"Θα το φέρουμε στο mix" - ο μέγας μύθος ......

wyndorf

Νέο μέλος
Μηνύματα
251
Πόντοι
16
Καλημέρα σε όλους....

Βάζω αυτο το θέμα καθαρα προς συζήτηση διότι έχω παρατηρήσει αρκετα χρόνια τωρα αυτη την αντιμετώπιση απο αρκετούς ηχοληπτες στην Ελλάδα. Απο εμπειρία μου σε studio του εξωτερικού αλλα και απο συζητησης με ηχοληπτες και παραγωγούς έχω δει πως το tracking είναι κάτι αρκετα σημαντικό στο σημείο που μέχρι να πατήσουν rec έχουν περάσει αρκετές ώρες προσπαθώντας να φέρουν τον ήχο σε ένα 80% της τελικής μιξης ,σε αντίθεση με την Ελλάδα που της περισσότερες φορες γράφουν flat περιμένοντας στο mix να κάνουν θαυματα.....

Και απο δικια μου εμπειρία στην δουλειά έχω δει και καταλήξει ότι το tracking είναι κάτι αρκετα σημαντικό και πολυ χρονοβορο μέχρι να πατησεις rec.....

Σε καμμια περίπτωση δεν απαξιωνο τα Ελληνικά studio(ανήκω σε αυτα) , υπάρχουν άνθρωποι στην Ελλάδα που πραγματικα ξέρουν τι κάνουν , αλλα δυστυχώς δεν είναι η πλειοψηφία. Στης περισσότερες περιπτώσεις θα αποφύγουν να δώσουν της δέουσα προσοχή στο tracking και απλα θα γράψουν flat.....έχω ακούσει περιπτώσει που έχουν συμβουλεψει κιθαρίστα να τα γράψει όλα flat και να βάλουν τα εφέ στο mix(αν είναι δυνατόν !!!).......

Αν θέλετε το συζητάμε περαιτέρω , απλα ηθελα να το γράψω έτσι ωστε να το δει κόσμος να το λάβει υπόψιν και να πάρει της αποφάσεις του......

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Υπάρχουν και χειρότεροι...Αυτοί που "θα το φέρουν στο mastering" με το eq...

Γενικά ο τρόπος ηχοληψίας κάποιων σκυλαδοποιών ελληνικών studio δεν προτείνεται σε ανθρώπους που σέβονται τον προσωπικό τους ήχο.

Από την άλλη βέβαια, όταν και κάποιοι από εμάς πηγαίνουν για να γράψουν χωρίς εμπειρία από κανενός είδους σοβαρό εξοπλισμό, χωρίς πρότερη εμπειρία και σαφή προσανατολισμό στο αποτέλεσμα που θέλουν να βγάλουν και θέλουν και να τελειώνουν όσο πιο γρήγορα γίνεται για να μην πληρώνουν πολλά, κάθε studio αναγκάζεται να κάνει συμβιβασμούς.

 
Είναι και δεν είναι μύθος θα έλεγα. Η προσωπική μου εμπειρία έχει δείξει πως όταν ηχογραφώ στο στούντιο κάτι, βάζω τα δυνατά μου εκεί για να είμαι ήσυχος μετά, και να αποβάλλω μεγάλο μέρος του άγχους για το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα.

Όταν παίρνω κάτι για mix, "αναγκάζομαι" να χρησιμοποιήσω το προσωπικό μου reference για να πάω προς την μεριά του καλλιτέχνη και να ικανοποιήσω και το δικό μου μουσικό ένστικτο. Αυτό απαιτεί πολύ περισσότερο processing συνήθως και άρα μπαίνω στην λογική "fix it in the mix" ως ένα βαθμό γιατί η ηχογράφηση δεν εμπεριέχει το προσωπικό μου γούστο. Είναι εξίσου ευχάριστο, αλλά είναι "fix it in the mix"

