συμβολαιο με δισκογραφικη: οδηγιες για αρχαριους παρακαλω!!!

darshan

Μέλος
Μηνύματα
1,257
Πόντοι
38
Ευχαριστω εκ των προτερων οσους καταθεσουν τον οβολο της γνωσης τους.

Το βασικο ερωτημα ειναι: τι να προσεξουμε για να μην μας πιασουν κοροιδα?

Μιλαμε για σχημα rock/metal (whatever...), 1ο δισκο και για ανεξαρτητες εταιρειες. (Οι εξαρτωμενες/εξαρτησιογονες εταιρειες φαινονται πολυ πιο χυμα, ειδικα για αυτο το ειδος μουσικης, σαν να κανουν ελεημοσυνη ενα πραγμα...)

Αρχικα επι μερους ερωτηματα που τρομαζουν:

1. "Η εταιρεια και οι καλλιτεχνες θα ειναι απο κοινου αρμοδιοι για ολες τις αποφασεις σχετικα με το καλλιτεχνικο περιεχομενο..."

2. "Το ειδος...ο αριθμος... ο τροπος...ο χρονος των τραγουδιων θα οριζεται με ΚΟΙΝΗ συμφωνια των καλλιτεχνων και της εταιρειας..."

3. Σε τι εχουν συνηθως οι εταιρειες το first option (αποκλειστικο δικαιωμα προτεραιοτητας) και σε τι δεν θα πρεπει να εχουν (αν μιλαμε και για management, αφορα και σε κλεισιμο συναυλιων?)

4. Για ποσα χρονια κρατανε τις Μητρες των τραγουδιων? Το διπλασιο του χρονου του συμβολαιου?

5. Η ποινικη ρητρα για αθετηση συμφωνιας ποσο παει συνηθως?

6. Πως ειναι δυνατον τα συμβολαια να μιλανε για παραγωγη/ηχογραφηση ενω δεν βαζουν φραγκο? Αυτο δεν ειναι απορια... >:( ??? >:( ???

Μηπως το DIY ειναι καλυτερο?

Ευχαριστω

 
Δεν ξέρω να σου απαντήσω σε όλα δυστυχώς. :-[

Πάντως τα 1,2 είναι απόλυτα λογικά. Θα ήθελες να σε αφήσει τελείως στην απ' έξω η εταιρία σχετικά με τις αποφάσεις για το περιεχόμενο του δίσκου; Στο λέω γιατί δεν υπάρχει περίπτωση η εταιρία να σε αφήσει να κάνεις ό,τι γουστάρεις σε αυτό τον τομέα.

Επιπλέον, το 6 είναι πλασματικό και ισχύει για όλους. Ο ρόλος των εταιριών πλέον είναι να κάνουν κοπή, διανομή και διαφήμιση σε ένα δίσκο, γι' αυτό και οι περισσότεροι πληρώνουν από την τσέπη τους τις παραγωγές τους.

Ειδικά αν μιλάμε για πρωτοεμφανιζόμενους και για ανεξάρτητη εταιρία, είναι λογικό να μην παρέχουν τα έξοδα της παραγωγής. Είναι άλλωστε υπερβολή να ζητάμε και παραγωγές ενώ υπάρχουν εταιρίες που δεν κάνουν σωστά ούτε τα υπόλοιπα... :-\

 
και πολυ τυχεροι ειστε που δεν σας ζητουν και το 20%-30% των εσοδων σας απο τις ζωντανες εμφανισεις (παγια πλεον τακτικη στις μεγαλες εταιριες αλλα και σε πολλες μικρες...)

