Stylus pick

 Αυτος ηταν ο σκοπος! 
Απλα για να πω οσα ηθελα επρεπε να γραψω μακρυναρι
Αν έπρεπε, έπρεπε! Επιπλέον, φαίνεται πως ξέρεις για τι πράγμα μιλάς κι αυτό είναι χρήσιμο για όλους μας.

 
Η πλαγιαστή πενιά και το χσσσσν χσσσσν που παράγει - ο θόρυβος δηλαδή - δεν είναι τεχνική, είναι απλά λάθος χρήση, τουλάχιστον σε ακουστική κιθάρα που ασχολούμαι είναι από τα πιο άσχημα ηχητικά

χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων


Θα διαφωνήσω.

Να εξηγήσω γιατί ....

Όπως και να χτυπάς τις χορδές της ακουστικής με την πένα, θα παραχθεί κάποιος θόρυβος.

Είτε χσσσσσν, είτε ντιν, είτε κλογκ, κλπ.

Όντως το χσσσσν όπως το περιέγραψες, δεν είναι "ορθόδοξο" ανάλογα βέβαια και με το τι παίζεις, και πώς θέλεις να ακουστεί.

Δεν θεωρώ λάθος οτιδήποτε άλλο όμως, απλά ανορθόδοξο, και μπορεί να χρησιμοποιείται ανάλογα με το πώς θέλεις να ακουστεί αυτό που παίζεις.

Για την ηλεκτρική δεν το συζητώ καν.

Υπάρχουν κιθαρίστες που παίζουν με την πένα στριμμένη κατά 90 μοίρες στον νοητό κάθετο άξονά της, για να ελαχιστοποιήσουν τον θόρυβο της επαφής της με την χορδή.

Τους ενδιαφέρει μόνο να αγγίξουν την χορδή με την πένα, όχι να την τσιμπήσουν.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν και ασχετος απο ηλεκτρικη κατα βαθος πιστευω οτι και εκει ειναι πολυ υποδεέστερος ο ηχος με πλαγιαστη πενιά, η ποιοτητα και ευκρινεια που θα μεταφερθει στο μαγνητη,


Οντως, ο ηχος ειναι λιγοτερο καθαρος με πλαγιαστη πενα και στην ηλεκτρικη. Επισης, λιγοτερο καθαρος ειναι με χρηση δακτυλων, ή με ριξιμο του tone και του volume. Επισης, χανεται ολη η ευκρινεια του ηχου οσο παραμορφωνεται κοκ.

Αρα, καταλαβαινεις οτι ειναι ολα θεμα επιλογης. Εαν ρωτησεις τον sf, ηχογραφει παντα με τερμα το vol, και εχει ξεριζωσει απο τις κιθαρες του το tone. Σιγουρα θα παιζει την πενα του ισια. Εαν ρωτησεις τον dim θα σου πει πως δεν τον νοιαζει καν η πενα. Παιζει μονο με δακτυλα και νυχια, βγαζοντας εναν χαρακτηριστικο τζαζ ηχο. Εαν θα ρωτησεις τον ez ποσες φορες χρησιμοποιει τα tone και vol σε ενα live του, ειμαι σιγουρος οτι θα σου πει "πιο συχνα απο την αναπνοη μου". Και εχουν ολοι ηχαρες. Για να μην αναφερω θρυλους της παγκοσμιας σκηνης, οπως ο May που λεει και ο dim.

Ειναι ολα θεμα επιλογης. Ολα αυτες οι τεχνικες διαφοροποιησεις στο παιξιμο ειναι εργαλεια για τους κιθαριστες. Και αναλογα με τι ηχο θελουν τη δεδομενη στιγμη, τα χρησιμοποιουν αναλογως. Οσο πιο πολυ τα χρησιμοποιουν, τοσο μεγαλυτερο ενδιαφερον παρουσιαζουν ως παιχτες.

 
Τους ενδιαφέρει μόνο να αγγίξουν την χορδή με την πένα, όχι να την τσιμπήσουν.


