Σας καλύπτουν τα near field monitor που χρησιμοποιείτε?

sultan of string

Εξαιρετικό μέλος
Μηνύματα
22,245
Πόντοι
2,148
Στο βιντεο αυτό ο γνωστός παλιός ηχολήπτης αναφέρεται σε ένα σημαντικό θέμα.

Το τι ακούμε και (εφ όσον το ακούμε) το περνάμε στις ηχογραφήσεις μας.

Δείτε το βίντεο χωρίς να ανατρέξετε στο τέλος έτσι ώστε να είστε ειλικρινείς.

Χρησιμοποιείστε τον εξοπλισμό που έχετε για να ηχογραφείτε.




 
 Κανεις λογικος ανθρωπος δεν περιμενει απο ξερω γω 5 αρια ηχεια να ακουσει την χαμηλοτερη οκταβα.

 Τα nearfield ειναι μια χαρα για να ισορροπησεις σε μεγαλο βαθμο τα μεσαια, και αν το καταφερεις αυτο εχεις κανει το μεγαλυτερο μερος της δουλειας.

 Για τη σωστη τονικη ισορροπια ομως χρειαζεσαι ενα καλο full range συστημα, ειτε με θηρια ηχεια ειτε με sub. Με δεδομενο οτι ενα τετοιο συστημα εκτος απο το κοστος αποκτησης εχει και υψηλοτατες απαιτησεις ηχοδιαμορφωσης, ειναι πραγματι πολυ δυσκολο να διαθετει ο καθενας σπιτι του κατι αναλογο.

 Απο εκει και περα υπαρχει και η πρακτικη πλευρα. Πραγματι, το να κανεις μιξη για κινηματογραφο, η ας πουμε για μουσικη φαση κλαμπ χωρις την κατω οκταβα, οταν αυτες οι εφαρμογες την χρειαζονται και την αξιοποιουν στο επακρο, σιγουρα δεν ειναι καλη ιδεα. Για τα σαπια ροκακια που παιζουμε οι παππουδες εδω μεσα παλι ?  που η χαμηλη Μι στο μπασο ειναι 41 Hz νταξει, θα την παλεψουμε, δε μαμιεται, αμα δουμε τα σκουρα το στελνουμε και για κανα μαστερινγκ αμα λαχει ναουμε ?

 
Απο εκει και περα υπαρχει και η πρακτικη πλευρα. Πραγματι, το να κανεις μιξη για κινηματογραφο, η ας πουμε για μουσικη φαση κλαμπ χωρις την κατω οκταβα, οταν αυτες οι εφαρμογες την χρειαζονται και την αξιοποιουν στο επακρο, σιγουρα δεν ειναι καλη ιδεα. Για τα σαπια ροκακια που παιζουμε οι παππουδες εδω μεσα παλι ?  που η χαμηλη Μι στο μπασο ειναι 41 Hz νταξει, θα την παλεψουμε, δε μαμιεται, αμα δουμε τα σκουρα το στελνουμε και για κανα μαστερινγκ αμα λαχει ναουμε ?


+1000

Αλλωστε αΦτος ινε ο λογος που δεν ειμΕ εκατομυΡγιουχος trapper, δεν εχω sub woofer να μικΣαρω τα BEEF μου.

 
Εγώ σε Focal Alpha 65 το ακούω αλλά ελάχιστα. Το θέμα είναι ότι αυτό είναι mix για τηλεοράσεις και κινηματογράφο, όχι για καθημερινή κατανάλωση μουσικής όπως στο streaming. Φυσικά πλέον υπάρχουν monitoring tools που μπορούμε να χρησιμοποιούμε για να "βλέπουμε" και να ελέγχουμε ότι δε μπορούμε να ακούσουμε. Το ότι δεν το ακούς δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει - αλλά τα visual EQs μια χαρά σου δείχνουν τα πάντα.

