Synth Action – Τα πλήκτρα/κλαβιέ που μας άρεσαν!!!

prophecyman

Νέο μέλος
Μηνύματα
40
Πόντοι
8
Καλησπέρα σε όλους,

Μετά από πολύ καιρό αδράνειας λόγω υποχρεώσεων αποφάσισα και πάλι να συμμετέχω ενεργά όσο μπορώ στην ομάδα.

Όπως προδηλώνει και ο τίτλος ψάχνουμε για τα καλύτερα σε αίσθηση πλήκτρα(synth action) σε synth και midi controllers…

Η ενασχόληση με το θέμα ξεκίνησε το τελευταίο διάστημα που ψάχνω πλήκτρα για το home studio που στήνω. Από αυτά που έχω διαβάσει στο internet και σε ξένα forum κατέληξα σε διάφορους τύπους πλήκτρων που θεωρούνται οι καλύτεροι(ενδεικτικά αναφέρω και κάποια όργανα στα οποία απαντώνται οι εν λόγω τύποι).

·         Fatar TP8S: Roland A70/G70 – GEM S2/S3 – Kawai K5000 – Novation SuperNova

·         Yamaha FS: Yamaha DX7/Motif ES – Korg 01/M1/Triton/Trinity/i30/Oasys

·         Yamaha FSX: Yamaha Tyros 2-5/Motif XS-XF/Montage

·         Fatar TP9S weighted: Kurzweil K2000/K2661 – Novation SL

·         Matsushita SK61: Korg M3/Kronos – Technics WSA1

·         Matsushita SK961: Roland Fantom S-X-G/V-Synth

Εγώ σε αυτά που έχω παίξει μέχρι τώρα ξεχωρίζω το Korg M3(στιβαρό, γρήγορο με ομαλό βύθισμα). Βέβαια το θέμα της αίσθησης των πλήκτρων είναι και υποκειμενικό, ανάλογα και στα γούστα και στο στυλ παιξίματος του καθενός αλλά πιστεύω ένας «κοινός τόπος» θα βρεθεί…

Οπότε ας παραθέσει ο καθένας τις εμπειρίες με τα πλήκτρα που έχει παίξει και του άρεσαν ή όχι και να ξεκινήσει η συζήτηση.

Υ.Γ. Πληροφορίες για τους τύπους των πλήκτρων κάθε οργάνου μπορείτε να βρείτε στις παρακάτω σελίδες:

https://www.yamahamusicians.com/forum/viewtopic.php?t=11929

https://www.syntaur.com/

 
Καλύτερα keybed που έχω παίξει:

1. Korg Triton Studio (ίσως το καλύτερο που βγήκε ποτέ)

2. Korg pa1X pro

3. Roland Fantom X6 (πολύ ξεκούραστο για πιανιστικά θέματα)

4. Korg 01W/FD

5. Nord Electro 3

6. Kurzweil pc3 (το πιο κατάλληλο για πιανιστικά)

Χειρότερα:

1. Korg m50 (δεν παιζότανε με τίποτα το πούλησα σχεδόν καινούργιο)

2. Korg pa700 (συνηθίζεται με τον καιρό αλλά δεν έχει aftertouch)

Σημειοτέον ότι τα Korg χρησιμοποιούσαν ως ένα σημείο keybed της Yamaha και τα Roland της Fatar, οπότε στην ουσία η σύγκριση γίνεται ανάμεσα σε αυτέςτις 2 εταιρίες όχι της μητρικές που χρησιμοποιούσαν απλά τα κλαβιε και παρείχαν το σασί και το synth engine...

 
Πολύ ωραία αίσθηση θυμάμαι πως είχε το motif es6 , ακόμα καλύτερη έχω την εντύπωση πως έχει το sy77. To motif xs/xf ήταν απλά ok.  Μέτρια αίσθηση έχει το novation sl mkII , ενώ το x-station (ίδιο με το remote audio , πρωτη γενια των remote) είναι αρκετά καλύτερο. 

Επίσης το site yamahasynths έχει πληροφορίες που χρειάζονται διόρθωση/ συμπλήρωση, καθώς στο keybed του sy77 δεν αναφέρει τύπο ( νομίζω fs ) Στο x-station δεν αναφέρει aftertouch , κάτι που γίνεται στο remote ενώ είναι στην ουσία τα ίδια controllers ( το x-station είναι στην ουσία το remote audio , με περασμένο στο firmware του τη synth engine του KS synth)

 
Yamaha es και Triton ΄έχουν τα ίδια άκρως επαγγελματικά σε ευαισθησία, aftertouch και βάρους synth action keybed.

