• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

"Πρόβλημα" σε ηχογράφηση home studio

  • Thread starter Thread starter dmarin
  • Start date Start date
  • Απαντήσεις Απαντήσεις 31
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις 5K

dmarin

Μέλος
15/2/09
54
0
6
40
Axd
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
Καλησπέρα σας,

Καταρχάς ο τίτλος δεν ξέρω εάν προσεγγίζει το θέμα που θα σας περιγράψω απλά δεν ήξερα τί να γράψω! Το πρόβλημα που θα σας πω προέρχεται απο άγνοιά μου και μόνο, καθώς είμαι καινούργιος στον κόσμο του home recording και πιθανότατα κάνω πολλά λάθη. Στο ψητό λοιπόν για να μου δώσετε τα φώτα σας.

Έχω ένα home studio περίπου 15m2 , αρκετά προσεγμένο χώρο με 2 μπασοπαγίδες και ακουστικά πάνελ στους τοίχους, όχι ασφυκτικά "μπουκωμένο" και στεγνό, αλλά σύμφωνα με τα δικά μου γούστα έχει αρκετά καλή ακουστική χωρίς ανακλάσεις κλπ.

Από εξοπλισμό διαθέτω:

Monitors: Yamaha HS7

Καρτα ήχου: A&H Qu-16 (ψηφιακή κονσόλα) την χρησιμοποιώ και σαν controller φυσικά

Μικρόφωνο: Rode NT1-Kit

Προενισχυτής: TL Audio IVORY II 5051

DAW: Logic Pro X

Αυτά τα λίγα διαθέτω, και ηχογραφώ κυρίως ακουστικά όργανα (μπουζούκια, κιθάρες) και φωνές. Ηχογραφώ συνήθως απευθείας με το μικρόφωνο πάνω στην κονσόλα χωρίς τον προενισχυτή γιατί η A&H έχει πολύ καλούς προενισχυτές και ειλικρινά δεν παρατηρώ σχεδόν καμιά διαφορά όταν χρησιμοποιώ τον TL.

Το πρόβλημα είναι ότι, σχεδόν ό,τι και να γράψω απο φωνές μέχρι έγχορδα, μου φαίνονται όλα "στεγνά" χωρίς "αέρα" δεν ξέρω πως να το εξηγήσω τεχνικά για να το καταλάβετε. Το αποκορύφωμα είναι στα μπουζούκια που παραείναι "σφιχτά" και "στεγνά". Και δεν εννοώ ότι για παράδειγμα θα βάλω κάποιο εφφέ πχ βάθος και θα στρώσει. Όχι εννοώ πως απο την πηγή είναι "στεγνά". Ελπίζω να μην γελάτε γιατί δεν μπορώ να σας το μεταφέρω καλύτερα! Στα έγχορδα γράφω περίπου 15-20cm απο την τρύπα ή με μια ελαφριά κλίση προς το μανίκι. Η αλήθεια είναι πως δεν έχω βρει το ιδανικό σημείο που με ικανοποιεί απόλυτα.

Επίσης έχω παρατηρήσει ότι το συγκεκριμένο μικρόφωνο έχει αρκετά πρίμα να το πώ; Ειδικά στις γυναικείες φωνές το σσσσσσςςςςς πάει σύννεφο και δεν διορθώνεται ούτε για πλάκα. Παίζω λίγο με τις κλίσεις του μικροφώνου, βελτιώνεται κάπως αλλά χάνει άλλες συχνότητες καλές.

Τί μπορώ να κάνω για αυτά τα θέματα σας παρακαλώ τα φώτα σας απο την εμπειρία σας!!

ΥΓ. Έχω γράψει και με τον TL->Κονσόλα->DAW και το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο όσον αφορά τα προηγούμενα που σας ανέφερα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν ανεβάζεις  ένα δείγμα να ακούσουμε και να καταλάβουμε καλλίτερα τι εννοείς;

edit:

Σαν πρώτη ιδέα (έτσι όπως τα λες, και κυρίως όπως τα καταλαβαίνω).