 
Το οτι δυναμωσα και το ακουσα το 30Hz, πιανεται?
Και μαλιστα οχι στα "καλα" μου nearfiled, αλλα σε κατι infrasonic 5αρια που τα εχω για ιντερνετικη χρηση.

Μιλαμε για οταν οταν μπηκε το φιλτρο φυσικα

 
Δεν πολυκατάλαβα το νόημα του video.

1ον Αν είσαι καταναλωτής τέχνης ποιος ο λόγος να δεις star trek ή οτιδήποτε και να το ακούσεις στα near field studio monitors σου;  ... Για τέτοιες δουλειές είναι οι  5.1 home theatre υλοποιήσεις.

2ον Αν είσαι παραγωγός  και δεν γράφεις μουσική που να απαιτεί να κατέβεις τόσο χαμηλά...στις χαμηλές.....πάλι ποιος ο λόγος;

Είναι σαν να λες ακούω πολυκάναλη ηχογράφηση στο κασετόφωνο του αυτοκινήτου μου.....ή ηχογραφώ ποντιακή λύρα....και θέλω μπάσα πολλά.....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οταν λετε το ακουτε εννοειτε στο 3:47 που παιζει μονο του?

Στη σκηνη του εργου το ακουει κανεις?

 
Οταν λετε το ακουτε εννοειτε στο 3:47 που παιζει μονο του?

Στη σκηνη του εργου το ακουει κανεις?
Ναι εκει σιγουρα (και με εναν ενδοιασμο και για πριν. Κατι ακουγα περιεργο αλλα δεν καταλαβαινα τι ειναι)

Το θεμα ειναι ομως αν καταλαβα σωστα, οτι δεν αναπαραγει τη συχνοτητα το nearfield, οποτε δεν θα τα ακουγαμε ουτε εκει.

 
Στο 3¨47 το ακουω ευκολα

Στη σκηνη ομως οχι (βεβαια δεν το ακουσα σε υψηλοτερες εντασεις)

 
 Η αποκριση ενος τυπικου nearfield παρουσιαζει roll off στις χαμηλες. Δεν ειναι δηλαδη οτι δεν ακουγονται καθολου, αλλα ακουγονται ολο και πιο σιγα οσο κατεβαινουμε στο ακουστικο φασμα.

 Δηλαδη, το φιλτραρισμενο χαμηλο σημα του βιντεο αν να μπιστιξουμε τα ηχεια θα το ακουσουμε, αλλα ομως οταν θα πρεπει να κρινουμε τα χαμηλα μπασα μεσα σε μια πληρη μιξη, εκει θα ξεγελαστουμε διοτι τα μπασα θα μας φανουν πολυ αδυναμα.

 Ετσι λοιπον σε μια πρωτη φαση θα πρεπει να εχουμε επιγνωση του οτι δεν εχουμε καθαρη εικονα σε αυτην την περιοχη, και τουλαχιστον να αποφυγουμε τις χοντρες μαλακιες του στυλ " θα δωσω γκαζια αβερτα στα μπασα γιατι ειμαι ο πρωτος μαγκας" ?

 
Νομίζω πως είναι υπερβολικός αλλά αυτό που λέει έχει νόημα για κάποιον που στέλνει μουσική στην κατανάλωση. Αν έχεις κάποιο θόρυβο στις χαμηλές, (συμβαίνει σε πολλούς ήχους από συνθ ή ακόμα και hum) πιθανό να μην το παρατηρήσεις. Κι αυτό είναι κακό γιατί δεν ακούν όλοι οι ακροατές σε μικρά ηχεία. 

Κι εγω που έχω sub woofer + 6,5 Genelec έπρεπε να προσέξω ιδιαίτερα για να καταλάβω σε τι αναφερόταν.

Υπερβολικός και απόλυτος ή μάλλον λάθος παράδειγμα. Ωραίο κανάλι όμως.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγω με τα ακουστικα δεν ειχα κανενα θεμα και πριν λαι μετα.