 
Superfunk είπε:
και πολυ τυχεροι ειστε που δεν σας ζητουν και το 20%-30% των εσοδων σας απο τις ζωντανες εμφανισεις (παγια πλεον τακτικη στις μεγαλες εταιριες αλλα και σε πολλες μικρες...)
ποιος σου ειπε πως δεν ζητανε? Επειδη οι μικρες εχουν πακετακι το κοπη/διανομη/μανατζαρισμα (σε αντιθεση με τις μεγαλες που ασχολουνται μονο με κοπη/διανομη και αν εισαι ονομα μανατζαρισμα) σε χρεωνουν για τα παντα! Και το χειροτερο ειναι πως δεν σου αφηνουν την δυνατοτητα να κανονισεις live και οτιδηποτε αλλο μονος σου χωρις να σου ζητησουν ποσοστο. Μου λες εσυ "ελατε, παιξτε, παρτε οσα" και ερχεται η εταιρεια και λεει "αντε παιξτε και απο τα οσα θελω τοσα". Ωραια!!! Οι εταιρείες και οι εταίρες...

Πάντως τα 1,2 είναι απόλυτα λογικά. Θα ήθελες να σε αφήσει τελείως στην απ' έξω η εταιρία σχετικά με τις αποφάσεις για το περιεχόμενο του δίσκου; Στο λέω γιατί δεν υπάρχει περίπτωση η εταιρία να σε αφήσει να κάνεις ό,τι γουστάρεις σε αυτό τον τομέα.
χμμμ, εεε, η αληθεια ειναι πως αυτο εννοω.. Να μας αφησει να κανουμε οτι γουσταρουμε... Αν υπαρχουν οροι που αφορουν στην προσβολη δημοσιας αιδους ή τριτων προσωπων, δεν υπαρχει κανενας λογος να σου πει η εταιρεια "αυτο το κομματι δεν ειναι εμπορικο, δεν θα αρεσει, ειναι πολυ μεγαλο, γραψε μια μπαλαντα κλπ" εκτος απο τον προφανη λογο του να σε χρησιμοποιησει... Καταλαβαινω γιατι τιθεται ετσι απο τις εταιρειες, παραμενει παρ'ολ'αυτα "νταβατζιλικι"...

Ειμαστε ενα μικρο συγκροτημα, δεν εχουμε απαιτηση για παραγωγη, ολα απο την τσεπη μας τα εχουμε βαλει, αλλα ειναι εκνευριστικο να σου δινουν ενα συμβολαιο στο οποιο τα ποσοστα καθοριζονται σαν να εχει βαλει λεφτα η εταιρεια στην παραγωγη/ηχογραφηση.

Ξαναρωταω λοιπον, μηπως το DIY (do it yourself) ειναι καλυτερο πλεον?

(sorry γενικα για το ατονικο)

 
darshan είπε:
Ευχαριστω εκ των προτερων οσους καταθεσουν τον οβολο της γνωσης τους.

Το βασικο ερωτημα ειναι: τι να προσεξουμε για να μην μας πιασουν κοροιδα?

Μιλαμε για σχημα rock/metal (whatever...), 1ο δισκο και για ανεξαρτητες εταιρειες. (Οι εξαρτωμενες/εξαρτησιογονες εταιρειες φαινονται πολυ πιο χυμα, ειδικα για αυτο το ειδος μουσικης, σαν να κανουν ελεημοσυνη ενα πραγμα...)

Αρχικα επι μερους ερωτηματα που τρομαζουν:

1. "Η εταιρεια και οι καλλιτεχνες θα ειναι απο κοινου αρμοδιοι για ολες τις αποφασεις σχετικα με το καλλιτεχνικο περιεχομενο..."

2. "Το ειδος...ο αριθμος... ο τροπος...ο χρονος των τραγουδιων θα οριζεται με ΚΟΙΝΗ συμφωνια των καλλιτεχνων και της εταιρειας..."

3. Σε τι εχουν συνηθως οι εταιρειες το first option (αποκλειστικο δικαιωμα προτεραιοτητας) και σε τι δεν θα πρεπει να εχουν (αν μιλαμε και για management, αφορα και σε κλεισιμο συναυλιων?)

4. Για ποσα χρονια κρατανε τις Μητρες των τραγουδιων? Το διπλασιο του χρονου του συμβολαιου?

