίες...νομος!

 
Κατα αρχήν σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Βγάζω κάθε μήνα 5 τραγούδια μέσο όρο. Αν σε αυτά τα πέντε πλήρωνα για την ενορχήστρωση θα είχα πουλήσει τα υπάρχοντα μου εδώ και καιρό. Είναι μια εργασια που θέλει αμοιβή. Δεν κάθομαι και γρατζουνάω μια κιθάρα. Μου παίρνει μέρες να φτιάξω μια ενορχήστρωση ντέμο και να την στείλω κάπου ώστε η να το δεχτούν το κομμάτι η να το απορρίψουν. Όταν οι τραγουδιστές βγάζουν ανακοινώσεις για το μαγαζί τους λένε "ελάτε να ακούσετε το καινούργιο μου τραγούδι στο τάδε μαγαζί". Εκεί πληρώνονται οι τύποι. Δεν τους λέει το μαγαζί τραγούδα τσάμπα γιατι θα κάνει καλό στο όνομά σου.

Πλήρωσα τον στιχουργό που σας είπα γιατί μου είπε οτι όταν πουληθεί το τραγούδι θα πάρω τα 4 πλάσια.Και εκτός αυτού έχει γράψει το δημοφιλέστερο τραγούδι των τελευταίων 5 χρόνων.  Αυτό μου φαίνεται οκ διακανονισμός γιατι θα μπορώ μετά να πληρώσω άλλα 4 και πάλι να μαι στα λεφτά μου. Χαχα λές και παίζω στοίχημα έλεος. To πρόβλημα μου όμως είναι οτι δεν μπορώ να δίνω γενικά τραγούδια, γιατί η θα αναγκαστώ να τα ενορχηστρώσω μόνος μου, κάτι που δεν μου αρέσει και δεν είναι και δυνατόν ένας άνθρωπος να γράψει το ίδιο με επαγγελματίες μουσικούς ή θα πρέπει να δώσω τα μισά της ενορχήστρωσης.

 
panosdk είπε:
Χαχα λές και παίζω στοίχημα έλεος.
Αυτή η φράση είναι το ζουμί για μένα.Με την απειροελάχιστη εμπειρία που έχω από τον χώρο της μουσικής αυτό έχω καταλάβει.Θα βάλεις χρήματα,χρόνο,ικανότητες,θα θυσιάσεις προσωπικές σχέσεις ίσως,άλλες φιλοδοξίες και μπορεί τότε να πετύχεις.

Είναι ένα στοίχημα όλο αυτό και περιέχει ρίσκο.Μπορείς να μειώσεις το ρίσκο με τις κατάλληλες επιλογές συνεργατών,εξοπλισμού και γνωριμιών,αλλά πάντα θα υπάρχει ρίσκο.

Μάλλον δε σε βοηθάω σε αυτό που ψάχνεις,αλλά συνέχισε να κάνεις αυτό που κάνεις και αν αξίζει η δουλειά σου θα φανεί.Είμαι της άποψης ότι οι καλοί δε χάνονται.

Δυστυχώς για αρχή θα πρέπει να θυσιάσεις (επενδύσεις,όπως θέλεις δες το) χρήματα,να κάνεις τις κατάλληλες γνωριμίες και κάποια στιγμή θα πάρεις περισσότερα χρήματα πίσω.

 
  Θα πληρωσετε μισα-μισα τα εξοδα της ηχογραφησης γιατι δεν εχει βρεθει ακομα ο τραγουδιστης που θα το πει, αρα δεν υπαρχει και εταιρια που θα πληρωσει το στουντιο?

  Θα κανετε μια επαγγελματικη ηχογραφηση με μια φωνη σαν οδηγο και θα δειξει ο στιχουργος προφανως που ειναι πιο γνωστος, το κομματι σε διαφορους καλλιτεχνες για να αποφασισουν αν θα το παρουν?

  Η αμοιβη σου μετα θα ειναι ενα ποσο εφαπαξ η θα παιρνεις ποσοστα αναλογα τις πωλησεις η και τα δυο μαζι?

Εν κατακλειδι εφοσον ενας γνωστος στιχουργος αποφασισε να συνεργαστει μαζι σου καλο ειναι να μη βρεθεις σε αντιπαραθεση για καποια χρηματα, αλλα να εκεμεταλλευθεις τις γνωριμιες του.

Καλη επιτυχια σου ευχομαι και καλη σταδιοδρομια  :)

 
VangelisV απο όσο κατάλαβα είναι κάποια λεφτά που θα πάρω όταν πουληθεί. Με το ρίσκο να πουληθεί και πολύ αργότερα βέβαια. Συν τα δικαιώματα. Φυσικά μου κανε μεγάλη τιμή ο άνθρωπος μόνο και μονο που άκουσε το τραγούδι μου. Οι περισσότεροι προτίμησαν να παίζουν farmville παρά να αφιερώσουν 2 λεπτά να ακούσουν ένα ντέμο, λέγοντας μου δεν έχω χρόνο. Και μετά απο 10 λεπτά βγαίνει το achievement απο το παιχνίδι που παίζουν στο fb και λέω τι καραγκιόζης είσαι ρε φίλε.