Μα αυτο ακριβως γινεται και με την ατελειωτη εξασκηση (ή τουλαχιστον ένα μερος της αφιερωμενο στο καλιμπράρισμα του χεριού-πενας), ερχεται η οριζοντια πενιά και ισα που αγγίζει τη χορδή δεν βουτάει μέσα και αυτό νομίζω πρεσβέυει και αυτη η stylus πενα του ποστ, το να μάθει ο εγγεφαλος και το αυτι την φίνα προσεγγιση, όχι για να πας μετά και να παίξεις στις 90 μοίρες αλλά για να να γίνει φίνο το οριζόντιο χτύπημα με λιγοτερη αντισταση από τη χορδή-λιγότερο κόπο- άρα efficient picking.

Όσο για το στυλ είναι πολύ διαφορετικο το να το χρησιμοποιει καποιος εσκεμμενα για χρωμα και αλλο το ακούσιο-απαίδευτο , καλο ειναι να μαθαινουμε τον κανονα για να μπορεσουμε να το σπασουμε που λενε, όχι εμενα μου τη βαραει ετσι γουσταρω αλλα το κανω και κοσμοθεωρια για να δικαιολογησω την τεμπελια μου, ασχετως συνθετικης διάνοιας ή ότι αλλο υπέρμετρο μπορει να εχει καποιος στο φασμα των ικανοτητων.

Στην ακουστικη που μαλλον με τυραναει αποκλειστικα το χσσσν απο ξυσιμο ειναι σκετη φρικη, ασε που παραγει υψισυχνα glitch σαν digital distortion που ερεθιζουν το νευρικο συστημα (ειδικα με παλιες χορδες), ειναι σκετη φρικη. Από σύμφωνα έχω καταλήξει σε μερικά όπως το Τ και το Π ως ιδανικά για την μεταφορά μιας "ιδανικής" ατάκας πχ το Τ πιο άμεσο και ευκρινές ή άγριο και το Π , αργό ζεστό απαλότερο.. ταν / παν .... Ακουγομαι φρικακιας αλλα ...

Το αλλο που δεν ειναι επι του παροντος ειναι οτι η ηλεκτρικη κιθαρα εχει κατακλυσει τον κοσμο της κιθαρας και το ακουστικο παιξιμο εχει εξαφανιστει, το δεξιοτεχνικο παιξιμο με πενα οχι fingerstyle (γιατι και αυτο φανφαρα ειναι της εποχης- οχι ο Joe Pass!! -  tommy emmanuel φαση κτλ) και επειδη η ηλεκτρικη εχει απειρα καλουδια και τους μαγνητες και απειρους συνδιασμους και πεταλια αλλάζει απίστευτα η προσεγγιση, το ακουστικο οργανο ειναι σχεδον το αντιθετο,  καποια προσεγγιση που ειναι απετελεσματικη/εφαρμοσιμη/εύηχη στην ηλεκτρικη δεν ειναι στην ακουστικη, δεν υποτιμω κανεναν, ολοι εχουν την προσωπικοτητα και τα βαρη της ζωης και ειναι σεβαστη καθε προσπαθεια ειδικα οταν εξασκείται οποιοσδηποτε στις τεχνες και οχι στο πλειστέισον. Απλα ειναι κατι ψιλολοίδια που τρελαίνουν όταν ασχολείσαι(λούμαι) πάρα πολύ με κάτι.

Ρεζουμε : η πλαγιαστή πένα στην ηλεκτρική δεν ακουγεται ασχημα αλλά στην ακουστικη ακουγεται ασχημα

ps εχει κατι σολο ο Ben Monder φουλ στο distortion υπεργρηγορα και ακουγονται τοσο καθαρα οσο δεν ξερω και γω τι - αλλα ειναι ο ημιθεος

 
Μα αυτο ακριβως γινεται και με την ατελειωτη εξασκηση (ή τουλαχιστον ένα μερος της αφιερωμενο στο καλιμπράρισμα του χεριού-πενας), ερχεται η οριζοντια πενιά και ισα που αγγίζει τη χορδή δεν βουτάει μέσα και αυτό νομίζω πρεσβέυει και αυτη η stylus πενα του ποστ, το να μάθει ο εγγεφαλος και το αυτι την φίνα προσεγγιση, όχι για να πας μετά και να παίξεις στις 90 μοίρες αλλά για να να γίνει φίνο το οριζόντιο χτύπημα με λιγοτερη αντισταση από τη χορδή-λιγότερο κόπο- άρα efficient picking.


