ψηφιακή ή αναλογική κονσόλα?

nitako

Νέο μέλος
Μηνύματα
133
Πόντοι
16
Πάει καιρός απο τοτε που εμφανίστηκαν οι ψηφιακές κονσόλες..

Πολλά studio εχουν κανει την εγκατάσταση τους full digital πιά.

Κάποτε ηχογραφούσα αναλογικά και έλεγα οτι εχω πρώτη ποιότητα ομως πήρα μια ψηφιακή και θεώρησα οτι ειναι η μέρα με τη νύχτα..

Ο ήχος της πολύ πιο ζωντανός απο την αναλογική..

Αφήστε οτι έχει πάνω σε κάθε φέτα κομπρέσορα ,εφφε και το κλασσικό eq.

Αραγε το μέλλον ειναι οι ψηφιακές τελικά..

Ακούω απόψεις!!

 
τι εννοεις ψηφιακη? full ψηφιακη? ή μονο το automation einai , και τα υπολοιπα ειναι analog?

 
παντως παρολο που ειμαι υπερ του ψηφιακου για διαφορους λογους που αφορουν τον τροπο που δουλευω η που θαθελα να δουλευω , πιστευω οτι απλως πηρες καλυτερη κονσολα , και οτι η διαφορα δεν οφειλεται στην κοντρα αναλογικου ψηφιακου. Με καποια αλλη κονσολα αναλογικη ισως να ειχες και καλυττερο ηχο χωρις να σημαινει οτι κερδισε το αναλογικο!

 
Αναλογικός ήχος, ψηφιακή ευκολία... όταν συνδυάζονται και τα δυο είναι η καλύτερη περίπτωση που μπορεί να σου τύχει...

Αυτό προσπαθούν τουλάχιστον οι εταιρίες, να φτιάχνουν gear που στην πραγματικότητα μιμείται τον vintage ήχο, με τις ευκολίες που σου προσφέρει το ψηφιακό (στην ουσια ομως δεν παυει να ειναι ψηφιακο), ακόμα και στον τομέα του software βλέπουμε μια τάση απομίμησης αναλογικού ήχου...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
I have used an 02R in college and had a quick run with the D8b.

If I had the money for these desks I'd much rather spend that cash to get an Allen & Heath desk.

So waht if the desk has a digital compressor on each channel, that at the end of the day sounds nothing like the real deal.

Try mixing uncompressed and compressed version of the signal that are going through outboard. I hate having to cope with latencies.

You can say that everyone records onto HDD anyway, so what is the difference?

The desk's signal path, the EQ curves, the pres, the VCAs, the sound the desk outputs when you are running loads of hot channels...everything.

I'd choose analog over digital anyday.

And by the way go over to the Mackie forums and see how many people sold the analog 8 buss to get the D8b and sold the D8b back in a matter of days to get back their original analog 8 buss Mackies ;)

Tsiou.

 
Πάντως κάποιος που χρησιμοποιεί Computer DAW μάλλον δεν χρειάζεται καν κονσολα. I mean τι να την κανεις αν έχεις λαμπατους προενισχυτες και ενα καλο controller?

Η ψηφιακή κονσολα έχει πολλες ευκολίες με κυριότερη το full automation. Απο την αλλη η (καλη) αναλογική θα κρατησει πάντα την αξια της σε αντιθεση με την digital που θα βρεθει στον καλαθο των αχρηστων με την ελευση του οποιου νεου format.

Η ηχητικη ποιότητα είναι κάτι σχετικό, σε γενικές γραμμές οι ψηφιακές είναι πιο καθαρές αλλά και πιο "ψυχρες". Σίγουρα τα eq μιας Allen&Heath είναι καλύτερα από digital υλοποιήσεις, από την άλλη η δυνατότητα ανάκλησης των ρυθμίσεων σε περιπτωσεις επαναμιξαρίσματος είναι σωτηρια ( ποσα mix χαρτια να φυλας πια στο συρταρι? :) )

Τελικά ειναι θεμα προτεραιοτητων. Αν η επανακληση projects και οι ευκολιες ( on board effects, digital in-out κλπ) ειναι must για κάποιον τοτε digital. Αν η λεξη analogue του ξυπνάει ...πάθη και παράλληλα διαθετει και πλουσιο outboard εξοπλiσμο.... 8) . Αν παλι δουλευει με computer τοτε το θεμα δεν θα πρεπει να τον απασχολει ιδιαιτερα... (εκει υπαρχουν προβληματα του τυπου focusrite red και Mackie HUI ή tascam 1884 και TC gold ή... :? :roll: )

 
Πάντως κάποιος που χρησιμοποιεί Computer DAW μάλλον δεν χρειάζεται καν κονσολα. I mean τι να την κανεις αν έχεις λαμπατους προενισχυτες και ενα καλο controller?
I work with a computer and I am using an analogue desk so I can route audio from the computer out to hardware effects and compressors and filters, and record it back in.

