Τελικα ποσο μεγαλο ρολο παιζει η συνεχης αναζητηση εξοπλισμου για τον

dommen82

Νέο μέλος
Μηνύματα
11
Πόντοι
1
Σε μια σχετικη κουβεντα που ειχα με εναν πασιγνωστο ελληνα κιθαριστα σχετικα με θεματα gear,αισθανθηκα αμηχανα διοτι φανηκε να επιμενει οτι κατα 99,9% ρολο παιζουν τα δαχτυλα,η στιγμιαια εμπνευση και φυσικα η ψυχη.Προχωροντας η συζητηση μας,ισχυριστηκε οτι ΚΑΝΕΝΑΣ κιθαριστας δεν προκειται να αντιληφθει (σε live παντα καταστασεις) αν για παραδειγμα ενας μαγνητης ειναι dimarzio ή seymour duncan ή αν το distortion ειναι λαμπατο ή καποιο σε στυλ behringer.

Ποια ειναι η γνωμη σας επι του θεματος?

 
dommen82 είπε:
αισθανθηκα αμηχανα διοτι φανηκε να επιμενει οτι κατα 99,9% ρολο παιζουν τα δαχτυλα
Για αυτο το κομματι συμφωνο,ακομα και το καλυτερο οργανο στον πλανητη,μπορει να ακουστει ασχημα σε λαθος χερια !!!

 
πιστευω οτι πανω απο το 80% του συνολικου αποτελεσματος ειναι

"ψυχη & δαχτυλο"

ολα τα υπολοιπα απλως βοηθανε μεχρι ενος σημειου.

αποδειξη:

ας δωσουμε μια κιθαρα - ενισχυτη των 500€ πακετο στον "ψημμενο" gilmour να παιξει , και να βαλουμε ενα πιτσιρικι που παιζει "ωμους τεχνικους παπαδες" , στη θεση του πρωτου.

ποιος θα εβγαζε ηχο?? ::)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Παιδια,συμφωνω οτι πρωτα παιζουν ρολο τα δαχτυλα(τεχνικη καταρτηση) και η ψυχη του εκαστοτε καλλιτεχνη,αλλα αν ισχυει και αυτο με τους μαγνητες(που ειναι το πρωτο πραγμα που αλλαζουμε στις κιθαρες μας),τοτε με λιγα λογια ολοι εμεις που ασχολουμεθα με τις ατερμονες ανακαταταξεις του εξοπλισμου μας,μαλλον πλανομεθα πλανην οικτραν!

 
dommen82 είπε:
Παιδια,συμφωνω οτι πρωτα παιζουν ρολο τα δαχτυλα(τεχνικη καταρτηση) και η ψυχη του εκαστοτε καλλιτεχνη,αλλα αν ισχυει και αυτο με τους μαγνητες(που ειναι το πρωτο πραγμα που αλλαζουμε στις κιθαρες μας),τοτε με λιγα λογια ολοι εμεις που ασχολουμεθα με τις ατερμονες ανακαταταξεις του εξοπλισμου μας,μαλλον πλανομεθα πλανην οικτραν!
δεν "πλανομεθα πλανην οικτραν!" ακριβως οπως το ειπες.

απλα ο καθενας φυσικο ειναι , μετα απο καποιο καιρο που το αυτι συνηθιζει ,

να επιδιωκει καποιες αλλαγες - αναβαθμισεις κλπ που θα τον ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ να βγαλει λιγο πιο πολυ "ψυχη & δαχτυλο"

δεν ειναι μονο η τεχνικη στο δαχτυλο.

ειναι

-η συγκεκριμενη ψυχολογια της στιγμης

-κατι που σκεφτεσαι εκεινη τη στιγμη

-ειδικα το Live ,αν εχεις ξεπερασει το αγχος του κοσμου και νιωθεις free

-η συγκεκριμενη πιεση που ασκει η πενα στην χορδη πριν ακουστει η νοτα.και η πιεση αυτη ειναι αναλογη των ανωτερω.

