Οπως σου έγραψα και παραπάνω ο κύριος όγκος του ήχου του σαξοφώνου βγαίνει από το σώμα και όχι από την καμπάνα....πολλές φορές βέβαια ο θόρυβος από τα κλειδιά είναι ανεπιθύμητος οπότε αναγκαστικά κάποιος είτε απομακρύνεται (αν υπάρχει η δυνατότητα) είτε πηγαίνει προς την καμπάνα.
Όταν όμως "μπάινεις" μέσα στην καμπάνα τότε έχεις να αντιμετωπίσεις εκτός του πιο περιορισμένου (συχνοτικά) περιεχομένου και τα έντονα resonances που δημιουργούντε μέσα εκεί...αυτό το γεγονός όπως καταλαβαίνεις τονίζει ακόμη πιο πολύ συγκεκριμένες περιοχές του οργάνου και δυστυχώς δεν λύνεται με την ισοστάθμιση.
Σε αυτό το πρόβλημα τώρα θα πρέπει να προσθέσεις και το γεγονός πως το μικρόφωνο που χρησιμοποιείς , δηλαδή ένα handheld υπερκαρδιοειδές δυναμικό,έχει ως κύριο σκοπό χρήσης την φωνή σε "ζωντανό" περιβάλλον...αυτό σημαίνει ότι κατασκευαστικά δεν ενδιαφέρει τόσο η ισσοροπημένη συχνοτική απόκριση αλλά η καλή πλευρική απόριψη, η ικανότητα για υψηλό gain before feedback, η απόριψη των θορύβων από το κράτημα και την κίνηση του αέρα και ουσιαστικά η παρουσία των μεσαίων και ψηλών μεσαίων (δηλαδή η περιοχή της φωνής). Αυτά όλα επιτείνουν τα προβλήματα από την τοποθέτηση μέσα (ή ακριβώς μπροστά) στην καμπάνα με αποτέλεσμα έναν πιο "ένρινο" ήχο.
Δυστυχώς επίσης όλα αυτά τα μικρόφωνα που είναι προσανατολισμένα προς αυτό τον σκοπό είναι και αρκετά αδύναμα σε ότι αφορά την ευαισθησία εισόδου καθιστώντας την πιο μακρινή τοποθέτηση προβληματική (όπως είπες και εσύ δοκίμασες και δεν είχες καλά αποτελέσματα).
Αυτό που θα μπορούσες όμως να δοκιμάσεις με το συγκεκριμένο μικρόφωνο είναι να το τοποθετήσεις και πάλι κοντά στην καμπάνα αλλά να δοκιμάσεις το ποσσοστό off axis που θα εξομαλύνει κάπως την συχνοτική απόκριση...δυστυχώς δεν έχεις πολλά περιθώρια καθώς ως υπερκαρδιοειδές και με σκοπό την καλή πλευρική απόριψη δεν δίνει αυτή την δυνατότητα.
Το άλλο που θα μπορούσες να δοκιμάσεις είναι ένα οποιοδήποτε (φτηνό , ακριβό δεν έχει σημασία) καρδιοειδές πυκνωτικό μεγάλου διαφράγματος στην θέση που σου είπα και το οποίο να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς το ήδη υπάρχον set up....να μπορέσει δηλαδή να δώσει λίγο περισσότερο (αλλά κατά βούληση) από το συνολικό περιεχόμενο και τον χαρακτήρα του οργάνου.
Φυσικά και μπορείς να έχεις εξαιρετικά αποτελέσματα με κάποιο πυκνωτικό μικρόφωνο της κατηγορίας του ΝΤ1 της RODE , ειδικά συνδυασμένο με κάποιο δυναμικό με πιο καλήσυχνοτική απόκριση στα χαμηλά για κοντινή τοποθέτηση...δυστυχώς όμως αυτού του είδους τα δυναμικά (όπως πχ το SM7 ή το RE20 ) είναι αρκετά ακριβά (αν και αξίζουν και το τελυταίο σεντ)....παρ'όλα αυτά και ένα beta57 ή ένα Audix i5 θα είχε πολύ καλά αποτελέσματα σε ένα τέτοιο σετάπ (το 57 όμως με λίγο προσοχή σε σχέση με το ευμετάβλητο proximity effect που έχει - μπορεί να λειτουργήσει σαν πραγματικό bass boost, πράγμα που μπορεί να εινα καλό ή κακό - στην περίπτωση του "μέσα στην καμπάνα" ίσως αποδειχτεί κακό).
Και κάτι σε σχέση με την ομοιότητα με το κλαρίνο....το σαξόφωνο όπως και το κλαρινέτο ανοίγουν ουσιαστικά στην ίδια κατηγορία ξύλινων πνευστών σε αυτά που χρήσιμοποιούν ένα ξύλινο γλωσσίδι (single reed) . Αυτό πολύ απλά σημαίνει (και όταν μιλάμε για 2 όργανα παραπλήσιου μεγέθους και περιοχής) ότι ο βασικός τόνος που παράγουν είναι παραπλήσιος , και ουσιαστικά αλλάζει από τις ιδιατερότητες της υπόλοιπης κατασκευής (τα resonances που αναπτύσοντε μέσα στο σώμα - ξύλο στην μία περίπτωση, χαλκός στην άλλη),στο συνολικό σχήμα και μέγεθος, στον διαφορετικό χειρισμό λόγω κατασκευής και φυσικά στις ιδιατερότητες κάθε εκτελεστή.....Αν αυτοί οι παράγωντες εξισωθούν (και το να αφαιρέσουμε το κυρίως μέρος του οργάνου από την ηχογράφηση του είναι μια τέτοια περίπτωση) είναι λογικό τα 2 όργανα να είναι πολύ κοντά ηχητικά....ας μην ξεχνάμε ότι άλλες φορές αυτό γίνεται και κατα βούληση (πχ άκουγα τωρα μόλις ένα κομμάτι mode plagal που ο χειρισμός του σαξόφωνου προσομείωνε αυτόν του κλαρινέτου και μάλιστα της πιο ελληνικής,παραδοσιακής εκδοχής του).
Alexi, όσα γράφω δεν απευθήνοντε βέβαια αποκλειστικά σε εσένα απλά θεωρώ ότι μπορεί να υπάρχουν αρκετοί που να ενδιαφέροντε για αυτό το θέμα και για αυτό επεκτείνομαι.
by the way....όμορφο κομμάτι