Το synclavier στην εποχη του δεν ηταν απλα rolls royce, διαστημικο λεωφορειο ηταν, μην πω ιπταμενος δισκος αφου οι δυνατοτητες που ειχε εμοιαζαν εξωγηινες. ?
Ομως μετα απο 40 χρονια συνεχους ψηφιακης εξελιξης, δε νομιζω οτι στη σημερινη εποχη ειναι κατι που θα κανει την τρελη διαφορα, αναμεσα στις συγχρονες επιλογες.
Συνεπως το regen πιστευω ταιριαζει σε φανατικους συλλεκτες η retro maniacs, δε θα το ελεγα δηλαδη rolls royce σημερα, με τιποτα.
Ας τους ενημερώσει κάποιος ότι δεν ζούμε στα '80s, που πουλούσαν τα όργανα-workstation τους στα $200-250,000. Tα specs που διαβάζω (300ΜΒ ram για samples ρε απίθανοι? έλεος...?) δεν δικαιολογούν με τίποτα την εξωπραγματική τιμή που ζητάνε, ακόμα κι αν το Regen ήταν κανονικό keyboard με 61 keys κλπ.
Ένα €800 το έδινα, κι αυτό λόγω ονόματος και ιστορίας ε? Τα €2,5Κ για ένα desktop synth με αυτά τα specs και εν έτει 2023 είναι απλά ανέκδοτο. Παρ'όλ'αυτά είμαι σίγουρος ότι θα βρεθούν τα κορόιδα ή οι ματσωμένοι που δεν νιώθουν τη διαφορά μεταξύ €250 κ' €2500 και θα το αγοράσουν. Τους πρώτους τους λυπάμαι, τους δεύτερους τους "ζηλεύω".?
Μην τα ξαναλαίμαι ΤρόλεΗ, τα ΣΠΕΚΣ είναι το ΑΛΦΑ και το ΟΜΕΓΑ στα synths και τα pc, ο ήχος είναι ένας υποκειμενικός παράγοντας. Δεν αγοράζουμε ακουστικά όργανα ρε φίλε, κατάλαβε το. Ακόμα κι αν ο ήχος κάποιου synth τα "σπάει" και τον γουστάρω με 1000 (σύμφωνα πάντα με τα γούστα μου/σου/του), όταν δω monotimbrality, ADSR περιβάλλουσες, LFO με 3 waves και τιμή 2,5Κ, θα τους πω "Σάλτα @=&@$%^&* κι εσύ κι ο γρύλος σου!".?
Τα demos τους btw δεν λένε κάτι τώρα που τα ακούω, μερικά δε θυμίζουν έντονα '80s, εκεί που φαίνεται ότι έχουν κολλήσει οι συγκεκριμένοι κατασκευαστές.
Μου κάνει εντύπωση ότι ενώ το γράφεις, δεν εμβαθύνεις σε αυτό που γράφεις. Λες "ο ήχος είναι κάτι υποκειμενικό" και βέβαια έτσι είναι. Επειδή όμως εγώ αγοράζω synths με τα δικά μου χρήματα, εσύ με τα δικά σου κλπ, αυτό το "υποκειμενικό" είναι το σημαντικότερο για τον καθένα από εμάς. Τα σπεκς είναι αλλουνού τύπου συζήτηση.
Κοινώς, όταν μας δείχνει ο κ. Χναράκης ένα νέο synth κάνουμε τα εξής, με την παρακάτω σειρά:
- Το ακούμε. Αν δεν μας αρέσει αυτό που ακούμε, λέμε "neeeext" και δεν μας ενδιαφέρει τίποτε άλλο, ούτε πόσο κάνει, ούτε αν το χαρίζουν, ούτε αν έχει αρκετά καλούδια ούτε ΤΙΠΟΤΑ.
- Αν μας αρέσει αυτό που ακούσαμε, το κοιτάμε. Αντέχω να βλέπω αυτό το πράγμα κάθε μέρα (για 'μένα π.χ. το συγκεκριμένο Συνκλαβιέ δεν μπορώ να το βλέπω).