5. Η ποινικη ρητρα για αθετηση συμφωνιας ποσο παει συνηθως?

6. Πως ειναι δυνατον τα συμβολαια να μιλανε για παραγωγη/ηχογραφηση ενω δεν βαζουν φραγκο? Αυτο δεν ειναι απορια... >:( ??? >:( ???

Μηπως το DIY ειναι καλυτερο?

Ευχαριστω

Φίλε darshan,για ποιές ανεξάρτητες εταιρείες rock/metal μιλάς????????

Δέν νομίζω να υπάρχουν (μόνο για αυτό το μουσικό χώρο μιλάω) -και

για πρώτο δίσκο-ανεξάρτητα label που να.... "1. "Η εταιρεια και οι καλλιτεχνες θα ειναι απο κοινου αρμοδιοι για ολες τις αποφασεις σχετικα με το καλλιτεχνικο περιεχομενο..."


2. "Το ειδος...ο αριθμος... ο τροπος...ο χρονος των τραγουδιων θα οριζεται με ΚΟΙΝΗ συμφωνια των καλλιτεχνων και της εταιρειας..."


Κατα 3ον,τέτοιου είδους label ΣΠΑΝΙΩΣ εως και καθόλου,δέν κλείνουν live (και

πάλι δέν καταλαβαίνω για τι live εννοείς,γιατί live στο "underworld club"και στo "ΑΝ" κλείνεις και μόνος σου....)

Συνήθως,τα live και τις συμμετοχές σε μικρές περιοδείες τα κλείνουν στο

καλύτερο selling artist της εταιρείας (που σημαίνει οτι είναι αυτός/οί που τους φέρνουν το "πολύ" χρήμα).

Μπάντα underground χωρίς προηγούμενη δισκογραφική παρουσία κτλ που να έχει βγει σε περιοδείες δέν νομίζω να γνωρίζω.

Αντιθέτως γνωρίζω αρκετές Ελληνικές με δισκογραφική πολυετή παρουσία

που παίζουν συχνά πυκνά σε Live του εξωτερικού(αν αυτά είναι τα live που εννοείς) στα οποία όμως το 2% είναι κανονισμένο απο την εταιρεία τους.

Οσον αφορά τα συμβόλαια τώρα...

Τα περισότερα συμβόλαια που γίνονται σε τέτοιες περιπτώσεις ειναι τα λεγόμενα

"License".

Κοινώς δίνεις το υλικό έτοιμο στην εταιρεία (το master) και διαπραγματεύεσαι πάνω σε αυτό.

Το License ΔΕΝ επιτρέπει στην εταιρεία να πειράξει ΤΙΠΟΤΑ στο master.Απο τη σειρά των κομματιών μέχρι ότι φανταστείς.

Είναι "as is".

Τα δικαιώματα τώρα,ποικίλουν απο εταιρεία σε εταιρεία,αλλα συνήθως ειναι γύρω στα 5 χρόνια.

"6. Πως ειναι δυνατον τα συμβολαια να μιλανε για παραγωγη/ηχογραφηση ενω δεν βαζουν φραγκο? Αυτο δεν ειναι απορια... >:( ??? >:( ???

Δέν νομίζω να μιλάνε για τέτοιου είδους έξοδα,τουλάχιστον για πρωτοεμφανιζόμενη μπάντα.

Αυτό εξυπακούει οτι το album θα το πληρώσετε μόνοι σας....Δυστυχώς..

Να υπενθυμίσω στους συμφορουμίτες οτι μιλάω μόνο για εταιρείες "Σκληρού ήχου".Δέν γνωρίζω για τις υπόλοιπες.

Καλή επιτυχία!!!!!

 
Superfunk είπε:
και πολυ τυχεροι ειστε που δεν σας ζητουν και το 20%-30% των εσοδων σας απο τις ζωντανες εμφανισεις (παγια πλεον τακτικη στις μεγαλες εταιριες αλλα και σε πολλες μικρες...)
Μπορεις πολυ ευκολα να τους πεις να παρουν τα @@ σου. Το προβλημα ειναι οτι μαθαμε και προσαρμοζομαστε...

