Σταθμες ενισχυτη-μικροφωνου σε ηχογραφηση ηλεκτρικης

Adamo

Νέο μέλος
Μηνύματα
673
Πόντοι
16
Καλημερα σε ολους!

Αγορασα εναν sm57 και σκοπευω να κωνα ηχογραφησεις.Με ενα προχειρο τεστ παρατηρησα οτι το σημα που παιρνε τ μικροφωνο ειναι σχετικα χαμηλο οταν ο ενισχυτης ειναι σε normal επιπεδα εντασης.Για να ειναι κομπλε πρεπει να παω το gain της καρτας (M audio fast track) στα 3/4.

Πρεπει να δυμαωσω τον ενισχυτη κ αλλο?Να δινω απο την καρτα?Να παρω προενισχυση?

Υπαρχει καποια "χρυση τομη" στο πως σεταρουμε τα 2 για καλυτερη ηχογραφηση?

 
Ε, δυναμικό μικρόφωνο είναι, κάπως θα το ανεβάσεις το gain. Φυσικά αν σε παίρνει δυνάμωσε και τον ενισχυτή, έτσι και αλλιώς γκαζωμένοι μπιστάνε καλύτερα.  ;D

 
Η καρτα σου εχει ηδη προενισχυση (δεν ειναι και Neve αλλα για την δουλεια που τη θελεις αρκει).

Απο εκει και περα δεν ειναι αναγκη να τσιτωσεις τον ενισχυτη για να εχεις καλα αποτελεσματα (ισα-ισα πολλες φορες εναν υπερβολικα τσιτωμενος ενισχυτης μπορει να σου προκαλεσει προβληματα ειδικα σε εναν "αφτιαχτο" χωρο οπως το σπιτι σου) ,με τον ενισχυτη στο 2 ή στο 3 εισαι οκ (εξαρταται βεβαια και απο τον ενισχυτη μια και δεν μας ειπες τι ενισχυτη εχεις).

Επισης δεν ειναι αναγκη να ηχογραφησεις πολυ δυνατα αν φροντισεις τα peaks σου να ειναι γυρω στα -8 με -6  db (κατι που πρακτικα σημαινει  rms γυρω στο  -14 db)  εισαι μια χαρα (για να μπορεσεις μετα να επεξεργαστεις ανετα το σημα με comp & eq)

Το σημαντικοτερο βεβαια παραμενει η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ του μικροφωνου ωστε να εχεις τα καλυτερα δυνατα αποτελεσματα.  

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
Η καρτα σου εχει ηδη προενισχυση (δεν ειναι και Neve αλλα για την δουλεια που τη θελεις αρκει).

Απο εκει και περα δεν ειναι αναγκη να τσιτωσεις τον ενισχυτη για να εχεις καλα αποτελεσματα (ισα-ισα πολλες φορες εναν υπερβολικα τσιτωμενος ενισχυτης μπορει να σου προκαλεσει προβληματα ειδικα σε εναν "αφτιαχτο" χωρο οπως το σπιτι σου) ,με τον ενισχυτη στο 2 ή στο 3 εισαι οκ (εξαρταται βεβαια και απο τον ενισχυτη μια και δεν μας ειπες τι ενισχυτη εχεις).

Επισης δεν ειναι αναγκη να ηχογραφησεις πολυ δυνατα αν φροντισεις τα peaks σου να ειναι γυρω στα -8 με -6  db εισαι μια χαρα (για να μπορεσεις μετα να επεξεργαστεις ανετα το σημα με comp & eq)

Το σημαντικοτερο βεβαια παραμενει η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ του μικροφωνου ωστε να εχεις τα καλυτερα δυνατα αποτελεσματα. 
+

Προσωπικώς, ρυθμίζω τον ενισχυτή σε ένταση που μου αρέσει ο ήχος του και παράλληλα μπορώ να ακούω καθαρά τα υπόλοιπα tracks (αν υπάρχουν) κατά την εγγραφή. Αφού ρυθμιστεί ο ενισχυτής, δεν τον πειράζω άλλο. Κατόπιν ρυθμίζω τις στάθμες των μικροφώνων από τα input της κάρτας. Γράφω σχετικά χαμηλά τις κιθάρες καθότι ο ήχος μου φαίνεται πιο γλυκός και κυρίως χωρίς πρίμα που να τρυπάνε τ' αυτιά. Τέλος, κατά τη διάρκεια της μίξης, δυναμώνω κατά βούληση από το daw.

