Stylus pick

Miltos23

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
1,496
Πόντοι
198
Αγαπητοί κύριοι,

Ψάχνοντας το φόρουμ δεν βρήκα παρά μόνο μια αναφορά σε αυτές τις πένες και είπα να γράψω τις εντυπώσεις μου για οποιονδήποτε μπορεί να ενδιαφέρεται.

Καταρχάς λίγα λόγια για μένα: Παίζω κιθάρα περίπου 20 χρόνια, από τα οποία τα 6 πρώτα έκανα μαθήματα. Μετά αφού ένιωσα ότι είμαι ένας καταπληκτικόςχαχαχα παίκτης αφοσιώθηκα στο να παίζω μουσική. Με τον καιρό έπαιζα όλο και πιο εύκολα πράγματα με αποτέλεσμα να χειροτερεύσει η τεχνική μου. Κάπου στις αρχές του 2019 ξεκίνησα και πάλι μαθήματα.

Ένα από τα σοβαρότερα θέματα που αντιμετώπισα είναι ότι το δεξί μου χέρι είχε μια κακή στάση η οποία με εμπόδιζε να βελτιωθώ στο alternate picking. Σε εκείνη τη φάση ανακάλυψα τις πένες stylus: https://www.styluspick.com/

Αφού πήρα ένα πακέτο από το Τόμαν άρχισα εξάσκηση και σύντομα τις παράτησα.

Βελτίωση είδα με άλλους τρόπους εξάσκησης αλλά σύντομα έφτασα σε ένα ταβάνι.

Δέκατα έκτα σε μια χορδή (tremolo picking) στα 140bpm

Δέκατα έκτα σε κλίμακα (με three notes per string) στα 120-130bpm ανάλογα με τα κέφια και χωρίς μεγάλη αντοχή.

Κάπου εκεί μπήκα πάλι στο τριπάκι της stylus, διάβασα σε διάφορα φόρουμ του εξωτερικού για το «πόσο δεν βολεύει, πόσο δεν βοηθάει, πόσο σκουπίδι είναι κλπ» και όσο περισσότερο διάβαζα τόσο σίγουρος ήμουν ότι αυτοί οι άνθρωποι έπαιξαν 3 λεπτά με τη πένα και άλλα 10 αφιέρωσαν να γράψουν την κριτική.

Για εμένα, η πένα αυτή πρέπει να αντιμετωπιστεί σαν εργαλείο και με τη λογική «παίζω, κάνω λάθος, βρίσκω το λάθος, το διορθώνω συνεχίζω». Θέλει χρόνο για να αποδώσει και δεν κάνει θαύματα σε μία μέρα. Έχει διαδικασία εκμάθησης όπως λέει ο Daniel Coyle στο βιβλίο «The talent code» και απαιτεί σοβαρή προσπάθεια και αφοσίωση.

Λίγα λόγια για το τι κάνει: Εκ κατασκευής σε εμποδίζει να πλαγιάσεις την πένα ή να την βάλεις πολύ «μέσα» στις χορδές. Σε αναγκάζει να έχεις μεγάλη ακρίβεια στις κινήσεις σου και να περιορίσεις τις περιττές κινήσεις. Όταν το καταφέρεις αυτό αυτόματα παίζεις πιο άνετα. Licks, κλίμακες, αρπισμούς, arpeggios γίνονται όλα πιο εύκολα γιατί ξέρεις που πρέπει να χτυπήσεις, ξέρεις τι ακριβώς πρέπει να κάνεις. Ξαφνικά χρειάζεσαι (για εμένα) τουλάχιστον 40% λιγότερη προσπάθεια για να παίξεις κιθάρα.

Κλείνω με μια αναφορά σε αυτούς που γράφουν κριτικές στο ιντερνετ, ισχυρίζονται ότι είναι για μια χορδή, δεν έχεις δυναμικές, δεν μπορείς να παίξεις κλίμακες ή αρπισμούς ή sweep/economy picking. Σας πληροφορώ ότι αν εξασκηθείς αρκετά με επιμονή και υπομονή κάνεις όλα τα παραπάνω. Σημ: Σίγουρα δεν μπορείς να παίξεις ρυθμική κιθάρα/συνοδεία (strum).

 
Ενδιαφερον. Εννοειται πως, μιας και εχει πολυ παχος, προσφερει το μαξιμουμ σε αισθηση και δυναμικες. Για ρυθμικα φανκ δεν ειναι καταλληλο προφανως.

Με την πρωτη ευκαιρια θα τις δοκιμασω, αν και κρατω μικροκαλαθι. Εχω αγορασει 10αδες πενες, ακομα και παραλλαγες της jazz 3. Στην τελευταια παντα καταληγω....

 
Πω πω...που τις θυμήθηκες! Ευχαριστούμε για την παρουσίαση, θα επανέλθω αργότερα για την σχετική κουβέντα.

