- Μηνύματα
- 3,887
- Πόντοι
- 563
- Ιδιότητα
- Κιθάρα
Πολύ συχνα τυχαινει με μαθητες να καταληγουμε σε συζητησεις με τα εξης θεματα.
Δεν μπορω να κανω break…ή παιζω τα ιδια και τα ιδια…ή δεν εχω ωραιες ιδεες .Σκεφτηκα λοιπον να ανοιξω αυτό το thread σε μια προσπαθεια να αναλυσουμε τι φταιει, και όταν ερχεται η ωρα να κανουμε ένα break ..ολοι μπλοκαρουμε .
Kαταρχην..να τα παρουμε από την αρχη..
Τι φταιει..?
Ολοι μας ξεκινωντας μαθηματα , ξεκιναμε με τις αξιες. Ξεκιναμε παιζοντας διαφορες ασκησεις και τεχνικες. Σκυβουμε υπομονετικα πανω από το ταμπουρο μας…σκεπτομενοι οτι καποια στιγμη θα μπουμε στις cool αξιες..αρα και στα breaks. Θεωρουμε τα 4ρτα τα 8α και τις αρσεις σαν ¨ευτελης¨ αξιες. Αξιες που πρεπει να απλα να περασουμε και που απλα θα μας οδηγησουν στα ωραια πραγματα όπως τα 16α και τις 32α. Αυτό που ρωταω όμως είναι…αν θεωρουμε ότι τα 8α δεν εχουν αξια σαν αξιες αρα και σαν break…σε ένα Fast Rock groove που είναι στο 220 -240 ..τι αξιες θα χρησιμοποιησουμε σαν break..? Βαλτε το μετρονομο σας στο 220 και προσπαθηστε να παιξετε 16α σε αυτή τη ταχυτητα. Δυσκολο ε? Προσπαθηστε να τα ανοιξετε στα τομς..Ακομα πιο δυσκολο ? Σας εβαλα σε σκεψεις ετσι δεν είναι?
Ο λογος που το ταμπουρο αποτελει τη βαση, εχει να κανει καθαρα σε διδακτικους λογους. Δεν υπαρχει κανενας κανονας που να λεει ότι ολη αυτή η τεχνικη πρεπει να μενει στο ταμπουρο.Αυτο ισχυει ακομα και για τα rudiments και τα Paradidles.
Το λαθος που καναμε και κανουμε ολοι μας λοιπον , είναι να κανουμε μαθηματα με την προσδοκια , οτι καποια μερα.. θα μπουμε στα breaks , ενω εχουμε μπει στα breakς από την πρωτη κιολας μερα. Απλός δεν τα βλεπουμε ετσι και περιμενουμε τον δασκαλο μας να μας πει οτι… Αυτό είναι break..
Προς θεου..δεν υποστηριζω ότι η σπουδη στο ταμπουρο δεν είναι σημαντικη η αχρηστη. Ισα-ισα..Το ταμπουρο ηταν –είναι- και θα είναι η βαση μας και καποια στυλ στηριζονται παρα πολύ στο ταμπουρο σαν ένα από τους βασικους ηχους των break όπως πχ στη Jazz. Αλλα η θεωρια μου είναι όμως { ειδικα σε all around drummers}..ότι δεν πρεπει να μενουμε μονο στο ταμπουρο. Και εκει εντοπιζω το προβλημα.