Με τα μονιτορ...γιοκ.

Με τους 12000 στο τελος πως τα πηγατε?

 
Με τους 12000 στο τελος πως τα πηγατε?


με το ζόρι ακούω άνετα στα 58 μου πια (σε τυχαία στιγμή μιας ημέρας με μέτρια σωματική και ψυχική κούραση) μέχρι 11 και κάτι ψηλά Khz (πάντα με αναφορά ένα σήμα στο 1Κhz που δεν μου δίνει το τύμπανο στο χέρι)... και μετά από 3-4 (μόλις) ώρες πίσω από μια κονσόλα, δεν τολμάω καν να μετρηθώ...

από την άλλη έχω παντρευτεί μια νυχτερίδα που στα 53 της ακούει >15Khz για πλάκα οποιαδήποτε στιγμή... λέτε να την βάζω να μιξάρει αντ' εμού...?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ετυχε να δω το βιντεο μολις τωρα, χωρις να διαβασω το υπολοιπο thread και φορωντας ακουστικα - το rumble στην σκην του επεισοδιου το ακουγα ξεκαθαρα ακομα και οταν επαιζε η ορχηστρα, απορουσα μαλιστα τι μλκια ειναι αυτος ο βομβος απο πισω και πως διαολο δεν το πηρανε χαμπαρι στην παραγωγη.  

Βεβαια μετα που ειδα το υπολοιπο βιντεο και διαβασα το thread το ξανακουσα με τα ηχεια μου (hi-fi, οχι monitors) και μου φανηκε οτι μπορω να ακουσω ενα σχεδον αναιπαισθητο rumble, αλλα πραγματικα δε ξερω αν προκειται για ψυχοακουστικο τρικ μιας και "ξερω" τι ψαχνω. Οποτε τζιφος για μενα το τεστ, Ι recuse myself. 

Αλλα θα σταθω σε κατι αλλο, με αφορμη το βιντεο. Χωρις να ειμαι παραγωγος/ηχοληπτης προφανως, ουτε καν ιδιαιτερος γνωστης του χωρου. Ειναι νορμαλ για εναν παραγωγο/ηχοληπτη να κανει την δουλεια του και μετα, σε τελικο σταδιο, να ΜΗΝ ακουει το αποτελεσμα σε ενα "τυπικο" συστημα αναπαραγωγης σαν αυτο που θα χρησιμοποιησει το ακροατηριο του? Μου ακουγεται θεοπαλαβο. Θα το θεωρουσα αυτονοητο οτι αποτελει μερος της αλυσιδας. Θυμαμαι να διαβαζω καπου (ηταν στο 24hr Party People ισως?) ενα παραγωγο στα '90s να λεει πως το τελικο σταδιο προτου κανει sign off σε μια τελειωμενη παραγωγη ηταν να την ακουει στο αυτοκινητο, για να εχει μια ιδεα του πως θα την ακουγε κοσμος που ανοιγε το ραδιο καθως οδηγουσε.

Νοειται αντιστοιχα να γραφεις/παραγεις μουσικη με εμπορικες αξιωσεις εν ετει 2023 και να μην κατσεις να ακουσεις την μιξη σου απο ενα σετακι airpods στο τελικο τσεκαρισμα? Η να γραφεις club bangers και να μην τα "τσεκαρεις" σε αντιστοιχο ηχοσυστημα με 15αρια woofer? Οποτε στην τελικη, τετοια effect στα "ακρα" δεν θα ειναι ειτε στην τελικη inconsequential ειτε θα τα "πιασεις" στο "ρεαλιστικο" τελικο ακουσμα?

 
Ετυχε να δω το βιντεο μολις τωρα, χωρις να διαβασω το υπολοιπο thread και φορωντας ακουστικα - το rumble στην σκην του επεισοδιου το ακουγα ξεκαθαρα ακομα και οταν επαιζε η ορχηστρα, απορουσα μαλιστα τι μλκια ειναι αυτος ο βομβος απο πισω και πως διαολο δεν το πηρανε χαμπαρι στην παραγωγη.  