 
Αγαπητοί κύριοι,

Ψάχνοντας το φόρουμ δεν βρήκα παρά μόνο μια αναφορά σε αυτές τις πένες και είπα να γράψω τις εντυπώσεις μου για οποιονδήποτε μπορεί να ενδιαφέρεται.

Καταρχάς λίγα λόγια για μένα: Παίζω κιθάρα περίπου 20 χρόνια, από τα οποία τα 6 πρώτα έκανα μαθήματα. Μετά αφού ένιωσα ότι είμαι ένας καταπληκτικόςχαχαχα παίκτης αφοσιώθηκα στο να παίζω μουσική. Με τον καιρό έπαιζα όλο και πιο εύκολα πράγματα με αποτέλεσμα να χειροτερεύσει η τεχνική μου. Κάπου στις αρχές του 2019 ξεκίνησα και πάλι μαθήματα.

Ένα από τα σοβαρότερα θέματα που αντιμετώπισα είναι ότι το δεξί μου χέρι είχε μια κακή στάση η οποία με εμπόδιζε να βελτιωθώ στο alternate picking. Σε εκείνη τη φάση ανακάλυψα τις πένες stylus: https://www.styluspick.com/

Αφού πήρα ένα πακέτο από το Τόμαν άρχισα εξάσκηση και σύντομα τις παράτησα.

Βελτίωση είδα με άλλους τρόπους εξάσκησης αλλά σύντομα έφτασα σε ένα ταβάνι.

Δέκατα έκτα σε μια χορδή (tremolo picking) στα 140bpm

Δέκατα έκτα σε κλίμακα (με three notes per string) στα 120-130bpm ανάλογα με τα κέφια και χωρίς μεγάλη αντοχή.

Κάπου εκεί μπήκα πάλι στο τριπάκι της stylus, διάβασα σε διάφορα φόρουμ του εξωτερικού για το «πόσο δεν βολεύει, πόσο δεν βοηθάει, πόσο σκουπίδι είναι κλπ» και όσο περισσότερο διάβαζα τόσο σίγουρος ήμουν ότι αυτοί οι άνθρωποι έπαιξαν 3 λεπτά με τη πένα και άλλα 10 αφιέρωσαν να γράψουν την κριτική.

Για εμένα, η πένα αυτή πρέπει να αντιμετωπιστεί σαν εργαλείο και με τη λογική «παίζω, κάνω λάθος, βρίσκω το λάθος, το διορθώνω συνεχίζω». Θέλει χρόνο για να αποδώσει και δεν κάνει θαύματα σε μία μέρα. Έχει διαδικασία εκμάθησης όπως λέει ο Daniel Coyle στο βιβλίο «The talent code» και απαιτεί σοβαρή προσπάθεια και αφοσίωση.

Λίγα λόγια για το τι κάνει: Εκ κατασκευής σε εμποδίζει να πλαγιάσεις την πένα ή να την βάλεις πολύ «μέσα» στις χορδές. Σε αναγκάζει να έχεις μεγάλη ακρίβεια στις κινήσεις σου και να περιορίσεις τις περιττές κινήσεις. Όταν το καταφέρεις αυτό αυτόματα παίζεις πιο άνετα. Licks, κλίμακες, αρπισμούς, arpeggios γίνονται όλα πιο εύκολα γιατί ξέρεις που πρέπει να χτυπήσεις, ξέρεις τι ακριβώς πρέπει να κάνεις. Ξαφνικά χρειάζεσαι (για εμένα) τουλάχιστον 40% λιγότερη προσπάθεια για να παίξεις κιθάρα.

Κλείνω με μια αναφορά σε αυτούς που γράφουν κριτικές στο ιντερνετ, ισχυρίζονται ότι είναι για μια χορδή, δεν έχεις δυναμικές, δεν μπορείς να παίξεις κλίμακες ή αρπισμούς ή sweep/economy picking. Σας πληροφορώ ότι αν εξασκηθείς αρκετά με επιμονή και υπομονή κάνεις όλα τα παραπάνω. Σημ: Σίγουρα δεν μπορείς να παίξεις ρυθμική κιθάρα/συνοδεία (strum).
Η ερώτηση μου είναι η εξής...την χρησιμοποιείς μόνο σαν εργαλείο μελέτης, μεταφέρεις δηλαδή την γνώση που απόκτησες στην "κανονική "σου πένα ή παίζεις πλέον μόνο μ' αυτή? 

 
Μόνο για μελέτη, για παίξιμο έχω jazz 3xl ή signature του Petrucci, η stylus δεν συγχωρεί το παραμικρό λάθος ή αστοχία ή πώρωση της στιγμής και αν κάνεις λάθος θα ακουστεί υπερβολικά πολύ. 

Πραγματικά δεν πιστεύω να την χρησιμοποιήσω ποτέ σαν την κανονική μου πένα. Ωστόσο απολαμβάνω την πρόκληση του να μελετάω με αυτήν!