 
Αν θες να ηχογραφεις τον peavey τοτε πρεπει να βρεις ενα sweet spot που σου αρεσει εσενα και να κανεις δουλεια σου μιας και εχει 4 ηχεια αντι για 1....Θα προτεινα για καθαρά να κανεις οτι περιεγραψε ο Σπυρος πιο πανω και το μικροφωνο να το βαλεις on axis στο πανω δεξια ηχειο....και κανα 3-4 εκατοστα απο τη γριλλια.Το ολο θεμα της εγγραφης (και ειδικα με το συγκεκριμενο μικροφωνο) ειναι η κηματομορφη να μην ειναι ουτε πολυ δυνατη ουτε πολυ χαμηλη.Δεν ξερω πως αλλιως να το περιγραψω (γιατι με τα db δεν θα βγαλεις ακρη) αλλα η ηχογραφηση σου να κοιτας να ειναι οσο το δυνατον πιο καθαρη....Για να μπορεις να την πειραξεις αργοτερα χωρις παρενοχλησεις.

 
Το DAW ξεκιναει με τα level στο 0 και εχω να δωσω +10 νομιζω.Αρα πρεπει να χαμηλωνω ολα τα αλλα.

Ο ενισχυτης ειναι peavey classic 50 410.Το ενισχυτη τον εχω  Normal 10  Master 2 και κατι ψιλα.Ειναι ηδη δυνατα πιστευω.οντως πανω δεξια γραφει καλυτερα.Προσπαθησα στα κατω αλλα πολυ μπασσο

 
Superfunk είπε:
Γιατι?ΜΑΤΑΚΙΑ δεν εχει να βλεπει? ;D
Εχει ρε Νικο  :) αλλα αν παιζει λιγο πιο δυνατα την πενα ή πιο χαμηλα (ειμαι σχεδον σιγουρος οτι ) θα μπερδευτει με τις σταθμες που πρεπει να παρει πιο πριν

 
Adamo είπε:
Καλημερα σε ολους!

Αγορασα εναν sm57 και σκοπευω να κωνα ηχογραφησεις.Με ενα προχειρο τεστ παρατηρησα οτι το σημα που παιρνε τ μικροφωνο ειναι σχετικα χαμηλο οταν ο ενισχυτης ειναι σε normal επιπεδα εντασης.Για να ειναι κομπλε πρεπει να παω το gain της καρτας (M audio fast track) στα 3/4.
'Εχω την ίδια κάρτα και πάντα όταν γράφω με δυναμικό το gain της κάρτας είναι σίγουρα στα 3/4 και άνω.

 
Adamo είπε:
Το DAW ξεκιναει με τα level στο 0 και εχω να δωσω +10 νομιζω.Αρα πρεπει να χαμηλωνω ολα τα αλλα.
Ποια άλλα και γιατί πρέπει να τα χαμηλώνεις;

 
Το DAW ξεκιναει με τα level στο 0 και εχω να δωσω +10 νομιζω.Αρα πρεπει να χαμηλωνω ολα τα αλλα.
ωπα!

τα εχεις μπερδεψει λιγο....το 0 δεν το ξεπερναμε ποτε απο εκει και...κατω παμε... ;D

διπλα στην κυματομορφη που γραφεται στο daw σου εχει ενα μετρητη...φροντισε η κυμματομορφη να μενει γυρω στο -14 με -8....

επισης μπορεις να δεις και απο τα "vu meters" του daw σου που ειναι η σταθμη σου,καποια daw εχουν και rms+peak θεση που μπορεις να βλεπεις και τα δυο ταυτοχρονα...

ελπιζω αυτα που σου γραφω να μην ακουγονται...κινεζικα... ;D

 
ωραια δηλαδη πριν ηχογραφησω καν κατεβαζω ολες τις σταθμες στο -8 περιπου σωστα?

Αλλα τοτε,ηδη βασικα,το γενικο αποτελεσμα βγαινει πολυ χαμηλο σαν γενικη ενταση.Για το ακουσω κομπλε πρεπει να τσιτωσω τα ηχεια.