Στο κατω κατω βλεπω και τα προμοσιον που κανουν:μερικες αφισες απο δω και απο κει, αντε να παιξουμε σε κανα σταθμο την ημερομηνια του λαιβ και αυτο ηταν. Εγω λεω καντο μονος σου.

 
Βασικα εδω που καταντησαμε ΑΛΛΗ ηταν η ερωτηση που ηθελα να κανω,την κανω λοιπον:

TI την θελετε την εταιρια ρε παιδια,εστι κι αλλοιως μια χουφτα...δισκους θα πουλησετε (οπως ΟΛΟΙ πλεον),φτιαχτε το μονοι σας..(με Black n'Decker) :) ;)

Ξαναρωταω λοιπον, μηπως το DIY (do it yourself) ειναι καλυτερο πλεον?
ΦΥΣΙΚΑ

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
βγηκαμε λιγο off topic, superfank αλλα δεν πειραζει.

Ετσι να ψοφισουν οι δισκογραφικες

 
stathis, δεν μιλαω για metal εταιρεια, αλλα για ανεξαρτητη με πιο ευρυ ηχο. Μιλαω για προσφερομενο πακετακι cd/live/managment/etc. και live στο εξωτερικο. Δεν αξιζει, δυστυχως.

Παιδια, παω Praktiker

 
Εχει kit DIY για συμβολαια, αλλα εγω μονο για μπασκετμπολίστες και καμαριερες βρήκα.

 
εμ οταν σου λεγα να φας όλο το φαί να μεγαλώσεις κ να ψηλώσεις σαν τα κρύα τα βουνά εσυ μου πιανεις το πλήχτρο κ τη μπαγκέτα.Τωρα ουτε μπάσκετ ουτε ξεσκονόπανο.Καλά να πάθεις

 
darshan είπε:
χμμμ, εεε, η αληθεια ειναι πως αυτο εννοω.. Να μας αφησει να κανουμε οτι γουσταρουμε... Αν υπαρχουν οροι που αφορουν στην προσβολη δημοσιας αιδους ή τριτων προσωπων, δεν υπαρχει κανενας λογος να σου πει η εταιρεια "αυτο το κομματι δεν ειναι εμπορικο, δεν θα αρεσει, ειναι πολυ μεγαλο, γραψε μια μπαλαντα κλπ" εκτος απο τον προφανη λογο του να σε χρησιμοποιησει... Καταλαβαινω γιατι τιθεται ετσι απο τις εταιρειες, παραμενει παρ'ολ'αυτα "νταβατζιλικι"...
Σε αυτό το σημείο και με αφορμή το παραπάνω quote, πρέπει να καταλάβουμε και να εμπεδώσουμε ποιός είναι ο σκόπος ύπαρξης των εταιριών.

Όλες οι εταιρίες έχουν σκοπό να βγάλουν κέρδος! Κάποιες εταιρίες κατασκευάζουν προϊόντα, άλλες εμπορεύονται προϊόντα, κάποιες κάνουν και τα δύο, κάποιες παρέχουν υπηρεσίες. Ο στόχος όλων αυτών είναι ο ίδιος, το κέρδος.

Άρα είναι λογικό και μια δισκογραφική εταιρία να θέλει να βγάλει κέρδος μέσω της δικής σου επιτυχίας.

Δεν ξέρω αν πρέπει να το ονομάσω "χρησιμοποίηση" ή κάπως αλλιώς, πάντως ο μόνος τρόπος να διασφαλίσει το κέρδος της η εταιρία είναι να πλασάρει τη δική σου δουλειά με τον τρόπο και τη μέθοδο που θεωρεί καλύτερα για τα δικά της κριτήρια και συμφέροντα.

