Σοσιαλιστικός ρεαλισμός revisited

Terumi

Νέο μέλος
Μηνύματα
173
Πόντοι
18
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=629051&lngDtrID=253

Σήμερα αρχίζει η δίκη του Χρήστου Ιωακειμίδη, του καλλιτεχνικού διευθυντή του outlook, της έκθεσης σύγχρονης τέχνης που είχε πραγματοποιηθεί το 2003.

Το αντικείμενο της δικογραφίας εναντίων του είναι ο περιβόητος πίνακας του Τιερί ντε Κορντιέ που απεικονίζει ένα πέος ενός τύπου που εκσπερματώνει πάνω σε ένα σταυρό. Ο εισαγγελέας που συνέταξε την κατηγορία είπε χαρακτηριστικά οτι ο πίνακας δεν μόνο τέχνη δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί.

Εγώ συμφωνώ με το οτι ο πίνακας, τεχνικά τουλάχιστον, ήταν κακός, επίσης το θέμα του μου φαίνεται παιδαριώδες, αλλά δεν συμφωνώ με την κατηγορία που προέκυψε, γιατί τίθεται πάλι το θέμα της ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης.

Πολλοί από εσάς θα γνωρίζετε το πρόβλημα του Μένανδρου και των ανθρώπων που χαρακτήρισαν την νέα κωμωδία σε αντιπαράθεση με τους φορείς την παλιάς κωμωδίας (μιλάω για τον 4ο και τον 5ο αιώνα Π.Χ αντίστοιχα).

Ο Μένανδρος δεν μπορούσε να κοροϊδέψει τα θεία, ούτε τους πολιτικούς. Και αυτό γιατί η δημοκρατία είχε πάψει να υπάρχει μετά τον Πελοποννησιακό πόλεμο.

Μετά την οκτωβριανή επανάσταση οι κομμουνιστές άρχισαν να αναπτύσσουν ένα κίνημα που «εξυπηρετούσε» τον λαό.

Αυτό ήταν ο σοσιαλιστικός ρεαλισμός. Αν και «αγνές» οι προθέσεις του ρεύματος αυτού, με τα χρόνια κατέληξε το ρεύμα να είναι ο μόνος δρόμος για την καλλιτεχνική έκφραση και όποιος λοξοδρομούσε από αυτόν αντιμετώπιζε από αποκλεισμό μέχρι και δίωξη.

Αργότερα, κατά τον, δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο η παρέα του Χίτλερ, απαγόρευσε τα πονήματα που «μόνο τέχνη δεν μπορούσαν να χαρακτηρισθούν», ουσιαστικά φιμώνοντας όποια φωνή δεν εξυπηρετούσε την αρμονία του οικοδομήματος τους. Αυτά τα έργα θεωρούντο προσβλητικά και ανήθικα.

Το ερώτημα όμως είναι το εξής: Τι σκατά ήξεραν όλοι αυτοί από τέχνη; Πως μπορεί κάποιος πολιτικός, κάποιος εισαγγελέας, κάποιος κληρικός να επιβάλει (ή να προσπαθεί να επιβάλει) την κρίση του πάνω σε κάτι που εντάσσεται στη σφαίρα του υποκειμενικού; Πώς κάποιος αποφασίζει οτι κάτι είναι κακό για τα χρηστά ήθη την στιγμή που το ήθος είναι κάτι το οποίο ο κάθε άνθρωπος μαθαίνει και διαμορφώνει διαφορετικά.

