Ταστιερα απο ebony, maple η rosewood;

Μεγαλη σημασια στο ποσο ευκολα γλιστραει το χερι παιζει το σχημα και η επεξεργασια του πισω μερους του μπραστου (τριψιμο, βερνικι κτλ). Παρα πολυ μεγαλη σημασια εχει η σωστη τοποθετηση των ταστων. Κιθαρες με κακη ταστοδουλεια εχουν ταστα που εξεχουν του μανικιου με αποτελεσμα να σκαλωνει το χερι. Εχει τυχει πολλες φορες κιθαρες με κακη ποιοτητα τοποθετησης ταστων να απογειωθουν μετα απο διορθωση απο εμπειρο τεχνικο. Αυτο μαζι με την επεξεργασια του πισω μερους του μπρατσου ειναι τα πιο σημαντικα. Το υλικο της ταστιερας (rosewood, mapple κτλ) πιστευω οτι δεν παιζει ρολο στην ταχυτητα κινησης του χεριου κατα μηκος του μπρατσου.

 
Αφού μιλάμε για Shredding, θα σου πω οτι το ξύλο δεν παίζει κανένα ρόλο, γιατί?

Όταν παίζουμε (ή θέλουμε να παίξουμε) γρήγορα, τα πατήματα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαφρά, με τα δάχτυλα κοντά στην ταστιέρα για τις γρήγορες αλλαγές, εκεί το μόνο που παίζει ρόλο είναι τα τάστα (τα σιδεράκια), που πρέπει να είναι ψηλά και χοντρά (βλ. Jumbo 6100, 6110, 6105 κλπ) για να ανταποκρίνονται στον παραπάνω τρόπο παιξίματος.

Αν το παίξιμό μας είναι βαρύ και με πολύ δύναμη, προφανώς θα είναι και δύσκολο να "shredάρεις", ειδικά αν πιάνεις ξύλο στο πάτημα. Γι'αυτό το λόγο μεγάλοι διάσημοι και μη shreders παίζουν σε σκαμένη (scalloped) ταστιέρα.

Απο 'κει και πέρα τα υπόλοιπα (radius, Neck shape C, U, V κλπ) είναι θέμα γούστου.

Το βερνίκι πίσω απ'το μπράτσο παίζει το ρόλο του στην ταχύτητα, αρκεί να ξέρουμε να το συντηρούμε έτσι ώστε να διατηρεί την γλυστηρότητά του.

 
Καλα αν καποιος χρειαζεται συγκεκριμενο ξυλο ταστιερας για να "shred-αρει", και βερνικια που εχουν πανω voodoo, καπου εχει μπερδευτει...

εμενα μ αρεσει το maple σαν feel στο χερι μου, αλλα ως εκει....

 
Προφανώς για ψυχολογικούς λόγους και μόνο, ψηφίζω έβενο.

 
Infernalgr είπε:
Καλα αν καποιος χρειαζεται συγκεκριμενο ξυλο ταστιερας για να "shred-αρει", και βερνικια που εχουν πανω voodoo, καπου εχει μπερδευτει...

εμενα μ αρεσει το maple σαν feel στο χερι μου, αλλα ως εκει....

Δεν ειναι μονο θεμα sredαρισματος.Ειναι γεγονος οτι:

βερνικι + χερια που ιδρωνουν σε maple = Προβλημα

Μαλλον ο ιδρωτας κανει τη διαφορα αλλα πιστεψτε με ... την κανει!

Το maple σαν ομορφια μ'αρεσει πολυ περισσοτερο απο rosewood αλλα δεν με βολευει σαν το δευτερο!

...

Το βερνίκι πίσω απ'το μπράτσο παίζει το ρόλο του στην ταχύτητα, αρκεί να ξέρουμε να το συντηρούμε έτσι ώστε να διατηρεί την γλυστηρότητά του.
Το ξερω οτι ακουγεται λιγακι παραδοξο αλλα , τουλαχιστον στην περιπτωση μου , η ολισθηροτητα του βερνικιου χανεται!Τι να πω ... δεν μπορω να το εξηγησω επιστημονικα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το ξέρω ότι θα πέσει φωτιά να με κάψει, αλλά το rosewood μου δίνει την εντύπσωη φτήνιας (άσχετα που 3 κιθάρες μου έχουν rosewood ταστιέρα)...

 
Δεξιοχειρας ειμαι, στο δεξι χερι αναφερομαι αλλα εκανα λαθος, κεκτημενη ταχυτητα ;D ;D

Οσο για αυτο που λες gdevelec, δεν ισχυει γιατι α) δεν ειναι αυτο στο οποιο αναφερομαι β)δε βγαζει και πολυ νοημα in any case.

Το ζητουμενο οταν παταμε μια νοτα ειναι να "σταματησει" η χορδη στο ταστο. Αν πατησεις με πολυ δυναμη, "τραβας" την χορδη. Δεν αναφερομαι σε κινηση πανω-κατω οπως στα bend-tremolo, αναφερομαι σε κινηση προς το ξυλο της ταστιερας.

Ειναι ακριβως το ιδιο principle με το οποιο λειτουργουν οι scalloped ταστιερες. Σε μια scalloped, αν πατησεις πολυ την χορδη μπορεις να κανεις ουσιαστικα bends. Στις κανονικες κιθαρες γινεται ακριβως το ιδιο, αλλα σε μικροτερο βαθμο: Πατωντας με δυναμη ανεβαζεις το pitch, αλλα συντομα σταματας γιατι πολυ απλα βρηκες στο ξυλο. Σε μια scalloped εχεις αρκετο "χωρο" ωστε να χρησιμοποιησεις την τακτικη αυτη για να κανεις bend με συγκεκριμενα διαστηματα (ημιτονιο-τονος). Σε μια νορμαλ κιθαρα η αλλαγη του pitch που προερχεται ειναι υπερβολικα μικρη ωστε να μπορει να χρησιμοποιηθει μουσικα αλλα αρκετη ωστε να σε κανει να ακουγεσαι ξεκουρδιστος.