 
Μόνο για μελέτη, για παίξιμο έχω jazz 3xl ή signature του Petrucci, η stylus δεν συγχωρεί το παραμικρό λάθος ή αστοχία ή πώρωση της στιγμής και αν κάνεις λάθος θα ακουστεί υπερβολικά πολύ. 

Πραγματικά δεν πιστεύω να την χρησιμοποιήσω ποτέ σαν την κανονική μου πένα. Ωστόσο απολαμβάνω την πρόκληση του να μελετάω με αυτήν!
Υπάρχουν διάφοροι τύποι κινήσεων που είναι αποτεσματικές. Είναι συμβατή με όλους ή σε σπρώχνει προς μία και μόνο κατεύθυνση?

 
Υπάρχουν διάφοροι τύποι κινήσεων που είναι αποτεσματικές. Είναι συμβατή με όλους ή σε σπρώχνει προς μία και μόνο κατεύθυνση?


Α γειά σου ρε φίλε.

Το πρώτο που θα ρωτούσα ....

 
Αν και δεν ειμαι σίγουρος ότι κατάλαβα την ερώτηση, θα απαντήσω με βάση τι κατάλαβα:

Σε αναγκάζει να ειναι κάθετη η πένα στις χορδές, δηλαδή αν κοιτάς εναν να παιζει εκει που ειναι η πένα θα βλέπεις μονο τη τομή της ενα Ι. Νομίζω ότι αναφέρεστε σε τεχνικές που πλαγιάζεις λίγο την πένα, αν ναι τότε δεν μπορείς να τις κάνεις (θεωρητικά μπορείς αλλα μιλάμε για εξαιρετικα μικρή επιφάνεια που πρέπει να πετύχει τις χορδες - πρακτικά αδυνατο)

όταν γράφω κάθετα εννοω οπως στη φωτογραφία που επισυνάπτω

αρχείο λήψης.jpg

και εδώ είναι πλάγια που δεν γίνεται (αν παρατηρήσετε "γέρνει" η πένα προς τα κάτω - προς τη πλευρά του δείκτη)

πλάγια.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Νομίζω ότι αναφέρεστε σε τεχνικές που πλαγιάζεις λίγο την πένα,


Όχι μόνο.

Παίζοντας, πολλές φορές την πλαγιάζεις, άλλες φορές την γυρίζεις έτσι ώστε να χτυπάει τις χορδές κάθετα μεν, σε γωνία δε (αν το κάνει με μια τέτοια, μάλλον δεν θα έχει ηχητική διαφορά), άλλος χτυπάει "από μέσα προς τα έξω" σκάβοντας, κλπ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν και δεν ειμαι σίγουρος ότι κατάλαβα την ερώτηση, θα απαντήσω με βάση τι κατάλαβα:

Σε αναγκάζει να ειναι κάθετη η πένα στις χορδές, δηλαδή αν κοιτάς εναν να παιζει εκει που ειναι η πένα θα βλέπεις μονο τη τομή της ενα Ι. Νομίζω ότι αναφέρεστε σε τεχνικές που πλαγιάζεις λίγο την πένα, αν ναι τότε δεν μπορείς να τις κάνεις (θεωρητικά μπορείς αλλα μιλάμε για εξαιρετικα μικρή επιφάνεια που πρέπει να πετύχει τις χορδες - πρακτικά αδυνατο)

όταν γράφω κάθετα εννοω οπως στη φωτογραφία που επισυνάπτω

Προβολή συνημμένου 26121

και εδώ είναι πλάγια που δεν γίνεται (αν παρατηρήσετε "γέρνει" η πένα προς τα κάτω - προς τη πλευρά του δείκτη)

Προβολή συνημμένου 26122
Εννούσα τους διάφορους άξονες πάνω στους οποίους μπορεί να περιστραφεί το χέρι και  την κλίση της πένας σε σχέση  με το σώμα της κιθάρας.

 
Εννούσα τους διάφορους άξονες πάνω στους οποίους μπορεί να περιστραφεί το χέρι και  την κλίση της πένας σε σχέση  με το σώμα της κιθάρας.
Να εξηγήσω τι ακριβώς ρωτάω. Προσπαθώ να καταλάβω αν ο λόγος που λειτούργησε είναι γιατί σε βοήθησε να ελέγξεις την πίεση που ασκείς στην πένα ή/και την κλίση της σε σχέση με το σώμα της κιθάρας. Το πρώτο το καταλαβαίνω, το δεύτερο όχι τελείως. Δεδομένου πως υπάρχουν πολλοί γρήγοροι pickers που παίζουν με σαφή κλίση προς το σώμα-πχ Malmsteen-ή αντίθετα, προς τα πάνω-πχ Mclaughlin. Επίσης, δεν μπορώ να καταλάβω πως το κάθετο χτύπημα βοηθάει σε 1 note per string crosspicking, ας πούμε για alternate picked arps, δεδομένου το ότι η τροχιά που πρέπει να ακολουθήσει η πένα συνδυάζει τις δύο που προανέφερα.