Aν τώρα δούμε το θέμα καθαρά στην απλοϊκή του μορφή, δηλ το να αφήνεις στην ηχογράφηση χύμα τα πράγματα και να περιμένεις να ακούσεις στην μίξη κάτι καλό, αυτό θα είναι μια πρακτική καταδικασμένη σε αποτυχία κατά τη γνώμη μου για διάφορους λόγους από τους οποίους, ο πιο σοβαρός για μένα είναι ότι καλείς τους μουσικούς να κάνουν overdubs πάνω σε χύμα tracks και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παράγουν χύμα (τουλάχιστον ηχητικώς) tracks και οι ίδιοι.

 
Aν τώρα δούμε το θέμα καθαρά στην απλοϊκή του μορφή, δηλ το να αφήνεις στην ηχογράφηση χύμα τα πράγματα και να περιμένεις να ακούσεις στην μίξη κάτι καλό, αυτό θα είναι μια πρακτική καταδικασμένη σε αποτυχία κατά τη γνώμη μου για διάφορους λόγους από τους οποίους, ο πιο σοβαρός για μένα είναι ότι καλείς τους μουσικούς να κάνουν overdubs πάνω σε χύμα tracks και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να παράγουν χύμα (τουλάχιστον ηχητικώς) tracks και οι ίδιοι.
+100

Επίσης είναι και το θέμα το τι ήχο έχει η μπάντα......στο ιδανικό σενάριο για εμένα υποτίθεται ότι θα ηχογραφησεις ένα γκρουπ(καλλιτεχνη)με ένα συγκεκριμένο ήχο, πράγμα για το οποιο έχει φροντίσει το γκρουπ(καλλιτέχνης) , ξέρει τι θέλει να ακούσει, ξερει τον ΗΧΟ του. Σε εκείνη την φάση θα πρέπει να αποτύπωσεις ακριβώς αυτο το γεγονός, οποτε θα πρέπει να έχεις ηδη περάσει όλο αυτο απο το δωμάτιο στο control room όπως είναι.....αυτο ειμαι κατηγορηματικός πως αν δεν το πάρεις στο tracking δεν θα "έρθει ποτέ "...

Άμα απο την άλλη στο φέρουν απλα για mix χωρις να έχεις καμμια σχέση με το tracking τότε κανείς ότι περναει απο το χέρι σου ....everything is fair in mix and war.......

 
+1 haryy. Υπάρχουν από την άλλη και πράματα (κάποια post/sound manipulation effects ή eq επεξεργασία) τα οποία de facto νομίζω έρχονται στο mix. Είναι και αυτό ένα είδος "tracking" (χρησιμοποιούμενος ελεύθερα ο όρος) το οποίο φυσικά διαφέρει στην ψηφιακή εποχή, π.χ. δεν γίνεται πλέον αυτό που κάνανε οι Floyd κατά τη μίξη του On The Run..

 
Βασικά νομίζω πως πρέπει να χωρίσουμε την διαδικασία της ηχογράφησης σε "φουλ" ψηφιακή ή όχι... Γενικά με τις εκδόσεις του guitar rig, pod farm, amplitube, waves και χίλια 2 ακόμα το fix it in the mix είναι πολύ πιο εύκολο και γρήγορο και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ! Αν από την άλλη μπεις στη διαδικασία του "ηχογραφώ ενισχυτές" τότε χρειάζεται και πολύ μεγάλη εμπειρία από το στούντιο και τον παραγωγό ώστε να ξέρει πως πρέπει να γραφτεί ο ήχος από τον ενισχυτή για να μπορέσει να ακουστεί σωστά στη μίξη... Εγώ που δεν έχω τέτοια εμπειρία όποτε γράφω ενισχυτή "αναγκάζομαι" να κάνω καμιά 15αριά takes ώστε μετά στη μίξη να μπορέσω να διαλέξω αυτά που θέλω ώστε να βγει σωστά στη μίξη... Καλώς ή κακώς δεν νομίζω πως είναι θέμα του μουσικού να ξέρει πως θα βγει ο ήχος... Ο μουσικός πρέπει να σου πει πως θέλει να βγει... Το πως θα γίνει αυτό είναι θέμα του παραγωγού... Ο μουσικός πρέπει να παίξει σωστά ώστε να δώσει σωστές πηγές στον παραγωγό... Νομίζω δηλαδή...