Αφιέρωσε 2 κανάλια στο μπουζούκι.

Ή παίξε το δύο φορές (με διαφορετικές τοποθετήσεις του μικροφώνου), ή αν φοράει μαγνήτη, γράψε ένα κανάλι Line και ένα Mic.

Πάναρε τα στη μίξη σου τα δύο κανάλια,. δεξιά και αριστερά (όχι τέρμα), και παίξε με το EQ , κυρίως να κόψεις συχνότητες που δεν θες (όχι να αυξήσεις αυτές που θες- το ίδιο είναι άλλωστε).

Επίσης με την φωνή , παίξε με το EQ.

Τέλος το να βάλεις  και λίγο βάθος (reverb, room, hall)….ό,τι σου αρέσει,  είτε στο ένα είτε στο άλλο, δεν είναι κακό. Τουναντίον.

Για το ssssssssss στην φωνή θα χρειαστείς και κάποιο plug in π.χ. De-esser.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Θέλει λίγο reverb σίγουρα, και δόκιμασε και αυτό με το left-right panning.

 
Ναι απλά το έκανα export χωρίς reverb για να καταλάβετε αυτό που εννοώ...

Παίζω πάντα με το panning και η αλήθεια είναι ότι ´ανοίγει ´ αρκετά ωραία αλλά μου φαίνεται σαν να ´πνίγεται ´ το όργανο δεν ξέρω πως να το εξηγήσω καλύτερα...

 
Έχει διαφορά μεγάλη από το πώς το ακούς στο χωρο και στο πως ηχογραφείται;

 
Νομίζω ότι στον χώρο ακούγεται ελαφρώς καλύτερα στην ηχογράφηση είναι το θέμα.

Απο την εμπειρία σας μπορεί να είναι θέμα μικροφώνου ή τοποθέτησης;

Αυτο που ακούτε εσείς είναι ´φυσιολογικό ´ ;; Για το δείγμα χωρίς eq αναφέρομαι.

 
dmarin είπε:
Νομίζω ότι στον χώρο ακούγεται ελαφρώς καλύτερα στην ηχογράφηση είναι το θέμα.

Απο την εμπειρία σας μπορεί να είναι θέμα μικροφώνου ή τοποθέτησης;

Αυτο που ακούτε εσείς είναι ´φυσιολογικό ´ ;; Για το δείγμα χωρίς eq αναφέρομαι.
Θεμα τοποθέτησης είναι σίγουρα.

Από ό,τι κατάλαβα (για να έχεις τη δυνατότητα να το αφαιρείς) το EQ το βάζεις μετά την ηχογράφηση.Αρα λογικά εν μέρει να γράφεται ¨στεγνα" όπως λες (flat θα έλεγα εγώ).

Ρυθμισε το μικρρόφωνό σου κατά την ηχογράφηση με το EQ της προενίσχυσής σου (ή τις κονσόλας σου- οποιο σου αρέσει πιο πολύ).

Με EQ ρυθμισμενο να ηχογραφείς (αφού το φέρεις στο σημειο που σου αρέσει) και όχι να το προσθέτεις μετα.

Το ίδιο θα έλεγα και για το reverb.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ναι εγώ τι κάνω γραφώ direct απο την κονσόλα στο daw και μετά βάζω eq, compressors ή εφφε όπως μου αρέσει.

Δηλαδή προτείνεις να χρησιμοποιήσω το eq της κονσόλας για να γράψω απευθείας όπως μου αρέσει στο daw εάν κατάλαβα καλά.