Αν το θέμα μας είναι το ήθος, δεν είναι ανήθικο να παύουμε την πολυφωνία, να απομακρύνουμε το ό,τι διαφορετικό;

Κάτι τέτοια φαινόμενα, σαν και αυτό, μου λένε οτι η «δημοκρατία» μας μπάζει νερά. Δεν θα έπρεπε, αν εμείς οι ίδιοι προβάλλουμε την δημοκρατία μας σαν τουριστική ατραξιόν σε όλο τον κόσμο (είμαστε η χώρα που γέννησε τη δημοκρατία / μπράβο μας / ποίοι είστε εσείς και μιλάτε / ακόμα το χνώτο σας μυρίζει μπανάνα) να είμαστε αυτοί που δεν ανέχονται αντιδημοκρατικές κινήσεις σαν, κατά τη γνώμη μου, και αυτή;

Φιλικά,

Terumi

 
Mπράβο ρε Terumi το θέμα που θίγεις είναι σημαντικό... Είναι σχετικό με το θέμα των "διαβολικών" Slipknot και άλλα πολλά και φαιδρά που προέρχονται όλα από την ίδια πηγή: το συντηρητισμό της ελληνικής κοινωνίας, την αμορφωσιά και την εκκλησία. Ποιο είναι το χειρότερο δεν το ξέρω ακόμη... Οσο για τον σοσιαλιστικό ρεαλισμό... Το κανάλι της Βουλής είχε ένα ντοκυμαντέρ για τον ελληνο-ρώσσο συλλέκτη Κωστάκη που έσωσε εκατοντάδες πίνακες ρώσσων ζωγράφων της επαναστατικής περιόδου (λίγο πριν, λίγο μετά). Ο ίδιος έλεγε πως αυτό στα χρόνια του χοντρού κομμουνισμού ήταν επικίνδυνο, καθώς οι κομισάριοι για την κουλτούρα (τρομάρα τους) θεωρούσαν την μοντέρνα ζωγραφική εχθρό του κόμματος και του λαού! Τελικά η συλλογή του παραχωρήθηκε κατά πολύ σε ένα μουσείο και τα λίγα έργα που μπόρεσε να κρατήσει τα πήρε μαζί του στην Ελλάδα όπου πέρασε τα γεράματά του. Κάποια είχαν εκτεθεί μάλιστα στην πινακοθήκη.

Οσο για τη δίκη τώρα... έ, μάλλον χρειάζονται πολλά γιαούρτια στην εκκλησία και όσους ενοχλήθηκαν από το "βλάσφημο" έργο...

Χαιρετίσματα

 
Έτσι, έτσι ακριβώς είναι αλλά τι να λέμε τώρα; Εδώ σύραν στα δικαστήρια τον γερμανό για τα κόμικς. Δυστυχώς υπάρχουν κοινωνικές δυνάμεις που επιθυμούν να κατευθύνουν συντηρητικά τον πολιτισμό και την ανταλλαγή ιδεών, με πρώτη πρώτη την εκκλησία αλλά όχι μόνο. Και το κακό είναι ότι έχουν ισχυρό έρεισμα στον κόσμο. Ας προσπαθήσουμε για περισσότερη καλλιέργεια και παιδεία σε εμάς και στα παιδιά μας μήπως και αλλάξει κάτι στο μέλλον.

 
Απο ότι φαινεται τιποτα δεν εχει αλλαξει απο το 82 που εσερναν τον Τζιμακο & τις ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΤΑΞΙΑΡΧΙΕΣ στα δικαστηρια :cry: :cry:

Τελικα ο πατος ειναι ΑΠΥΘΜΕΝΟΣ σε αυτη τη χωρα :roll:

 
Για να κάνω λίγο τον δικηγόρο του διάβολου θέτω μια θεωρητικοί κατάσταση. Πες πως ένας ζωγράφος αποφασίζει να ζωγραφίσει ένα μέλος τις οικογένειας σου σε τελείως άσεμνες και υποτιμητικές στάσεις χωρίς κανένα ιδιαίτερο λόγο και το προβάλει σε μια έκθεση ,δεν θα θέλησης να αντιδράσεις σε μια τέτοια άδικη πρόκληση. Και να προσθέσω ακόμα πως η τέχνη είναι μορφή έκφρασης καταπιεσμένων η όχι συναισθημάτων δεν είναι μέσο αυτοπροβολής με σκοπό τα οικονομικά οφέλη και τη δόξα. Δεν ξέρω αλλά νομίζω ότι θα πρέπει να εξετάσουμε προσεκτικά τα κίνητρα του αποκαλούμενου καλλιτέχνη πριν τον δικαιολογήσουμε στο όνομα της τέχνης