 
Εδω στη χωρα μας απο την ελευση των ψηφιακων μεσων ηχογραφησης εχει επικρατησει ακομη και η αποψη οτι τα απαραδεκτα παιξιματα-ερμηνειες-λαθη κλπ "ελα μωρε,θα τα φτιαξει ο ηχοληπτης στο editing και στη μιξη",οποτε τα οχι και τοσο προσεγμενα ηχητικα takes ειναι πταισματακια απλα...

Σαφως και πρεπει να ειναι προσεγμενος ο ηχος που γραφουμε,οπως και η επιλογη-τοποθετηση των μικροφωνων,προενισχυτων κλπ,αλλα και τα σωστα παιξιματα πανω απ ολα.

 
Φυσικά και καλά κάνεις που το θέτεις..Ένα γνωμικό που ακολουθώ πάντα (δεν θυμάμαι αν είναι δικό μου ή αν το έχει πει άλλος!) είναι το "Good take is all it takes". Mια μπάντα που έχει κάνει το ιδανικό take παίζοντας με φθηνά όργανα σε sm57s, είναι ΠΟΛΥ πιθανό να ακουστεί καλύτερα από το αν παίξει με καλύτερα όργανα και ακριβότερα (ή αν θέλετε πιο αρμονικά για τις πηγές) μικρόφωνα αλλά έχει χειρότερη παικτική απόδοση.

Αυτά όλα είναι συνυφασμένα και με αυτό που προαναφέρθηκε, δηλ το αν ο μουσικός ηχογραφεί μόνος του (και άρα τι επίπεδο γνώσεων ηχοληψίας/παραγωγής μουσικής διαθέτει) ή έχει από πάνω του κάποιον ικανό μηχανικό/παραγωγό που τον καθοδηγεί.

Όλα αυτά (και άλλα ...πολλά) επηρεάζουν το πόσο "fix in the mix" κάνει κάποιος ή όχι.

 
Απλά να πω οτι αλλο ειναι να λέμε θα το φτιάξω στη μίξη και άλλο "γράφω flat". Δεν είναι τυχαίο που πολλά πράγματα γράφονται flat για να "κάτσουν" αργότερα στη μίξη ενώ διαφορετικά μπορεί και να μην ακούγονται καν

 
Ωραίο θέμα... πολύ ωραίο

το "θα τα φέρουμε το mix" είναι κάτι που δεν πρέπει να λέει ο ηχολήπτης ή ο μουσικός

είναι θέματα όπως το compression και τα studio type effects που βγαίνουν μόνο στην μίξη δουλειά του μουσικού είναι να έχει φοβερή όρεξη για πολλά takes και να διαμορφώνει ,με τον ηχολήπτη, τον προσωπικό του ήχου.

Ως ήμι-επαγγελματίας και μουσικός δεν έχω δεχτεί πότε να κάνω μόνο ένα take

Με ένα take δουλειά δεν γίνετε...