γενικα  

χρειαζονται ΩΡΙΜΕΣ εμπειριες οι οποιες ουτε πληρωνονται ουτε αποκτουνται απο τον ενα χρονο στον αλλο.

γνωμη μου παντα.

 
εμένα μου φαίνεται πως υπάρχει μια μεγάλη σύγχυση ανάμεσα στο ΤΙ παίζεις και στο ΠΩΣ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ αυτό που παίζεις

στο πρώτο παίζουν 100% ρόλο τα δάχτυλα και η ψυχή

στο δεύτερο, πολύ μικρώτερο

my 2c

 
gdevelek είπε:
εμένα μου φαίνεται πως υπάρχει μια μεγάλη σύγχυση ανάμεσα στο ΤΙ παίζεις και στο ΠΩΣ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ αυτό που παίζεις

στο πρώτο παίζουν 100% ρόλο τα δάχτυλα και η ψυχή

στο δεύτερο, πολύ μικρώτερο

my 2c
θα το αντιστρεψω... 8)

στο ΠΩΣ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ αυτο που παιζεις παιζουν ρολο τα δαχτυλα και η ψυχη.

το ΤΙ παιζεις ειναι θεμα θεωρητικης ΓΝΩΣΗΣ και ΤΕΧΝΙΚΗΣ Πραξης

 
back at you!

το ΤΙ παίζεις εξαρταται από την έμπνευση και τη δημιουργικότητα και τη συνθετική δεινότητα, δηλαδή την ΨΥΧΗ, όχι τη γνώση θεωρίας ούτε την τεχνική, η ανεπτυγμένη τεχνική ανάγει το παίξιμο της κιθαρας σε ΑΘΛΗΜΑ, όχι σε καλλιτεχνική δημιουργία, όσο για τη θεωρία, απλά μαθαίνεται αν έχεις στοιχειωδώς επαρκές IQ

 
Επι της ουσιας,υπαρχει ουσιαστικη διαφορα πχ βγαζοντας εναν διπλο ντιμαρτζιο και βαζοντας εναν διπλο ντανκαν???Αυτο βεβαια,επεκτεινεται και σε οποιες αλλες αλλαγες σε εξοπλισμο επιθυμειτε.Η ψυχη και τα δαχτυλα ειναι ενας ''στανταρντ'' παραγοντας.Ετσι και αλλιως,ΕΜΕΙΣ υποτιθεται θα παιξουμε και πριν και μετα τις διαφορες αλλαγες.

 
αγαπητε gdevelek ,

το παραδειγμα που , ευστοχα ανεφερει ο φιλος dommen82 -οπως και οποιοδηποτε αλλο παραδειγμα υλικου εξοπλισμου-  μπορει να αλλαξει

την ΧΡΟΙΑ του ηχου και ΟΧΙ την "ψυχη" του παικτη.

αυτη θα "βγει" στο παιξιμο , οπως και να χει.

τωρα αν το IQ του , επαρκει για να εχει θεωρητικη γνωση αυτων που παιζει ή αν τα παιζει οπτικα μετρωντας ταστα , αυτο ειναι αλλο θεμα.

μου φαινεται πως λεμε το ιδιο πραγμα με αλλα λογια.

θα συμφωνησω επισης με την λεξη ΑΘΛΗΜΑ αν με αυτο εννοεις τα γρηγορα arpeggios , shredding κλπ

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
καταρχιν θα συμφωνησω με αυτους που πιστευουν οτι 99% παιζουν ρολο τα δαχτυλα και η ψυχη και σαφος η ψυχολογια ενος παιχτη την ωρα που παιζει.