 Μην με παρεξηγείς, δεν αμφισβητώ το ότι σε βοηθάει, προσπαθώ να καταλάβω πως.

 
Πολύ καλή η ερώτηση σου! Θα απαντήσω λίγο «μέσω Λαμίας» μήπως γίνω πιο εύκολα κατανοητός:

Αρχικά μπορούμε να πάρουμε σαν δεδομένο ότι ο βέλτιστος τρόπος παιξίματος για έναν αρχάριο παίχτη που δουλευει το alternate picking περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:

·         Όχι πολύ βαθειά την πένα στις χορδές

·         Εξέχει ένα μικρό μέρος της πένας από το δάχτυλο όταν κρατάς τη πένα και χτυπάς τη χορδή

·         Κάθετα η πένα στις χορδές όπως την πρώτη φωτογραφία που επισύναψα

(Να ξεκαθαρίσω ότι γνωρίζω ότι πολλοί παίκτες το κάνουν διαφορετικά και άλλες τεχνικές θέλουν πλάγιασμα της πένας – όμως αν τώρα δείχναμε σε κάποιον πώς να παίξει alternate θα του μαθαίναμε τα παραπάνω).

Η stylus λοιπόν σε βοηθάει να κατακτήσεις τα παραπάνω αλλά το κυριότερο να ελέγχεις τι κάνει το χέρι σου και να έχεις μεγαλύτερη ακρίβεια στις κινήσεις σου. Μια παρενέργεια αυτού είναι ότι πας σε πιο προχωρημένες τεχνικές έχεις χτίσει ήδη ένα πολύ καλό grip και ακριβές παίξιμο.

Απαντώντας λοιπόν στο ερώτημα σου, σε βοηθάει έμμεσα σε αυτές τις τεχνικές. Δηλαδή αν κάνεις alternate picked arps με τη stylus τότε όταν θα πιάσεις την κανονική πένα θα σου φαίνονται απείρως πιο εύκολα.

Παράδειγμα: Έστω παίζεις το tears of the dragon, με τη stylus θα σου βγει η πίστη να παίξεις την εισαγωγή, όμως θα έχει μάθει ο εγκέφαλος σου που είναι κάθε χορδή, πόσο πρέπει να την χτυπήσεις κλπ, όταν θα πιάσεις την κανονική σου πένα θα νιώσεις πιο σίγουρος, πιο άνετος πιο ευέλικτος και το έχεις και σε μεγαλύτερη ταχύτητα από πριν.

Ελπίζω να έγινα κατανοητός…

Θέλω να προσθέσω τέσσετα πράγματα που ξέχασα να γράψω χτες:

Σκοπός της πένας δεν είναι να παίξεις γρήγορα με αυτή, αλλά να μάθει το σώμα σου τη σωστή θέση του δεξιού χεριού. Θα τολμούσα να την παρομοιάσω με μια στάση του δεξιού χεριού όπως κάποιου που παίζει μπουζούκι.

Υπάρχουν κιθαρίστες που μαθαίνουν με τη μίμηση, εξάλλου αυτός ο τρόπος εκμάθησης υπάρχει στο DNA μας εδώ και 200.000 χρόνια, κάποιοι από εμάς δεν καταλαβαίνουν τα 3 στοιχεία που έγραψα παραπάνω για το alternate, πχ πόσο λίγο είναι το «εξέχει λίγο η πένα;»  Αυτό έρχεται και το λύνει η stylus.

Ένα καλό παράδειγμα που αλλάζει προς το καλύτερο είναι το να ξεκινάς με upstroke, οι περισσότεροι από εμάς έχουν κακό upstroke, ε, με τη πένα αυτή καταλαβαίνεις τι κάνεις λάθος άμεσα.

Αν και δεν είναι δόκιμο παράδειγμα, το να μελετας με την stylus είναι σαν να τρέχεις με βαρίδια, όταν τα βγάλεις/χρησιμοποιήσεις την βασική σου πένα, νιώθεις πιο ανάλαφρος.

 
Πολύ καλή η ερώτηση σου! Θα απαντήσω λίγο «μέσω Λαμίας» μήπως γίνω πιο εύκολα κατανοητός:

Αρχικά μπορούμε να πάρουμε σαν δεδομένο ότι ο βέλτιστος τρόπος παιξίματος για έναν αρχάριο παίχτη που δουλευει το alternate picking περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:

·         Όχι πολύ βαθειά την πένα στις χορδές

·         Εξέχει ένα μικρό μέρος της πένας από το δάχτυλο όταν κρατάς τη πένα και χτυπάς τη χορδή

·         Κάθετα η πένα στις χορδές όπως την πρώτη φωτογραφία που επισύναψα

(Να ξεκαθαρίσω ότι γνωρίζω ότι πολλοί παίκτες το κάνουν διαφορετικά και άλλες τεχνικές θέλουν πλάγιασμα της πένας – όμως αν τώρα δείχναμε σε κάποιον πώς να παίξει alternate θα του μαθαίναμε τα παραπάνω).

