Σωστή σύνδεση πεταλιέρας μείκτη

elias

Νέο μέλος
Μηνύματα
47
Πόντοι
6
Μια ερώτηση. Έχω σύνδέσει την gt6 σε ένα stereo κανάλι στον μείκτη μου (yamaha MG16/6FX) για να ηχογραφήσω στο cubase. Ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος σύνδεσης για να έχω την καλύτερη ποιότητα ήχου? χρειάζεται di box πουθενά? χρειάζεται να "δώσω" και απο τον προενισχυτή του μείκτη για να είναι δυνατό το σήμα? Παρατηρώ ότι αυτό που ακούω απο τα monitors( event 20/20 bas v2) όταν παίζω, είναι ελάχιστα καλύτερο απο το ίδιο ηχογραφημένο...το ηχογραφημένο είναι λίγο πιο μουντό πολύ λίγο, με λίγα λόγια υπάρχει κάτι σημαντικό που δεν έχω κάνει?

Η σύνδεση που έχω κάνει είναι: boss σε stereo channel του μείκτη.Τα outputs της κάρτας ήχου στα two-track in του μείκτη και το pre-fader-listen ανοιχτό (το fader στο 0) γιατι αν το έχω κλειστό δεν το βλέπει το cubase και τέλος τα to stereo out του μείκτη στα inputs της κάρτας ήχου.

 
Αγαπητέ elias,

Δεν χρειάζεσαι di, αφού το σήμα της κιθάρας περνάει μέσα από την GT6. Η διαφορά που λες ότι ακούς μπορεί να οφείλεται στη συχνότητα δειγματοληψίας που έχεις στο Cubase. Πόσο είναι αυτή;

Θα σου συνιστούσα, αν η κάρτα ήχου σου έχει SPDIF είσοδο, να συνδέσεις την GT6 μέσω SPDIF και να παρακάμψεις την κονσόλα και την άσκοπη D/A/D μετατροπή.

Σε ό,τι αφορά στις στάθμες του σήματος, δώσε όσο gain μπορείς από την GT6 και κόψε όσο μπορείς από τη προενίσχυση (περιστρφόμενο ποτενσιόμετρο GAIN) της κονσόλας σου, με το volume fader του αντίστοιχου καναλιού στο 0.

Για την συνδεσμολογία σου, θα σου πρότεινα το εξής:

1. Το stereo-out του μίκτη να το στείλεις στα Event. Τα Event που τα έχεις συνδέσει τώρα;

2. Το input της κάρτας ήχου να πάρει σήμα από τo group buss της κονσόλας.

3. Όποιο κανάλι θέλεις να γράψεις από την κονσόλα στο Cubase, απλά ενεργοποίησε το κουμπί "group 1/2" στο κανάλι αυτό, και παίξε με το PAN του καναλιού (τέρμα αριστερά για να στείλεις στο group 1 και τέρμα δεξιά για το group 2 --> πρέπει να αντιστοιχούν στο input 1 και input 2 της κάρτας ήχου σου).

Το Pre-Fader-Listen σημαίνει απλώς ότι αυτό που ακούς είναι το σήμα πριν το EQ τμήμα της κονσόλας και την επίδραση του fader στην στάθμη.

Γεράσιμος

 
Είχες δίκιο για την δειγματοληψία, της boss είναι 44.1 KHz kai sto cubase πρέπει να είχα 96. Η κάρτα ήχου μου είναι η terratec EWX 24/96 και έχει optical inputs ενώ η boss έχει coaxial output, τι κάνω σε αυτή την περίπτωση? φαντάζομαι δεν υπάρχει adaptoρας...Τη συνδεσμολογία που μου είπες θα την δοκιμάσω αύριο και θα σου πω.Τα event τα είχα συνδέσει με το stereo out του μείκτη και τα input της terratec με τα C-R OUT του μείκτη, το έγραψα λάθος πρίν.Τώρα που κοιτάω το manual to C-R OUT είναι για να καταλήγει σε monitors...και όχι σε input κάρτας..πρέπει να κάτσω να διαβάσω λίγο σοβαρά τα manual...Τα outputs της κάρτας ήχου που είχα βάλει στα two-track in του μείκτη το είχα κάνει για να ελεγχω το volume και του μείκτη και της κάρτας ήχου απο το stereo master fader του μείκτη που είναι βολικό. Πάντως όσο μπερδεμένος και απογοητευμένος νιώθω όταν δεν καταλαβαίνω τι γίνεται τόσο ωραία είναι επίσης όταν τελικά σιγά σιγά ξεμπερδεύουν τα πράγματα...Ευχαριστώ πολύ. :)

 
Είχες δίκιο για την δειγματοληψία' date=' της boss είναι 44.1 KHz kai sto cubase πρέπει να είχα 96[/quote']
Δεν είναι αυτό το πρόβλημα, αφού στέλνεις αναλογικό σήμα στο PC - το 44.1 είναι η εσωτερική συχνότητα δειγματοληψίας του GT6 και θα σε απασχολούσε να είναι η ίδια με το Cubase μόνο αν έστελνες το σήμα σου ψηφιακά (S/PDIF). Προφανώς, όταν απλά παίζεις, το σήμα απ'την πεταλιέρα σου περνάει κατ'ευθείαν απ'την κονσόλα στα monitor. Όταν το έχεις ηχογραφήσει, έχει υποστεί ήδη άλλο ένα analog to digital conversion και στη συνέχεια ένα digital to analog για να το ακούσεις. Κάθε μετατροπή του σήματός σου (conversion) προκαλεί εξ'ορισμού παραμόρφωση αυτού. Όσο πιο χαμηλής ποιότητας είναι οι converters σου, τόσο πιο μεγάλες απώλειες θα έχεις.
 