Προσωπικά έχω το es7.

Θα προσθέσω και την σειρά Κ2000-Κ2500-Κ2600 της Kurzweil.

+1 για Roland Fanrom x.

 
Πολύ ωραία αίσθηση θυμάμαι πως είχε το motif es6 , ακόμα καλύτερη έχω την εντύπωση πως έχει το sy77. To motif xs/xf ήταν απλά ok.  Μέτρια αίσθηση έχει το novation sl mkII , ενώ το x-station (ίδιο με το remote audio , πρωτη γενια των remote) είναι αρκετά καλύτερο. 

Επίσης το site yamahasynths έχει πληροφορίες που χρειάζονται διόρθωση/ συμπλήρωση, καθώς στο keybed του sy77 δεν αναφέρει τύπο ( νομίζω fs ) Στο x-station δεν αναφέρει aftertouch , κάτι που γίνεται στο remote ενώ είναι στην ουσία τα ίδια controllers ( το x-station είναι στην ουσία το remote audio , με περασμένο στο firmware του τη synth engine του KS synth)


Συμφωνώ για τα πλήκτρα του SY77, το οποίο ξέρω καλά. Έχει πολύ μεγάλη δυναμική απόκριση: από πολύ απαλά μέχρι πολύ δυνατά, το velocity αντιστοιχεί σε τιμές από το 1 μέχρι το 127 με γραμμικό τρόπο, το οποίο είναι ιδανικό για synthesizer αλλά ίσως όχι και για πιανιστικό παίξιμο.

Επίσης, έχει και μεγάλη αντοχή στο χρόνο.

Τα πλήκτρα του MOFX σχετικά καλά, συμφωνώ.

 
Αυτά που είχα στην κατοχή μου και μου άρεσαν πραγματικά ήταν τα πλήκτρα του M1 και του V-Synth. Το V-Synth τα έχει μικρότερα λίγο γιατί έχει άλλο προσανατολισμό αλλά έχουν πολύ καλή απόδοση και action.

 To M1 μετάνιωσα που το έδωσα, έχω παίξει σε πολλά που δεν τα είχα αγοράσει, αλλά σαν το M1 δεν ένιωσα κανένα.

 Και επειδή είμαι και παιχταράς, (ναι είμαι?)  είχαν και πολύ ποιοτική αίσθηση και απόλυτη απόκριση έπρεπε να το κρατήσω σαν controller, αλλά ήταν τεράστιο. Τρομερό clavier πάντως.

 Συμφωνώ με άλλα που ειπώθηκαν και έχω παίξει σε αυτά, κυρίως σε στουντιο και εκθέσεις η και σε φίλους στο παρελθόν και μου άρεσαν πολύ του SY77 και εμένα.

 Για σύγχρονα controller έχω επίσης δοκιμάσει πολλά και κάποια στιγμή θέλω να πάρω το NI Komplete Kontrol S61 MKII,

 και το προηγούμενο είναι καλό. Πολύ καλή αίσθηση.

 Δεν βιάζομαι, κάποια στιγμή στο μέλλον όλο και κάποιος θα το σκοτώσει στις αγγελίες 200-250 ευρώ και μόλις το δω και είναι καλό, θα το πάρω, το θέλω?.

 Στα Triton και KRONOS μου αρέσουν τα πλήκτρα, αλλά έχω το Le που μαλλον έχει το ......... βασικο fatar keybed δεν είναι τόσο καλό όπως τα μεγαλύτερα, βασικά μάπα είναι αλλά το aftertouch του ειναι καλό , ανταποκρίνεται. Αλλά όταν το πήρα με ενδιέφεραν άλλα πράγματα, δεν το πήρα για το clavier του.

 Το θέμα του clavier το έχω ξεπεράσει, ως παιχταράς και συνθεταράς και ιδιαίτερα για σύνθεση και ενορχήστρωση που ασχολούμαι τα τελευταία χρόνια για χόμπι δεν με ενδιαφέρει προσωπικά.

 Αλλά ένα καλό κλαβιε, είναι ένα καλό κλαβιέ.

 Αδιαμφισβήτητα και βοηθάει και στη μελέτη/εξάσκηση/απόδοση

 
Αλλά ένα καλό κλαβιε, είναι ένα καλό κλαβιέ.