κατα δευτερον για να επανελθω στο αρχικο ερωτημα του θρεντ θελω να πω πως η συνεχεις αλλαγη στον εξοπλισμο ενος κιθαριστα στα live μπορει να οφειλεται στο οτι ενω μενει ανικανοποιητος απο τον εξοπλισμο του ψαχνει να βρει κατι αλλο το οποιο αυτοματα!!! θα του κανει την δουλεια που θελει ενω στην πραγματικοτητα εχει ηδη μπροστα του ενα μηχανημα και δεν το εχει αξιοποιησει σωστα ωστε να παρει το σωστο αποτελεσμα

τα λεω τα παραπανω γιατι ενω και εγω ακομα περνω, ξαναπερνω και ξαναπερνω πραγματα για να ανανεωσω τον εξοπλισμο μου ξαφνικα συνηδητοποιω οτι η ουσια βρισκεται στο παιξιμο μου και οχι στο πως θα χρωματισω το παιξιμο μου μονο.

τις προαλες ετυχε να συναντησω ενα φιλο ο οποιος ειχε παει σε ενα live ενος απο τους πολυ καλους κιθαριστες αυτης της χωρας ασχετα βεβαια αν δεν ειναι γνωστος στο ευρυ κοινο.ενω λοιπον ρωταγα πως ηταν το live και μου ειπε οτι ηταν ολα ωραια και τελεια οταν τον ρωτησα με τι εξοπλισμο επαιζε απο (παταλακια πιο συγκεκριμενα) μου ειπε με δυο τρια behriger.μολις το ακουσα παραξενεφτηκα αλλα μετα σκεφτηκα "μα καλα υπηρχε περιπτωση τα behriger να έκρυβαν και να θολωναν τα χερια και το παιξιμο αυτου του ανθρωπου ;) 

 
Xωρίς φυσικά να υποτιμώ την αξία της τεχνικής και του μυαλού που διαθέτει ο καθένας, ο ήχος είναι και κάτι το αυθύπαρκτο. Μπορείς να είσαι καταπληκτικός κιθαρίστας και να έχεις εντελώς χάλια ήχο.

(Μπορείτε να βρείτε και να διαβάσετε την συνέντευξη του Diaz για τον SRV στην αρχή της καριέρας του και το πόσο πραγματικά χάλια ήχο είχε τότε για παράδειγμα.)

Απλά από τα χέρια των "μεγάλων" επαγγελματιών έχει περάσει τόσος και τόσο καλός εξοπλισμός που πλέον έχουν αναπτύξει και το αυτί, και μπορούν να αναπαράγουν έναν πολύ καλό ήχο στο περίπου ανακαλώντας τον από μνήμης και με αρκετά "φτωχότερο" εξοπλισμό, ξέροντας πώς πρέπει να τον σετάρουν.

Αυτήν την αξία έχει λοιπόν ο εξοπλισμός που περνάει από τα χέρια κάποιου. Για παράδειγμα, αλλιώς θα σετάρει μια πεταλιέρα στο preset Vox, κάποιος που δεν έχει ακούσει ποτέ στη ζωή του έναν Vox και αλλιώς αυτός που τον είχε τον ενισχυτή μια δεκαετία. Η αλλιώς θα ρυθμίσει τον ενισχυτή του ένας ανθρωπος που έχει παίξει με απίστευτες κιθάρες, όταν σε κάποια στιγμή αναγκαστεί να παίξει με ένα κούτσουρο, κλπ...

Πόρισμα: Πρέπει κατ' αρχάς να ξέρεις τι θές να πετύχεις. Γι αυτό και βοηθάει η συνεχής αναζήτηση εξοπλισμού.  Βέβαια ο εξοπλισμός δεν θα σε κάνει από μόνος του καλύτερο κιθαρίστα. Αλλά τουλάχιστον θα μπορείς να παίζεις δυο ακκόρντα με φοβερό ήχο!

 
Το να λες κατι τετοιο ειναι πολυ απολυτο. Παρε καποιον που παιζει με high-output μαγνητες και στο επωμενο τραγουδι δωστου μια κιθαρα με low-output, δεν θα μπορεσει να παιξει σωστα γιατι δεν θα υπαρχει σωστη ανταποκριση σε αυτο που παιζει, τουλαχιστον οχι με την τεχνικη που εχει αναπτυξει για να παιζει με την κιθαρα που εχει συνηθισει. Το ιδιο ισχυει και σε αλλα τμηματα του ηχητικου εξοπλισμου, γι'αυτο λεμε δοκιμαστε πριν αγορασετε, μπορει ο Χ ενισχυτης να εχει τον ηχο που θελεις, αλλα αν δεν ανταποκρινεται καλα στο παιξιμο σου, δεν ακους δηλαδη τις δυναμικες σου οπως θελεις, τοτε δεν μπορεις να παιξεις 100%.