Εντάξει, να διευκρινήσω όμως, ότι όπως υπάρχει αυτό, υπάρχει και το "σκάψιμο" με την πένα στις χορδές.

Αρκετοί ροκ και μπλουζ κιθαρίστες σκάβουν, πχ, SRV.

 
ps εχει κατι σολο ο Ben Monder φουλ στο distortion υπεργρηγορα και ακουγονται τοσο καθαρα οσο δεν ξερω και γω τι - αλλα ειναι ο ημιθεος
Και να'ταν μόνο αυτό...Αρμονία ,σύνθεση, υπέρτατο νόημα...κλπ..κλπ...

 
λοιπόν τσίμπησα και εγώ stylus μήπως και διορθώσω το χέρι μου. Γενικά δεν είναι δύσκολοι στην χρήση αλλά εχω μια ερώτηση για όσους είχανε την εμπειρία: η μύτη του stylus είναι σαν πυραμίδα, όταν μετά παίζετε με την μυτερή flat μύτη της πένας (στην δική μου περίπτωση dunlop gator) δεν σας φαίνεται κάπως περίεργο;

 
λοιπόν τσίμπησα και εγώ stylus μήπως και διορθώσω το χέρι μου. Γενικά δεν είναι δύσκολοι στην χρήση αλλά εχω μια ερώτηση για όσους είχανε την εμπειρία: η μύτη του stylus είναι σαν πυραμίδα, όταν μετά παίζετε με την μυτερή flat μύτη της πένας (στην δική μου περίπτωση dunlop gator) δεν σας φαίνεται κάπως περίεργο;
Μου φαινεται περίεργο, αλλά με τη καλή έννοια, ότι ελέγχω πολύ την πένα (jazz III ή/και Jazz III XL) 

 
Μου φαινεται περίεργο, αλλά με τη καλή έννοια, ότι ελέγχω πολύ την πένα (jazz III ή/και Jazz III XL) 


βασικά είναι λίγο περίεργη η μετάβαση από την stylus που είναι "3d" στην flat μυτερή πένα. Από την άλλη την stylus δεν την έχω ούτε μήνα. Εσύ σε πόσο καιρό είδες διαφορά;

 
Εμένα πάντως μου φαίνεται ψιλολάθος η χρήση μιας τέτοιας πένας. Θεωρώ πως θα μάθεις σε έναν πολύ αυστηρό τρόπο picking που ναι μεν θα βοηθήσει στο να παίξεις γρήγορα alternate με το δεξί χέρι "κολλημένο" στις χορδές, αλλά από την άλλη θα είναι πολύ περιοριστικό στο να παίξεις οτιδήποτε άλλο (hybrid, πιο funky παιξίματα, πιο σκάψιμο αλά SRV κλπ). Υπάρχουν φορές που πρέπει να κοπανήσεις τις χορδές για να βγει ήχος και αν μάθεις στην υπερβολική "οικονομία" ίσως εκεί να έχεις πρόβλημα. Just my 2 cents

 
βασικά είναι λίγο περίεργη η μετάβαση από την stylus που είναι "3d" στην flat μυτερή πένα. Από την άλλη την stylus δεν την έχω ούτε μήνα. Εσύ σε πόσο καιρό είδες διαφορά;
Δεν μπορω να σου πω ακριβως γιατί έγινε σε δύο μέρη η μελέτη. Θα έλεγα όμως ότι ειδα τη μεγάλη διαφορά όταν δούλευα έστω και πολύ αλλά patterns που είχαν δύο χορδές. Είναι πολύ δυσκολο να ανεβάσεις ταχύτητα αλλα η μεγάλη προσοχή που έδινα φανηκε οταν χρησιμοποιούσα την κανονική πένα. 

