Σόλο....; σε chord progression.

cigaret13

Καπνιστής
Μηνύματα
7,491
Πόντοι
1,018
Είπα να εμβαθύνω στα Blues και πελάγωσα.   Στο παρακάτω chord progression (παρόλο σχετικά απλό) δεν μου ακούγoνται σωστές οι πεντατονικές, η Dorian-Mixolydian κ.τ.λ. Σε κάθε ακκόρντο και άλλη κλίμακα, μου ακούγεται κάπως... οπότε ποιούς σκέφτηκα να με βγάλουν απ'το έρεβος :o της αμάθειάς μου....; εσάς βρε! ;D  Το chord progression: A7 X4 - D9 X4 - A9 X2 - A#9 X2 - A9 X4 - D9 X4 - Ddim7 X4 - A7 X2 - Bm7 x2 - C#m7 x2 - Cm7 x2 - Bm7 x4 - E7#9 x2  -A#9 x2 - A7 X2 - F#m7 x2 - Bm7 x2 - E7#9 X2    όπου X4 ένα μέτρο και X2 μισό μέτρο. Επισυνάπτω και ένα κλιπάκι με τα εν λόγω ακκόρντα, συνοδεία με τύμπανα (μπάσο βαρέθηκα να βάλω ::))  Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το όποιο ενδιαφέρον και βοήθειά σας :)

New_Blues_1.mp3

 

Attachments

Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Λοιπόν, όπου έχεις Α7,D9, Bm7, B7, D#dim7, E7#9 F#m7 παίξε blues. Στα άλλα

κάνε τη πάπια. ;D

 
pipityri είπε:
Λοιπόν, όπου έχεις Α7,D9, Bm7, B7, D#dim7, E7#9 F#m7 παίξε blues. Στα άλλα

κάνε τη πάπια. ;D
11981031-large.jpg
;D ;D ;D
 
Σοβαρά τώρα :P, στα ακκόρντα που αναφέρεις φίλτατε, δεν έχω πρόβλημα, στα άλλα κολλάω....

 
Λοιπόν, δίνω μια προσέγγιση χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι και η μόνη φυσικά:

A#9: Αυτό είναι αντικατάσταση τριτόνου (E7) και οδηγεί στο A7. Η θεωρία λέει Lydian b7 η οποία ακούγεται πολύ ωραία αλλά στην πράξη παίζεται πιο πολύ Mixolydian (και πολλές άλλες φυσικά). Σε κάθε περίπτωση για να μην μπερδεύεσαι με modes της jazz melodic minor, εκεί που είσαι στη A blues ανέβα ένα ημιτονιάκι και δώσε ωραίο χρωματικό αλά Χέντριξ.

Ddim: D Mixolydian #1 (κακό όνομα) ή αλλιώς ο 7ος τρόπος της Harmonic Minor ή πιο μπακαλίστικα μια Eb αρμονική μινόρε. Φυσικά εκεί είσαι ταμάμ και για D τόνο-ημιτόνιο.

B7: Β Mixolydian που καπάκι γυρνάει σε...

Bm7: Β Dorian

Στα υπόλοιπα m7 επίσης την Dorian τους με μπλουζ πινελιές των αντίστοιχων πεντατονικών.

Ξαναλέω, αυτή θα ήταν μια δική μου, καθαρά θεωρητική, προσέγγιση αφού δεν δοκίμασα καν να παίξω πάνω στο κομμάτι.

 
Αυτο βασικά τo Stormy Monday δεν είναι; (τουλάχιστον μέχρι και το 8ο μέτρο)

Το'χεις ακούσει για καμμιά ιδέα; (πχ τι παίζουν πάνω απο την αλληλουχία των m7)

Δες κ τι μελωδικό παίξιμο μπορεί να βγεί από τα chord tones των ακκόρντων/αλλαγών που σε δυσκολεύουν

Το B7 που γράφεις μετά το Ddim7 είναι σωστό; Μήπως είναι A7;