Αν το τίτλος του θέματος είναι θα τα φέρουμε στο mix εννοήσει θα διορθώσουμε τα ΛΑΘΗ στο mix τότε σωστά είναι μύθος, σε όλα τα στάδια πρέπει να φέρουμε μείζονα σημασία

σύνθεση μουσικής-->ενορχήστρωση-->ηχογράφηση-->μίξη-->μάστερ

όλα πρέπει να τα έχουμε όσο μπορούμε στο best

 
Όσο αναφορα τα λάθη και κατα συνέπεια το edit τότε παν μετρον άριστον .....το "rehearse more edit less" νομίζω πως με εκφράζει απόλυτα.....το θεωρώ αδιανόητο να μην μπορείς να παίξεις την μουσικη ΣΟΥ!!!!!!(κάτι ψιλές οκ αλλα όχι ψηφιδωτό )

Όσο αναφορα τα flat γραψιματα τότε νομίζω πως χάνεται το συναίσθημα απο τον μουσικό...οσο καλυτερα ακούμε όταν παίζουμε τόσο καλυτερα παίζουμε.....θα ήθελα ένα παράδειγμα οργάνου που θα ήταν καλυτερα flat....νομίζω πως δεν υπάρχει....θα ήθελα να ακούσω το σκεπτικό όμως....

 
@wyndorf

Όσο αναφορα τα flat γραψιματα τότε νομίζω πως χάνεται το συναίσθημα απο τον μουσικό...οσο καλυτερα ακούμε όταν παίζουμε τόσο καλυτερα παίζουμε.....θα ήθελα ένα παράδειγμα οργάνου που θα ήταν καλυτερα flat....νομίζω πως δεν υπάρχει....θα ήθελα να ακούσω το σκεπτικό όμως....
Στην διαδικασία της ηχογράφησης, έχεις την δυνατότητα να έχεις διαφορετικό σήμα να ακούς στο πολυκάναλο/hard disk recorder το σήμα που γράφετε και διαφορετικό σήμα να ακούει ο μουσικός... και είναι μεγάλη μαγκιά να ξέρεις να κάνεις με καλή μίξη στα αυτιά του μουσικού όταν γράφει, για έναν τραγουδιστή ειδικά είναι το Α και το Ω μια σωστή μίξη.

flat σήμα, να γραφτεί, είναι καλό να παίρνεις για όργανα όχι τόσο πρωταγωνιστικά στο κομμάτι, έτσι ώστε να μπορείς να έχεις ευελιξία στην μίξη.

και κάτι άλλο βασικό ένας μουσικός για να αποδώσει, θέλει μια μίξη κοντά στην πραγματικότητα του, να νιώθει ηχητικά ότι είναι στο δωμάτιο του

 
Στην διαδικασία της ηχογράφησης, έχεις την δυνατότητα να έχεις διαφορετικό σήμα να ακούς στο πολυκάναλο/hard disk recorder το σήμα που γράφετε και διαφορετικό σήμα να ακούει ο μουσικός... και είναι μεγάλη μαγκιά να ξέρεις να κάνεις με καλή μίξη στα αυτιά του μουσικού όταν γράφει, για έναν τραγουδιστή ειδικά είναι το Α και το Ω μια σωστή μίξη.
flat σήμα, να γραφτεί, είναι καλό να παίρνεις για όργανα όχι τόσο πρωταγωνιστικά στο κομμάτι, έτσι ώστε να μπορείς να έχεις ευελιξία στην μίξη.

και κάτι άλλο βασικό ένας μουσικός για να αποδώσει, θέλει μια μίξη κοντά στην πραγματικότητα του, να νιώθει ηχητικά ότι είναι στο δωμάτιο του
Το γνωρίζω βρε ότι μπορείς να έχεις άλλη μίξη στα ακουστικά και άλλη στο πολυκαναλο η pc/Mac  ;D....απλα δεν μπορω να καταλάβω γιατι να μην τον γράψεις έτσι αφου είναι καλο αυτο που ακούει.....επίσης δεν μου είπες όργανο , ένα παράδειγμα Βρε αδελφέ.......επίσης είναι αρκετα σχετικο αυτο με το δωμάτιο του μουσικού.....anyway......στην τελική όπως βολεύεται ο καθένας....... ;D

 
Θα μοιραστω και γω την εμπειρια μου.. Γενικα εχω κανει καποιες απλες παραγωγες για μπαντες μου, καποιες προπαραγωγες θα ελεγα πιο σωστα.