 Αδιαμφισβήτητα και βοηθάει και στη μελέτη/εξάσκηση/απόδοση


Συμφωνώ , θα έλεγα γενικότερα πως σε βοηθάσει να νιώσεις τη συσκευή ως μουσικό όργανο και όχι απλα ως ένα μέσον (ανα)παραγωγής μουσικής. Η υπερευαισθησία του Sy77 πχ , δίνει τη δυνατότητα για περισσότερη έκφραση σε αντίθεση με ένα φθηνό midi το οποίο θα συνδεθεί στο ίδιο το synth. Απο εκει και έπειτα είναι η κατασκευή και η φιλοσοφία του οργάνου. 

 
Συμφωνώ , θα έλεγα γενικότερα πως σε βοηθάσει να νιώσεις τη συσκευή ως μουσικό όργανο και όχι απλα ως ένα μέσον (ανα)παραγωγής μουσικής. Η υπερευαισθησία του Sy77 πχ , δίνει τη δυνατότητα για περισσότερη έκφραση σε αντίθεση με ένα φθηνό midi το οποίο θα συνδεθεί στο ίδιο το synth. Απο εκει και έπειτα είναι η κατασκευή και η φιλοσοφία του οργάνου. 
Τα καλά midi controllers τα σύγχρονα πάντως έχουν καλό stepping και στο κλαβιε και στα rotary, sliders, pads, ribbons κλπ και είναι και πληρέστατα παραμετροποιησιμα. 

 
·         Yamaha FS: Yamaha DX7/Motif ES – Korg 01/M1/Triton/Trinity/i30/Oasys        
Αν και δεν είμαι πληκτράς, είχα αρκετά classic keyboards στα 80's και θεωρώ πως το παραπάνω κλαβιέ είχε την καλύτερη αίσθηση.

Το είχα σε DX7, M1 και στο Wavestation (αν και δεν αναφέρεται). Η αίσθηση του ήταν ποιοτικότερη σε σχέση με ότι κυκλοφορούσε σε synth action και δεν νομίζω να έχει ξεπεραστεί.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μετά απο κάμποσα κλαβιέ αποφασίζω: 

Για πιάνο και αίσθηση πληκτρων

Best :  Studiologic VMK 176( η VMK 188 για full οκταβες.)

Worst ever : Korg 280 SP. ακομα πονάνε τα δαχτυλα οταν το θυμαμαι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εντελώς υποκειμενικό.

Ένα πάρα πολύ καλό ήταν το HP-7700, μοντέλο του 92. Αυτό όμως είχε να κάνει τότε και με τον ήχο, όχι μόνο με το κλαβιέ.

Επίσης ένα άλλο πολύ καλό ήταν το A-90, μοντέλο του 96, με την επέκταση των πιάνων είχε πάρα πολύ καλή ανταπόκριση.

Το V-Piano καθώς και κάποια RD επίσης πολύ καλά. Ειδικά με την παραμετροποίηση της δυναμικής αλλά και του κουρδίσματος.

Πάρα πολύ καλό κλαβιέ έχουν τα μεγάλα dexibell με τους ήχους των πιάνων τους φυσικά, επίσης κάποια nord κάποια Korg και φυσικά τα Yamaha. Μην ξεχνάμε τα Kawai. Υπάρχουν και άλλες μάρκες φυσικά όπως κάποια μοντέλα της Casio.

Μην ξεχνάμε τα DX-7, Μ1, D-50, D-70, JD-800 τα οποία είναι εξαιρετικά αλλά για άλλες χρήσεις, άλλους ήχους, άλλους καιρούς.

Πολύ σημαντικός παράγοντας σε όλα αυτά είναι ποιός παίζει, πως παίζει, τι παίζει, και τι ήχους χρησιμοποιεί σε τέτοιου είδους κλαβιέ.

Πολλοί παίζουν ήχο πιάνου σε κλαβιέ ημιβαρυκεντρισμένο ή φθηνού αρμονίου, άλλοι παίζουν ήχο organ σε απλό κλαβιέ (non waterfall) κ.ο.κ.

Σημασία έχει να βρείς το κλαβιέ που σου κάνει και να "κουμπώσει" όσο το δυνατόν καλύτερα με τον ήχο/ους που χρησιμοποιείς.

Σίγουρα έχω αφήσει πολλά αξιόλογα μοντέλα εκτός.

Αλλά, σε γενικές γραμμές θέλει ψάξιμο το θέμα του κλαβιέ, καθώς ένα είδος κλαβιέ μόνο, μάλλον δεν είναι αρκετό ή δεν καλύπτει επαρκώς.