If I did not have the desk I would have to waste a lot of time repatching things all the time...and as they say, time is money!

Tsiou.

 
Νομίζω ότι η μέση οδός τείνει να κερδίσει τα home studios: ψηφιακή κονσόλα με αναλογικά channel strips.

Αν η επανακληση projects και οι ευκολιες ( on board effects' date=' digital in-out κλπ) ειναι must για κάποιον τοτε digital. Αν η λεξη analogue του ξυπνάει ...πάθη και παράλληλα διαθετει και πλουσιο outboard εξοπλiσμο.... 8)[/quote']
Εδώ μάλλον συμβαίνει ό,τι και με τις φωτογραφίες: οι αναλογικές έχουν άλλη χάρη = τις τραβάς σήμερα και έχεις την αγωνία να δεις τι βγήκε μετά από ένα μήνα. Αυτή η διαδικασία ερεθίζει τη μνήμη σου αλλά σε κρατάει και σε μία αγωνία. Η ψηφιακή, την τραβάς τώρα, την διορθώνεις...μέχρι να σου κάτσει. Την βλέπεις τώρα και η ζωή σου βαίνει χωρίς εκπλήξεις (...οκ, το τράβηξα λίγο :) ).

Παλιά γράφαμε σε ένα στούντιο (αναλογικά). Κάναμε το πρώτο remix, μετά από μία εβδομάδα δεν μας άρεσε. Πήγαμε πίσω και μπήκαμε στην διαδικασία, ακούγοντας την παλιά μίξη, να ξαναφέρουμε τον εξοπολισμό (κονσόλα και εφφέ) σε παρόμοιες ρυθμίσεις με αυτές τις αρχικής μίξης (no mixing sheets). Η όλη διαδιακασία μας έφερε σε νέους δρόμους με αποτέλεσμα να καταλήξουμε σε κάτι διαφορετικό και μάλλον καλύτερο. Η ίδια ιστορία επαναλήφθηκε 1 μήνα μετά. Αποτέλεσμα: τρία τραγούδια με κοινή βάση. Υπέροχο.

"Ψηφιακή ζωή = ζωή εν τάξη" :) ... για τα απομνημονεύματα του noiz.

Γεράσιμος
 
για τα pro studios' date=' οι αναλογικές κονσόλες είναι το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. έχουν τα φράγκα (και την ανάγκη), οπότε πληρώνουν για το καλύτερο. απλά τα πράγματα.[/quote']
Δεν συμφωνώ. Έχω δει επαγγελματικά studios full digital (ProTools) με μόνο λαμπάτους προενισχυτές. Το αν είναι καλή ή κακή προσέγγιση είναι άλλο θέμα, όμως είναι pro studios.

για τα home/project studios' date=' το κόστος φαίνεται να είναι ο νούμερο ένα παράγοντας επιλογής. δεδομένου του κόστους μιας ψηφιακής κονσόλας αυτή τη στιγμή που μιλάμε, δεν βρίσκω λογικό το να εγκαταλείψει κανείς τις αναλογικές υλοποιήσεις για χάρη του ψηφιακού ήχου, εκτός και αν είναι διατεθημένος να πληρώσει ακριβά την κίνηση αυτή.[/quote']
Νομίζω ότι αν δεις απόλυτα μία ψηφιακή και μία αναλογική κονσόλα, ναι το κόστος της ψηφιακής είναι μεγαλύτερο. Ωστόσο, αν βάλεις και όλα τα περιφεριακά με τα οποία θα πρέπει να πλαισιώσεις την αναλογική κονσόλα, ίσως τελικά να μην υπάρχει διαφορά.