Η stylus λοιπόν σε βοηθάει να κατακτήσεις τα παραπάνω αλλά το κυριότερο να ελέγχεις τι κάνει το χέρι σου και να έχεις μεγαλύτερη ακρίβεια στις κινήσεις σου. Μια παρενέργεια αυτού είναι ότι πας σε πιο προχωρημένες τεχνικές έχεις χτίσει ήδη ένα πολύ καλό grip και ακριβές παίξιμο.

Απαντώντας λοιπόν στο ερώτημα σου, σε βοηθάει έμμεσα σε αυτές τις τεχνικές. Δηλαδή αν κάνεις alternate picked arps με τη stylus τότε όταν θα πιάσεις την κανονική πένα θα σου φαίνονται απείρως πιο εύκολα.

Παράδειγμα: Έστω παίζεις το tears of the dragon, με τη stylus θα σου βγει η πίστη να παίξεις την εισαγωγή, όμως θα έχει μάθει ο εγκέφαλος σου που είναι κάθε χορδή, πόσο πρέπει να την χτυπήσεις κλπ, όταν θα πιάσεις την κανονική σου πένα θα νιώσεις πιο σίγουρος, πιο άνετος πιο ευέλικτος και το έχεις και σε μεγαλύτερη ταχύτητα από πριν.

Ελπίζω να έγινα κατανοητός…

Θέλω να προσθέσω τέσσετα πράγματα που ξέχασα να γράψω χτες:

Σκοπός της πένας δεν είναι να παίξεις γρήγορα με αυτή, αλλά να μάθει το σώμα σου τη σωστή θέση του δεξιού χεριού. Θα τολμούσα να την παρομοιάσω με μια στάση του δεξιού χεριού όπως κάποιου που παίζει μπουζούκι.

Υπάρχουν κιθαρίστες που μαθαίνουν με τη μίμηση, εξάλλου αυτός ο τρόπος εκμάθησης υπάρχει στο DNA μας εδώ και 200.000 χρόνια, κάποιοι από εμάς δεν καταλαβαίνουν τα 3 στοιχεία που έγραψα παραπάνω για το alternate, πχ πόσο λίγο είναι το «εξέχει λίγο η πένα;»  Αυτό έρχεται και το λύνει η stylus.

Ένα καλό παράδειγμα που αλλάζει προς το καλύτερο είναι το να ξεκινάς με upstroke, οι περισσότεροι από εμάς έχουν κακό upstroke, ε, με τη πένα αυτή καταλαβαίνεις τι κάνεις λάθος άμεσα.

Αν και δεν είναι δόκιμο παράδειγμα, το να μελετας με την stylus είναι σαν να τρέχεις με βαρίδια, όταν τα βγάλεις/χρησιμοποιήσεις την βασική σου πένα, νιώθεις πιο ανάλαφρος.
Απόλυτα κατανοητός, ευχαριστώ!

 
Η πλαγιαστή πενιά και το χσσσσν χσσσσν που παράγει - ο θόρυβος δηλαδή - δεν είναι τεχνική, είναι απλά λάθος χρήση, τουλάχιστον σε ακουστική κιθάρα που ασχολούμαι είναι από τα πιο άσχημα ηχητικά

χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η πλαγιαστή πενιά και το χσσσσν χσσσσν που παράγει - ο θόρυβος δηλαδή - δεν είναι τεχνική, είναι απλά λάθος χρήση, τουλάχιστον σε ακουστική κιθάρα που ασχολούμαι είναι από τα πιο άσχημα ηχητικά

χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων


Με την καταλληλη ποιοτητα πενας (πχ tortex), ακομα και φαγωμενη, δεν εχει χρατσα χρουτσα.

Επιπλεον, η ηλεκτρικη ειναι εντελως διαφορετικο οργανο απο την ακουστικη (οπως την χρησιμοποιει η πλειοψηφια των μουσικων), με αλλες δυνατοτητες και αναγκες. Μην τα συγκρινεις καθολου. Στην ηλεκτρικη, με ισια την πενα παιρνει εναν πριμο ηχο με μπολικη ατακα. Μολις την πλαγιασεις λιγο, παιρνεις εναν πιο "θολο" ηχο. Συχνα, ειναι το ζητουμενο αυτο. Σκεψου οτι υπαρχουν πενες με σχεδιασμο ωστε να ακουγονται μονιμα με αυτον τον τροπο. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ειχα παρει τη stylus πριν καμμια 15ρια χρονια. Ποτε δεν ειχα κατσει να μελετησω πραγματικα μαζι της γιατι ειλικρινα ενας average τεχνικα παιχτης με μη βελτιστο (κ το εννοω ποιοτικα οχι ποσοτικα) δεξι θα ματωσει ακομα κ για το πιο απλο fragment σε μια χορδη. Οποτε τα practice session με αυτη την πενα κραταγαν 15 λεπτα κ δεν εβγαινε κανενα αποτελεσμα.