 
Σημειοτέον ότι τα Korg χρησιμοποιούσαν ως ένα σημείο keybed της Yamaha και τα Roland της Fatar, οπότε στην ουσία η σύγκριση γίνεται ανάμεσα σε αυτέςτις 2 εταιρίες όχι της μητρικές που χρησιμοποιούσαν απλά τα κλαβιε και παρείχαν το σασί και το synth engine...
Η Roland κυρίως χρησιμοποιεί Matsushita(βλ. Panasonic), με εξαίρεση τα arrangers που χρησιμοποιούν Fatar και κάποια της σειράς A και AX. Τα κορυφαία της Korg όντως χρησιμοποιούσαν Yamaha μέχρι την εμφάνιση του M3 και την μετάθεση των arrangers στην Korg Italy με την εισαγωγή Fatar σε αυτά.

Μέτρια αίσθηση έχει το novation sl mkII , ενώ το x-station (ίδιο με το remote audio , πρωτη γενια των remote) είναι αρκετά καλύτερο.
[SIZE=11pt]Όντως για [/SIZE][SIZE=11pt]Novation[/SIZE][SIZE=11pt] [/SIZE][SIZE=11pt]SL[/SIZE][SIZE=11pt] [/SIZE][SIZE=11pt]MK[/SIZE][SIZE=11pt]2 έχω διαβάσει και εγώ ότι έχει χειρότερα πλήκτρα από το [/SIZE][SIZE=11pt]MK[/SIZE][SIZE=11pt]1.[/SIZE]

Επίσης το site yamahasynths έχει πληροφορίες που χρειάζονται διόρθωση/ συμπλήρωση, καθώς στο keybed του sy77 δεν αναφέρει τύπο ( νομίζω fs )
[SIZE=11pt]Σε ότι αφορά το [/SIZE][SIZE=11pt]SY[/SIZE][SIZE=11pt]-77, βάσει της ιστοσελίδας https://www.syntaur.com/ φαίνεται να χρησιμοποιεί το [/SIZE][SIZE=11pt]FS[/SIZE][SIZE=11pt]-61, δηλαδή το ίδιο που χρησιμοποιούν πολλά [/SIZE][SIZE=11pt]korg[/SIZE][SIZE=11pt]([/SIZE][SIZE=11pt]Triton[/SIZE][SIZE=11pt],[/SIZE][SIZE=11pt]M[/SIZE][SIZE=11pt]1) αλλά και Motif ES. [/SIZE]

Πολύ σημαντικός παράγοντας σε όλα αυτά είναι ποιός παίζει, πως παίζει, τι παίζει, και τι ήχους χρησιμοποιεί σε τέτοιου είδους κλαβιέ.

Πολλοί παίζουν ήχο πιάνου σε κλαβιέ ημιβαρυκεντρισμένο ή φθηνού αρμονίου, άλλοι παίζουν ήχο organ σε απλό κλαβιέ (non waterfall) κ.ο.κ.

Σημασία έχει να βρείς το κλαβιέ που σου κάνει και να "κουμπώσει" όσο το δυνατόν καλύτερα με τον ήχο/ους που χρησιμοποιείς.

Σίγουρα έχω αφήσει πολλά αξιόλογα μοντέλα εκτός.

Αλλά, σε γενικές γραμμές θέλει ψάξιμο το θέμα του κλαβιέ, καθώς ένα είδος κλαβιέ μόνο, μάλλον δεν είναι αρκετό ή δεν καλύπτει επαρκώς.
[SIZE=11pt]Συμφωνώ απόλυτα... ίσως το ημι-βαρυκεντρισμένο είναι μια μέση λύση που μπορεί να καλύψει σε ένα βαθμό και τις πιανιστικές απαιτήσεις και τα γρήγορα μέρη σε σόλο-[/SIZE][SIZE=11pt]synth[/SIZE][SIZE=11pt] [/SIZE][SIZE=11pt]αν το ένα κλαβιέ είναι μονόδρομος.[/SIZE]

Παρατηρώ ότι σε ίδιο μοντέλο κλαβιέ (Yamaha FS) αναφέρθηκαν διαφορές (πχ Triton Studio>Korg 01W/FD...SY-77>Motif ES)...αυτο πως το εξηγείτε; όντως εμφανίζουν τεχνικά μικροδιαφορές ανάλογα στο όργανο που θα τοποθετηθούν (ίσως κάποιο modification από την εταιρεία του εκάστοτε synth) ή είναι «ψυχολογικές» οι διαφορές και λόγω των ηχητικών διαφορών των synth στα οποία τοποθετούνται;

Οπότε μέχρι τώρα φαίνεται να ξεχωρίζει το FS της Yamaha ως ένα ποιοτικό κλαβιέ και ένα σημείο αναφοράς και σύγκρισης. Βέβαια προσωπικά δεν το είχα ως το τοπ (με ξένιζε λίγο το μη γραμμικό βύθισμα... ένα «σκαλοπατάκι» που είχε στο βύθισμα).