Με οσους πειραματισμους εκανα καταληξα οτι

1. πρεπει παικτικα να ειναι οκ η πηγη - συμφωνουμε ολοι πιστευω

2. να υπαρχει μια παραγωγη αλλης μπαντας που εχουμε στοχο να πλησιασουμε - κυριως στα ντραμς τα οποια προσωπικα τα αντιμετωπιζω ως την συχνοτικη "βαση" της ηχογραφησης (δεν ξερω αν το ειπα καλα)

3. η δυνατοτητα να μπορεις να κανεις reamping οποτε γραφεις ενα direct καναλι και εισαι σιγουρος

4. προτιμω τις πηγες που ηχογραφω να μην εχουν ακραιο eq-ing αναλογα με το ειδος παντα. πχ αν καποιος θελει κιθαραες τυπου Kyuss θα ειναι μπασες στης ηχογραφηση αλλα οχι εντελως ετσι ωστε να εχω την δυνατοτητα να δρασω μετα. ή με αλλα λογια προσπαθω να μην ειναι πολυ αλλοιωμενο το σημα λογω ακραιων τιμων EQ.

Αρα στο ερωτημα η απαντηση μου ειναι οτι ερχονται καποια πραγματα στο μιξ αλλα δεν μπορεις να κανεις ακραιες αλλαγες χωρις να χαλασεις το σημα σου. αυτα τουλαχιστον με διδαξε η μεχρι τωρα εμπειρια μου!

 
Εγώ σπουδαίος μουσικός δεν είμαι ,επίσης και σπουδαίους ενισχυτές ή μοναδικές κιθάρες και μικρόφωνα δεν έχω . Όσο για ηχολήπτης? ;D ;D ;D λίγη εμπειρία μηνών πάνω σε οικιακό DAW.

Εδώ και κανά μήνα ,με τα πτωχά μέσα και τις πτωχές δυνατότητές μου, γράφω τη κιθάρα μου μέσω μικροφώνου απ τον ενισχυτή υπέροχα μέσω των ρυθμίσεων που ήθελα να ακούω στα αυτιά μου .

Παραμορφώσεις δεν χρησιμοποιώ πλην εναλλαγής καθαρού βρώμικου καναλιού του ενισχυτή και του ριβέρμπ ,πάλι του ενισχυτή .

Θεωρώ πως αν δεν έχω τον ήχο που θέλω στα αυτιά μου να με ικανοποιεί, το παίξιμό μου δεν θα μου ακούγεται ευχάριστα και θα δυσκολευτώ σε βαθμό αδυναμίας να το φέρω μετά στη μίξη ,ακόμα κι αν παικτικά ήταν άψογο .

Τα χρόνια που έπαιζα με τη μπάντα και μπήκαμε 3-4 φορές σε στούντιο ,πάντα έτσι έγραφα ,κιθάρα-ενισχυτής-μικρόφωνο-κονσόλα .

Το αν μετά στη μίξη μπουν εκουαλάιζερ,κομπρέσορες κλπ είναι άλλο απ το να γράψω τη κιθάρα φλατ και καρφί στη κονσόλα ,προσπαθώντας να φέρω συνολικά τον ήχο κοντά σε αυτό που θέλω να ακούσω .

Με τα λίγα που ξέρω ,εγώ έτσι πιστεύω πως είναι το σωστό

 
Δυό τρείς σκέψεις...

Όπως γενικώτερα στη μουσική -και ευρύτερα στην τέχνη- εκείνο που καθορίζει τελικά το αποτέλεσμα είναι η προυπάρχουσα άποψη. Σαφής, συγκροτημένη, στέρεα.

Δουλειά του παραγωγού είναι να εκφράσει την αλήθεια των μουσικών -πολλάκις κάποιος εξ αυτών τυγχάνει και παραγωγός.