 
Jazzmaster το ζήτημα είναι πως στη συγκεκριμένη δίκη δεν διαμαρτυρήθηκε ο... Χριστός (ή ο κάτοχος του εν λόγω πέους...), αλλά οι επί γης -αυτόκλητοι- "εκπρόσωποί" του Χριστού, οι τραγόπαπες (και στην συγκεκριμένη περίπτωση αυτό είναι διπλά τραγικό, αν αναλογιστείς την ξεφτίλα τους)!

Επίσης, έχεις δίκιο για τον καλλιτέχνη εντός ή εκτός εισαγωγικών. Η αταλαντοσύνη και η έλλειψη έμπνευσης θέλει λίγο μπούγιο - σε πολλές περιπτώσεις το μπούγιο είναι απλώς ο μόνος λόγος για να ασχοληθείς με ατάλαντους ανθρώπους. Ομως στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ήταν ο καλλιτέχνης αυτός που έφαγε τη μήνυση (γεγονός που θα δικαιολογούσε την προβοκατόρική πρόθεση του μέτριου έργου του) αλλά ο διοργανωτής της έκθεσης που, φαντάζομαι, τέτοια δημοσιότητα δεν την επεδίωξε ποτέ

φιλικά

 
Παιδιά, η κατάσταση είναι πολύ απλή. Έχετε προσέξει ότι στα καλά βίντεο κλαμπ οι τσόντες είναι σε ξεχωριστό δωμάτιο; Κατά τη γνώμη μου, όταν θες να εκθέσεις ένα έργο που είναι αναμενόμενο ότι θα ενοχλήσει κάποιους λόγω της ιδιαίτερότητας του θέματός του (και του γεγονότος ότι σε αυτή τη χώρα υπάρχει μία χριστιανική παράδοση ορισμένων αιώνων), το βάζεις σε μία ξεχωριστή αίθουσα και επιβλέπεις (αν μη τι άλλο) ότι εκεί μέσα ΔΕΝ μπαίνουν παιδιά.

Όταν το εκθέτεις σαν ισοδύναμο των υπολοίπων και υπάρχει περίπτωση να το δω απλά περπατώντας στους διαδρόμους της έκθεσης μαζί με το παιδί μου, τότε καλά σου κάνουνε και σε τραβάνε στα δικαστήρια.

Η διαφορά της συγκεκριμένης κατάστασης από τις σκοταδιστικές περιόδους του παρελθόντος που ανέφερε ο Terumi είναι ότι ΟΝΤΩΣ διώκεται ο εκθέτης και ΟΧΙ ο καλλιτέχνης, οπότε δεν βλέπω το πως καταπιέζεται η ελευθερία έκφρασης. Ο καλλιτέχνης του συγκεκριμένου έργου μπορεί να στοχεύει σε ένα συγκεκριμένο και κάπως ειδικό κοινό: το δικαιούται και κανείς μας δεν μπορεί να του το στερήσει. Και μένα όμως δεν μπορεί κανείς να μου στερήσει το δικαίωμα να βλέπω συγκροτημένες εικαστικές εκθέσεις, πολύ περισσότερο όταν τις πληρώνω από την τσέπη μου (παραπομπή στο thread για το ΦΠΑ 21%). Κανείς εκθέτης ή ιδιοκτήτης γκαλερί που δεν είναι άσχετος δεν θα έβαζε στην ίδια έκθεση Σαγκάλ και Πικάσο - άρα είναι στοιχειώδες επαγγελματικό καθήκον του (αν ξέρει τη δουλειά του) να προστατεύσει τους φίλους του Σαγκάλ από το να δουν Πικάσο, θέλουν δεν θέλουν.