Οταν λεω "τα αλλα" εννοω κανα backing track ,φωνες κλπ

 
Μπες στο youtube,εχει σιγουρα καποια tutorials για το πως λειτουργει το daw σου,μαθε αυτα τα βασικα και τα ξαναλεμε... ;)  

επισης μαθε καποιες βασικες εννοιες οπως peak ,rms ,summing κτλ.

 
Adamo είπε:
ωραια δηλαδη πριν ηχογραφησω καν κατεβαζω ολες τις σταθμες στο -8 περιπου σωστα?
Όχι. Πριν ηχογραφήσεις δεν κατεβάζεις καμία στάθμη πουθενά. Μην μπερδεύεις τη μίξη με την ηχογράφηση. Κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης ρυθμίζεις τις εντάσεις των άλλων οργάνων με αποκλειστικό κριτήριο το να ακούς καλά και καθαρά ενώ ηχογραφείς κιθάρα.

Όταν τελειώσεις με το γράψιμο όλων των οργάνων, τα εφέ, τα eq κλπ. και έρθει η ώρα της μίξης, τότε πειράζεις τις στάθμες ώστε να έχεις ένα συνολικά ισορροπημένο αποτέλεσμα. Η διαδικασία της μίξης βέβαια είναι άλλο τεράστιο κεφάλαιο.

 
Οκ.Ο Sf νομιζω εννοουσε το σημα  που περναει (ενω παιζω) στην  καρτα στον δεικτη να μην υπερβαινει τα -8 db εγω καταλαβα οτι τα fader να ειναι.

Ενταξει νομιζω καταλαβα ευχαριστω ολους για την βοηθεια

 
.Ο Sf νομιζω εννοουσε το σημα  που περναει (ενω παιζω) στην  καρτα στον δεικτη να μην υπερβαινει τα -8 db εγω καταλαβα οτι τα fader να ειναι.
οχι,εννοουσα τα db της ΚΥΜΑΤΟΜΟΡΦΗΣ που εγγραφεται.

 
Superfunk είπε:
οχι,εννοουσα τα db της ΚΥΜΑΤΟΜΟΡΦΗΣ που εγγραφεται.
αυτο ειπα και γω απλα δεν ηξερα τον ακριβες ορο πως λεγεται αλλα εννοουμε το ιδιο  ;D
 
sotos9 είπε:
Παρε αυτο και καθαρισες για μια ζωη..

http://www.thomann.de/gr/palmer_pdi03.htm

Υπαρχει και αυτο αλλα ειναι ακριβο..

http://www.thomann.de/gr/two_notes_torpedo_live.htm

Πιστευω οτι δεν υπαρχουν καλυτερες λυσεις για home recording.

Eιδικα το με το palmer εχουν γραψει εκατονταδες διασημοι παιχτες.
Συμφωνω οτι ειανι πολυ καλες λυσεις και γνωριζω οτι εχει χρησιμοποιηθει απο πολλους αλλα,με τα ιδια λεφτα φτιαχνω isolation cab με 2 12αρια.Επισης πιστευω ειναι τρελο εργαλειο αλλα για να παρεις διπλο σημα ηχογραφησης οχι για να σταθει μονο του.Στα δικα μου αυτια "ακουγεται" το emulation.Σε live χρηση ειναι πολυ χρησιμο και στην χρηση που ειπα αλλα να σκασω 300 ευρω..No
 
Adamo είπε:
Συμφωνω οτι ειανι πολυ καλες λυσεις και γνωριζω οτι εχει χρησιμοποιηθει απο πολλους αλλα,με τα ιδια λεφτα φτιαχνω isolation cab με 2 12αρια.Επισης πιστευω ειναι τρελο εργαλειο αλλα για να παρεις διπλο σημα ηχογραφησης οχι για να σταθει μονο του.Στα δικα μου αυτια "ακουγεται" το emulation.Σε live χρηση ειναι πολυ χρησιμο και στην χρηση που ειπα αλλα να σκασω 300 ευρω..No
Και isolation cab ειναι πολυ καλη λυση...

Λεφτα για πεταμα να εχεις και ολα γινονται ;D ;D ;D ;D ;D

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top