The cheapest MIDI home-studio of 1988

Aν το κάνουμε τετράδα και μπει το D50 θα αφήσουμε απ'έξω το παρακάτω. Και το παρακάτω δεν είναι δυνατόν να μείνει απ'έξω...?

Προβολή συνημμένου 40561

Synclavier (II 9600TS)
Δεν το συζητάμε, αλλά ας το δεχτούμε το D50 και την πρώτη τριάδα έστω τουλάχιστο στο πλαίσιο του affordable για την εποχή σε σχέση με τα θηρία σαν αυτό.

 
Δεν το συζητάμε, αλλά ας το δεχτούμε το D50 και την πρώτη τριάδα έστω τουλάχιστο στο πλαίσιο του affordable για την εποχή σε σχέση με τα θηρία σαν αυτό.
Όταν λέμε "αγία τριάδα", εγώ τουλάχιστον εννοώ synths που άλλαξαν την ιστορία της μουσικής. Τα Fairlight/DX7/M1 το έκαναν αυτό όσο κανένα άλλο synth. Η digital επανάσταση στην σύνθεση ήχου, στο sampling και στη δημιουργία των πανίσχυρων workstation του σήμερα περνάνε μέσα από αυτά τα τρία.

Τώρα, αν μιλήσουμε για αγία τριάδα των best seller synths, τα Fairlight και Synclavier δεν μπαίνουν ούτε στην αγία...εκατοντάδα,? κι αυτο φυσικά λόγω της εξωγήινης τιμής που πωλούνταν, ιδιαίτερα το Synclavier, που παρεμπιπτόντως ήταν και το αγαπημένο όργανο του Zappa. Αλλά ο Zappa προφανώς είχε τα $200Κ που ζήταγαν γι αυτό στα '80s.?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το ένα θέμα είναι επανάσταση στην τεχνολογία τα αλλα της τριάδας είναι επανάσταση γιατί την έκαναν affordable και τη διέδωσαν περισσότερο για χρήση και στη βιομηχανία και τα στούντιο και έφτασε στο λαό ?

 Στο ίδιο κλίμα, τα hone computers μας έδωσαν τη δυνατότητα του DAW δημοκρατικοποιώντας? την ιδέα του Bedroom Studio. 

 
Το ένα θέμα είναι επανάσταση στην τεχνολογία...
✊

image.png

 
 Σιγουρα το fairlight ηταν απιστευτα πρωτοποριακο, δεν το συζηταμε.

 Αλλα στο πλαισιο του τιτλου του θεματος, φαση home studio των late 80ies, η ολη φαση ειχε την πορεια DX7=> Ζητω τα ΠΣΗΦΙΑ, D50=> Ζητω τα δειγματα, M1=> Ζητω τα workstation.

 Θα μπορουσε να πει κανεις οτι και τα τρια αυτα σταδια τα ξεκινησε το Fairlight, και θα ειχε και δικιο. Αλλα σε επιπεδο home studio, και το σημαντικοτερο, σε επιπεδο στοχευσης των εταιριων, και καθορισμου της κατευθυνσης της αγορας των synthesizer, τα τρια γιαπωνεζακια ξεκολλησαν για τα καλα τη φαση απο το αναλογικο τελμα.

 Σημερα, που μπορεις πια να εχεις προσιτες ψηφιακες μηχανηματαρες, και αψογες εξομοιωσεις των τοτε ψηφιακων, τα αναλογικα εχουν το mojo, τοτε ομως αυτη η τριαδα ηταν στο ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ του INFLUENCING ?

 
Για το Emulator δε λέτε τίποτα ε; Βέβαια, θα μου πείς "κι αυτό μπαίνει στην ομάδα των πανάκριβων" κι όχι στις σπιτικές συνταγές. Και θα'χεις και δίκιο. Ο Vangelis, o Gabriel και οι Depeche το είχαν, οχι ο Πετράλωνας..

 
Για το Emulator δε λέτε τίποτα ε; Βέβαια, θα μου πείς "κι αυτό μπαίνει στην ομάδα των πανάκριβων" κι όχι στις σπιτικές συνταγές. Και θα'χεις και δίκιο. Ο Vangelis, o Gabriel και οι Depeche το είχαν, οχι ο Πετράλωνας..
Toυλάχιστο είχαμε να φάμε τότε.?