Για μένα, ο συγκεκριμένος τύπος είναι βλάκας: οι βλάκες αργότερα ή νωρίτερα την πληρώνουν.

 
Ok,

Αν βρίσκεσαι σε ενα club και τη στιγμή που ακούς Rory, κάποιος βάλει impaled nazarine ή rotting christ, εσύ θα αρχίσεις να κατηγορείς τον τύπο που δεν φρόντισε να προστατεύσει τα αυτιά σου;

Όχι κύριε, αυτά τα έργα έχω να εκθέσω, αυτά θα εκθέσω. Γιατί να το βάλω σε προθήκη; Γιατί να ξεχωρίσω αυτό το έργο, γιατί να του δώσω μεγαλύτερη αξία από αυτή που έχει;

Όπως και να έχει το θέμα, πιστεύω οτι κανείς από εμάς δεν μπορεί να οριοθετήσει την τέχνη προστατεύοντας τα ευαίσθητα ματάκια μας. Η τέχνη, είναι το κατεξοχήν μέσο από το οποίο περιμένεις να σε σοκάρει. Πρέπει να παραμένεις ανοιχτός μπροστά σε αυτή και να κάνεις την προσωπική σου αξιολόγηση κάθε φορά. Αν σου αρέσει κάτι οκ, αν όχι, πάλι οκ.

Προσωπικά δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να κρύβουμε κάποιο έργο για το προσβλητικό του χαρακτήρα. Δεν ξέρω τι μπορεί να προσβάλει τον κόσμο. Για παράδειγμα, η φωτογραφία με το καρπούζι, εμένα δεν με προσέβαλε καθόλου, ισα ισα, με έβαλε σε σκέψεις για το που μπορεί να φτάσει η (ανθρώπινη) μαλακία. Κάτι είναι και αυτό. Ίσως να ήταν αυτός ο στόχος του φωτογράφου. Δεν ξέρω.

Νομίζω οτι ο στόχος της τέχνης δεν πρέπει να είναι πάντα ο προφανής.Αν κάτι δεν μπορούμε να το αντιληφθούμε, δεν σημαίνει οτι απαραίτητα είναι κακό. Αυτό το καταλαβαίνει και ο πατέρας μου (60 χρονών άνθρωπος) που, όταν άκουσε τη μουσική μου (ηλεκτρονική) δεν την απαξίωσε, αλλά μου είπε:

Εγώ δεν την καταλαβαίνω αυτή τη μουσική...

Φιλικά,

Terumi

 
Να λοιπόν που το νόμισμα έχει 2 όψεις..Από την μια κορώνα το "δίκιο του συντηρητικού"..Από την άλλη "γράμματτα το δίκιο του open mind"..Στριφογυρίζοντάς το στον αέρα κάποια στιγμή θα πέσει σε μία όψη..Η ορατή εκ των πραγμάτων κρύβει την από κάτω..Και τούμπαλιν βεβαίως..Όταν το νόμισμα πέσει όρθιο θα βρεθεί και η λύση..

ΥΓ.Μπορεί να μαι αδέξιος, άτυχος, ανίκανος ή ότι άλλο υποτιμητικό, αλλά πολλά χρόνια τώρα πετώντας διάφορα "νομίσματα" στον αέρα, ποτέ κανένα δεν μου κατσε στη μέση.. Πάντα αναγκαζόμουν να κάνω τον κόπο να το "γυρίσω" για να δώ και την άλλη πλευρά.. :cry:

 
Νομίζω οτι ειναι ολοφάνερο οτι αυτός ο πίνακας περιέχει ενα συμβολισμό,

δεν ειναι πορνό. Καλή ή κακή ,είναι τέχνη.

Τώρα αν προσβάλλει τα χριστά ήθη κάποιων, τι να πώ.

Νομίζω κιόλας οτι με αυτά που γίνονται στην εκκλησία, ο πίνακας είναι

και εξαιρετικά επίκαιρος μην πούμε οτι επιβεβαιώνεται κιόλας!