Αν έπρεπε να σου απαντήσω με κάποιο νούμερο θα έλεγα μετά απο 7 - 10 ώρες σοβαρης μελέτης η οποία έγινε σε βάθος μιας - δύο εβδομάδων, δηλαδή όχι όλη μέσα σε μια μέρα.

 
Εμένα πάντως μου φαίνεται ψιλολάθος η χρήση μιας τέτοιας πένας. Θεωρώ πως θα μάθεις σε έναν πολύ αυστηρό τρόπο picking που ναι μεν θα βοηθήσει στο να παίξεις γρήγορα alternate με το δεξί χέρι "κολλημένο" στις χορδές, αλλά από την άλλη θα είναι πολύ περιοριστικό στο να παίξεις οτιδήποτε άλλο (hybrid, πιο funky παιξίματα, πιο σκάψιμο αλά SRV κλπ). Υπάρχουν φορές που πρέπει να κοπανήσεις τις χορδές για να βγει ήχος και αν μάθεις στην υπερβολική "οικονομία" ίσως εκεί να έχεις πρόβλημα. Just my 2 cents
Πιστεύω ότι το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Δηλαδή το να φτιάξεις μια σωστή τεχνική για alternate picking δεν αναιρεί το να μπορείς να το γυρίσεις on the fly σε κάποια άλλη.

Για μενα η stylus ειναι ακόμα ένα εργαλείο μελέτης με ξεκάθαρο λόγο ύπαρξης να βοηθήσει στο alternate picking. 

 
Πιστεύω ότι το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Δηλαδή το να φτιάξεις μια σωστή τεχνική για alternate picking δεν αναιρεί το να μπορείς να το γυρίσεις on the fly σε κάποια άλλη.

Για μενα η stylus ειναι ακόμα ένα εργαλείο μελέτης με ξεκάθαρο λόγο ύπαρξης να βοηθήσει στο alternate picking. 


Δεν έχω χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη πένα οπότε πολύ πιθανόν να λέω αερολογίες, αλλά έχω την αίσθηση ότι σε "κλειδώνει" υπερβολικά σε ένα συγκεκριμένο τρόπο παιξίματος και σε εκπαιδεύει στο να είναι κλειδωμένο το χέρι σου σε μία πολύ συγκεκριμένη θέση.

Θυμάμαι που είχα δοκιμάσει στο παρελθόν να παίξω με μία πολύ μικρή πένα η οποία βοηθούσε απίστευτα πολύ στα γρήγορα παιξίματα, αλλά μετά άμα πήγαινες ας πούμε να παίξεις κάτι πιο funky χτυπούσες αέρα. 

Ξαναλέω βέβαια πολύ πιθανό να λέω βλακείες :)

 
Πιστεύω ότι το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Δηλαδή το να φτιάξεις μια σωστή τεχνική για alternate picking δεν αναιρεί το να μπορείς να το γυρίσεις on the fly σε κάποια άλλη.

Για μενα η stylus ειναι ακόμα ένα εργαλείο μελέτης με ξεκάθαρο λόγο ύπαρξης να βοηθήσει στο alternate picking. 


Ά και off topic, σόρι που σε μπρίζωσα να πάρεις το freakout σε εκείνο το thread περί sustainer που είχες κάνει, δεν ήξερα! Το πήρα και εγώ, μαλακία είναι τελικά.

 
Δεν έχω χρησιμοποιήσει τη συγκεκριμένη πένα οπότε πολύ πιθανόν να λέω αερολογίες, αλλά έχω την αίσθηση ότι σε "κλειδώνει" υπερβολικά σε ένα συγκεκριμένο τρόπο παιξίματος και σε εκπαιδεύει στο να είναι κλειδωμένο το χέρι σου σε μία πολύ συγκεκριμένη θέση.

Θυμάμαι που είχα δοκιμάσει στο παρελθόν να παίξω με μία πολύ μικρή πένα η οποία βοηθούσε απίστευτα πολύ στα γρήγορα παιξίματα, αλλά μετά άμα πήγαινες ας πούμε να παίξεις κάτι πιο funky χτυπούσες αέρα. 