Συμφωνώ ότι το θέμα θυμίζει "νταβατζιλίκι" αλλά αν το καλοσκεφτούμε, τα πράγματα είναι μετρημένα. Εσένα σου δίνουν την ευκαιρία να καταξιωθείς ευκολότερα (ίσως) απ' ότι αν κινηθείς μόνος σου, αυτοί πρέπει να είναι σίγουροι ότι θα επωφεληθούν από αυτό.

Αν έχετε τα μέσα και την όρεξη, δοκιμάστε μόνοι σας και βλέπετε στην πορεία, να ξέρετε ότι κανείς δεν χάθηκε όντας αξιόλογος (το πιστεύω γενικότερα στη ζωή μου αυτό)...

 
Alchemist είπε:
...Όλες οι εταιρίες έχουν σκοπό να βγάλουν κέρδος!

...Εσένα σου δίνουν την ευκαιρία να καταξιωθείς ευκολότερα (ίσως)

... αυτοί πρέπει να είναι σίγουροι ότι θα επωφεληθούν από αυτό.
Ναι σύμφωνοι, να βγάλουν κέρδος, μην ξεχνάμε όμως ότι οι συμβαλλόμενοι είναι δύο - η εταιρία και ο καλλιτέχνης. Στην περίπτωση όμως που οι όροι είναι καταχρηστικά υπέρ της εταιρίας, ο καλλιτέχνης δεν έχει άλλη επιλογή από το diy. Αν, σε μία υποθετική άλλα συνηθισμένη πλέον σύμβαση, η εταιρία δεν πληρώσει τίποτα για την παραγωγή, λάβει την μερίδα του λέοντος από τις πωλήσεις (πχ 85%) και βάλει και χερι στα έσοδα από τα live έχοντας ως μοναδική υποχρέωση τη διανομή και προώθηση του προϊόντος, τότε μιλάμε για άκρως καταχρηστική σύμβαση που εκμεταλλεύεται τα όνειρα κάθε νεαρού και άβγαλτου καλλιτέχνη και δεν αποσκοπεί απλά και μόνο στη διασφάλιση των συμφερόντων της εταιρίας.

Επίσης η δική μου τουλάχιστον εμπειρία λέει ότι σε τέτοιες περιπτώσεις συνήθως η προώθηση είναι ανύπαρκτη, για τον πολύ απλό λόγο ότι εφόσον η εταιρία δεν έχει επενδύσει ούτε ένα ευρώ για την παραγωγή του προϊόντος δεν καίγεται κιόλας για την εμπορική επιτυχία αυτού. Μία κατάσταση ό,τι πουλήσουμε και ό,τι βγάλουμε δηλαδή.

Τέλος είναι και αυτό που λέει ο sf και έχει δίκιο: τι ταλαιπωρείσαι αφού μια χούφτα δίσκους θα πουλήσεις έτσι κι' αλλιώς. Γεγονός για το οποίο στην Ελλάδα ευθύνεται κατά κύριο λόγο η πολιτική που έχουν ακολουθήσει οι μεγάλες εταιρίες την τελευταία δεκαετία. Αυτό όμως είναι μία άλλη μεγάλη συζήτηση.

Αποψή μου λοιπόν : DIY και άμα γουστάρεις μοίρασε το και δωρεάν στο internet.

 
Φίλε 12AX7, συμφωνώ ότι το πράγμα μπορεί να γίνει υπερβολικά μονόπλευρο υπέρ της εταιρίας. Άλλωστε ανέφερα και εγώ ότι νταβατζιλίκι και χρησιμοποίηση είναι λέξεις που μπορούν να περιγράψουν την κατάσταση.

Παρ' όλ' αυτά, το bottom line είναι το ίδιο. Σου προσφέρουν κάτι και απαιτούν αντάλλαγμα. Το αν θα είναι τα ανταλλάγματα δυσανάλογα σε σχέση με την προσφορά είναι άλλο καπέλο.