Μμμ κατάλαβα, να ρωτήσω κάτι όμως..πές οτι τελικά ηχογραφώ ψηφιακά κατευθείαν στην κάρτα, τότε θα πρέπει να βάλω στο cubase 44.1?

Δηλαδή αν θελήσω να ηχογραφήσω μια ακουστική κιθάρα με ένα πυκνωτικό μικρόφωνο τότε θα αναγκαστώ να ηχογραφήσω σε 44.1 και όχι 96 μόνο και μόνο για να μην έχω πρόβλημα με την gt6??

 
Ναι, εκτός αν μπορείς να ρυθμίσεις το GT6 να λειτουργεί στα 96. Έχε, πάντως, υπ'όψιν σου ότι με καλύτερους converters από αυτούς που έχεις τώρα, μπορείς να έχεις καλύτερο ήχο στα 44.1 απ'ό,τι τώρα στα 96.

 
Σχετικά με τον αντάπτορα που ρώτησες για coaxial σε optical...http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw2_midiman_co2_optical_coax_converter_prodinfo.html

 
Λοιπόν Γεράσιμε να σου πω τι έκανα και τι αποτελέσματα είχα.

Σύνδεσα τα output 1,2 απο το group out στα in της κάρτας.

Mόνο όταν ενεργοποιώ το κουμπί group 1-2 ο ήχος ηχογραφείται

στο cubase και αφού φυσικά ανεβάσω το fader του channel group 1-2.

Aυτό που παρατηρώ είναι ότι όταν ανεβάζω το fader του channel group

ο ήχος αλλάζει, γίνεται λες και βάζεις flanger αλλά αφού τον

ηχογραφήσεις και το ακούσεις μετά απο το cubase, έχει γραφτεί

μια χαρά.Πώς γίνεται αυτό?

Επίσης το fader του καναλιού που έχω συνδέσει την πηγή του ήχου

παίζει το ρόλο του volume ή δίνει και gain? μου φαίνεται οτι είναι

και τα δύο οπότε αναγκαστικά θα χρησημοποιήσω την προενίσχυση του

μείκτη γιατί αν το κατεβάσω εντελώς δεν ακούγεται τίποτα..

Το γεγονός οτι το ηχογραφημένο ακούγεται λίγο πιο σιγά

απο αυτό που που παίζω real time και ακούω απο τα monitors οφείλεται

στην AD/DA μετατροπή που και είπε ο akisd28 πιο πρίν απ'ότι κατάλαβα. Αυτό λύνεται με καλύτερη κάρτα ήχου φαντάζομαι...

 
Όταν ανεβάζεις το group fader έχεις διαφορά έντασης γιατί ακούς άλλη μια "κόπια" του σήματός σου και flanging γιατί είναι ελαφρώς εκτός φάσης με το original σήμα σου, πιθανότατα επειδή η κάρτα σου δεν υποστηρίζει direct monitoring ή εσύ δεν το έχεις ενεργοποιήσει (το A/D-D/A conversion παίρνει κάποιο απειροελάχιστο χρόνο κι έτσι δημιουργείται η διαφορά φάσης με το ανεπεξέργαστο σήμα, λόγω καθυστέρησης).

Λογικά, αν απενεργοποιήσεις το monitoring του καναλιού που ηχογραφείς στο Cubase και κάνεις monitoring μόνο απ'την κονσόλα σου, δε θα'χεις αυτό το πρόβλημα. Μπορείς να πας στα File/Preferences στο Cubase και να διαλέξεις manual monitoring, ώστε να το ενεργοποιείς όποτε θες.

 
Συγνώμη για την παρέμβαση παιδιά αλλά μήπως αυτό το το topic πρέπει να πάει στο Recording?

 
Λοιπόν Γεράσιμε να σου πω τι έκανα και τι αποτελέσματα είχα.Σύνδεσα τα output 1' date='2 απο το group out στα in της κάρτας.

Mόνο όταν ενεργοποιώ το κουμπί group 1-2 ο ήχος ηχογραφείται

στο cubase και αφού φυσικά ανεβάσω το fader του channel group 1-2.

[/quote']

Σωστά μέχρι εδώ. Οπότε, όποιο κανάλι θέλεις να ηχογραφήσεις, πατάς το group 1-2 και ρυθμίζεις και το PAN.