Δεν ξέρω τα άλλα έργα που εκθέτονταν συγχρόνως αλλά ακόμα

κι αν υποθέσουμε οτι ο διοργανωτής έκανε μια ατυχή επιλογή

δεν νομίζω οτι του αξίζει τέτοιου είδους τιμωρία.

Τέτοιου είδους πρακτικές δεν απέχουν πολύ απο την λογοκρισία

και το κάψιμο των βιβλίων που γίνονταν άλλες εποχές.

 
¶λλες εποχές???Για ρώτα τον Ανδρουλάκη τι έπαθε πριν 2-3 χρόνια αν θυμάμαι καλά... :lol:

 
Είμαι σίγουρος ότι κανένας δε θα έλεγε ότι δεν πειράζει αν στη θέση του σταυρού είχε κάποιον γνωστό πολιτικό.

 
Όταν θέλουμε να "κρίνουμε" μια δημιουργία τέχνης χρειαζόμαστε κάποιες προυποθέσεις.

Αν δεν τις πληρούμε καλό θα ήταν να είμαστε λίγο ταπεινοί!!!! :roll:

Χωρίς παρεξήγηση...τι εννοώ;;;

Βλέποντας ένα πίνακα ας πούμε, πρέπει κάποιος να αδειάζει (όσο είναι δυνατόν) από τις προσωπικές του αντιλήψεις περι θρησκείας, τρόπου ζωής,

σκέψης, καλού-κακού κ.λ.π και γενικά ό,τι από τον χαρακτήρα του - προσωπικότητά του τον οδηγεί σε προκαταλήψεις.

Βλέποντας λοιπόν αυτόν τον πίνακα ένας Χριστιανός π.χ πρέπει "στιγμιαία"

να συγκεντρωθεί σε αυτό που βρίσκεται μπροστά του. Τι έχει να του πει;

Δεν μπορούμε να κρίνουμε τα έργα κάποιων αρνητικά απλά και μόνο επειδή τα δικά μας γούστα-άποψεις διαφέρουν.

Συναντώ πολλές φορές φίλους που αγοράζουν πίνακες για καθαρά διακοσμητικούς λόγους και μιλούν με τα καλύτερα λόγια για το γούστο τους, ενώ στη πραγματικότητα έχουν ψωνίσει κάτι που πιθανόν να ταιριάζει με τις κουρτίνες στο σπίτι τους! :lol:

Τέλος, μια σχετική γνώση του μέσου που ο δημιουργός χρησιμοποίησε στο έργο του καθώς και η τεχνική είναι επιθυμητες αν όχι απαραίτητες.

Η εξάσκηση και η σπουδή της κριτικής είναι μια μακροχρόνια διαδικασία.

Δικηγόροι, επιστήμονες, παπάδες κ.λ.π θα έπρεπε να ασχολούνται με τις δικές τους κακοτεχνίες!

Ουφφφ!! :) :)

 
Αν βγώ ποτέ σε πραγματικά μεγάλο κοινό, θα προσβάλω στο τέλος με αυτά κάθε χρηστό ήθος και κάθε θρησκευτική και πολιτιστική συνείδηση , ευτελίζοντας την ανθρωπινη φύση και αξιοπρέπεια μου μπροστά στα πλήκρα που θα έχω και σε ότι μείνει απο αυτά στο τέλος , όχι για να τεαβήζω την προσοχή , αλλά επειδή έτσι θα νοιώθω.

Θα ήθελα να ξέρω πάντως αν αυτός ο τύπος όντως το νοιώθει και προσπάθησε να εκφράσει κάτι, ή τό έκανε για δημοσιότητα,

Αν είναι το πρώτο, για εμένα είναι πραγματική τέχνη και δεν πρέπει ούτε να λογοκρίνεται ούτε να τιμωρείται. Το αν είναι καλό εργο και αν είπε κάτι αυτό θα το αποφασίσει το κοινό, πως θα αποφασίσουμε για κάτι τέτοιο αν καποιοι μας το φιλτράρουν αποφαζίζοντας πρώτοι για το "κοινό καλό" και " την δημόσια αιδώ" . Εγώ κι εσύθα αποφασίσουμε.

