Σας καλύπτουν τα near field monitor που χρησιμοποιείτε?

Όλα τα στούντιο ηχογράφησης πρέπει να διαθέτουν 3 σετ ηχείων.

Full range, Near field και ένα μικρό consumer σετ που παλαιότερα ήταν Auratones που όμως ξεπεράστηκαν.

Και τα τρία είναι απαραίτητα.

  1. Τα μεγάλα Full range για τον απόλυτο ήχο. Συνήθως εντοιχισμένα ή και ανεξάρτητα.
  2. Τα μεσαία Near field με 6 - 8 ίντσες woofer για την κύρια εργασία και το stereo image, όπως τα δικά μου Genelec 1030 π.χ.
  3. Τα μικρά οτιναναι για να έχεις μια ιδέα του πως ακούγεται σε ένα κοινό σύστημα. Εγω έχω αν σετ Yamaha ηχεία υπολογιστή.
Τα δύο απο τα τρια μπορεί κανείς να τα έχει σε ένα home studio. Είναι εφικτό.

Τη δουλειά του Full range μπορεί να την κάνει το mastering house που θα διορθώσει ότι έχει ξεφύγει στη μείξη και γι αυτό είναι απαραίτητο.

Φυσικά πρέπει να υπάρχουν ακουστικά αλλά και να ακούς και στο αυτοκίνητο ή σε όποιο σύστημα φίλων και γνωστών μπορεί κανείς χωρίς να γίνεται ρόμπα.

studio-monitors.png

 
...... ενα παραγωγο στα '90s να λεει πως το τελικο σταδιο προτου κανει sign off σε μια τελειωμενη παραγωγη ηταν να την ακουει στο αυτοκινητο, για να εχει μια ιδεα του πως θα την ακουγε κοσμος που ανοιγε το ραδιο καθως οδηγουσε......
Ακριβως το αντιστοιχο το εχω διαβασει καπου αλλα με τελικο τεστ σε ηχειάκι παλιας α/μ τιβι. Περιεργο τεστ αλλα εχει και αυτο την αξια του!

 
Μα...ναι, ακριβως. Και, ξαναλεω, με το δικο μου το μυαλο αυτο μου φαινεται...αυτονοητο? Αλλα να μου πεις, ειναι εποχες αυτες για τα αυτονοητα...?


 Ειναι εντελως αυτονοητο, εννοειται, αλλα το ζητημα ηταν να κανει ενα ωραιο clickbait θεματακι για το youtube, τα αλλα ολα ειναι λεπτομερειες ?

 
 Ειναι εντελως αυτονοητο, εννοειται, αλλα το ζητημα ηταν να κανει ενα ωραιο clickbait θεματακι για το youtube, τα αλλα ολα ειναι λεπτομερειες ?


Όχι φίλως, θένε να μας βγάλουν κφούς οι κανάγιαι, να μας ρίξουν την ψυχολογία.

 
Όχι φίλως, θένε να μας βγάλουν κφούς οι κανάγιαι, να μας ρίξουν την ψυχολογία.


και να μας χαλάσουν τον γάμο γιατί η Σοφία τώρα μου την λέει...?

 
Εγώ πάντως δεν έχω monitors και έτσι δεν έχω πρόβλημα να μην με καλύπτουν.

 
Τελικά μου φαίνεται όποια monitor και να έχεις στο τέλος τα συνηθίζεις αφού καταλαβαίνεις την απόδοση τους, αν έχεις και τις απαραίτητες γνώσεις και εμπειρία και μπορείς να μιξάρεις μια χαρά.

 Άμα δεν έχεις τις γνώσεις, την εμπειρία, το αυτί και ιδίως άμα μιλάμε για χώρο που δεν έχει προδιαγραφές για σωστή ακουστική, ότι και να έχεις δεν θα κάμεις καλές μίξεις.

 Εγώ έχω αλλάξει μερικά και αυτό κατάλαβα στο τέλος.

 Έχω κρατήσει τα πιο μέτρια που μπορούσα και δεν έχω θέμα, τα ξέρω και μιξάρω και ακούω κιόλας και μου φαίνονται καλά λόγω του ότι τα ακούω και συνηθίζει το αυτί.

 Άμα δε πάρω άλλα και πιο ακριβά, στην αρχη θα μου φαίνονται ωραία και καλύτερα, θα τα συνηθίσω και αν ακούσω άλλα θα λέω, αυτά ακούγονται καλύτερα μάλλον και θα ζηλέψω, απλά όμως θα ακούγονται διαφορετικά και θα τα συνήθιζα και αυτά. Κάπως έτσι το σκέφτομαι επειδή έτσι το βίωσα.

 Το ίδιο συμβαίνει και με τα πλήκτρα και τα πληκτρολόγια κλπ. σε εμένα. Τι να πω. Και με τα ακουστικά.

 
Τότε που ηχογραφούσα συστηματικά, ό,τι ήταν κάτω από τους 40-50 το κατέβαζα με EQ στα κανάλια που έρχονταν από μικρόφωνα. (Αφού δεν ήταν από εμένα - ούτε μπάσο δεν έβαζα εκεί κάτω- ούτε μπορούσα να το ακούσω καλά).

Συνήθως δεν έβλεπα να υπάρχει και τίποτα βέβαια. 

 
Τι σου λεει δηλ?


ότι άλλοι έχουν το όνομα και άλλες το "αυτί" και λοιπά χαριτωμένα που θα συμφωνήσει και ο Λάκης ότι αποτελούν αιτία διαζυγίου...

 
Τότε που ηχογραφούσα συστηματικά, ό,τι ήταν κάτω από τους 40-50 το κατέβαζα με EQ στα κανάλια που έρχονταν από μικρόφωνα. (Αφού δεν ήταν από εμένα - ούτε μπάσο δεν έβαζα εκεί κάτω- ούτε μπορούσα να το ακούσω καλά).

Συνήθως δεν έβλεπα να υπάρχει και τίποτα βέβαια. 
Σωστή τακτική.

Στις ηχογραφήσεις τους οι Steely Dan που ξεχωρίζουν για τον ποιοτικό τους ήχο, έκοβαν τα πάντα κάτω απο 100Hz σύμφωνα με τον ηχολήπτη τους, Roger Nichols. Φυσικά αν ακούσεις δίσκο τους, το μπάσο σίγουρα ΔΕΝ λείπει. 

 
Το προβλημα σε home περιβαλλοντα δεν ειναι η ελλειπης αναπαραγωγη των 20 Hz. Το προβλημα ειναι τα dips και τα peaks που προκυπτουν απο τα στασιμα που εμφανιζονται στα περισσοτερα απλα και σπιτικα δωματια. Αυτα κατα κανονα ειναι πολυ εντονα σε περιοχες οπως τα 100 και τα 200 Hz, και αυτα ειναι στην ουσια που θα ξεγελασουν τον χρηστη στο τι παιζει με τα μπασα του.

 Δωστε μου ενα δωματιο με flat αποκριση σε αυτο το φασμα, και κρατηστε τα 20 Hz για τους κινητηρες του Enterprise εσεις, δε με χαλαει καθολου το deal.

 
Το προβλημα ειναι τα dips και τα peaks που προκυπτουν απο τα στασιμα που εμφανιζονται στα περισσοτερα απλα και σπιτικα δωματια.
Κουβαδέξ™

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top