Έτσι όπως το πάμε σε λίγο θα πηγαίνει ο κόσμος να δουλέψει σε καμια αλυσίδα και θα του λένε "καλά ήρθες να δουλέψεις στα public π.χ και θές και λεφτά; Αφού θα μπεί στο βιογραφικό σου και θα σου κάνει καλό στην καριέρα σου."

 
panosdk είπε:
Έτσι όπως το πάμε σε λίγο θα πηγαίνει ο κόσμος να δουλέψει σε καμια αλυσίδα και θα του λένε "καλά ήρθες να δουλέψεις στα public π.χ και θές και λεφτά; Αφού θα μπεί στο βιογραφικό σου και θα σου κάνει καλό στην καριέρα σου."
Να ξερες ΠΟΣΟΙ το κάνουν αυτό, (όχι στο public) , αλλά π.χ. σε περιοδίκα (αν είσαι φωτογράφος- μοντέλο)...και σε όλους τους χώρους τις show biz (πιάνει και συνθέτες- μουσικούς).

 
 Δε θα αναλωθω σε κακομοιρικα σχολια του τυπου "ροδα ειναι και γυριζει" η "καποια στιγμη θα ερθουν παρακαλωντας" οταν γινεις γνωστος κλπ κλπ.

 Οσο πιο γρηγορα καταλαβουν καποιοι οτι το να ασχοληθουν/συνεργαστουν με νεους και αφθαρτους στο χωρο ανθρωπους, εχουν περισσοτερα να κερδισουν παρα να χασουν, τοσο το καλυτερο γι'αυτους αλλα και για εμας τους υπολοιπους.

LK είπε:
Να ξερες ΠΟΣΟΙ το κάνουν αυτό, (όχι στο public) , αλλά π.χ. σε περιοδίκα (αν είσαι φωτογράφος- μοντέλο)...και σε όλους τους χώρους τις show biz (πιάνει και συνθέτες- μουσικούς).
Και ασκουμενους/νεους δικηγορους επισης  ;D
 
panosdk είπε:
Πλήρωσα τον στιχουργό που σας είπα γιατί μου είπε οτι όταν πουληθεί το τραγούδι θα πάρω τα 4 πλάσια.Και εκτός αυτού έχει γράψει το δημοφιλέστερο τραγούδι των τελευταίων 5 χρόνων.  Αυτό μου φαίνεται οκ διακανονισμός γιατι θα μπορώ μετά να πληρώσω άλλα 4 και πάλι να μαι στα λεφτά μου. Χαχα λές και παίζω στοίχημα έλεος. To πρόβλημα μου όμως είναι οτι δεν μπορώ να δίνω γενικά τραγούδια, γιατί η θα αναγκαστώ να τα ενορχηστρώσω μόνος μου, κάτι που δεν μου αρέσει και δεν είναι και δυνατόν ένας άνθρωπος να γράψει το ίδιο με επαγγελματίες μουσικούς ή θα πρέπει να δώσω τα μισά της ενορχήστρωσης.
Τι είναι τα 4 πλάσια;

 
atreu73 είπε:
Τι είναι τα 4 πλάσια;
3 πλάσια και 1 φίλος τους....(μπρρρρρ...  :P :P ;D ;D )

τετραπλάσια, λαίμαι....

 
VangelisV είπε:
Και ασκουμενους/νεους δικηγορους επισης  ;D
Μην το γελάς.

Σε όλα τα ελεύθερα επαγγέλματα.

 
όχι ούτε εγώ θέλω να λέω θα δείτε τι θα πάθετε σαν τον χλαπάτσα απο τα παιδιά της ελλάδος. Δεν πιστευώ ούτως η άλλος τόσο στον εαυτό μου. Ήδη βγαίνουν συνεχώς δουλείες που τις ζηλεύω. Τα 4πλάσια βγήκαν τυχαία. Δηλαδή έβαλα 1 ευρώ για ενορχήστρωση θα πάρω 4. Άμα είσαι όνομα προφανώς παίρνεις 8 η παραπάνω. Δεν είναι κανόνας αυτός όμως.

Απλά εγω σαν άπειρος είχα μείνει στην παλιά ιστορία. Οτι θα συνεργάζομαι με μια εταιρία και αν εχω κάτι καλό θα το δίνουμε κάπου. Σε μια εταιρία που έχω στείλει στην ζωή μου στο πρώτο μήνυμα που μου στειλαν, μου παν οτι ειναι ενδιαφέρον. Χάρηκα και εγώ και λέω μια χαρά. Στο δευτερο μήνυμα που πήρα μου λένε, θα το δεχτούμε μόνο αν ειναι ενορχηστρωμένο έτοιμο. Και λέω μηπως θέλετε να το κόψω και σε cd και μετά να σας πάρω καλύτερα;

 
*τετραπλάσια

δεν περίμενα να θέλει και εξήγηση.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα