Τελικά υπάρχει ελληνική μουσική;

Α! δεν εκανα παραθεσεις...οι ερωτησεις ηταν του harilatron.

1. Τι πρέπει να χαρακτηρίζει μια σύνθεση/ενορχήστρωση/εκτέλεση ώστε να μπορεί να θεωρηθεί "Ελληνική"?

Στιχουργικα η γλωσσα,συνθετικα η στοιχειωδης υπαρξη μουσικης παραδοσης και απ αυτην υπαρχει σε καθε γωνια της χωρας.

2. το "κλασσης ανώτερη"(sic)?

Δεν οριζεται,εδω μιλαμε για την ''ελληνικη'' οχι την sic(που δεν οριζεται...)

3. Τι σημασία έχει τελικά να χαρακτηριστεί ένα "μουσικό προϊόν" ελληνικό?

Aν ειναι να χαρακτηριστει για την κουβεντα,καμμια.

Αν ειναι να μας θυμιζει τι μουσικη παιζαν και ακουγαν οι παππουδες μας,μεγαλη.

4. Τι σημασία έχει να εντοπιστούν 5, 10, 50 άνθρωποι ελληνικής ιθαγένειας που να έχουν γούστο και φαντασία και να ασχολούνται με τη μουσική όταν η συντριπτική πλειοψηφία των συμπατριωτών μας ΔΕΝ ΑΚΟΥΕΙ μουσική?

Δεν ακουει μουσικη?Και βεβαια ακουει.Το τί ακουει ειναι αλλο θεμα.

Όταν διαπιστώσετε ότι δεν υπάρχουν σοβαρές απαντήσεις στα παραπάνω, θα καταλάβετε γιατί το παρόν θέμα είναι καταδικασμένο να φλερτάρει με την ανοησία. (Χωρίς αυτό να σημαίνει κατ ανάγκη ότι οι συμμετέχοντες είναι ανόητοι ή δεν έχουν άποψη.)

Απαντησεις υπαρχουν οπως και ανοησια...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
freerock1974 είπε:
Εγώ θα ήθελα να σε ρωτήσω:

1. Τι πρέπει να χαρακτηρίζει μια σύνθεση/ενορχήστρωση/εκτέλεση ώστε να μπορεί να θεωρηθεί "Ελληνική"?

Στιχουργικα η γλωσσα,συνθετικα η στοιχειωδης υπαρξη μουσικης παραδοσης και απ αυτην υπαρχει σε καθε γωνια της χωρας.

2. το "κλασσης ανώτερη"(sic)?

Δεν οριζεται,εδω μιλαμε για την ''ελληνικη'' οχι την sic(που δεν οριζεται...)

3. Τι σημασία έχει τελικά να χαρακτηριστεί ένα "μουσικό προϊόν" ελληνικό?

Aν ειναι να χαρακτηριστει για την κουβεντα,καμμια.

Αν ειναι να μας θυμιζει τι μουσικη παιζαν και ακουγαν οι παππουδες μας,μεγαλη.

4. Τι σημασία έχει να εντοπιστούν 5, 10, 50 άνθρωποι ελληνικής ιθαγένειας που να έχουν γούστο και φαντασία και να ασχολούνται με τη μουσική όταν η συντριπτική πλειοψηφία των συμπατριωτών μας ΔΕΝ ΑΚΟΥΕΙ μουσική?

Δεν ακουει μουσικη?Και βεβαια ακουει.Το τί ακουει ειναι αλλο θεμα.

Όταν διαπιστώσετε ότι δεν υπάρχουν σοβαρές απαντήσεις στα παραπάνω, θα καταλάβετε γιατί το παρόν θέμα είναι καταδικασμένο να φλερτάρει με την ανοησία. (Χωρίς αυτό να σημαίνει κατ ανάγκη ότι οι συμμετέχοντες είναι ανόητοι ή δεν έχουν άποψη.)

Απαντησεις υπαρχουν οπως και ανοησια...
+12345687 ;)

 
Δεν νομίζω πως μπορεί να αντέξει σε σοβαρή κριτική ο ισχυρισμός που λέει πως "ελληνικό είναι αυτό που έχει ελληνικούς στίχους"..

Μοναδικό κριτήριο θα έπρεπε να είναι η καταγωγή ή ο τόπος διαμονής των μουσικών. Όλα τα άλλα δεν είναι τόσο ασφαλή..

 
kostri είπε:
Δεν νομίζω πως μπορεί να αντέξει σε σοβαρή κριτική ο ισχυρισμός που λέει πως "ελληνικό είναι αυτό που έχει ελληνικούς στίχους"..

Μοναδικό κριτήριο θα έπρεπε να είναι η καταγωγή ή ο τόπος διαμονής των μουσικών. Όλα τα άλλα δεν είναι τόσο ασφαλή..
Δηλαδη εγω που μαιμουδιζω αμερικανικο hard rock με αγγλικο στιχο,παραγω ελληνικη μουσικη επειδη ειμαι Ελληνας  ???

Δε νομιζω...

Απλα ειμαι μουσικος.

Η γλωσσα ειναι η ειδοποιος διαφορα και δινει ταυτοτητα στη μουσικη καθε χωρας στον κοσμο.Αλλα οχι ΜΟΝΟ η γλωσσα.

 
Βεβαίως παράγεις ελληνική μουσική.

Ό,τι κι αν παρήγαγες θα ήταν ελληνικό, απ'τη στιγμή που διαμένεις σε αυτή τη χώρα.

Αν π.χ. ήσουν υποδηματοποιός και τα παπούτσια που έφτιαχνες έμοιαζαν με ιταλικά, θα σταματούσες να είσαι Έλληνας?

 
harilatron είπε:
Εγώ θα ήθελα να σε ρωτήσω:

1. Τι πρέπει να χαρακτηρίζει μια σύνθεση/ενορχήστρωση/εκτέλεση ώστε να μπορεί να θεωρηθεί "Ελληνική"?

2. Πως ορίζεται το "κλασσης ανώτερη"(sic)?

3. Τι σημασία έχει τελικά να χαρακτηριστεί ένα "μουσικό προϊόν" ελληνικό?

4. Τι σημασία έχει να εντοπιστούν 5, 10, 50 άνθρωποι ελληνικής ιθαγένειας που να έχουν γούστο και φαντασία και να ασχολούνται με τη μουσική όταν η συντριπτική πλειοψηφία των συμπατριωτών μας ΔΕΝ ΑΚΟΥΕΙ μουσική?

Όταν διαπιστώσετε ότι δεν υπάρχουν σοβαρές απαντήσεις στα παραπάνω, θα καταλάβετε γιατί το παρόν θέμα είναι καταδικασμένο να φλερτάρει με την ανοησία. (Χωρίς αυτό να σημαίνει κατ ανάγκη ότι οι συμμετέχοντες είναι ανόητοι ή δεν έχουν άποψη.)
απάντηση:

1. μία σύνθεση μπορεί λοιπόν να θεωρηθεί ελληνική από τον στίχο της -στην ελληνική γλώσσα δηλαδή- , από την ενορχήστρωση μέσα στην οποία στοιχεία της μελωδίας θα "πατούν" σε δρόμους που έχουμε χρόνια και χρόνια "συμφωνήσει" εμείς και οι άλλοι πως είναι "ελληνικοί"-ανατολικοί, και τέλος από την εκτέλεση αφού θα συμμετέχουν έλληνες μουσικοί.

2. όντως το ανώτερη είναι λίγο καρατζαφέρικο, αλλά μάλλον διαπνέεται από το κλίμα ηττοπάθειας που διακατέχει πολλούς έλληνες παραγωγούς και άλλους ασχολούμενους περί την μουσική. εγώ θα το έθετα με τον όρο εφάμιλλο μιας και ακούγοντας ελληνικά "πράγματα" βρίσκω πολλές συγγένειες τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και ποιότητας.

3. η σημασία του να χαρακτησριστεί ένα προϊόν ελληνικό έχει τόση σημασία οση σημασία έχει για τους αυστραλούς ή  τους σουηδούς να χαρακτηριστεί σουηδικό ή αυστραλιανό αντίστοιχα. γι' αυτούς απ' ότι τυχαίνει να ξέρω έχει τεράστια σημασία. μιας και είναι εξαγώγιμο προϊόν. δεν καταλαβαίνω γιατί να μην είναι και για εμάς. μπορώ να αναφέρω τουλάχιστον 4 παραγωγές μέσα στο 2010 που κάλλιστα μπορούν να βγούν προς τα έξω και άρα καλό θα ήταν να έχουν όνομα προέλευσης για τεκμηρίωση μελλοντικής συνέχειας. (κοινώς δεδικασμένου).

4. αυτό το ερώτημα μάλλον δεν μπορώ να το απαντήσω γιατί δεν καταλαβαίνω τί θέλεις να πεις.

άρα το θέμα θα φλερτάρει με την ανοησία μόνο αν το προσεγγίσουμε ανόητα. κατά τα άλλα τόπος εναπόθεσης εύλογων επιχειρημάτων υπάρχει... κατά τη γνώμη μου. βέβαια με τα καζαντζιδιδάκια και τα ξυλινοσπαθάκια-ποιητάκια εκατέρωθεν  σα μέτρο σύγκρισης και  σαν ευαγγέλιο της ελληνικής μουσικής εύκολα το θέμα πάει κατά ποστράφει... που λέμε και στον τόπο μου!

 
kostri είπε:
Βεβαίως παράγεις ελληνική μουσική.

Ό,τι κι αν παρήγαγες θα ήταν ελληνικό, απ'τη στιγμή που διαμένεις σε αυτή τη χώρα.

Αν π.χ. ήσουν υποδηματοποιός και τα παπούτσια που έφτιαχνες έμοιαζαν με ιταλικά, θα σταματούσες να είσαι Έλληνας?
Μα ουτε τωρα επαψα να ειμαι Ελληνας.

Αν ημουν υποδηματοποιος θα επρεπε να φτιαχνω μετεξελιγμενα τσαρουχια για να λεω οτι παραγω ελληνικο παπουτσι.

Δεν μιλαμε για την χωρα παραγωγης (πχ adidas made in vietnam)

Mιλαμε για το ενδημικο προιον(που βγαινει μονο σε ενα συγκεκριμενο τοπο)

 
freerock1974 είπε:
Μα ουτε τωρα επαψα να ειμαι Ελληνας.

Αν ημουν υποδηματοποιος θα επρεπε να φτιαχνω μετεξελιγμενα τσαρουχια για να λεω οτι παραγω ελληνικο παπουτσι.

Δεν μιλαμε για την χωρα παραγωγης (πχ adidas made in vietnam)

Mιλαμε για το ενδημικο προιον(που βγαινει μονο σε ενα συγκεκριμενο τοπο)
Σε αυτο συμφωνω.. δηλαδη ακουω SVR παιζω blues οποτε παρολο που μενω στην ελλαδα δεν παιζω ελληνικη μουσικη.. το τραγουδι οντως δεν ειναι ενδεικτικο.. απλα με ανατριχιασε πολυ.. πριν μια βδομαδα ας πουμε ακουγα αυτο



αλλα οσο μεγαλωνω (καλα ειμαι πολυ μικρος ακομα, τωρα τελειωνω το λυκειο) μουσικες που με αγκιζαν οπως metallica και sabbath βλεπω οτι ειναι αδειες και προτιμω blues, jazz, εντεχνα..

 
Ακριβώς λοιπόν επειδή δεν υπάρχει σήμερα ένα προιόν που θα μπορούσε να έχει αποκλειστικά δικαίωμα χρήσης της μιας ή της άλλης παράδοσης(βλ. μπλουζ, τζαζ κτλ.) έχουμε προ πολλού σταματήσει να αναζητούμε την (εθνική) ταυτότητα του δημιουργού στα πολιτισμικά στοιχεία του προιόντος.

Αναζητώντας ασφαλή κριτήρια σήμερα, δεν μπορούμε παρά να αναφερθούμε στην πολιτική, κοσμική ταυτότητα του ανθρώπου που προέρχεται από το κράτος στο οποίο διαμένει. Όσο νομικό κι αν ακούγεται αυτό, ανταποκρίνεται καλύτερα στην πραγματικότητα σε σχέση με άλλες πολιτισμικές ή εθνικές προσεγγίσεις.

 
αμαν αυτος ο χατζιδακις.ειναι μεν τεραστιο κεφαλαιο τεραστιο αλλα εχει γινει η παντιερα των ψευτοκουλτουριαρηδων

 
μπορεις να μου το εξηγησεις?? ισως να μην ειμαι και ο πιο κουλτουριαρης τυπος, αλλο αυτο με αγγιζει και πιστεω οτι εχει το κατι που σε κανει να πεις οτι ειναι αριστουργημα.. οσο για το προηγουμενο ποστ εκει που ηθελα να καταληξω ειναι πως επειδη ειναι διασκευη ενος ελληνικου κομματιου τοτε μπορει να θεωρηθει ελληνικο (για μενα) ενο το how i remember you της πρωτοψαλτη δεν ειναι

 
ibanezas470 είπε:
αλλα οσο μεγαλωνω (καλα ειμαι πολυ μικρος ακομα, τωρα τελειωνω το λυκειο) μουσικες που με αγκιζαν οπως metallica και sabbath βλεπω οτι ειναι αδειες και προτιμω blues, jazz, εντεχνα..
Μπραβο σου,απο πολυ μικρος αρχισες να στριβεις...