 
Jezus είπε:
Το να λες κατι τετοιο ειναι πολυ απολυτο. Παρε καποιον που παιζει με high-output μαγνητες και στο επωμενο τραγουδι δωστου μια κιθαρα με low-output, δεν θα μπορεσει να παιξει σωστα γιατι δεν θα υπαρχει σωστη ανταποκριση σε αυτο που παιζει, τουλαχιστον οχι με την τεχνικη που εχει αναπτυξει για να παιζει με την κιθαρα που εχει συνηθισει. Το ιδιο ισχυει και σε αλλα τμηματα του ηχητικου εξοπλισμου, γι'αυτο λεμε δοκιμαστε πριν αγορασετε, μπορει ο Χ ενισχυτης να εχει τον ηχο που θελεις, αλλα αν δεν ανταποκρινεται καλα στο παιξιμο σου, δεν ακους δηλαδη τις δυναμικες σου οπως θελεις, τοτε δεν μπορεις να παιξεις 100%.
Δεν διαφωνώ κάπου. Ίσα, ίσα που ήμουν υπέρ στο να περάσει από τα χέρια κάποιου όσο περισσότερος εξοπλισμός θα μπορούσε για να μπορέσει να διαμορφώσει και άποψη αλλά και να ωριμάσει σαν αυτί.  Πάντα βέβαια το topic μιλάει για ήχο. Το αν είναι ο άλλος κουλός και πρέπει να 'χει τρεις τόνους gain και compression για να παίξει είναι και λίγο άλλο ζήτημα (όπως επίσης είπα ο εξοπλισμός δεν μπορεί να σε κάνει καλύτερο κιθαρίστα).

Και βέβαια πάντα μιλάμε στα πλαίσια του λογικού. Ναι είναι σχεδόν αδύνατον παίξεις Death Metal με ένα Jazz σκάφος και έναν Rolad Jazz Chorus, αλλά δεν εννοούσα αυτό όπως εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς. Μπορείς όμως να βγάλεις ήχο από μερικά φθηνά πεταλάκια/πεταλιέρες, πάνω σε σχετικά φθηνά ενισχυτάκια ο οποίος να είναι αξιοπρεπής όταν ξέρεις προς τα που να κινηθείς.

 
http://www.stevelukather.net/Gear.aspx

:)

Lukather (June 2001): "I'm afraid with any gear you won't sound like me, really even if you DID have the exact gear you wouldn't. People think it's the amp and guitar that get the sound... Well, it is not. It HELPS to have great gear but we all sound the same thru any gear. I have played thru EVH's amps, I played Jeff Becks Strats... I still sound like me playing thru their gear! Hahaha, that's the way it is. Just groove and sound like yourself and have FUN!!!"

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ενταξυ δεν χρειαζεσαι να εισαι κουλος για να εχεις τονους gain & high-output μαγνητες, καποια ειδη τα απαιτουν, πχ αν παιξεις αρπετζιος 64τα στα 250, και τελειωσεις με ταπινκ, ε αν σου δωσουν μια squier να το κανεις θα πιεστεις λιγο!  :D

Επισης σιγουρα μπορεις να βγαλεις ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ οπως λες, ισως και καλο ηχο απο φθηνα μηχαμηματα, αλλα αν εισαι επαγγελματιας θελεις να παρουσιασεις οτι καλυτερο μπορεις! Οποτε το ικανοποιητικο, ή και το καλο, δεν ειναι παντα αρκετο, σε καποιες περιπτωσεις πρεπει να κυνηγας το τελειο. Σε αλλες περιπτωσεις βεβαια και με το ικανοποιητικο μια χαρα εισαι  :)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top