 
 Να φαμε ειχαμε, την τεχνολογια ηταν που την εβλεπες με κυαλια.

 Αν δεν ηταν το αγιο ιντερνετ και η ευρωζωνη, με τιποτα PSR θα τη βγαζαμε.?

 Οι τιμες ηταν περιπου ΤΡΙΠΛΑΣΙΕΣ απο το εξωτερικο.

 Θυμαμαι εποχη δεκαετια 90, κατεβαινα σε κεντρικα περιπτερα και χτυπαγα περιοδικα σε στυλ Keyboard, τα οποια ειχαν μεσα διαφημισεις απο μαγαζια του εξωτερικου, με τιμες μηχανηματων κλπ.

 Και θυμαμαι να πηγαινω με το πραπρα στον ντραμμερ, που ειχε βαλει μπρος για να φτιαξει στουντιακι, και εκανε τους υπολογισμους του.

 Και να του βγαζω budget της λιστας απο το περιοδικο, να κανω μετατροπη σε δραχμες, και να βγαινει η τιμη στο ενα τριτο.

 Ακομα θυμαμαι τη φατσα του, νομιζε οτι τον κοροιδευω.

 Ειναι κριμα που δεν εχουν κλεισει ολα τα ελληνικα καταστηματα, με ελαχιστες εξαιρεσεις κριμα, αλλα τουλαχιστον οι τιμες τους προσγειωθηκαν.

 Βεβαια απο την αλλη το λαδι παει 15 ευρω, οποτε καλυτερα με psr και μασα, δε γμτ, ασχημα ειναι και τα psr; ?

 
Για το Emulator δε λέτε τίποτα ε; Βέβαια, θα μου πείς "κι αυτό μπαίνει στην ομάδα των πανάκριβων" κι όχι στις σπιτικές συνταγές. Και θα'χεις και δίκιο. Ο Vangelis, o Gabriel και οι Depeche το είχαν, οχι ο Πετράλωνας..
Τα Emulator ήταν "πάμφθηνα" σε σχέση πάντα με τα Fairlight/Synclavier, και χρησιμοποιούνταν από πλήθος επαγγελματιών μουσικών και στούντιο. Στα μέσα των '80s το Emulator II κόστιζε $8Κ, ένα πολύ μεγάλο ποσό για την εποχή, αλλά μπροστά στην σχεδόν πενταπλάσια τιμή ενός Fairlight ήταν η μόνη επιλογή για τους περισσότερους. Την ίδια εποχή ένα DX7 κόστιζε $2Κ. Το Emulator ήταν τα standard sampler της εποχής μαζί με το Emax της ίδιας εταιρείας, μετά άρχισαν να βγαίνουν τα Akai racks (S900, S1000 κ.α.) και σάρωσαν την αγορά λόγω εξαιρετικών specs και τιμής. Με την έλευση της Akai άρχισε να μπαίνει το sampler σε home studios, πριν από αυτήν το sampler ήταν μηχάνημα που οι περισσότεροι έβλεπαν με τα κιάλια.  

Σήμερα το sampling είναι στην κυριολεξία τζάμπα για όλους, έτσι ο κάθε ατάλαντος καραγκιόζης μπορεί να κάνει ό,τι θέλει, βασανίζοντας τα αυτιά μας...

O Βαγγέλης αγόραζε τα Emulator δυο-δυο, το ίδιο και τα Akai, είχε φτιάξει δε μεγάλη custom βιβλιοθήκη ήχων γι αυτά.

image.png

image.png

 
To sampler για το home studio της εποχης ηταν πυρηνικο οπλο. Μιλαμε για ΤΡΕΛΗ αναβαθμιση

 Δεν υπαρχει συγκριση στις δυνατοτητες που σου εδινε ενα sampler, σε σχεση με οποιοδηποτε sample based synth. Ειδικα με τα synths της τοτε εποχης, που μεσα σε 2 mb επρεπε να χωρεσουν ολα τα οργανα της ορχηστρας, το να μπορεις να εχεις διαθεσιμη τοση και περισσοτερη μνημη για ΕΝΑΝ ηχο, σου εδινε τρομερα καλυτερα αποτελεσματα, ενω και η ποικιλια ηταν υπερπολλαπλασια, καθως στην ουσια δεν υπηρχε περιορισμος για το μεγεθος της βιβλιοθηκης δειγματων που μπορουσες να αποκτησεις.