το automation δεν νομίζω ότι μπορεί να αποτελεί δέλεαρ για έναν home/project χρήστη' date=' για τον απλούστατο λόγο ότι δεν θα δουλεύει πολλές παραγωγές παράλληλα, αλλά συνήθως μονάχα την δική του.[/quote']
Εδώ διαφωνώ. Δε νομίζω ότι ο καθένας που κάνει home παραγωγές έχει μόνο μία να δουλεύει.

τα ενσωματωμένα εφφέ' date=' eq, κομπρέσσορες κ.τ.λ., είναι κατά πολύ υποδεέστερα ηχητικά των αυτόνομων μηχανημάτων. ο home χρήστης έχει τη δυνατότητα να διαλέξει τον κομπρέσσορα που ταιριάζει περισσότερο στη μουσική του, αποφεύγοντας τη λογική σουπερμαρκετ.[/quote']
Ναι, αλλά αυτό έρχεται σε αντίθεση με το κόστος που ανέφερες παραπάνω. Τελικά, όλα τα περιφεριακά θα κοστίσουν πολλά σε έναν home χρήστη.

Γεράσιμος
 
Να διαφωνήσω λίγο με τον αγαπητό feather?

Οσον αφορά τα εφε μιας (αξιοπρεπής) ψηφιακης κονσόλας δηλαδή

compressor,reverb,eq..πιστέυω οτι ειναι εξίσου καλά με τις διάφορες

εξωτερικές βαθμίδες(racks) και αυτό γιατι και στις ψηφιακές κονσόλες

χρησιμοποιουν τους ίδιους επεξεργαστές που βάζουν και σ εκείνα..

Θα μου πείς το ίδιο ομως ειναι...?Εντάξει ομως ενα 80% καλήπτουν

τις ανάγκες μας! :wink:

Σχετικά κατα πόσο χρησιμοποιούνται ψηφιακές κονσόλες σε home studios

να υπενθυμήσω και τα workstations που ειναι ιδιαίτερα χρήσιμα για κάποιον που δεν θέλει να ανακατευτεί με pc..

Πάντως σίγουρα η γλύκα τις αναλογικής ειναι αξεπέραστη (ακόμα και εμφανισιακά)... :)

 
Υπάρχουν ολοκληρωμένα τα οποία τα έχει κατασκευάσει πχ η Atmel

και ειναι ενας προσέσωρας που κάνει πχ βάθος..

Οπότε μιλάμε για εξάρτημα (συγγεκριμένα chip)

Σίγουρα μια εταιρία στο Manuai της δεν αναφέρει το κύκλωμα του κάθε πρωιόντος και τον τρόπο λειτουργίας του γιατι δέν ενδιαφέρουν τον αγοραστή..(αφορά μόνο το σέρβις)

Πάντως υπάρχουν και εταιρίες που γράφουν πάνω σε ένα μιξερ πχ οτι έχει

πολυεφε της Lexicon..

Σίγουρα ξαναλέω δέν ειναι το ίδιο με ένα μηχανάκι (rack) που κάνει

την ίδια δουλειά..

 
η χειροπιαστή πραγματικότητα δεν αντιγράφεται, προσομοιώνεται. η προσομείωση δεν είναι ποτέ πιστή, διαφορετικά θα μιλάγαμε για αναπαραγωγή.
Τι θες να πεις , οτι τα αναλογικα μηχανηματα ειναι η πραγματικοτητα και τα ψηφιακα προσπαθουν να τα εξομοιωσουν? τι σχεση εχει ενα αναλογικο βαθος με την πραγματικοτητα? Μια εξομοιωση ειναι και αυτη με ελατηρια λαμπες πηνια και οτι κατεβασει το κεφαλι καθε σχεδιαστη. Αλλο αν σου αρεσει όπως ακουγεται !

 
Κατ αρχήν θελω να πω οτι οταν λεω ''πρόκειται για εξάρτημά'' δέν εννοω οτι πρόκειται για ενα εξάρτημα σαν μια αντίσταση.. Τα ολοκληρωμένα κυκλώματα (chip) πήραν αυτή την ονομασία γιατί στην πραγματικότητα περιέχουν ενα ολόκληρο κύκλωμα μέσα τους.

(Σίγουρα υπαρχει και υπόλοιπο κύκλωμα για να δουλέψει ένα chipακι.)