 
Γιατί ότι είναι μέσα σε ένα κλειστό χώρο και κρεμασμένο πάνω σε τοίχους να το ονομάσουμε τέχνη; Ο επίμαχος πίνακας δεν "ήταν" τέχνη. Χρειαζόταν τα χαρακτηριστικά-συστατικά ενός "νοήματος" (δηλ. ενός συνόλου συνειρμών) τα οποία και απέκτησε με την "έκθεση" και ταυτόχρονα την αντίδραση των "άλλων" και έτσι μεταμορφώθηκε από "κάμπια" σε μια άχρωμη πεταλούδα ...την οποία βάφει ο καθένας όπως θέλει.

Δεν ξέρω, αλλά όποια έκθεση τέχνης ονομάζεται μοντέρνα μου φαίνεται ύποπτη για μια ακόμη χαρωπή εξιδανίκευση του κιτς.

Για ποιόν λόγο να ταχθώ και να υπερασπιστώ κάποιον ο οποίος διώκεται για κάτι που το ίδιο το σύστημα δημιούργησε και τώρα επιχειρεί να ελέγξει;

Το κιτς είναι δημιούργημα της βιομηχανικής-καπιταλιστικής σεζόν και ελπίζω να καούν μαζί της και οι ελεύθεροι "μοντέρνοι" καλλιτέχνες και προαγωγοί της.

Υγ.1 Αγαπητά npap, πιστεύω ότι δεν έχουμε να κάνουμε με κάποιο διμέτωπο κέρμα αλλά με μια μπάλα, η οποία δεν ξέρουμε σε ποιο σημείο θα πέσει και ούτε πόσες φορές θα αναπηδήσει. Όσο το εκάστοτε καθεστώς παίρνει μη σοσιαλιστικές μορφές τότε η μπάλα γίνεται πολύγωνη και ...άντε, ίσως σε κάποια απολυταρχικά καθεστώτα να γίνεται ακόμη και κέρμα, ή είσαι με "εμάς" ή με τους "άλλους". :lol:

Υγ.2 Terumi μάλλον απαντάς ο ίδιος στο ερώτημά σου. Από εδώ και στο εξής, οποιαδήποτε μουσική και αν φτιάχνεις, αν δεν διώκεται ποινικά ή δεν προσβάλει σημαντική μερίδα ατόμων να σε βάζει σε σκέψεις και να την υποπτεύεσαι ως πνευματικό δημιούργημα κάποιου άλλου, περισσότερου common sense εαυτού. 8)

Υγ.3 Ρε Bullfrog, αν ένας χριστιανός εκκενωθεί από την πραγματικότητα του, ίσως και να μην του γίνει καν αντιληπτός ο πίνακας! Θα τον προσπεράσει αδιάφορα και με ένα μπλαζέ υφάκι γιατί θα του προκαλεί μεγάλη βαρεμάρα η όλη μοντέρνα έκθεση. :lol:

Υγ.4 Μιάς και τη θυμήθηκα ας τη ρίξω εκείνη την εμψυχωτική ατάκα της Κ. Δημουλά

"Επικίνδυνη χαώδης νηνεμία επικρατεί.

Ας εκκενωθούμε”

Υγ.5 Πάντως, αν θυμάμαι καλά, ο εν λόγο πίνακας βρισκόταν σε ξεχωριστό δωμάτιο. 8)

 
...άντε' date=' ίσως σε κάποια απολυταρχικά καθεστώτα να γίνεται ακόμη και κέρμα, ή είσαι με "εμάς" ή με τους "άλλους". :lol: [/quote']

Η μιλάμε διαφορετικά ελληνικά, ή διάβασες βιαστικά το post μου..ελπίζω το δεύτερο..