Το πως αυτό θα επιτευχθεί, είναι αποτέλεσμα διεργασιών, συζητήσεων, προτάσεων, γνώσεων και κάποιες φορές πειραματισμών μεταξύ των εμπλεκομένων -καλλιτέχνες/παραγωγοί/ηχολήπτες.

Σαφώς υπάρχουν "μπούσουλες" ή ευρέως παραδεκτές τεχνικές και μέθοδοι που, κάποιες φορές, μας βγάζουν από δυσκολίες. Απο την άλλη, ατέλειωτες είναι και οι ιδέες που μπορεί να προκύψουν, συχνά με καταπληκτικά αποτελέσματα.

Τίποτε δεν αποτελεί αλάνθαστο δρόμο.

Κοντολογής, πρέπει να έχεις γνώση κι εμπειρία, διάθεση ν'ακούς τον άλλο και την ιδέα του, να έχεις τη δύναμη ν'αφαιρείς και πάνω απ'όλα να ξέρεις τι θέλεις.

 
Μανώλης Χναράκης είπε:
Το καλό πράγμα ξεκινάει από την πηγή.
+1Και το καταλληλο μικροφωνο/α και χωρο.

Δεν ειμαι ηχοληπτης αλλα σκαμπαζω απο ηχο και ηχογραφησεις απο εμπειρια ως recording musician, αλλα βασικα γιατι "ακουω".

Εκ πειρας θα πω οτι αν η μιξη παει να αλλαξει αυτο που ηχογραφηθηκε και οχι απλα να το ενταξει μεσα στη μιξη, εχουμε κατα 99% ενα ωραιο πασάλειμμα.

Φυσικα θα εξαιρεσω καποιες περιπτωσεις που θελουμε εξ επι τουτου να αλλαξουμε το ακουσμα.

Όσο αναφορα τα flat γραψιματα τότε νομίζω πως χάνεται το συναίσθημα απο τον μουσικό...οσο καλυτερα ακούμε όταν παίζουμε τόσο καλυτερα παίζουμε.....θα ήθελα ένα παράδειγμα οργάνου που θα ήταν καλυτερα flat....νομίζω πως δεν υπάρχει....θα ήθελα να ακούσω το σκεπτικό όμως....
Γενικα συμφωνω, αλλα ειναι καποια πραγματα που τεχνικα δεν γινονται.Αν και με τον καταλληλο εξοπλισμο ολα γινονται (να ακους σωστα και να γραφεις flat)

 
nickpulse είπε:
Απλά να πω οτι αλλο ειναι να λέμε θα το φτιάξω στη μίξη και άλλο "γράφω flat". Δεν είναι τυχαίο που πολλά πράγματα γράφονται flat για να "κάτσουν" αργότερα στη μίξη ενώ διαφορετικά μπορεί και να μην ακούγονται καν
Ναι, είναι διαφορετικό, αλλά και αυτό που λες έχει να κάνει με το "χύμα" που προανέφερα. Στις ηχογραφήσεις γενικώς χρειάζεται μια αποφασιστικότητα γιατί αν συνεχώς αναβάλλουμε τις ηχητικές αποφάσεις μας, τότε τα κομμάτια μας δεν θα έχουν στίγμα. Αν ο κιθαρίστας χρησιμοποιεί ένα delay στον ενισχυτή του, θα το γράψω και θα βασίσω τις αποφάσεις μου σε αυτόν τον ήχο. Θα μου πεις, πως ξέρεις ότι είναι καλός ο ήχος ή αν το delay δεν είναι λίγο ή πολύ?

Σε αυτό έρχεται να προστεθεί και ένα άλλο θέμα, ο βαθμός ετοιμότητας και η προετοιμασία, προ-παραγωγή, ή pre-production που πρέπει να έχει κάνει ο τεχνικός μαζί με τον μουσικό ή την μπάντα και η πιο απλή μορφή της είναι να έχει πάρει σημειώσεις κατά τη διάρκεια της πρόβας (που καλό είναι να την ηχογραφήσει κιόλας) ή να ακούσει προσεκτικά ένα demo των τραγουδιών.