Θεωρητικα μπορεις να κανεις ο,τι θες με το δεξι (κινηση απο καρπο, αγκωνα ή απο τα δαχτυλα, pickslanting πανω ή κατω) αρκει η κινηση να ειναι οικονομικη κ κυριως να μη βυθιζεις τη πενα περισσοτερο απ'οτι πρεπει

Πρακτικα ομως επειδη το περιθωριο βυθισματος που σου δινει ειναι πραγματικα ελαχιστο περιπου 1 mm (πριν μαγκωσει η πενα στη χορδη κ παν ολα περιπατο) δεν ειναι καθολου πρακτικο να χρησιμοποιεις καποιες απο αυτες τις κινησεις (ειδικα pickslanting)* (το εξηγω προς το τελος)

Πριν 2-3 μερες ειχα πολυ χρονο το πρωι κ καλη διαθεση οποτε ειπα να φαω ενα 2ωρο μελετωντας μονο με αυτη. Μετα απο 30 λεπτα που μου πηρε να προσαρμοσω την κινηση του δεξιου μου χεριου αρχισα να βλεπω αποτελεσματα. Συνειδητοποιησα πως οταν ολα αρχισαν να λειτουργουν δεν ενιωθα καθολου tension σε κανενα σημειο του δεξιου χεριου απο τον ωμο κ κατω. Αυτο ηταν κ το σημαδι πως γινεται δουλεια. Το παιξιμο μετα τα 30 πρωτα λεπτα ηταν ανευρο σε δυναμικες απο το φοβο μη χασω την οικονομια στο δεξι κ αρχισει να μαγκωνει παλι. Κοντα στην  1 ωρα μελετης αρχισε να φτιαχνει κ το πραγμα με τις δυναμικες κ το δεξι ν'αποκτα ενα snap στον ηχο. 

Πολυ σημαντικο ειναι το τι υλικο θα διαλεξεις να μελετησεις. Ξεκινησα με fragments σε μια χορδη κ κατεληξα να μελεταω τα 2 πρωτα του chop builder απο Gambale μεχρι να βγουν οπως πρεπει (σε χαμηλοτερη ταχυτητα το δευτερο απ'οτι τα παιζει ο Frank στο βιντεο, αλλα δε παιζει ρολο γιατι το θεμα ειναι να φτιαξει το δεξι σε κινηση κ ελεγχο κ οχι τα bpm). Αμεσως μετα ανεβασα το βαθμο δυσκολιας κ περασα σε alternate picking arpeggios (tumeni notes κ glass prison arp) φυσικα σε πολυ χαμηλοτερα tempi απο τα original. Πλεον το pick slanting που απαραιτητα χρειαζεται για να βγουν αυτα ηταν ελεγχομενο κ ηταν η πρωτη φορα που επαιξα αυτα τα 2 θεματα σε οποιαδηποτε ταχυτητα χωρις να αγκομαχαω.... Επομενο βημα string skipping κ εδω επιτυχια. Καπου εδω η μελετη ειχε φτασει .. τις 2μιση ωρες. Παντα σε καθε ασκηση κ tempo 80% στην αρχη χωρις μετρονομο να φτιαξει η μηχανικη του δεξιου, ο ηχος, ο ελεγχος κλπ κ το τελευταιο 20%  κ αφου το ελευθερο παιξιμο ειχε πρωτα φτιαξει σε ολα (κ μονο τοτε) εμπαινε μετρονομος

Τι δεν εκανα σε ολο αυτο? Sweep κ economy. Προσπαθησα στο τελος κ ενω δεν ηταν χαλια συνειδητοποιησα πως θελει την ιδια προσεγγιση με πλανο μελετης απο 2 χορδες μεχρι Frank's monster lick, κ δεν ειχα πλεον τη συγκεντρωση να κατσω να το κανω.