Πάντως μάλλον το ίδιο πράγμα λέμε ,γιατι και εγω πιστέυω οτι πιο

καλά δουλευεις ενα rack που κάνει ένα συγγεκριμένο εφφε παρα

το να το χεις το ιδιο εφφε πάνω σε μια κονσόλα.(οπως και να το κάνουμε

στο rackακι σου χει 50 κουμπιά για να ρυθμίσεις το εφφέ σου=πιο αναπτηγμένο κύκλωμα..).

 
[Νομίζω ότι αν δεις απόλυτα μία ψηφιακή και μία αναλογική κονσόλα, ναι το κόστος της ψηφιακής είναι μεγαλύτερο. Ωστόσο, αν βάλεις και όλα τα περιφεριακά με τα οποία θα πρέπει να πλαισιώσεις την αναλογική κονσόλα, ίσως τελικά να μην υπάρχει διαφορά.]

Nomizw agaphte file oti den exeis dei poso kostizei mia Euphonix h mia SSL(metaxeirismenes arxizoyn apo $40.000)...

Oi times toys einai apla apagoreytikes...

Symfwnw APOLYTA me ton feather.

O digital hxos einai teleiws diaforetikos apo ton analogiko.

Oytws h allws,mhn xexname oti ta digital mhxanakia bghkan gia na plhsiasoyn ton analogiko hxo.Kapoia to katafernoyn kala kapoia ligo kalytera kai kapoia einai apla odontokremes.

To kostos twn analogikwn mhxanhmatwn einai adianohto gia ta dedomena toy forum.

An analogisteis oti ena analogiko EQ ths Pultec kanei gyrw stis $3500,tote gia ti na milame???Mia proenisxysh ths Neve kanei alla $3500.

Adika agaphtoi mou filoi prospa8hte na sygrinete...

An htan tote,ola ta super studio ana ton kosmo 8a xrhsimopoioysan thn 02R kai oxi Amek,Neve k.t.l

Opopoios exei amfibolies as psaxei sto google gia studio,kai as dei me ta matia toy....

 
Φίλε stathis,

Καλώς ήλθες.

Στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για Home λύσεις και όχι για λύσεις των $40.000. Τις ξέρουμε και αυτές. Απλά προτείνουμε εφικτές λύσεις σε όποιον ζητάει βοήθεια.

Γεράσιμος

 
Φιλε Σταθη, σωστες οι παρατηρησεις σου αλλα ξεχνας μια λεπτομερια : τα επαγγελματικα στουντιο ψαχνουν αυτην την βελτιωση στον ηχο που μπορει να ειναι και της ταξεως του 5- 10 % ομως ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΠΑΙΡΝΕΙ (τουλαχιστον εξω ) να μην την διαθετουν. Επισης "αυτοι" οι τυποι εχουν δυο- τρια πραγματα ΑΠ ΟΛΑ! Θυμαμε χαρακτηριστικα μια συνεντευξη απο εναν αμερικανο παραγωγο ο οποιος ειχε μια λιστα με ΟΛΑ τα συνθ που γνωριζα ( και αρκετα αγνωστα σε εμενα). Ειχε λοιπον στο στουντιο ενα δωματιο με συνθ, απο τα οποια διαλεγε καθε φορα 5-6 για να κανει το εκαστοτε project. Μηπως θα πρεπει λοιπον να βαλουμε thread για την ιδανικη θερμοκρασια συντηρησης ενος synth? Δεν νομιζω! :lol:

Περα απο τον χαβαλε, επιμενω πως ενας νορμαλ χρηστης που εχει ως κεντρικο μηχανημα το PC δεν χρειαζεται κονσολα. Ενταξει, ο Νεκταριος πχ που απ οτι ξερω εχει ενα καρο αναλογικα καλουδια σιγουρα πρεπει να τα συνδεσει καπου. Αλλα αυτος το PC το χρησιμοποιει ουσιαστικα σαν πολυκαναλο, δεν θα κατσει να ασχοληθει και πολυ με plug ins κλπ. Καποιος που βασικα δουλευει με virtual μηχανηματα, και εχει ας πουμε και 3-4 rack καλυτερα να προτιμησει μια πολυκαναλη καρτα ηχου και καποιους καλους προενισχυτες για τα μικροφωνα του. Ο ηχος του θα ειναι πολυ καλυτερος απο μια μετρια κονσολα, αναλογικη ή ψηφιακη :wink:

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top