Ωστοσο,σκοπος δεν ειναι να τα αποκηρυξουμε,(εγω ακομα ακουω deep purple και εβγαλα το Λυκειο χροοονια  τωρα...)

σκοπος ειναι να ακουμε οσο περισσοτερα μπορουμε για να αποκταμε αισθητηριο

και τελικα,να περναμε καλα...

Παντως,αφου ο τιτλος λεει ελληνικη μουσικη,να υποκλιθω στον σεμνο,υπεροχο

Χατζηδακι.Που ειναι για μενα το τελειο παντρεμα της ελληνικης μουσικης με τη δυτικη.

Η μετεξελιξη.

Και που δεν εβγαινε καθε λιγο και λιγακι στα καναλια να μιλαει για να μιλαει...

 
Ksekourdistos είπε:
αμαν αυτος ο χατζιδακις.ειναι μεν τεραστιο κεφαλαιο τεραστιο αλλα εχει γινει η παντιερα των ψευτοκουλτουριαρηδων
Υπαρχουν οι ψευτοκουλτουριαρηδες(σιχαμενη φαρα)κι αυτοι που τον εχουν ακουσει

πολυ και τον απολαμβανουν απλα επειδη τους αρεσει η μουσικη του.

Μη γενικευεις.

 
freerock1974 είπε:
Υπαρχουν οι ψευτοκουλτουριαρηδες(σιχαμενη φαρα)κι αυτοι που τον εχουν ακουσει

πολυ και τον απολαμβανουν απλα επειδη τους αρεσει η μουσικη του.

Μη γενικευεις.

μα δεν γενικευω καθολου . το λεω συγκεκριμενα " η παντιερα των ψευτοκουλτουριαριδων "

 
Ακριβώς αυτό είναι το θέμα. Όσο η μουσική είναι στρατευμένη σε κομματικά/πολιτικά καλούπια, όσο είναι μοχλός πίεσης και διαχωρισμών, όσο είναι μέσο διαμαρτυρίας, τόσο περισσότερο θα κινείται στα όρια της μιζέριας και της γραφικότητας.

Η μουσική είναι τέχνη. Από την άλλη, η πολιτική (για να ακριβολογήσω, αυτό σου καλούμε σήμερα ως πολιτική) δεν έχει καμία σχέση με την τέχνη. Όσο η μουσική χρησιμοποιεί ως μέσο διάδοσης τις πολιτικές θέσεις, είναι καταδικασμένη να έχει φύγει από το στόχο της, είναι καταδικασμένη να μην είναι τέχνη.

Αυτό ισχύει παγκόσμια, όχι μόνο στη χώρα μας. Απλά, όντας λαός της υπερβολής, το τραβάμε κι εδώ από τα μαλλιά, γι' αυτό φαίνεται τόσο έντονο.

 
cyclops είπε:
Όσο η μουσική είναι στρατευμένη σε κομματικά/πολιτικά καλούπια, όσο είναι μοχλός πίεσης και διαχωρισμών, όσο είναι μέσο διαμαρτυρίας, τόσο περισσότερο θα κινείται στα όρια της μιζέριας και της γραφικότητας.
Καταρχάς, διαφωνώ. Προσωπικά, μου αρέσει πολύ ένα κομμάτι στρατευμένης τέχνης. Απ' τον Λοίζο στους massive attack μια χαρά τέχνη ακούω.

Επίσης, σπανίως η μουσική είναι στρατευμένη(πρακτικά αυτό δεν γίνεται). Οι άνθρωποι(δημιουργοί, ακροατές) της προσδίδουν τέτοιες διαστάσεις.

 
aback είπε:
απάντηση:

1. μία σύνθεση μπορεί λοιπόν να θεωρηθεί ελληνική από τον στίχο της -στην ελληνική γλώσσα δηλαδή- , από την ενορχήστρωση μέσα στην οποία στοιχεία της μελωδίας θα "πατούν" σε δρόμους που έχουμε χρόνια και χρόνια "συμφωνήσει" εμείς και οι άλλοι πως είναι "ελληνικοί"-ανατολικοί, και τέλος από την εκτέλεση αφού θα συμμετέχουν έλληνες μουσικοί.
Συμφωνώ, υπό αυτή και μόνο την έννοια, υπάρχει ελληνική μουσική δραστηριότητα.