 Περα απο την ποιοτητα ομως των "preset" ηχων, η τεραστια διαφορα ηταν οτι μπορουσες να εισαγεις δικους σου ηχους. Εκει ηταν η πραγματικη δυναμη, και αυτη η δυνατοτητα εκανε τα sampler ικανα να παραγουν καινουργια μουσικα ειδη, και να επιτρεψουν να φτιαχτουν ολοκληροι δισκοι πανω τους. Και οταν λεμε πανω τους εννοουμε οτι υπαρχουν δισκοι, με τρελες πωλησεις, στα charts και τετοια, που εγιναν με βαση ΜΟΝΟ ενα sampler.

 Σε μια εποχη που η πολυκαναλη εγγραφη ηταν πανακριβη, και απαιτουσε εκτος των αλλων και εξτρα πανακριβα μηχανηματα οπως κονσολες κλπ, το sampler επετρεπε σε ενα ταπεινο home studio να εχει audio δυνατοτητες οχι βεβαια αναλογες ενος professional studio, αλλα αρκετες ωστε να μπορει ο μουσικος να καταγραψει, να αξιοποιησει και να επεμβει στην ουσια του ηχου, που ειναι ο ιδιος ο ηχος ?

Οσο προχωρημενα και να ειναι τα synth με τις κυμματομορφες τους και τα φιλτρα τους, το audio recording και sampling παραμενει το μονο παραθυρο για τον ηχητικο κοσμο που μας περιβαλλει.

 
Ήταν βέβαια και pain in the ass η αλλαγή/φόρτωμα ήχων στα samplers της εποχής, ιδιαίτερα όταν τα περισσότερα δεν διέθεταν καν σκληρό δίσκο και το φόρτωμα γινόταν από floppy disks. Αργά και δύσχρηστα αλλά πρωτοποριακά, που στα κατάλληλα χέρια έκαναν θαύματα. Η δουλειά που έκανε πχ ο Jarre με το Fairlight στο "Zoolook" το 1984 είναι landmark στο sampling. Σήμερα το sampling χρησιμοποιείται κυρίως για να πετσοκόβουν κάποιοι ανίδεοι τις μουσικές τρίτων και να τις καταστρέφουν, κυκλοφορώντας "remixes" με δείγματα από αυτές και γεμίζοντας τις τσέπες τους.?  Tα κατάλληλα εργαλεία στα εντελώς ακατάλληλα χέρια...

Ο Παπαθανασίου στο παρακάτω μικρό βίντεο με τα CS80 και Emulator I. Το Emulator I είναι με την "πλάτη" στην κάμερα και καλυμμένο με λευκή μονωτική ταινία το όνομα του μοντέλου. Αυτό το μαύρο στα αριστερά της ταινίας είναι ψύκτρα. Ο Παπ. το έχει φορτώσει με κάποια ορχηστρικά τύμπανα από τη δική του custom βιβλιοθήκη ήχων, τα συγκεκριμένα ακούγονται σε πολλά κλασικά άλμπουμς του στα '80s, πχ στα Soil Festivities, Antarctica κ.α.

Classic stuff.?




 
Και μια και αναφερθήκαμε στο Zoolook, στα credits βλέπεις πολλές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες, όπως πχ το πως δημιουργήθηκαν κάποιοι ήχοι, τι synths/samplers χρησιμοποιήθηκαν και ποιοι μουσικοί έπαιξαν. Ονόματα όπως τα Laurie Anderson, Adrian Belew (King Crimson) και Marcus Miller σίγουρα δεν περιμένεις να τα δεις σε κάποιο άλμπουμ του Jarre. Ο δε Frederick Rousseau ήταν ο ένας εκ των δύο βασικών sound engineers/designers του Β. Παπαθανασίου για πολλές δεκαετίες και ως τον θάνατο του.

image.png

 
 Ωραια πραγματα.

 Να εδω και ενα recreation μιας μεγαλης 90ies επιτυχιας. Χωρις το sampling πολυ απλα δε θα μπορουσε να υπαρξει το κομματι




 
Μην πάτε μακριά, χωρίς τους samplers, το sampling και το midi κυρίως δεν θα υπήρχε cos_dr?

 Και εδώ μια αναφορά στο Atari ST και τη χρήση του για μουσική






 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top