Φταίνε πολλά, πάρα πολλά. Καταρχάς το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τα πλήκτρα σου, αλλά και πολλά ακόμα όργανα (ο κιθαρίστας πάντα αντιμετωπίζει πρόβλημα μεταξύ καθαρού / distortion / σόλο). Το ότι κάθισες και σημείωσες τις σχετικές εντάσεις μεταξύ των ήχων σου, είναι ένα πρώτο θετικό βήμα στην σωστή κατεύθυνση. Ένα volume pedal θα βοηθούσε, ώστε να κοντρολάρεις τον ήχο περισσότερο εύκολα, σε κάθε περίσταση. Τώρα επί της (περισσότερης) ουσίας... Παίζουν ρόλο τα εξής και μάλιστα όλα μαζί ταυτόχρονα, τα οποία αλλάζουν όλα σε κάθε διαφορετικό προβάδικο ή μαγαζί/πατάρι : Η θέση του κάθε παίκτη μέσα στην μπάντα, σε σχέση με τους άλλους και η απόσταση του ενός με τον άλλον σε σχέση πάντα με την φυσική ένταση του ενισχυτή ή του οργάνου του καθενός (ντραμς, κρουστά, πνευστά, κτλ...). Το είδος των monitor που χρησιμοποιείτε κάθε φορά, η ποιότητα τους, η ένταση και η απόσταση που έχετε από τα monitor. Ο χώρος και η ακουστική του, που μπορεί να βοηθήσει ή να βαβουριάσει τον ήχο. Πολλές φορές δεν είναι θέμα έντασης, αλλά "καταληπτότητας" του ήχου, δηλ. "ναι είναι δυνατά σε ένταση, αλλά δεν καταλαβαίνω / δεν ξεχωρίζω νότα, τι ακριβώς παίζω εγώ ή ο άλλος, αλλά τα αυτιά μας σφυρίζουν από το γκάζι...". Η εμπειρία των ίδιων των μουσικών, να αντιληφθούν την κατάσταση και να αυτοπροσαρμοστούν σε δυναμικές και εντάσεις, ώστε οι ίδιοι μεταξύ τους να ισσοροπήσουν τον δικό τους ήχο, εκτός συστήματος ήχου / monitor. Φυσικά, η σχετικές ρυθμίσεις στον ήχο (equalizer), ο ηχολήπτης και η μαγκιά του να στρώσει τον ήχο, ή να προτείνει λύσεις και πάρα πολλές φορές ή διάθεση / ψυχολογία του γκρούπ, κυρίως ως προς τι περιμένει από την πρόβα του, δηλαδή θέλει να κάνει μία ήρεμη και σωστή πρόβα, για να δουλέψει τα κομμάτια ή νομίζει ότι μπαίνοντας σε ένα προβάδικο που έχει μία άλφα υποδομή, ξαφνικά βρίσκεται στο Ολυμπιακό στάδιο για συναυλία και θέλει να τα γκρεμίσει όλα και να γουστάρει με 500 κιλοβάττ ήχου? Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και στον ίδιο χώρο να κάνει κανείς πρόβα ή να παίζει, στάνταρτ ρύθμιση ΔΕΝ υπάρχει. Λίγο πολύ, όλες οι παραπάνω διαδικασίες, θα πρέπει να λαμβάνονται εξ αρχής υπόψιν και το sound check, να είναι υποχρεωτική διαδικασία, άλλοτε για λιγότερο και άλλοτε για περισσότερο χρόνο. Τις περισσότερες φορές, το πρόβλημα αντιμετωπίζεται ευκολότερα, ανάποδα από ότι πιστεύουν πολλοί. Δηλαδή, περισσότερο φυσικός ήχος οργάνου στο πατάρι, χαμηλότερες εντάσεις στα monitor, πλησίασμα των μουσικών και των ενισχυτών τους, πιο κοντά, καλύτερη και ομοιόμορφη διασπορά/μοιρασιά του ήχου (δηλαδή, καλύτερα να παίζεις χαμηλά και να παίρνουν όλοι οι μουσικοί, λίγο στα monitor μπροστά τους, παρά να τσιτώνεις έναν ενισχυτή στο φούλ και να προσπαθείς από την μιά άκρη του stage να καλύψεις με αυτήν την δυνατή ένταση, όλη την μπάντα, μέχρι την άλλη μεριά). Και ΚΥΡΙΩΣ δεν ΑΝΕΒΑΖΟΥΜΕ ένταση σε όποιο όργανο δεν ακούγεται, αλλά ΧΑΜΗΛΩΝΟΥΜΕ αυτά που είναι δυνατά και δεν αφήνουν τα άλλα να ακουστούν. Δηλαδή με λίγα λόγια : "Λογική και ευαισθησία". Καλές πρόβες !!!