- Αν μπορούμε, το χειριζόμαστε. Εδώ είναι που έπρεπε να υπάρχουν καταστήματα για να πάμε να ακουμπήσουμε τα δακτυλάκια μας, τώρα που τα καταστήματα δεν υπάρχουν προσπαθούμε να μαντέψουμε από τα βίντεο πράγματα όπως η ποιότητα κατασκευής κλπ.
- Αν (και μόνο αν) φτάσαμε ως εδώ, τώρα κοιτάμε και τα specs, κυρίως για να βεβαιωθούμε ότι κάτι δεν έχουμε καταλάβει καλά.
- Αν (και μόνο αν) φτάσαμε μέχρι εδώ, ρωτάμε και την τιμή, την οποία αξιολογούμε σε σχέση με όλα όσα προηγήθηκαν, κυρίως με το πρώτο και το δεύτερο βέβαια.
Οπότε όχι μόνο δεν είναι το Α και το Ω, είναι ένα καταϊδρωμένο ΕΠΣΙΛΟΝ, και ακόμη και εκεί πάλι παίζεται (δηλαδή, αν σου έδειχνα τα specs για το Wavestation χωρίς να το έχεις ακούσει, θα νόμιζες ότι είναι άλλο ένα 01/wFD).
Μην με βάλεις να ξαναγράψω το παράδειγμα με την πίτσα, είναι και μεσημέρι ,θα ξελιγωθούμε.
Πλάκα κάνεις? Έχω στο ΝΟΙΖ κοντά 11Κ posts, εκ των οποίων τα 9Κ είναι...εκβάθυνση. Και τι κατάλαβα, τα νεύρα μου έσπασα, τον χρόνο μου χάλασα και ελάχιστοι τελικά πήραν χαμπάρι. Κακό πράγμα οι ιδεοληψίες και τα κολλήματα, και οι αντοχές (μου) έχουν όρια, και όσο μεγαλώνω αυτές οι αντοχές μειώνονται με ταχύτατο ρυθμό. Δεν την παλεύω άλλο ρε φίλε να γράφω τα αυτονόητα, sorry, κάνει και ζέστη...
Με όποια σειρά κι αν έκανα τα παραπάνω που γράφεις, στο τέλος η τιμή σε συνδυασμό με τα specs & features του XΨ synth θα καθορίσει το αν τελικά θα το αγοράσω. Πόσο δύσκολο είναι αυτό να το καταλάβει κάποιος? Αν είμαι καυλωμένος με τους 3-4 lead ήχους (παραπάνω δεν...) ενός Minimoog και θέλω να παίζω με το resonance του φίλτρου του απ'το πρωί ως το άλλο πρωί, ΔΕΝ θα πάω να σκάσω 6 χιλιάρικα για ένα Minimoog παραγωγής 2022, θα αγοράσω ένα Behringer Model D (€309) ή ένα Behringer Poly D (€698) και θα κάνω κατά 99,9% την ίδια δουλειά (και πολλές άλλες) και δεν θα πάρει και κανείς χαμπάρι.
Και με το Super Mario είμαι τρελαμένoς ωρέ Trolley, αλλά αν αύριο κάποιος "ξύπνιος" κυκλοφορήσει μια ρέπλικα του original Game Boy και προσπαθήσει να μου το πουλήσει στο €1Κ, θα ακούσει κι αυτός την γνωστή φράση με τον γρύλο.
Όταν η Synclavier ξανακυκλοφορήσει κάτι πρωτοποριακό σαν το παρακάτω και σε τιμή που ανταποκρίνεται σε αυτά που προσφέρει και στην εποχή που ζούμε, τα ξανασυζητάμε.
Διαφωνω με trolley. Το πρωτο που κοιταμε ειναι τα specs. Οχι ομως στεγνα σαν αριθμους, εδω ειναι που διαφωνω ΚΑΙ με τον waterfall. Θα πρεπει να προσεξουμε και την ποιοτικη πλευρα των specs.
Δηλαδη, ενα synth μπορει να εχει λιγοτερες γεννητριες αλλα οι γεννητριες αυτες να εχουν μεγαλυτερες δυνατοτητες, ή να εχουν ιδιοτητες που μας ενδιαφερουν. Να ειναι αναλογικες ας πουμε ?