 
;D

Υπάρχουν διάφορα να δοκιμάσεις. Η μία λύση, να παίξεις πάνω σε κάθε ακόρντο

ξεχωριστά, λες δεν σου κάθεται. Οκ...μια άλλη λύση είναι να παίξεις blues πάνω

στο τονικό κέντρο προς το οποίο το ακόρντο οδεύει. Αυτό θα μπορούσες να το

δοκιμάσεις στο Bb9 (έτσι πρέπει να γραφτεί το A#9), στην πραγματικότητα είναι

αντικατάσταση του Ε7, δοκίμασε να εξακολουθήσεις να παίζεις blues σε Λα. Το σημείο

με το C#m7-Cm7-Bm7...αν παραλείψεις το Cm7 μπορείς να θεωρήσεις πως είσαι σε

Α major blues-BB king ένα πράμα. Με έξυπνο φραζάρισμα και λίγο θράσος, μπορείς να

αγνοήσεις το Cm7.

Να πω ακόμα πως, σε σχέση με την πρώτη λύση που δεν σου κάθεται, το πρώτο

πράγμα που είναι καλό να κάνεις κανείς όταν πρωτονταλαβερίζεται με τέτοια

αρμονία-που κινείται- είναι να μάθει να παίζει με τις νότες των ακόρντων. Αυτό

θα κάνει την πορεία τις σκάλες να κάτσουν πολύ καλύτερα. Ξέρω, ξέρω...βαρίεσαι ;D

Αλλά, δοκιμασέ το τουλάχιστον στο Cm7.

 
Το B7 που γράφεις μετά το Ddim7 είναι σωστό; Μήπως είναι A7
Έχεις απόλυτο δίκιο Νickel και ευχαριστώ, το άλλαξα... Δεν το έχω ακούσει και δεν ξέρω εάν είναι κάποιο τραγούδι, απλά κάπου το είδα στο νετ, μ'άρεσε και το αντέγραψα.  Jazzjoker....ωχ, ωχ, ωχ :-[ 
 
@ op

Το 7ο ακκόρντο που παίζεις στο κλιπάκι είναι θαρρώ D#dim7, κι όχι Ddim7 όπως γράφεις.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πολύ σωστός!!! Όντως D#dim7 είναι, σκ@τ@ τα έγραψα..... :-X   Άλλη μια φορά...: A7 X4 - D9 X4 - A9 X2 - Bb9 X2 - A9 X4 - D9 X4 - D#dim7 X4 - A7 X2 - Bm7 x2 - C#m7 x2 - Cm7 x2 - Bm7 x4 - E7#9 x2 - Bb9 x2 - A7 X2 - F#m7 x2 - Bm7 x2 - E7#9 X2         Πάντως οι συμβουλές των pipityri και Jazzjoker πιάνουν τόπο, κάτι γίνεται :D :D :D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Άλλη μια διόρθωση: το 14ο ακκόρντο, στο κλιπάκι ακούγεται B9, εσύ έχεις γράψει Bb9. Δεν ξερω αν έχει καμμία σημασία, το γράφω επειδή ψιλομελετώντας το, το εντόπισα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αμάν βρε theStratWithin, με αυτό στο μυαλό σου κοιμήθηκες και ξύπνησες; ;D ;D ;D  'Ετσι όπως τα λες είναι, όντως είναι Β9 και όχι Bb9. Σπάω το κεφάλι μου να θυμηθώ από που το είδα και το αντέγραψα (να δώ τι φταίει), αλλά τζίφος.....Το περίεργο είναι ότι το παίζω κανονικά :o ;D αλλά το γράφω λάθος :P.  Βιασύνη μάλλον; Μάλλον!  Ευχαριστώ για τις διορθώσεις :).

 
Spyros Delta, ευχαριστώ για το βίντεο και την απασχόληση για το απόγευμα.... ;)  Εδώ έχω να πω, πως αν κάτσω να γράψω ένα σόλο (με χαρτί-μολύβι σε παρτιτούρα ή με ταμπλαδούρα στο Guitar pro) ανεξαιρέτως τις κλίμακες και τα ακκόρντα θα το γράψω, θα μου πάρει ώρα εάν είναι ακκόρντο και κλίμακα, αλλά θα το γράψω. Σκοπός μου είναι, γι αυτό και το πόστ, να μπορώ να αυτοσχεδιάζω, on the fly ( που λέμε και στο χωριό μου), σε "περίεργες" αλληλουχίες συγχορδιών.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top