Συμπερασμα
Αν καποιος καποιος κατσει να μελετησει (να λιωσει βασικα) με πλανο κ υπομονη με αυτη την πενα μεσα σε ενα μηνα μπορει να αλλαξει εντελως την τεχνικη του δεξιου χεριου. Μιλαμε για δραματικη βελτιωση. Εγω 2μιση ωρες το εκανα μια φορα κ ακομα βλεπω τα αποτελεσματα 3 μερες μετα. Θελει ομως ''εφηβικη" μελετη (χα χα) πωπος κατω, τεχνικη μονο κ  πορωση για το αποτελεσμα που θα ερθει, πολλες ωρες, πολλες μερες κ εγω δεν μπορω να το κανω πια αυτο. Ισως  η καραντινα βοηθησει καποιους (θα ειχε ενδιαφερον καποιος να το κανει κ να μας κανει μια αναλυση σε υλικο κ αποτελεσματα στο τελος)

*=Αν κ στην αρχη φαινεται πως πρεπει ν'αλλαξεις τη θεση κ την κινηση του δεξιου σου χεριου για να εχεις αποτελεσμα, μετα απο αυτο το 2μισαωρο συνειδητοποιησα πως στην πραγματικοτητα καταληγεις απλα να κανεις τα ιδια πραγματα χωρις υπερβολες σε κινηση κ ενταση. Για την ακριβεια στην αρχη αλλαζεις την τεχνικη του δεξιου σου κ μολις αυτο δουλεψει κ το ελεγχεις βλεπεις πως ακομα κ με την stylus υπαρχει χωρος (μικρος μεν αλλα υπαρχει) κ για pickslanting και για κινηση απο διαφορετικα σημεια του δεξιου.

Φυσικα οτι λεω ειναι για καποιον με το δικο μου starting point για δεξι. Αλλοι μπορει να το βρουν πολυ πιο ευκολο , αλλοι (οπως εγω πριν 15 χρονια) πολυ πολυ πιο δυσκολο ακομα κ για να παιξουν σε 1 χορδη

Αυτη ηταν η υπεραναλυση μου (χα χα) για την πενα, συγγνωμη αν κουρασα αλλα νομιζω πως βοηθαει για να καταλαβει καποιος τι παιζει

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@gkourmoul1

Δεκτον γιαυτο εγραψα ακουστικη και εχω κατα νου το ηχοχρωμα που βγαζει η κλιση, απλα ειναι δυσκολο να μαθει καποιος το ίσιο και καθαρο και πιο ευκολο το θολο/θαμπο σε κατασταση χαλαρωσης εξου και η πλειοψηφια να θεωρει ως στανταρ την κλιση. Οι πενες που χρησιμοποιω και εγώ τυχαίνει να ειναι beveled primetone αλλα οχι για να παιζω με κλιση και με το bevel να ψιλοεξαλειφω τυχόν ξυσίματα αλλα για τον ηχο/αισθηση της πενας που μου αρεσει.

Αν και ασχετος απο ηλεκτρικη κατα βαθος πιστευω οτι και εκει ειναι πολυ υποδεέστερος ο ηχος με πλαγιαστη πενιά, η ποιοτητα και ευκρινεια που θα μεταφερθει στο μαγνητη, χωρια το rest στο saddle που στην ηλεκτρικη είναι θεμελιώδης τεχνική για σωστό ήχο αλλά στη ακουστικη ειναι ηχητικά άσχημο και απαράδεκτο (άσχετο στο τοπικ απλά περί διαφερετικών προσεγγίσεων ηλ-ακ, οπως και το pinky rest φοβερα περιοριστικο και εξισου απαραδεκτο)

 
Ειχα παρει τη stylus πριν καμμια 15ρια χρονια. Ποτε δεν ειχα κατσει να μελετησω πραγματικα μαζι της γιατι ειλικρινα ενας average τεχνικα παιχτης με μη βελτιστο (κ το εννοω ποιοτικα οχι ποσοτικα) δεξι θα ματωσει ακομα κ για το πιο απλο fragment σε μια χορδη. Οποτε τα practice session με αυτη την πενα κραταγαν 15 λεπτα κ δεν εβγαινε κανενα αποτελεσμα.

Θεωρητικα μπορεις να κανεις ο,τι θες με το δεξι (κινηση απο καρπο, αγκωνα ή απο τα δαχτυλα, pickslanting πανω ή κατω) αρκει η κινηση να ειναι οικονομικη κ κυριως να μη βυθιζεις τη πενα περισσοτερο απ'οτι πρεπει

Πρακτικα ομως επειδη το περιθωριο βυθισματος που σου δινει ειναι πραγματικα ελαχιστο περιπου 1 mm (πριν μαγκωσει η πενα στη χορδη κ παν ολα περιπατο) δεν ειναι καθολου πρακτικο να χρησιμοποιεις καποιες απο αυτες τις κινησεις (ειδικα pickslanting)* (το εξηγω προς το τελος)

Πριν 2-3 μερες ειχα πολυ χρονο το πρωι κ καλη διαθεση οποτε ειπα να φαω ενα 2ωρο μελετωντας μονο με αυτη. Μετα απο 30 λεπτα που μου πηρε να προσαρμοσω την κινηση του δεξιου μου χεριου αρχισα να βλεπω αποτελεσματα. Συνειδητοποιησα πως οταν ολα αρχισαν να λειτουργουν δεν ενιωθα καθολου tension σε κανενα σημειο του δεξιου χεριου απο τον ωμο κ κατω. Αυτο ηταν κ το σημαδι πως γινεται δουλεια. Το παιξιμο μετα τα 30 πρωτα λεπτα ηταν ανευρο σε δυναμικες απο το φοβο μη χασω την οικονομια στο δεξι κ αρχισει να μαγκωνει παλι. Κοντα στην  1 ωρα μελετης αρχισε να φτιαχνει κ το πραγμα με τις δυναμικες κ το δεξι ν'αποκτα ενα snap στον ηχο. 