Γενικα ομως τα specs ειναι το πρωτο που κοιταμε, διοτι αν ας πουμε θελω καλα πιανα, οσο ωραια φιλτρα και να εχει το moog ? δεν μου κανει, θα πρεπει να εχει και δειγματα ή piano modelling.
Αφου δουμε οτι μας κανουν τα specs, τοτε μονο προχωραμε στο παρασυνθημα.
Τωρα, τα specs δε λενε ολη την αληθεια, διοτι ειναι και ο ηχος, η εργονομια, η ποιοτητα κατασκευης, η after sales υποστηριξη, ακομα και τα preset παιζουν ρολο. Αλλα αν δε σου κανουν τα specs γεια σας, τα λεμε σπιτι και τα δεοντα στην κυρια σας.
Θα ισχυριστώ (πολύ βάσιμα) ότι η πλειοψηφία των πληκτράδων δεν έχει ιδέα ποια είναι τα specs των οργάνων που παίζει, αλλά ξέρουν πολύ-πολύ καλά τον ήχο τους και τι αποτέλεσμα περιμένουν από το κάθε όργανο.
Έτσι ήταν πάντα: κατέβαινες στο Νάκα (π.χ.), έβλεπες ένα καλούδι (ας πούμε το Blofeld, για να μην γράψω για κάποιο Yamaha), το ΑΚΟΥΓΕΣ, το ΓΑΡΓΑΛΑΓΕΣ, μετά μάθαινες την τιμή και συχνά εκεί τελείωνε η φάση, δηλαδή το αγόραζες. Specs.... τι είναι αυτό;
Είναι το ίντερνετ (και η έλλειψη δυνατότητας της παραπάνω, κατά πολύ πληρέστερης εμπειρίας) που έχει κάνει τα specs να φαντάζουν σημαντικότερα απ'ότι είναι. Σκέψου π.χ. να σου δίνανε τα specs από το DX7, τότε που το πολύ πέντε άνθρωποι στον πλανήτη καταλαβαίνανε τι γράφει το λακωνικό manual... σιγά μην θα είμασταν σε θέση να τα αποτιμήσουμε κιόλας....****
Όμως μία ωραία συγχορδία με τα δύο χεράκια .... και "πόσο κάνει αυτό" και.... τέρμα.
**** Εδώ βέβαια, υπάρχει και η ουσία του ζητήματος, ότι αν βλέπαμε πραγματικά νέα και καινοτομικά specs θα ήταν αδύνατο να τα αποτιμήσουμε, διότι δεν θα υπήρχε πλαίσιο αναφοράς. Με τι να συγκρίνεις το Wavestation που έλεγε "έχω Vector Synthesis, Wavesequencing κλπ"; "Τι είναι αυτά ρε;" ρωτούσε ο απορημένος εγκέφαλος. Τώρα ναι, αν μιλάμε για "βασικά sampler είμαι, αλλά έχω τόση πολυφωνία, τόση μνήμη, και USB είσοδον", ναι, το συγκρίνουμε με άλλα παρόμοια και το ρίχνουμε στη... ΣΠΕΚουλα.
Και κάτι ακόμη, προς τον Καταρακτητή: οι ακροατές ΣΤΟΝ ΒΟΥΣΤΡΟ τους τα specs των μηχανημάτων που ακούνε, τον ήχο λατρεύουν ή συχαίνονται, οπότε κάπου εκεί τελειώνει η συζήτησις, εκτός αν θέλετε να ομιλήσωμεν ως κομπιουτερισταί, σημείον στο οποίο θα υπερισχύσουν τα MAC.
Υποθετική συζήτηση ανάμεσα σε πληκτρά-άντρα και θαυμάστριά του
Θαυμάστρια: Αγαπητέ, αι μελωδίαι σας προκάλεσαν τον ενθουσιασμό της ομήγυρης, πλην όμως το σόλο σας ηκούσθην ως κλανιά κότας.