Η πρωτη και η πιο σημαντικη συμβουλη λοιπον..που μπορω να σας δωσω ειδικα σε εσας που σας αρεσει το break να είναι εμπνευση της στιγμης και όχι μια αποστηθισμενη φραση που την εχουμε χιλιοακουσει...ειναι, ότι πρεπει από την πρωτη μερα που θα ξεκινησετε τα μαθηματα με το δασκαλο σας..να προσεγγιζετε ολες αυτές τις ασκησεις που μελετατε διαρκως στο ταμπουρο…σαν να είναι πιθανα breaks - ανοιγμενα στο σετ. Απλα σηκωστε τα ματια και κοιταξτε το σετ σας..Ότι τεχνικη κι αν είναι. Aκομα και τα τεταρτα!! Εχετε σκεφτει πώς να δοκιμασετε ένα break τεταρτων ανοιγμενο στα τομς πανω σε ένα ροκ groove? Μην περιμενετε να μπειτε στα 32α για να αρχισετε να σκεφτεστε breaks. Σκεφτητε ευκολα και εξυπνα.Σκεφτητε ηχητικα.Ακουστε τα τομς σας . Αλλιως το παιξιμο σας θα γινει καθαρα ταμπουρίστικο…και για μενα μονοφωνικο. Είναι το αντιστοιχο ενος κιθαριστα που εχει στησει ολο του το παιξιμο πανω σε μια χορδη. Πειραματιστητε με την ηδη υπαρχουσα τεχνικη σας , ανοιγμενη το σετ και τους ηχους σας μεχρι να βρειτε τον τροπο που σας αρεσει να χτυπατε τα τυμπανα σας. Αυτό καποια στιγμη θα σας δωσει χαρακτηρα.
Ολη αυτή η δουλεια αν και είναι πιο επίπονη από το να αποστηθιζεις την ετοιμη δουλεια καποιου αλλου… θα αποτελεσει τα μελλοντικα ΔΙΚΑ ΜΑΣ licks.. Αυτό για μενα εχει μεγαλυτερη αξια από το παιξιμο του καλυτερου ντραμμερ.
Η αποψη και η συμβουλη μου σαν μουσικος είναι να μεινετε οσο μπορειτε μακρυα από τις δημοφιλεις φρασεις …που οδηγουν ναι μεν σε βεβαια ηχητικα αποτελεσματα …αλλα και σε drummer κοπιες που απλα κανουν τη δουλεια. Αν τωρα καποιο fill σας αρεσει τοσο πολύ…μην μεινετε απλα στο να το κλεψετε. Πηγαιντε το ένα βημα παρακατω…Προσπαθηστε να το παίξετε με τα δικα σας κριτηρια ¨πειραζοντας¨ το. Προσαρμοστε το στην δικια σας ιδιοσυγκρασια μεχρι να βγει μια παραλλαγη του, που να είναι δικια σας. Το να παιζουμε ιδιο- το κλασσικο break του Phil Collins από τον Ιn The Air Tonight, 30 χρονια σχεδον μετα τη γεννηση του..απλα και μονο επειδη εχετε καταλαβει τι κανει …εμενα αυτό το παιξιμο με αφηνει αδιαφορο. Το να ακουσω το εν λογω break ¨πειραγμενο¨ και προσαρμοσμενο στο 2011 όμως…το θεωρω προκληση και εξυπναδα.
Μεσα από ολη αυτή τη διαδικασια αυτό που εχει τη μεγαλυτερη σημασια , είναι η λογικη στο τροπο δουλειας και ψαξιματος που μπαινουμε..Αυτο δεν ξερουμε που θα καταληξει. Το μονο που ξερουμε είναι ότι ολοι οι drummer που θαυμαζουμε και θαυμασαμε…ειχαν χαρακτηριστικο ηχο και προσεγγιση στις αξιες και στο σετ τους. Αυτό ψαχνουμε και εμεις. Την δικη μας προοπτικη ως το πώς μας αρεσει να αντιμετωπιζουμε τις αξιες στο σετ μας. Αυτό δυστηχως δεν θα μας δοθει ουτε από την μια μερα στην άλλη ,ουτε χωρις θυσιες ουτε χωρις δουλεια.
Από εκει και περα..ολες οι ιδεες και τα licks που θα απορρεύσουν μεσα από αυτή τη λογικη ,πρεπει να δουλευονται σε διαφορες ταχυτητες , ξεκινωντας από πολύ αργα - και σιγα σιγα επιταχυνοντας ..