Πολυ σημαντικο ειναι το τι υλικο θα διαλεξεις να μελετησεις. Ξεκινησα με fragments σε μια χορδη κ κατεληξα να μελεταω τα 2 πρωτα του chop builder απο Gambale μεχρι να βγουν οπως πρεπει (σε χαμηλοτερη ταχυτητα το δευτερο απ'οτι τα παιζει ο Frank στο βιντεο, αλλα δε παιζει ρολο γιατι το θεμα ειναι να φτιαξει το δεξι σε κινηση κ ελεγχο κ οχι τα bpm). Αμεσως μετα ανεβασα το βαθμο δυσκολιας κ περασα σε alternate picking arpeggios (tumeni notes κ glass prison arp) φυσικα σε πολυ χαμηλοτερα tempi απο τα original. Πλεον το pick slanting που απαραιτητα χρειαζεται για να βγουν αυτα ηταν ελεγχομενο κ ηταν η πρωτη φορα που επαιξα αυτα τα 2 θεματα σε οποιαδηποτε ταχυτητα χωρις να αγκομαχαω.... Επομενο βημα string skipping κ εδω επιτυχια. Καπου εδω η μελετη ειχε φτασει .. τις 2μιση ωρες. Παντα σε καθε ασκηση κ tempo 80% στην αρχη χωρις μετρονομο να φτιαξει η μηχανικη του δεξιου, ο ηχος, ο ελεγχος κλπ κ το τελευταιο 20%  κ αφου το ελευθερο παιξιμο ειχε πρωτα φτιαξει σε ολα (κ μονο τοτε) εμπαινε μετρονομος

Τι δεν εκανα σε ολο αυτο? Sweep κ economy. Προσπαθησα στο τελος κ ενω δεν ηταν χαλια συνειδητοποιησα πως θελει την ιδια προσεγγιση με πλανο μελετης απο 2 χορδες μεχρι Frank's monster lick, κ δεν ειχα πλεον τη συγκεντρωση να κατσω να το κανω.

Συμπερασμα
Αν καποιος καποιος κατσει να μελετησει (να λιωσει βασικα) με πλανο κ υπομονη με αυτη την πενα μεσα σε ενα μηνα μπορει να αλλαξει εντελως την τεχνικη του δεξιου χεριου. Μιλαμε για δραματικη βελτιωση. Εγω 2μιση ωρες το εκανα μια φορα κ ακομα βλεπω τα αποτελεσματα 3 μερες μετα. Θελει ομως ''εφηβικη" μελετη (χα χα) πωπος κατω, τεχνικη μονο κ  πορωση για το αποτελεσμα που θα ερθει, πολλες ωρες, πολλες μερες κ εγω δεν μπορω να το κανω πια αυτο. Ισως  η καραντινα βοηθησει καποιους (θα ειχε ενδιαφερον καποιος να το κανει κ να μας κανει μια αναλυση σε υλικο κ αποτελεσματα στο τελος)

*=Αν κ στην αρχη γαινεται πως πρεπει ν'αλλαξεις τη θεση κ την κινηση του δεξιου σου χεριου για να εχεις αποτελεσμα, μετα απο αυτο το 2μισαωρο συνειδητοποιησα πως στην πραγματικοτητα καταληγεις απλα να κανεις τα ιδια πραγματα χωρις υπερβολες σε κινηση κ ενταση. Για την ακριβεια στην αρχη αλλαζεις την τεχνικη του δεξιου σου κ μολις αυτο δουλεψει κ το ελεγχεις βλεπεις πως ακομα κ με την stylus υπαρχει χωρος (μικρος μεν αλλα υπαρχει) κ για pickslanting και για κινηση απο διαφορετικα σημεια του δεξιου.

Φυσικα οτι λεω ειναι για καποιον με το δικο μου starting point για δεξι. Αλλοι μπορει να το βρουν πολυ πιο ευκολο , αλλοι (οπως εγω πριν 15 χρονια) πολυ πολυ πιο δυσκολο ακομα κ για να παιξουν σε 1 χορδη

Αυτη ηταν η υπεραναλυση μου (χα χα) για την πενα, συγγνωμη αν κουρασα αλλα νομιζω πως βοηθαει για να καταλαβει καποιος τι παιζει
Απάντησες ΑΚΡΙΒΩΣ σε αυτό που είχα ρωτήσει! Ευχαριστώ!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top