ΥΓ.Όχι τίποτ' άλλο, αλλά άποψή μου τώρα στα γεράματα να εκληφθεί ως φασιστική, αποδυναμώνει την δικαίωση του ξύλου που έφαγα κάποτε υπερασπιζόμενος τα @@ του Ρήγα..και πόναγε το άτιμο..

ΥΓ.Μπορεί να μαι αδέξιος' date=' άτυχος, ανίκανος ή ότι άλλο υποτιμητικό, αλλά πολλά χρόνια τώρα πετώντας διάφορα "νομίσματα" στον αέρα, ποτέ κανένα δεν μου κατσε στη μέση.. Πάντα αναγκαζόμουν να κάνω τον κόπο να το "γυρίσω" για να δώ και την άλλη πλευρά.. :cry:[/quote']

ΥΓ 2. Τώρα πως το κάνοντας τον "κόπο" να το "γυρίζω" για να δω και την άλλη πλευρά, σου φάνηκε χαρακτηριστικό ή συμπεριφορά που θα χρησιμοποιούσε απολυταρχικό καθεστώς, μόνο εσύ φαντάζομαι εδώ μέσα (και ελπίζω ταυτόχρονα) το κατάλαβες..

ΥΓ 3. Το κόβω εδώ γιατί ο γιατρός μου απαγορεύει περαιτέρω σύγχυση..

(αυτό δεν είναι ευφυολόγημα, αλήθεια είναι την πουτάνα μου..)
 
Ε όχι και τέχνη αυτός ο πίνακας.

Ακόμα κι αν λάβουμε υπόψη κάποιες βασικές αρχές, πχ:

η ελευθερία σου τελειώνει εκεί που θίγεις την ελευθερία του άλλου, αυτός ο πίνακας... τι να πω.

Δυο ακόμη πράγματα με ενοχλούν ιδιαίτερα, η κρατικοδίαιτη "τέχνη" και τα ψυχολογικά προβλήματα του κακοτέχνη.

Και ο συγκεκριμένος πίνακας δεν μπορεί να συγκριθεί με το κόμικ. Το είχα ξεφυλλίσει σε βιβλιοπωλείο και δε μου προκάλεσε αυτή την απίστευτη αηδία που προκαλεί ο πίνακας.

Σε κάθε εποχή, η τέχνη έχει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, αλλά πάντα υπάρχει το ωραίο και τέτοιο πίνακα ούτε σε "κόκκινο" σπίτι δε θα τον έβρισκαν ωραίο.

Αλλά ο τότε υπουργός πολιτισμού ή κάποιοι άλλοι τάχα κουλτουριάρηδες, ίσως θεωρούν τέχνη ό,τι δεν μπορούν να καταλάβουν ή ό,τι προκαλεί. Όπως είπε κι η μαϊμού στο ανέκδοτο, γούστα είναι αυτά και μετά έφαγε το σαπούνι.

 
Xm... φίλε npap έριξα μια ματιά στο post μου και δεν βρήκα κάτι που να προσβάλει κάποια άποψή σου ως φασιστική. 8O

Απλά ανέφερα ότι μονάχα σε απολυταρχικά καθεστώτα έχουμε ακραίες διπολικές συμπεριφορές. Όταν το σύστημα τείνει σε περισσότερο δημοκρατικές φόρμες τότε οι συμπεριφορές γίνονται περισσότερες και υπάρχει ποικιλία απόψεων.

Υγ.1 Θα ξαναδιαβάσω το post μου καθώς και το δικό σου με προσοχή αλλά θα επιθυμούσα να κάνεις και εσύ το ίδιο.

Υγ.2 Πάντα φιλικά, έτσι! Σίγουρα δεν είχα καμία πρόθεση να σε θίξω και για να πω την αλήθεια δεν κατάλαβα ακόμη πώς αντιλήφθηκες κάτι τέτοιο.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top