Aυτό που παρατηρώ είναι ότι όταν ανεβάζω το fader του channel group

ο ήχος αλλάζει' date=' γίνεται λες και βάζεις flanger αλλά αφού τον

ηχογραφήσεις και το ακούσεις μετά απο το cubase, έχει γραφτεί

μια χαρά.Πώς γίνεται αυτό? [/quote']

Μάλλον ακούς ταυτόχρονα και την επιστροφή του Cubase στην κονσόλα. Δηλαδή που έχεις συνδέσει το output της κάρτας ήχου πάνω στην κονσόλα; Αν κάνεις mute (ή κλείσεις τα faders) αυτά τα 2 κανάλια (left και right της κάρτας ήχου) πρέπει φυσιολογικά να μην έχεις εκτός φάσης σήμα και να ακούς κανονικά. Ευτυχώς όμως, αυτό το σήμα δεν επιστρέφει στο Cubase (χάρη στο group 1-2, δρομολογείται μόνο το σήμα της κιθάρας). Γι'αυτό και όταν παίζει μόνο το Cubase ακούγεται ΟΚ.

Μία λύση είναι αυτή που σου είπε ο akisd28. ¶λλη λύση είναι να κάνεις mute στο Cubase το track που έχεις ενεργοποιήσει το Recording.

Επίσης το fader του καναλιού που έχω συνδέσει την πηγή του ήχου

παίζει το ρόλο του volume ή δίνει και gain? μου φαίνεται οτι είναι

και τα δύο οπότε αναγκαστικά θα χρησημοποιήσω την προενίσχυση του

μείκτη γιατί αν το κατεβάσω εντελώς δεν ακούγεται τίποτα..
Το fader το μόνο που κάνει είναι να κόβει (0 και κάτω) ή να προσθέτει μέχρι 6db ενίσχυση. Δεν είναι όμως το gain της προενίσχυσης. Το σωστό είναι να δώσεις όσο μπορείς από τη GT6' date=' μετά με δώσεις όσο GAIN χρειάζεται ώστε το σήμα να μην "peakάρει" (ενεργοποίησε το PFL, κάνε SOLO το κανάλι και κοίτα τα LED στην έξοδο να μην κοκκινίζουν - ΠΡΟΣΟΧΗ, πρέπει και κάτω από τα LED να πατήσεις κάποιο αντίστοιχο κουμπι του PFL ώστε να βλέπεις το σωστό πράμα, δυστυχώς, δεν έχω βρει καμία μεγάλη φώτο της κονσόλας σου ώστε να σου πω συγκεκριμένα). Το fader άστο στο 0.

Το γεγονός οτι το ηχογραφημένο ακούγεται λίγο πιο σιγά

απο αυτό που που παίζω real time και ακούω απο τα monitors οφείλεται

στην AD/DA μετατροπή που και είπε ο akisd28 πιο πρίν απ'ότι κατάλαβα. Αυτό λύνεται με καλύτερη κάρτα ήχου φαντάζομαι...
Το λίγο πιο σιγά μπορεί να οφείλεται σε πολλούς απλούς παράγοντες και όχι στους AD/DA. Για παράδειγμα, άλλη στάθμη σήματος επιστρέφει η κάρτα ήχου σου στην κονσόλα και άλλη στάθμη δίνει η GT6. Μην σε απασχολεί αυτό. Να σε απασχολήσει μόνο το αν ο ήχος έχει ποιοτική διαφορά. Εκεί μπορεί να επηρεάζουν οι AD/DA, το Audio Engine του Cubase καθώς και άλλες ρυθμίσεις.

Γεράσιμος
 
:D

Επιτέλους όλα παίζουν εντάξει!

Στο κανάλι που είχα συνδέσει τη boss εκτός απο το PLF

είχα πατημένο και ενα κουμπί που έλεγε ST και απ'ότι είδα

στο manual αυτό το κουμπί στέλνει το σήμα στο stereo bus.

Με το που το έκλεισα σταμάτησε η διαφορά φάσης!

Δηλαδή έκλεισα το επιπλέον σήμα που δημιουργούσε το πρόβλημα.

To fader του καναλιού το έχω στο μηδέν και βάζω όσο gain θέλω

απο την πεταλιέρα.

ευχαριστωωωωω! :D

πώς γίνεται αυτό το κόλπο με τις παραθέσεις?

(τα output της κάρτας τα έχω sto 2track in του μείκτη)

 
πώς γίνεται αυτό το κόλπο με τις παραθέσεις?
1) Πάνω δεξιά στην καταχώρηση έχει ένα κουμπάκι που λέει "παράθεση". Πατώντας το, ξεκινάς μια νέα καταχώρηση με το μείμενο ήδη σε παράθεση.

2) Ξεκινάς την καινούρια σου καταχώρηση. Από κάτω μπορείς να δεις όλα τις προηγούμενες καταχωρήσεις. Κάνεις copy-paste και ενώ το κείμενο που μόλις έκανες paste είναι ακόμα επιλεγμένο, πατάς το πλήκτρο "quote".

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top