Έχει κανείς εικόνα από τα πλήκτρα που χρησιμοποιούν τα controllers της CME(UF και VX)...δεν βρήκα στοιχεία για αυτά στο διαδίκτυο.. είχα την εντύπωση ότι χρησιμοποιούν Fatar αλλά σε επικοινωνία που είχα με την εταιρεία μου το διέψευσε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μετά απο κάμποσα κλαβιέ αποφασίζω: 

Για πιάνο και αίσθηση πληκτρων

Best :  Studiologic VMK 176( η VMK 188 για full οκταβες.)

Worst ever : Korg 280 ακομα πονάνε τα δαχτυλα οταν το θυμαμαι.

Ωραίες οι αποψεις ολων και χρήσιμες.

Ωραιο το θεμα.

Παντως οι πιο πολλές χρησιμοποιοϋν Fatar keybeds. Οι Ϊταλοι το κατεχουν! 

 
Παρατηρώ ότι σε ίδιο μοντέλο κλαβιέ (Yamaha FS) αναφέρθηκαν διαφορές (πχ Triton Studio>Korg 01W/FD...SY-77>Motif ES)...αυτο πως το εξηγείτε; όντως εμφανίζουν τεχνικά μικροδιαφορές ανάλογα στο όργανο που θα τοποθετηθούν (ίσως κάποιο modification από την εταιρεία του εκάστοτε synth) ή είναι «ψυχολογικές» οι διαφορές και λόγω των ηχητικών διαφορών των synth στα οποία τοποθετούνται;
Ναί.

Οπότε μέχρι τώρα φαίνεται να ξεχωρίζει το FS της Yamaha ως ένα ποιοτικό κλαβιέ και ένα σημείο αναφοράς και σύγκρισης. Βέβαια προσωπικά δεν το είχα ως το τοπ (με ξένιζε λίγο το μη γραμμικό βύθισμα... ένα «σκαλοπατάκι» που είχε στο βύθισμα).
Είναι ποιοτικό. Το "ως σημείο αναφοράς" είναι σχετικό.

Έχει κανείς εικόνα από τα πλήκτρα που χρησιμοποιούν τα controllers της CME(UF και VX)...δεν βρήκα στοιχεία για αυτά στο διαδίκτυο.. είχα την εντύπωση ότι χρησιμοποιούν Fatar αλλά σε επικοινωνία που είχα με την εταιρεία μου το διέψευσε.
Εν συντομία. Αν φοράει σαν βάση Fatar και έχουν γίνει μετατροπές από την CME τότε είναι κάτι άλλο.

Σημειοτέον ότι τα Korg χρησιμοποιούσαν ως ένα σημείο keybed της Yamaha και τα Roland της Fatar, οπότε στην ουσία η σύγκριση γίνεται ανάμεσα σε αυτέςτις 2 εταιρίες όχι της μητρικές που χρησιμοποιούσαν απλά τα κλαβιε και παρείχαν το σασί και το synth engine...


Η Roland κυρίως χρησιμοποιεί Matsushita(βλ. Panasonic), με εξαίρεση τα arrangers που χρησιμοποιούν Fatar και κάποια της σειράς A και AX. Τα κορυφαία της Korg όντως χρησιμοποιούσαν Yamaha μέχρι την εμφάνιση του M3 και την μετάθεση των arrangers στην Korg Italy με την εισαγωγή Fatar σε αυτά.


Απ'όσο γνωρίζω, η Korg φορούσε κλαβιέ Yamaha την εποχή που η Yamaha είχε μετοχές της Korg.

Η Roland δεν φοράει σε όλα της τα κλαβιέ Fatar. Σε όσα μοντέλα φοράει Fatar, έχουν μετατροπές. Γι'αυτό και υπάρχουν διαφορές.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:


Γράψε απάντηση...

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top