Βεβαια μετα που ειδα το υπολοιπο βιντεο και διαβασα το thread το ξανακουσα με τα ηχεια μου (hi-fi, οχι monitors) και μου φανηκε οτι μπορω να ακουσω ενα σχεδον αναιπαισθητο rumble, αλλα πραγματικα δε ξερω αν προκειται για ψυχοακουστικο τρικ μιας και "ξερω" τι ψαχνω. Οποτε τζιφος για μενα το τεστ, Ι recuse myself. 

Αλλα θα σταθω σε κατι αλλο, με αφορμη το βιντεο. Χωρις να ειμαι παραγωγος/ηχοληπτης προφανως, ουτε καν ιδιαιτερος γνωστης του χωρου. Ειναι νορμαλ για εναν παραγωγο/ηχοληπτη να κανει την δουλεια του και μετα, σε τελικο σταδιο, να ΜΗΝ ακουει το αποτελεσμα σε ενα "τυπικο" συστημα αναπαραγωγης σαν αυτο που θα χρησιμοποιησει το ακροατηριο του? Μου ακουγεται θεοπαλαβο. Θα το θεωρουσα αυτονοητο οτι αποτελει μερος της αλυσιδας. Θυμαμαι να διαβαζω καπου (ηταν στο 24hr Party People ισως?) ενα παραγωγο στα '90s να λεει πως το τελικο σταδιο προτου κανει sign off σε μια τελειωμενη παραγωγη ηταν να την ακουει στο αυτοκινητο, για να εχει μια ιδεα του πως θα την ακουγε κοσμος που ανοιγε το ραδιο καθως οδηγουσε.

Νοειται αντιστοιχα να γραφεις/παραγεις μουσικη με εμπορικες αξιωσεις εν ετει 2023 και να μην κατσεις να ακουσεις την μιξη σου απο ενα σετακι airpods στο τελικο τσεκαρισμα? Η να γραφεις club bangers και να μην τα "τσεκαρεις" σε αντιστοιχο ηχοσυστημα με 15αρια woofer? Οποτε στην τελικη, τετοια effect στα "ακρα" δεν θα ειναι ειτε στην τελικη inconsequential ειτε θα τα "πιασεις" στο "ρεαλιστικο" τελικο ακουσμα?
Αν ήταν να ακουγονται οι 30 κυκλοι στα κινητα τοτε δεν θα υπηρχε ορθιο σπιτι

 
 Το βιντεο αφορα το γεγονος πως τα τυπικα nearfield monitors δεν αναπαραγουν τις πολυ χαμηλες συχνοτητες.

 Απο εκει και περα με ακουστικα, η με καποιο αλλο συστημα, μπορεις να τσεκαρεις εννοειται καποια πραγματα. Δεν θα σου δωσουν ομως την εικονα που θα σου εδινε ενα full range συστημα αναφορας. Μπορεις να παρεις μια ιδεα και να αποφυγεις τα χοντρα λαθη, δεν μπορεις ομως να εχεις την πληρη εικονα και να κανεις λεπτομερεις παρεμβασεις.

 Το home και το project στουντιο θα δωσουν home και project αποτελεσματα. Αν καποιος θελει επαγγελματικες προδιαγραφες θα πρεπει να κινηθει και αναλογα.

 
 Το βιντεο αφορα το γεγονος πως τα τυπικα nearfield monitors δεν αναπαραγουν τις πολυ χαμηλες συχνοτητες.
Μα...ναι, ακριβως. Και, ξαναλεω, με το δικο μου το μυαλο αυτο μου φαινεται...αυτονοητο? Αλλα να μου πεις, ειναι εποχες αυτες για τα αυτονοητα...?

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top