Όλα αυτά έχουν γενικώς να κάνουν με το αν π.χ, δουλεύει ένας μουσικός μόνος του, οπότε η καθυστέρηση στη λήψη αποφάσεων ή το flat που λέμε είναι και ένα μέρος της ..σύνθεσης... αν μιλάμε για γκρουπ, τότε παίζουν ρόλο παράγοντες όπως ικανότητα έμπνευσης, ανασφάλεια, δημιουργικότητα, αναβλητικότητα....κάθε λέξη από αυτές αυξάνει ή μειώνει ανάλογα το ..fix in the mix.

Κατά τη γνώμη μου, επιτυχημένη ηχογράφηση για μια μπάντα που θεωρεί τον εαυτό της έτοιμο να μπει στο στούντιο για να γράψει, είναι αυτή που είναι σχεδόν ...μιξαρισμένη στο τέλος της και που έχει γίνει σε σύντομο χρόνο (εξαιρώντας τον χρόνο που χρειάζεται για την επίτευξη καλού take-εκεί ο χρόνος πρέπει να είναι άπλετος και να μην αγχώνεται ο μουσικός). Οτιδήποτε άλλο κατά τη γνώμη μου, αφαιρεί από το αποτέλεσμα *μιλώντας για rock μουσική πάντα.

*Να αναφέρω πως, σύντομος χρόνος για μένα είναι ο χρόνος που περνάει στο στούντιο χωρίς να τον καταλαβαίνω... μπορεί αυτό να είναι και μήνες, αλλά η αίσθηση αυτή είναι καλύτερη από το να χαλάω χρόνο γυρνώντας πίσω σε "flat" ήχους και να προσπαθώ να τους .."fix in the mix". Γενικά δηλαδή αναφέρομαι στον δημιουργικό χρόνο του στούντιο που σε πηγαίνει πάντα ένα βήμα πιο πέρα και δεν σε γυρίζει πίσω σε πράγματα που έπρεπε να είχαν φτιαχτεί από την αρχή και να είχαν δώσει τα ίδια ώθηση σε επόμενες κινήσεις.

Φυσικά τα πισωγυρίσματα είναι μέσα στο πρόγραμμα, αλλά όσο λιγότερα είναι για μένα, συνήθως τόσο καλύτερο αποτέλεσμα έχω στο τέλος. Λιγότερο Fix In the Mix..

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σε αυτό έρχεται να προστεθεί και ένα άλλο θέμα, ο βαθμός ετοιμότητας και η προετοιμασία, προ-παραγωγή, ή pre-production που πρέπει να έχει κάνει ο τεχνικός μαζί με τον μουσικό ή την μπάντα και η πιο απλή μορφή της είναι να έχει πάρει σημειώσεις κατά τη διάρκεια της πρόβας (που καλό είναι να την ηχογραφήσει κιόλας) ή να ακούσει προσεκτικά ένα demo των τραγουδιών.
+100

Παρά πολυ σημαντικο θέμα.......ειδικά στην σημερινή εποχη το pre production είναι αρκετα εύκολο για κάθε μουσικό λαμβάνοντας υπόψιν την ευκολία που έχει δώσει η ψηφιακή τεχνολογια...θεωρώ υποχρεωση του ηχοληπτη να δώσει βαση σε αυτο που θα ακούσει , καθώς και υποχρεωμένη την μπάντα να έχει κάνει προ παραγωγή η τουλάχιστον να έχει ένα σημείο αναφοράς σε σχέση με τι θέλει........άμα ξέρεις τι θέλεις ξέρεις πως θα φτάσεις και εκει , άμα πας ψάχνοντας απλα ψάχνεις.....δεν απαξιωνο την διαδικασία του mix με αυτα που λέω , απλα την κάνω λιγότερο χρονοβόρα......

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top