Σε σχέση με τους "δρόμους": Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι σε λίγα χρόνια αυτό που πριν 20 χρονια θεωρείτο εντελώς "δυτικό" θα πρέπει να θεωρείται ΚΑΙ ελληνικό αφού σήμερα μέρος της  μουσικής που παράγεται εδώ, ακολουθεί αυτό το ύφος. Αρα? :)

3. η σημασία του να χαρακτησριστεί ένα προϊόν ελληνικό έχει τόση σημασία οση σημασία έχει για τους αυστραλούς ή  τους σουηδούς να χαρακτηριστεί σουηδικό ή αυστραλιανό αντίστοιχα. γι' αυτούς απ' ότι τυχαίνει να ξέρω έχει τεράστια σημασία. μιας και είναι εξαγώγιμο προϊόν. δεν καταλαβαίνω γιατί να μην είναι και για εμάς. μπορώ να αναφέρω τουλάχιστον 4 παραγωγές μέσα στο 2010 που κάλλιστα μπορούν να βγούν προς τα έξω και άρα καλό θα ήταν να έχουν όνομα προέλευσης για τεκμηρίωση μελλοντικής συνέχειας. (κοινώς δεδικασμένου).
Εν προκειμένω, το μόνο που έχει σημασία είναι οι εταιρείες που εμπλέκονται να είναι ελληνικών συμφερόντων. Δεδικασμένο? Δηλαδή τι? Αν έχει νταούλι να μπορεί να το πουλήσει μόνο η Ellada productions ΕΠΕ ? Δεν γίνονται αυτά.  :)

4. αυτό το ερώτημα μάλλον δεν μπορώ να το απαντήσω γιατί δεν καταλαβαίνω τί θέλεις να πεις.
Εννοώ ότι ο ελληνας σήμερα (αλλά και ούτε ο μέσος ευρωπαίος - αμερικανός) δεν ακούει μουσική με τον τρόπο που άκουγε πριν 20 χρόνια. Δηλαδή "αγοράζω το δίσκο, κάθομαι απέναντι στα ηχεία χωρίς να κάνω κάτι άλλο ταυτόχρονα και τον ακούω 3 φορές να παρατηρήσω τις λεπτομέρειες".

Αυτό δεν γίνεται πια. Ο πυρήνας της μουσικής βιομηχανίας παράγει προϊόν συμπληρωματικού -της κυρίως διασκέδασης- ρόλου.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην εκτιμάται (από τη βιομηχανία) ο ρόλος του σοβαρού σεσσιονά που θα παίξει αξιόλογα μέρη με αξιόλογο ήχο ούτε η αξία μιας σοβαρής παραγωγής εν γένει.

Γιατί υπό αυτές τις συνθήκες, μόνο από μια μικρή μερίδα ακροατών εκτιμάται το μεράκι και ο "πατριωτισμός" μεμονωμένων μουσικών/παραγωγών. Οι οποίοι μεμονωμένοι μουσικοί/ παραγωγοί δυσκολεύονται να ζήσουν αφού ο πατριωτισμός δεν τρώγεται.  :)

άρα το θέμα θα φλερτάρει με την ανοησία μόνο αν το προσεγγίσουμε ανόητα.

...
Προσωπικά κάνω ό,τι μπορώ για το αντίθετο. :)

 
Εξαλλου η πολιτικη κατασταση δεν δινει ερεθισματα? π.χ. θεοδωρακης??

 
kostri είπε:
Επίσης, σπανίως η μουσική είναι στρατευμένη(πρακτικά αυτό δεν γίνεται). Οι άνθρωποι(δημιουργοί, ακροατές) της προσδίδουν τέτοιες διαστάσεις.

" Ειμαι το νουμερο 8 με ξερουν ολοι με αυτο

Μα προχθες μες στην πορεια περνουσες γελαστος  "

2 στοιχακια που μου ρθαν τωρα. Σου φαινονται εσενα σαν σπανια δειγματα στρατευμενης τεχνης και οτι η αντιληψη μου ειναι μονοπλευρη ?? ??

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top