Ξαναλέω βέβαια πολύ πιθανό να λέω βλακείες :)
Δεν θεωρώ ότι σε κλειδώνει και θα στο εξηγήσω λίγο διαφορετικά, αν θες να παίξεις alternate σε υψηλές ταχύτητες*  (είτε τρέμολο είτε σε κλίμακα/riffs) πρέπει να ακολουθήσεις κάποιες αρχές:

1. Μικρές χαλαρές και με έλεγχο/ακρίβεια κινήσεις

2. Να κρατάς σταθερά τη πένα χωρίς όμως να τη σφίγγεις πολύ

3. Να μην εξέχει πολύ η πένα γιατί θα κουνιέται με την αντίσταση των χορδών

4. Να μην μπαίνει πολύ μέσα γιατι η αντίσταση των χορδών θα κάνει τη πένα να κουνιέται και θα πρέπει να σφίγγεις το κρατημα της πένας

5. Να έχεις ένα σημείο αναφοράς/στήριξης του δεξιού χεριού

Εδώ να τονίσω ότι είναι βασικό να κουνιέται μόνο η χορδή, αν κουνιέται και η πένα κλάφτα Χαράλαμπε δεν θα βγάλεις ποτέ άκρη.

Αντι λοιπόν όλα αυτα να τα κάνεις μόνος σου ή να προσπαθήσεις να μάθεις πως στο καλό θα τα κάνεις ή να στα πει ένας δάσκαλος, έχεις αυτή τη πένα να σε διορθώνει με έναν ενοχλητικό και εκνευριστικό τρόπο.

Ίσως αναρωτιέστε, "κάτσε ρε Μίλτο, δηλαδή εσύ έγινες θεός του alternate;" η απάντηση είναι όχι, ίσως να είμαι κάπου στο μέτριο επίπεδο, αλλά έχω δει ότι η συγκεκριμένη πένα βοηθάει και γι' αυτό μοιράζομαι την εμπειρία μου μαζί σας. Μπορεί στον D'Ailleurs να μη δουλέψει, ευχαρίστως να μας πει αφού την δοκιμάσει για κανα μήνα.

* σοβαρές ταχύτητες alternate για μένα θεωρώ ότι είναι 16α από 150bpm και πάνω με διάρκεια τουλάχιστον 1 λεπτό (ίσως είναι πολύ το 1 λεπτό)

 
Καλησπέρα σας και χρόνια πολλά!

Έχοντας ανοίξει αυτό το τόπικ για τις stylus picks και με αίσθημα ευθύνης προς τα άτομα που το διάβασαν θα ήθελα να προχωρήσω σε μια επισήμανση σχετικά με όσα έχω γράψει έως τώρα.

Από όσα έγραψα πιο πάνω είναι σαν να προτείνω η κίνηση του δεξιού στο alternate picking είναι αυστηρά πάνω κάτω, ενώ στη πραγματικότητα η κίνηση είναι σαν εκκρεμές. Επειδή είναι δύσκολο να το εξηγήσω με λόγια σας παραθέτω ένα βίντεο – μπορείτε να το δείτε ολόκληρο, αλλά το σημείο που αναφέρομαι είναι από το 2’20¨ και μετά-







Η stylus δουλεύει και με αυτό το τρόπο παιξίματος και βοηθάει στην ακρίβεια των κινήσεων.

Εν συνεχεία, επειδή φαγώθηκαν οι δικιές μου stylus σκέφτηκα να χρησιμοποιήσω τις Dunlop sharp jeff loomis (ή οποιαδήποτε άλλη Dunlop sharp από 1mm+) αυτές έχουν την ιδιότητα ότι δεν «συγχωρούν» το να βάζεις πολύ βαθιά τη πένα ανάμεσα στις χορδές γιατί συναντάς μεγάλη αντίσταση, συνεπώς λίγο ως πολύ έχουν το ίδιο αποτέλεσμα με τη stylus.

Σε κάθε περίπτωση, θεώρησα σωστό να διευκρινίσω το παραπάνω για τα άτομα που διάβασαν το τόπικ και θέλουν να βελτιώσουν το alternate picking τους.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top