Ηχογραφησα ενα μικρο δειγμα, οπου παιζω μια νοτα κανονικα, μετα βαζωντας δυναμη στο δεξι και μετα μεταβαλωντας την πιεση ενω σβηνει η νοτα. Και στις τρεις περιπτωσεις, το δαχτυλο μου παραμενει στην ιδια ακριβως θεση ως προς τον καταφορυβο αξονα, αλλαζει μονο η δυναμη με την οποια "παταω". Mεχρι και +20 cent...

Επισης, αδυνατω να καταλαβω πως νιωθετε ολοι τοσο πολυ το ξυλο της ταστιερας...δεν μεσολαβει η χορδη αναμεσα στο δαχτυλο σας και το ξυλο? Προσωπικα το δαχτυλο μου δεν ερχετε σχεδον καθολου σε επαφη με το ξυλο, ειδικα αν παιζω single note.

Mηπως τα πορισματα περι ποιο ξυλο ταστιερας βολευει βγηκαν με διαφορετικες κιθαρες? Δηλαδη αν σας δωθει μια Gibson Les Paul Studio λευκη (ebony fretboard) και μια κοκκινη (rosewood), σεταρισμενες απο τον ιδιο μαστορα και παιξετε με κλειστα ματια θα καταλαβετε ποια ειναι ποια?

pitch.mp3

 

Attachments

Ο έβενος δίνει αίσθηση shred, πήγαινε να δοκιμάσεις, αν και έβενο θα βρεις σε πιο ακριβές κιθάρες...π.χ parker

 
zephyrous είπε:
Ο έβενος δίνει αίσθηση shred, πήγαινε να δοκιμάσεις, αν και έβενο θα βρεις σε πιο ακριβές κιθάρες...π.χ parker
::) ::) ::)

Α και μαντεψε τι ταστιερα ΔΕΝ εχουν οι parker...

 
odis13 είπε:
Επισης, αδυνατω να καταλαβω πως νιωθετε ολοι τοσο πολυ το ξυλο της ταστιερας...
εσύ όταν κάνεις bends, δεν το νιώθεις το ξύλο? ειδικά στα bends στην σολ αν την σπρώχνεις με το δάχτυλο τοποθετημένο διπλα απο την χορδή και όχι κατευθείαν πάνω της, το δάχτυλο ακουμπάει μια χαρά.

εγώ καταλαβαίνω και αν έχει binding απο κάτω ή όχι.

αν μου βάλεις maple με rosewood ή έβενο, πιστεύω πως θα καταλάβω τη διαφορά.

rosewood με έβενο πιστεύω πως δε θα καταλάβω.

πάντως, για να μην παρεξηγούμαστε, το οτι καταλαβαίνουμε τι ταστιέρα ακουμπάει το δάχτυλό μας δεν σημαίνει οτι το υλικό της ταστιέρας παίζει ΤΟΣΟ μεγάλο ρόλο.

ειδικά για σρεντ πάιξιμο, που τα δάχτυλα πατάνε απαλα και καθετα τις χορδες.

στα μπεντς πιστεύω πως ο πιο καθοριστικός παράγοντας (κατασκευαστικός και ΟΧΙ σεταρισματος) είναι το υλικό των τάστων.

σίγουρα και το ξύλο της ταστιέρας παίζει ρόλο πάντως, ανάλογα και τον παίκτη.

 
οποτε καταληγουμε στο οτι ολα ειναι θεμα φυσικης που συνεπαγεται απο το καθε στιλ παιξιματος του καθενος μας! σιγουρα ο λαιμος οταν ειναι καλα βερνικομενος γλειστραει το χερι μας ομορφα κ σιγουρα οταν δν παταμε ξυλο ταστιερας κινουμαστε γρηγορα πανω της,οποτε απ οτι καταλαβαινω δεν εχει σημασια το ξυλο της ταστιερας οσο η τεχνικη μας, και ειναι λογικο..το χερι μου στην Fendeρ μου που ο λαιμος ειναι maple(οχι βερνικομενος) κ η ταστιερα rosewood γλειστραει πιο ευκολα και ωραιι απ οτι στην gibson μου που εχει λαιμο βαμενο body finish black gloss! οποτε ο λαιμος ειναι σταντε οτι βοηθαει απο την αποψη τριβης που εχει οχι απο το ξυλο τοσο πολυ..τεσπα νυσταζω τωρα και θα την πεσω! θα τα πουμε ξανα παιδια! ευχαριστω για τισ πληροφοριες και τις γνωμες σας! BLACK METAAAAAAAAAL!  ;D :P :P

 
Προσωπικα δεν πιστευω πως επηρεαζει το γρηγορο παιξιμο το ξυλο της ταστιερας αλλα κυριως ο λαιμος. Εχω δυο κιθαρες μια με maple και μια με rosewood ταστιερα. Η καθε μια εχει τη δικη της αισθηση αλλα αυτο που μου κανει εντυπωση παιχτικα ειναι το radius σε πρωτο βαθμο. Οσο για τον εβενο, μια φορα ειχα δανειστει τη carvin ενος φιλου και ειχα επαφη και με τετοιου ειδους ταστιερα! Μονο θετικα εχω να πω αλλα οχι μονο για τη ταστιερα αλλα για ολη τη κιθαρα!!!  ;D

 
zephyrous είπε:
Ο έβενος δίνει αίσθηση shred, πήγαινε να δοκιμάσεις,
blind%20leading%20blind.jpg


 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top