• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Recording vocals in a home setting

Νεκτάριος Κοντολέων

Nekkon

Gretsch addict
Μηνύματα
2,209
Πόντοι
1,038
Καλημέρα συμφορουμίτες!
Γράφω ένα τραγουδάκι για ένα σχολικό project. Θέλουμε
1) εύκολα Αγγλικά
2) upbeat tempo (μιλάμε για εφηβάκια, άρα στόχευσα σε punk rock δεκαετία 00's, στιλ blink 182 κλπ)

Το όλο πόνημα συνετέθη και ηχογραφήθηκε σε 3-4 ώρες οπότε είναι χύμα στο κύμα (καλά δε στοχεύω και σε καμία παραγωγή, τα παιδάκια να το τραγουδήσουν). Έγραψα κιθάρες, μπάσο, έβαλα και ένα drum loop 180 BPM, και ήρθε η ώρα να γράψω φωνητικά... Εδώ τα χαλάμε. Δεν έχω την παραμικρή ιδέα. Έκανα μια προσπάθεια, αλλά μου ακούγεται σαν να πάτησα record σε κασετοφωνακι 30 χρόνια πίσω. Γράφω σε κινέζικο μικρόφωνο αξίας 20€ κατευθείαν στο Ableton σε Focusrite 2i2, αφού ρυθμίσω τη φωνή χωρίς να κλιπάρει. Έβαλα compression (λογικά πολύ περισσότερο από ότι έπρεπε), έκανα ένα EQ της κακιάς ώρας και το αποτέλεσμα είναι αυτό.



Το θέμα είναι, αν το τραγουδάω εγώ κ ακούγεται τόσο χάλια, φαντάσου όταν μπουν παιδικές φωνές. Νταξ κάποια παιδάκια έχουν καλύτερη φωνή από τη δική μου 😅
Το ερώτημα μου είναι, από που αρχίζω; Παίρνω κανένα καλύτερο δυναμικό μικρόφωνο φωνής; Κανένα sm58; Να ψαχτώ με κανένα plugin για φωνές; Οποιοδήποτε input θα εκτιμηθεί δεόντως!
 
Αυτο που ακουω στη φωνη ειναι μια συνεχης παραμορφωση, στο στυλ της παραμορφωσης που κανει ενα μπουκωμενο με υπορβολικα δυνατο σημα μικροφωνο.

Αν θες βαλε το κομματακι με σκετη τη φωνη,χωρις κομπρεσσορες και master επεξεργαστες. Αν τελος παντων αυτο τον ηχο σου δινει το μικροφωνο χωρις εσυ να κοκκινιζεις τιποτα, τοτε πολυ απλα η ιδια η κατασκευη του ειναι αντε γεια. Αν δε φευγει εστω η παραμορφωση με το να τραγουδας απο μεγαλυτερη αποσταση, που και αυτο ειναι επιληψημο αλλα τεσπα, πας οπωσδηποτε για αλλο μικροφωνο.

Τα pops τα αποτομα απο συριστικα και τετοια, ΟΚ, με ενα pop filter θα φυγουν, αλλα ακουω και μια γενικοτερη παραμορφωση στις τραβηγμενες νοτες. Βαλε ομως σκετη τη φωνη, χωρις να κοκκινιζει το master για να το σιγουρεψουμε, γιατι πικαρει γενικα και το κομματι και δε θα βγει σιγουρη ακρη.
 
Σίγουρα δεν θέλουν να γίνουν trappers;;; :Ρ
Όντως πολύ παραμορφωμένος ο ήχος της φωνής. Δεν είμαι ηχολήπτης, απλώς θα πω ότι αν δεν είσαι σε θέση να πάρεις άλλο μικρόφωνο, τουλάχιστον αφαίρεσαι τις χαμηλές με ένα eq. Καλό θα ήταν να ανεβάσεις μία δοκιμή με το μικρόφωνο πιο μακριά ώστε να συγκρίνεις.
 