Οριοθετηστε σαν βασικες ταχυτητες το 40 , το 60 το 90 το 120 το 150 και το 200 και προσπαθηστε να παιξετε την ιδια ιδεα σε ολες αυτές τις ταχυτητες. Συντομα θα διαπιστώσετε ότι κατι που ακουγεται γελοιο στο 40…στο 200 εχει εντελως διαφορετικη υποσταση. Εκ πειρας εχω δει..οσο πιο ανουσιο ακουγετε αργα, τοσο πιο ομορφο και πολυπλοκο ακουγετε γρηγορα.
Πολύ σημαντικο είναι επισης όλα αυτά τα breaks που θα βγουν μεσα από αυτή τη λογικη να κατηγοριοποιηθουν. Πολλες φορες εχουμε δει ότι το rudimental drumming δεν ¨καθεται¨ καλα στο ροκ…η τα straight 16ths fills ανοιγμενα στα τομς δεν κάθονται ωραια στα funk..κλπ. Δουλευοντας πανω σε διαφορετικα groove {Rock – Funk – samba feel – Jazz feel –Montuno feel } με την μορφη {3 μετρα ρυθμος - 1 μετρο break } ,θα μπορέσετε να καταλάβετε το συγκεκριμένο break που ¨κολλαει¨ καλυτερα. Μην ξεχνατε επισης ότι ένα fill 16ων εχει παντα την τριηχατη παραλλαγη του- που το κανει εφικτο σε grooves τριηχων η και σε grooves 16ων.
Μια άλλη συμβουλη που θα ηθελα να σας δωσω και που θεωρω ότι χαρακτηριζει το παιξιμο των break ενός ντραμμερ..
Προσπαθηστε να ειστε τακτοποιημενοι με την τεχνικη σας.
Ανοιξτε φακελους ή ειδικα τετραδια και καταχωρηστε ολες αυτές τις ιδεες – fills Καταχωρίστε τα ανα groove όμως ,και ανα συγκεκριμενες ταχυτητες . Το ποσο τακτοποιημενοι ειμαστε σαν μουσικοι.. είναι πολύ σημαντικο στην ανακαλεση συγκεκριμενων ιδεων σε πραγματικο χρονο. Για να καταλαβετε τι εννοω , σας εχω ένα πειραμα. Μια μερα βγαλτε από τις θηκες και ανακατεψτε τα cd σας πανω σε ένα τραπεζι - και μετα σκεφτητε ότι θελετε να ακουσετε ένα συγκεκριμενο. Βαλτε ένα χρονομετρο και ψαξτε το μεσα στο σωρο.
Καντε το ιδιο πειραμα…αυτή τη φορα εχοντας όλα τα cd σας τακτοποιημενα και τοποθετημενα με αλφαβητικη σειρα. Και αναζητηστε το ιδιο cd. Δειτε ποσο χρονο σας πηρε να το βρειτε - την πρωτη φορα ,και ποσο τη δευτερη. Aυτο ακριβως συμβαινει στον εγκεφαλο σας όταν τον φορτωνεται φρασεις...χωρις βασεις. Αν ειστε χυμα λοιπον με την τεχνικη σας - χυμα θα παίζεται, και αυτό είναι κατι που λεω συνεχεια στους μαθητες μου.
Ενας από τους λογους που λατρευω και θαυμαζω τον Dave Weckl όλα αυτά τα χρονια …είναι ακριβως αυτος. Το ποσο τακτοποιημενος είναι ο ατιμος με την υλη και την τεχνη του. Και ποσο αυτό, εχει αντικτυπο στο παιξιμο του. Πραγματικα πιστευω ότι είναι απο τους λιγους που εχει καταφερει να βγαλει ζουμι και χαρακτηρα ακομα και από την πιο ευκολη τεχνικη η αξια {αν υπαρχει κατι τετοιο} . Και αυτό είναι η μαγεια του και αυτό που σε στελνει αδιαβαστο…όταν βλεπεις τα transcription του…Το ποσο απλα και ευκολα σκεφτεται. Αλλα και ποσο εξυπνα.
Ελπιζω να μπορεσα εστω και λιγο να σας βοηθησω σε αυτό το δυσκολο αλλα πολύ σημαντικο θεμα που νομιζω εχει απασχολησει λιγο πολύ ολους μας.