Πληκτράς-Άντρας: Μα φιλτάτη, ελλείψει φασματογράφου δεν δύνασθαι αποτιμήσειν το σύνολο των bits που παράγει η ηχογεννήτρια που επέλεξα.
Παιζεις "μια ωραια συγχορδια με τα δυο χερακια", οταν το synth ειναι πολυφωνικο ομως ?
Πληκτραδες σκετο δεν εχει νοημα να αναφερουμε τι προτιμουν. Αυτος που θελει "ενα πιανο ηλεΧτρικο να μπορω να κανω εΚΣασκιση το βραδυ", ή ενας arranger τετραποδος που θελει "το μηχανjημα να βγαζει κλαμα για το μαγαζjι", δεν εχουν παρα μονο εμμεση σχεση με τα συνθεσαιζερ, αν αντι για συνθεσαιζερ υπηρχε μηχανημα που καθε πληκτρο να βαραγε μαστιγιο σε κλαρινιτζη για να βγαινει ηχος "κλαμα", θα το προτιμουσαν.?
Αντιθετα, πολυ πριν το ιντερνετ, θα ελεγα μαλιστα ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ πριν το ιντερνετ και τους δυνατους υπολογιστες, ολοι κυνηγαγαμε τα σπεκς σαν τρελοι, και για αυτο αλλωστε οι εταιριες διαφημιζαν πρωτη μουρη πολυφωνιες και μεγεθη μνημων.
Τωρα, το να εχει ενα synth αλλα δυνατα σημεια οπως τον ηχο του (dx7 ) η την χρηστικοτητα του (nord ) αυτο δεν αναιρει οτι, στο φιναλε, και αυτο ειναι μερος των specs, ηξερες ας πουμε οτι το dx7 εχει μια πρωτοποριακη μηχανη συνθεσης ηχου, τους ηχους του λοιπον θα δοκιμαζες, αν νομιζες οτι ειναι αφαιρετικο, και μονο για το interface θα το κλοτσαγες εξω απο την πορτα. ?
Τα specs είναι specs βρε Μάνο, δεν χωρίζονται σε πχιοτικά και μη. Μια ADSR παραμένει ADSR, και θα είναι πάντα κατώτερη από μία 16-stage περιβάλλουσα, δεν πάει να'ναι η πρώτη μέρος ενός synth που κοστίζει ένα μύριο?
Την ποιότητα θα την ψάξεις στον ήχο των samples πχ, σε ένα rompler synth, άλλο να ακούς ένα δείγμα στα 8bit και άλλο το ίδιο στα 24. Τα περί ποιότητας κατασκευής κτλ ενός synth είναι δευτερεύοντα ζητήματα, όλοι γουστάρουμε για παράδειγμα τα synths μας να είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και όχι από πλαστικό, όλοι θέλουμε Fatar πληκτρολόγια και πάει λέγοντας, αλλά δεν είναι κάτι που πρέπει να μας επηρεάζει τόσο πολύ. Το θέμα είναι η synth engine, τα υπόλοιπα έπονται.
Τα παραπάνω είναι αυτονόητα για όσους βλέπουν τα synthesizers σαν ηλεκτρονικές συσκευές δημιουργίας νέων ήχων, αυτό δηλαδή που πραγματικά είναι, και όχι σαν ένα ακόμα είδος πληκτροφόρου οργάνου. Τα synths δεν είναι από τη φύση τους πληκτροφόρα όργανα, άσχετα αν κυκλοφορούν και σαν τέτοια στις περισσότερες των περιπτώσεων. Τα synths στη φωτό παρακάτω είναι ένα καλό παράδειγμα για το τι είναι ένα synth στην πραγματικότητα. Βλέπουμε τα Yamaha Motif XS6 και Motif XS Rack. Ποιο είναι καλύτερο synth, OEO?? Όποιος απαντήσει "το XS6" κερδίζει μια πίτσα special,? η οποία θα πληρωθεί από τον ίδιο και θα έρθει στον χώρο του αποκλειστικά με δικά του έξοδα.