1. Kάνεις highpass τη φωνή
2. Βάζεις De-esser στυο τέλος της αλυσίδας
3. Πόσα θες να δώσεις για mic?
 
1. Kάνεις highpass τη φωνή
2. Βάζεις De-esser στυο τέλος της αλυσίδας
3. Πόσα θες να δώσεις για mic?
1) Μήπως να κάνω σκέτο pass και να τραγουδήσει κανας άλλος; 😁
2) Δυναμικό η πυκνωτικό για σπίτι που δεν ειναι acoustic treated;
 
Αγαπητέ nekkon,tα μικρόφωνα τα φτιάχνουν έτσι οι ΚιΝεΖΟΙ,γιατί αυτοί έχουν λεπτές φωνές και όταν τα δοκιμάζουν εκεί είναι μιά χαρά.
Και άλλον να βρείς,καυκάσιο,δικό μας,το ίδιο αποτέλεσμα θα έχεις.
Κάνει μόνο αν βρείς εναν κινέζο να τραγουδήσει.
Τα κακόμοιρα τα παιδάκια.
Η θα πάρεις μικρόφωνο,η μιά φιάλη ήλιον.
Όλα μαζί τα παιδάκια θα πούνε το τραγούδι η ένα ένα χωριστά?
Αν είναι όλα μαζί,θες καρδιοειδής καμπύλη.
 
Λοιπόν, μια που έχω ένα SM57 για τις κιθάρες, θα πάρω ένα pop filter για εκεί να το δοκιμάσω φωνές και βλέπουμε
 
Καλύτερα ένα φτηνό πυκνωτικό παρά το sm57. Θα σου κάνει τη δουλειά αλλά είναι κάπως αναίσθητο και η φωνή δεν θα έχει το fullness του πυκνωτικού.
 
Υπαρχουν πυκνωτικά των 30-40 ευρώ που για αυτή τη δουλειά θα είναι τρομερά καλύτερα απο το SM57, μη σε απασχολεί (στην παρούσα) ο χώρος σου.
 
1) Μήπως να κάνω σκέτο pass και να τραγουδήσει κανας άλλος; 😁
2) Δυναμικό η πυκνωτικό για σπίτι που δεν ειναι acoustic treated;
1. Εγώ αυτό κάνω εδώ και 30 χρόνια 😅 Απ' την άλλη δεν υπάρχουν κακές φωνές μόνο έλλειψη τεχνικής που αποκτιέται με την τριβή.

2. Ο χώρος φυσικά πάιζει ρόλο αλλά ο μόνος λόγος για να προτιμήσεις δυναμικό μικρόφωνο είναι για να περιορίσεις το bleed αν τραγουδάς live με μπάντα.

Κατά τ' άλλα πυκνωτικό. Υπάρχει ένα Audiotechnica 4047 στις αγγελίες που είναι μικρόφωνο ζωής για όποιον θέλει να δώσει κάτω από 3.000€, στα 380€ νομίζω το δίνει. Αν σου φαίνονται πολλά ακόμη κι ένα Behringer του 50άρικου θα σου κάνει δουλειά ή αν βρεις κάποιο μεταχειρισμένο Rode NT1 που να σε παίρνει οικονομικά ακόμη καλύτερα.
 
Last edited:
Κατά τ' άλλα πυκνωτικό. Υπάρχει ένα Audiotechnica 4047 που είναι μικρόφωνο ζωής για όποιον θέλει να δώσει κάτω από 3.000€, στα 380€ νομίζω το δίνει. Αν σου φαίνονται πολλά ακόμη κι ένα Behringer του 50άρικου θα σου κάνει δουλειά ή αν βρεις κάποιο μεταχειρισμένο Rode NT1 που να σε παίρνει οικονομικά ακόμη καλύτερα.
Δυστυχώς απο ότι βλέπω ειναι κοντά στο 700άρι. Οπωσδήποτε καλύτερα απο το 3000€ αλλά δυστυχώς όχι κοντα στο 380€. Εκτός αν εννοούσες 2ο χέρι.

Μιας και αναφέρθηκε. Αυτο το 4047 κάνει και για ακουστικά όργανα ωστε να χρησιμοποιείται ως μπαλαντερ για φωνή και ακουστικά όργανα ή πρεπει να επενδυσει κανείς και σε άλλου τύπου μικροφωνα πιο κατάλληλα για αυτή τη δουλειά?
 
Δυστυχώς απο ότι βλέπω ειναι κοντά στο 700άρι. Οπωσδήποτε καλύτερα απο το 3000€ αλλά δυστυχώς όχι κοντα στο 380€. Εκτός αν εννοούσες 2ο χέρι.