Περιμενω τις αποψεις και τις δικιες σας προτασεις .
Β. Μουλακάκης.
Δεν μπορω να κανω break…ή παιζω τα ιδια και τα ιδια…ή δεν εχω ωραιες ιδεες .Σκεφτηκα λοιπον να ανοιξω αυτό το thread σε μια προσπαθεια να αναλυσουμε τι φταιει, και όταν ερχεται η ωρα να κανουμε ένα break ..ολοι μπλοκαρουμε .
Kαταρχην..να τα παρουμε από την αρχη..
Τι φταιει..?
Ολοι μας ξεκινωντας μαθηματα , ξεκιναμε με τις αξιες. Ξεκιναμε παιζοντας διαφορες ασκησεις και τεχνικες. Σκυβουμε υπομονετικα πανω από το ταμπουρο μας…σκεπτομενοι οτι καποια στιγμη θα μπουμε στις cool αξιες..αρα και στα breaks. Θεωρουμε τα 4ρτα τα 8α και τις αρσεις σαν ¨ευτελης¨ αξιες. Αξιες που πρεπει να απλα να περασουμε και που απλα θα μας οδηγησουν στα ωραια πραγματα όπως τα 16α και τις 32α. Αυτό που ρωταω όμως είναι…αν θεωρουμε ότι τα 8α δεν εχουν αξια σαν αξιες αρα και σαν break…σε ένα Fast Rock groove που είναι στο 220 -240 ..τι αξιες θα χρησιμοποιησουμε σαν break..? Βαλτε το μετρονομο σας στο 220 και προσπαθηστε να παιξετε 16α σε αυτή τη ταχυτητα. Δυσκολο ε? Προσπαθηστε να τα ανοιξετε στα τομς..Ακομα πιο δυσκολο ? Σας εβαλα σε σκεψεις ετσι δεν είναι?
Ο λογος που το ταμπουρο αποτελει τη βαση, εχει να κανει καθαρα σε διδακτικους λογους. Δεν υπαρχει κανενας κανονας που να λεει ότι ολη αυτή η τεχνικη πρεπει να μενει στο ταμπουρο.Αυτο ισχυει ακομα και για τα rudiments και τα Paradidles.
Το λαθος που καναμε και κανουμε ολοι μας λοιπον , είναι να κανουμε μαθηματα με την προσδοκια , οτι καποια μερα.. θα μπουμε στα breaks , ενω εχουμε μπει στα breakς από την πρωτη κιολας μερα. Απλός δεν τα βλεπουμε ετσι και περιμενουμε τον δασκαλο μας να μας πει οτι… Αυτό είναι break..
Προς θεου..δεν υποστηριζω ότι η σπουδη στο ταμπουρο δεν είναι σημαντικη η αχρηστη. Ισα-ισα..Το ταμπουρο ηταν –είναι- και θα είναι η βαση μας και καποια στυλ στηριζονται παρα πολύ στο ταμπουρο σαν ένα από τους βασικους ηχους των break όπως πχ στη Jazz. Αλλα η θεωρια μου είναι όμως { ειδικα σε all around drummers}..ότι δεν πρεπει να μενουμε μονο στο ταμπουρο. Και εκει εντοπιζω το προβλημα.