Αυτό ήταν το δικό μου θέμα, δεν πρέπει να ξεχνάμε τι στόχο έχει μια εταιρία και να έχουμε στο μυαλό μας ότι δεν πρόκειται για φιλανθρωπικά ιδρύματα αλλά για επιχειρήσεις.

Το καλό όταν υπογράφεις ένα συμβόλαιο είναι ότι μπορείς να το διαβάσεις μέχρι τελευταίας τελείας, να το δώσεις σε έναν δικηγόρο να το ξεψαχνίσει κι αυτός, τέλος πάντων να ξέρεις ακριβώς το περιεχόμενο του συμβολαίου.

Χάρη σε αυτό, μπορείς να γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή ποιά είναι αυτά που η εταιρία σου προσφέρει (και που προφανώς δεσμεύεται να σου παρέχει) και ποιές είναι οι αντίστοιχες απαιτήσεις από την άλλη πλευρά. Αν δεις το πράγμα και ξεφεύγει, δεν υπογράφεις τίποτα, σηκώνεσαι και φεύγεις και κάνεις τα πάντα μόνος σου.

Πέραν των προσβάσεων που σου δίνει μια εταιρία και που ελάχιστοι έχουν τη δυνατότητα να έχουν εκτός εταιριών (προβολή σε ΜΜΕ, συνεργασία με εταιρία διοργάνωσης μεγάλων συναυλιών κλπ), είμαι κι εγώ της άποψης να γίνει η δουλειά χωρίς να μπλεχτούν εταιρίες. Ζόρι μεν αλλά δεν έχεις κανέναν κερατά να σε διατάζει...

 
Παιδάκια, δεν αξίζει να μπλεχτείτε με εταιρείες, θα σας πρήξουν τα σκώτια με χίλιες δυο μ@λ@κίες. Άσε που προώθηση δεν κάνουν στα μικρά ψάρια, εκτός και αν θέλετε να θυσιάσετε τον ανδρισμό σας και την αξιοπρέπεια σας και να παίζετε χαριτωμένα ντυμένοι σε πρωϊνάδικα, οπότε πάσο.

Τι τόχουμε το ρημάδι το ίντερνετ άλλωστε;

 
Ηταν ενας μουσικος και ενας ζητιανος... (απο ανεκδοτο Ζουγανελη)

12AX7 είπε:
τι ταλαιπωρείσαι αφού μια χούφτα δίσκους θα πουλήσεις έτσι κι' αλλιώς.

Γαμωτο, παει το Rock Idol Dream...

Ζητω το Rebel Rock of the Cyber Age, με ολιγα Gang-Bang και amateur facials... Πεδιον δοξης λαμπρο, μουσικη επενδυση στα porn του net... (Οχι κακο... Εχετε ακουσει τι φανκιες εχει το Deep Τhroat)

Παιδι μου, στα νιατα μου εβγαλα και CD...

Για μια ματαιοδοξια ζουμε!

 
darshan είπε:
Ζητω το Rebel Rock of the Cyber Age, με ολιγα Gang-Bang και amateur facials... Πεδιον δοξης λαμπρο, μουσικη επενδυση στα porn του net... (Οχι κακο... Εχετε ακουσει τι φανκιες εχει το Deep Τhroat)
μπααα....  η περιφημη Asia Carrera έχει δηλώσει (νομίζω το ειχα διαβάσει στη σελιδας της, δεν κατάφερα όμως να το βρω με μια γρηγορη ματια) ότι δεν εχει καθολου ψωμί η μουσική σε αυτό τον τομέα. Δε δινουνε λέει δεκαρα τσακιστη για νεες συνθέσεις & ποιοτικα original soundtracks.. Εξάλλου οι πιο έμπειροι ίσως να έχετε παρατηρήσει οτι συνηθως τα soundtracks σε αυτες τις ταινίες ειναι του κωλου (ισως με εξαιρεση το Deep Throat που δε το θυμαμαι ::).

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top