Ναι, έγραψα "το δίνει" ξέχασα το "στις αγγελίες". Αυτό εννοούσα
 
Μιας και αναφέρθηκε. Αυτο το 4047 κάνει και για ακουστικά όργανα ωστε να χρησιμοποιείται ως μπαλαντερ για φωνή και ακουστικά όργανα ή πρεπει να επενδυσει κανείς και σε άλλου τύπου μικροφωνα πιο κατάλληλα για αυτή τη δουλειά?
Εγώ ξεκίνησα με τα AT4050 μετά τη συναυλία στο Terra Vibe του Cornell με κιθαρίστα τον Pete Thorn, επειδή μου είχαν πέσει κυριολεκτικά τα σαγόνια με την λεπτομέρεια που είχε στον ήχο του κι έψαξα και βρηκα ότι χρησιμοποιούσε σχεδόν αποκλειστικά αυτά τα μικρόφωνα.

Επειδή τότε ήταν το πιο ακριβό μου μικρόφωνο, χρησιμοποιούσα το ΑΤ4050 παντού με θαυμάσια αποτελέσματα. Αγόρασα κι ένα δεύτερο για overheads, stereo room mics κλπ.

Αργότερα αγόρασα ένα Neumann U87 για τις φωνές κι ένα Neumann KM184 για τις ακουστικές και τα overheads. Στην πραγματικότητα το το AT χάνει λίγο σε λεπτομέρεια και "αέρα" σε σχέση με το U87, αλλά με τέτοια διαφορά τιμής είναι αστείο να το συζητάμε. ΟΚ, σε σχέση με το KM184 που είναι SDC είναι άλλος ήχος.

Ακόμη χρησιμοποιώ τα 4050 σχεδόν αποκλειστικά σε ενισχυτές κιθάρας, σε ακουστικές που χρειάζομαι περισσότερο όγκο και όχι τόσο πολύ λεπτομέρεια και ως room mic. Eπικουρικά και σε hi-hats & rides.

Τώρα το AT4047 έχει λιγότερο top end hype από το ΑΤ4050, που σημαίνει ότι ακούγεται λιγότερο exciting την ώρα της ηχογράφησης αλλά παίρνει καλύτερα το EQ. Για μένα είναι ένα εξαιρετικό μικρόφωνο. Παραθέτω και τα frequency responses από τα δύο μικρόφωνα:

AT Mics.png
 
Παντως για φαση "σχολικο project", και με το sm 57 ( με pop filter φυσικα) ενα αποτελεσμα θα το εχεις.

ΟΚ, δεν το συζηταμε, αν εχεις σκοπο να παρεις πυκνωτικο ετσι και αλλιως χτυπα το, καλη αφορμη ειναι :ROFLMAO: Αλλα σε σχεση με αυτο το χαλι που εβαλες, εφοσον φταιει το μικροφωνο τελικα, μια χαρα θα ειναι και το 57ρι, βαζεις εκει και ενα EQ να δωσεις ψηλες και τετοια και θα εισαι ΟΚ. Να παραμορφωσει απο την ενταση παντως ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ :ROFLMAO:
 
Εγώ πάντως με την όποια περιορισμένη πείρα έχω θα σου έλεγα (και νομίζω οι περισσότεροι θα συμφωνήσουν) ότι

α) Το SM57 σίγουρα θα κάνει καλύτερη δουλεία απο αυτό το κινέζικο που χρησιμοποίησες και παραμορφώνει τόσο ακραία, ακόμα και χωρίς pop shield
β) απο το να δώσεις 20-30 ευρώ για ένα popshield ίσως είναι καλύτερο να δώσεις ελάχιστα παραπάνω και να πάρεις ένα φτηνό πυκνωτικό όπως το Behringer C1 ή το Superlux E205, νομίζω και τα δυο θα αποδώσουν καλύτερα απο το SM57. Γενικά ένα πυκνωτικό θα ήταν πολύ καλύτερη επιλογή απο το SM57 και μεταξύ μας αναπόφευκτη αγορά σε βάθος χρόνου, αφού έχεις μπεί στο τρυπάκι του home recording
γ) Αν θές να πάρεις δεύτερο μικρόφωνο για έμφαση σε φωνητικά δε βλέπω το λόγο να πάρεις SM58 παρα μόνο αν σκοπεύεις να το χρησιμοποιείς σε live
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top