Η πρωτη και η πιο σημαντικη συμβουλη λοιπον..που μπορω να σας δωσω ειδικα σε εσας που σας αρεσει το break να είναι εμπνευση της στιγμης και όχι μια αποστηθισμενη φραση που την εχουμε χιλιοακουσει...ειναι, ότι πρεπει από την πρωτη μερα που θα ξεκινησετε τα μαθηματα με το δασκαλο σας..να προσεγγιζετε ολες αυτές τις ασκησεις που μελετατε διαρκως στο ταμπουρο…σαν να είναι πιθανα breaks - ανοιγμενα στο σετ. Απλα σηκωστε τα ματια και κοιταξτε το σετ σας..Ότι τεχνικη κι αν είναι. Aκομα και τα τεταρτα!! Εχετε σκεφτει πώς να δοκιμασετε ένα break τεταρτων ανοιγμενο στα τομς πανω σε ένα ροκ groove? Μην περιμενετε να μπειτε στα 32α για να αρχισετε να σκεφτεστε breaks. Σκεφτητε ευκολα και εξυπνα.Σκεφτητε ηχητικα.Ακουστε τα τομς σας . Αλλιως το παιξιμο σας θα γινει καθαρα ταμπουρίστικο…και για μενα μονοφωνικο. Είναι το αντιστοιχο ενος κιθαριστα που εχει στησει ολο του το παιξιμο πανω σε μια χορδη. Πειραματιστητε με την ηδη υπαρχουσα τεχνικη σας , ανοιγμενη το σετ και τους ηχους σας μεχρι να βρειτε τον τροπο που σας αρεσει να χτυπατε τα τυμπανα σας. Αυτό καποια στιγμη θα σας δωσει χαρακτηρα.
Ολη αυτή η δουλεια αν και είναι πιο επίπονη από το να αποστηθιζεις την ετοιμη δουλεια καποιου αλλου… θα αποτελεσει τα μελλοντικα ΔΙΚΑ ΜΑΣ licks.. Αυτό για μενα εχει μεγαλυτερη αξια από το παιξιμο του καλυτερου ντραμμερ.
Η αποψη και η συμβουλη μου σαν μουσικος είναι να μεινετε οσο μπορειτε μακρυα από τις δημοφιλεις φρασεις …που οδηγουν ναι μεν σε βεβαια ηχητικα αποτελεσματα …αλλα και σε drummer κοπιες που απλα κανουν τη δουλεια. Αν τωρα καποιο fill σας αρεσει τοσο πολύ…μην μεινετε απλα στο να το κλεψετε. Πηγαιντε το ένα βημα παρακατω…Προσπαθηστε να το παίξετε με τα δικα σας κριτηρια ¨πειραζοντας¨ το. Προσαρμοστε το στην δικια σας ιδιοσυγκρασια μεχρι να βγει μια παραλλαγη του, που να είναι δικια σας. Το να παιζουμε ιδιο- το κλασσικο break του Phil Collins από τον Ιn The Air Tonight, 30 χρονια σχεδον μετα τη γεννηση του..απλα και μονο επειδη εχετε καταλαβει τι κανει …εμενα αυτό το παιξιμο με αφηνει αδιαφορο. Το να ακουσω το εν λογω break ¨πειραγμενο¨ και προσαρμοσμενο στο 2011 όμως…το θεωρω προκληση και εξυπναδα.
Μεσα από ολη αυτή τη διαδικασια αυτό που εχει τη μεγαλυτερη σημασια , είναι η λογικη στο τροπο δουλειας και ψαξιματος που μπαινουμε..Αυτο δεν ξερουμε που θα καταληξει. Το μονο που ξερουμε είναι ότι ολοι οι drummer που θαυμαζουμε και θαυμασαμε…ειχαν χαρακτηριστικο ηχο και προσεγγιση στις αξιες και στο σετ τους. Αυτό ψαχνουμε και εμεις. Την δικη μας προοπτικη ως το πώς μας αρεσει να αντιμετωπιζουμε τις αξιες στο σετ μας. Αυτό δυστηχως δεν θα μας δοθει ουτε από την μια μερα στην άλλη ,ουτε χωρις θυσιες ουτε χωρις δουλεια.
Από εκει και περα..ολες οι ιδεες και τα licks που θα απορρεύσουν μεσα από αυτή τη λογικη ,πρεπει να δουλευονται σε διαφορες ταχυτητες , ξεκινωντας από πολύ αργα - και σιγα σιγα επιταχυνοντας ..
Οριοθετηστε σαν βασικες ταχυτητες το 40 , το 60 το 90 το 120 το 150 και το 200 και προσπαθηστε να παιξετε την ιδια ιδεα σε ολες αυτές τις ταχυτητες. Συντομα θα διαπιστώσετε ότι κατι που ακουγεται γελοιο στο 40…στο 200 εχει εντελως διαφορετικη υποσταση. Εκ πειρας εχω δει..οσο πιο ανουσιο ακουγετε αργα, τοσο πιο ομορφο και πολυπλοκο ακουγετε γρηγορα.