Η σωστή απάντηση είναι "κανένα", κι αυτό γιατί πρόκειται για το ίδιο ακριβώς synth σε keyboard κ' rack μορφή. Το rack μπορεί να συνδεθεί μέσω MIDI σε άπειρα πληκτροφόρα/πνευστά/έγχορδα/κρουστά κ.α. όργανα που διαθέτουν MIDI και να παιχτεί ανάλογα από αυτά, οπότε ο ορισμός "synth = πληκτροφόρο όργανο" πάει περίπατο.
Αν τώρα ρωτήσουμε ποιο από τα δύο είναι καλύτερο workstation, η απάντηση είναι "το XS6", γιατί το XS Rack δεν διαθέτει sequencer και sampler.
@trolley Είχα και το original DX7 και το II-FD καθώς και πολλά ακόμα FM synths της εταιρείας, όπως έχω γράψει εδώ πολλές φορές. Σε διαβεβαιώνω ότι τα manuals τους μόνο λακωνικά δεν τα έλεγες, σαν τηλεφωνικοί κατάλογοι Αθηνών ήταν και τα δύο, παρέχοντας πλήθος πληροφοριών για την λειτουργία του synth και πλήρη ανάλυση της FM σύνθεσης. Το ότι οι 998 στους 1000 κατόχους DX7 δεν άνοιξαν ποτέ το manual να το διαβάσουν είναι και ο κύριος λόγος της διάδοσης της φήμης για την δυσκολία προγραμματισμού του synth.
Αντιθετα, πολυ πριν το ιντερνετ, θα ελεγα μαλιστα ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ πριν το ιντερνετ και τους δυνατους υπολογιστες, ολοι κυνηγαγαμε τα σπεκς σαν τρελοι, και για αυτο αλλωστε οι εταιριες διαφημιζαν πρωτη μουρη πολυφωνιες και μεγεθη μνημων.
Σε διαβεβαιώνω ότι τα manuals τους μόνο λακωνικά δεν τα έλεγες, σαν τηλεφωνικοί κατάλογοι Αθηνών ήταν και τα δύο, παρέχοντας πλήθος πληροφοριών για την λειτουργία του synth και πλήρη ανάλυση της FM σύνθεσης.
Δεν δινόταν τίποτε τέτοιο, ούτε το έχω δει ποτέ, από την κατασκευάστρια δηλαδή. Μήπως κάποιος retailer έβαζε μαζί ένα από τα (πολλά) guides, τα οποία θεωρούνταν άκρως απαραίτητα, ακριβώς επειδή το εργοστασιακόν ήταν 34 σελίδες;
Όπως και αν έχει, αγνοείς τα βασικά μου επιχειρήματα:
- Ότι δεν θα ήσουν σε θέση να αξιολογήσεις τα spec του DX7, ούτε οποιοδήποτε άλλου καινοτομικού προϊόντος, επειδή δεν θα είχες πλαίσιο αναφοράς (θα ήταν σα να συζητάμε για ένα πουκάμισο σε ένα χρώμα που δεν έχεις δει ποτέ μέχρι σήμερα).
- Ότι, εφ' όσον το κοινό αποτιμά ΗΧΟ, μόνο ο ΗΧΟΣ μας ενδιαφέρει. Άλλωστε και εμείς ΚΟΙΝΟ είμαστε.
- Ότι προφανώς η σύγχρονη διαδικασία επιλογής μουσικού εξοπλισμού εξαίρει τα specs διότι δεν υπάρχει τίποτε άλλο να συζητηθεί (τις περισσότερες φορές), όχι επειδή έχουν τόση σημασία.
Οπότε, αφού τα αγνοείς, μπορείς να συνεχίσεις να πιστεύεις αυτό που θέλεις, άλλωστε - και εδώ συμφωνούμε - καθένας τα λεφτά του τα κάνει ότι θέλει. Αν ποτέ παρουσιάσουμε μουσικό υλικό, και πείσουμε τον ακροατή να ακούει τα... specs, θα έχεις κερδίσει εσύ την παρτίδα.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας βοηθήσει να εξατομικεύσετε το περιεχόμενο, να προσαρμόσετε την εμπειρία σας και να σας κρατήσει συνδεδεμένους εάν εγγραφείτε.
Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση των cookies από εμάς.