Πολύ σημαντικο είναι επισης όλα αυτά τα breaks που θα βγουν μεσα από αυτή τη λογικη να κατηγοριοποιηθουν. Πολλες φορες εχουμε δει ότι το rudimental drumming δεν ¨καθεται¨ καλα στο ροκ…η τα straight 16ths fills ανοιγμενα στα τομς δεν κάθονται ωραια στα funk..κλπ. Δουλευοντας πανω σε διαφορετικα groove {Rock – Funk – samba feel – Jazz feel –Montuno feel } με την μορφη {3 μετρα ρυθμος - 1 μετρο break } ,θα μπορέσετε να καταλάβετε το συγκεκριμένο break που ¨κολλαει¨ καλυτερα. Μην ξεχνατε επισης ότι ένα fill 16ων εχει παντα την τριηχατη παραλλαγη του- που το κανει εφικτο σε grooves τριηχων η και σε grooves 16ων.
Μια άλλη συμβουλη που θα ηθελα να σας δωσω και που θεωρω ότι χαρακτηριζει το παιξιμο των break ενός ντραμμερ..
Προσπαθηστε να ειστε τακτοποιημενοι με την τεχνικη σας.
Ανοιξτε φακελους ή ειδικα τετραδια και καταχωρηστε ολες αυτές τις ιδεες – fills Καταχωρίστε τα ανα groove όμως ,και ανα συγκεκριμενες ταχυτητες . Το ποσο τακτοποιημενοι ειμαστε σαν μουσικοι.. είναι πολύ σημαντικο στην ανακαλεση συγκεκριμενων ιδεων σε πραγματικο χρονο. Για να καταλαβετε τι εννοω , σας εχω ένα πειραμα. Μια μερα βγαλτε από τις θηκες και ανακατεψτε τα cd σας πανω σε ένα τραπεζι - και μετα σκεφτητε ότι θελετε να ακουσετε ένα συγκεκριμενο. Βαλτε ένα χρονομετρο και ψαξτε το μεσα στο σωρο.
Καντε το ιδιο πειραμα…αυτή τη φορα εχοντας όλα τα cd σας τακτοποιημενα και τοποθετημενα με αλφαβητικη σειρα. Και αναζητηστε το ιδιο cd. Δειτε ποσο χρονο σας πηρε να το βρειτε - την πρωτη φορα ,και ποσο τη δευτερη. Aυτο ακριβως συμβαινει στον εγκεφαλο σας όταν τον φορτωνεται φρασεις...χωρις βασεις. Αν ειστε χυμα λοιπον με την τεχνικη σας - χυμα θα παίζεται, και αυτό είναι κατι που λεω συνεχεια στους μαθητες μου.
Ενας από τους λογους που λατρευω και θαυμαζω τον Dave Weckl όλα αυτά τα χρονια …είναι ακριβως αυτος. Το ποσο τακτοποιημενος είναι ο ατιμος με την υλη και την τεχνη του. Και ποσο αυτό, εχει αντικτυπο στο παιξιμο του. Πραγματικα πιστευω ότι είναι απο τους λιγους που εχει καταφερει να βγαλει ζουμι και χαρακτηρα ακομα και από την πιο ευκολη τεχνικη η αξια {αν υπαρχει κατι τετοιο} . Και αυτό είναι η μαγεια του και αυτό που σε στελνει αδιαβαστο…όταν βλεπεις τα transcription του…Το ποσο απλα και ευκολα σκεφτεται. Αλλα και ποσο εξυπνα.
Ελπιζω να μπορεσα εστω και λιγο να σας βοηθησω σε αυτό το δυσκολο αλλα πολύ σημαντικο θεμα που νομιζω εχει απασχολησει λιγο πολύ ολους μας.
Περιμενω τις αποψεις και τις δικιες σας προτασεις .
Β. Μουλακάκης.