Απλά με αυτον τον τρόπο πώς θα ξέρω ότι το αρχικό eq ταιριάζει στην μίξη, πιθανότητα θα πρέπει να κάνω διορθώσεις και απο το daw ετσι δεν είναι;

 
Σου προτείνω γενικά να ηχογραφείς το ΚΑΛΛΙΤΕΡΟ δυνατο σήμα που μπορείς να πάρεις (τυχον EQ, reverb, compressor κ.λ.π), φτιάχνοντας τον καλλιτερο δυνατο ήχο που μπορείς, και μετά να κανεις ό,τι διορθωσεις θέλεις. Όχι να γραφεις flat και να λες ότι ¨θα το στρωσω στη μίξη".

Το eq του συνολικού mix , αν χρειαστεί μετά, το "διορθωνεις" στο σταδιο της μίξης.

Λογικότατο είναι να γραφεται έτσι "στεγνά-flat" όπως λες , αφού τετοιο ειναι το σήμα που του δίνεις.

 
Οκ κατάλαβα εαν και είναι η πρώτη φόρα που το ακούω (σαν τακτική εννοώ), προφανώς είμαι παντελώς άσχετος!

Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου!

 
dmarin είπε:
Οκ κατάλαβα εαν και είναι η πρώτη φόρα που το ακούω (σαν τακτική εννοώ), προφανώς είμαι παντελώς άσχετος!

Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου!
Μπά, παλιά είναι, δεν την βρήκα εγώ.  ;D ;D ;D

Δεν είναι θέμα ασχετοσύνης.

Αυτη την λογική, τα γράφω όλα flat, και τα προσθέτω μετά, την έχω ακούσει και εγώ, και την έχω αποκηρύξει από το πρώτο δευτερόλεπτο σαν λογική.

Έφτασαν στο σημείο να γραφουν flat ακόμα και ηλεκτρικές κιθάρες και να προσθέτουν μετά π.χ. distortion , delay....κ.λ.π.

Αυτή η "τεχνική" αγνοεί όμως το αυτονόητο.

Όλα τα όργανα, ακόμα και η φωνή, έχουν ορισμένες "τεχνικές" παιξίματος που είναι άμεσα συνυφασμένες με τον real time ήχο.

Πως θα παίξεις π.χ. pinched harmonics με flat κιθαρα και θα προσθέσεις μετά distortion;

Τιποτις....καλές ηχογραφήσεις.

 
Το μόνο που με προβληματίζει είναι ότι γράφω πχ. Με ένα reverb και μέτα θέλω να το χαμηλώσω να το ελαττώσω, προφανώς δεν γίνεται και πρέπει να ξαναγράψω.

 
dmarin είπε:
Το μόνο που με προβληματίζει είναι ότι γράφω πχ. Με ένα reverb και μέτα θέλω να το χαμηλώσω να το ελαττώσω, προφανώς δεν γίνεται και πρέπει να ξαναγράψω.
Βαλτο σε plug-in ως insert στο κανάλι στο daw σου, στην ουσια δηλαδή γράφεις flat, αλλά ακούς σε πραγματικό χρόνο το εφε. Αν θες το κρατάς και το παραμετροποιείς όπως θες, και αν θες το πετάς. Τωρα ....που η θάλασσα έγινε γιαούτρι....ό,τι θες κάνεις.  ;D

Το 1998 ηχογραφούσα στο digital orchestrator voyetra....για να κάνεις apply το εφφέ, και να το ακούσεις (τι real time και ιστορίες)..... περίμενες κάνα 5λεπτο (έκανες τσιγάρο)  ;D ;D ;D ;D

Για να μην πάω πιο πίσω στα 4κάναλα  ;D ;D ;D

 
Όταν γράφω χρησιμοποιώ σαν monitoring την κονσολα και οχι το daw, δηλαδη ακουω απο την κονσολα την πηγη που δινω εκεινη την στιγμη και τα υπολοιπα καναλια επιστροφη σε ενα καναλι απο το daw. Οποτε πρεπει να αλλαξω και αυτο να κανω monitoring απο το daw και οχι απο την κονσολα.

Το eq να το γραφω απευθειας απο την κονσολα ή και αυτο σαν insert απο το daw?

 
dmarin είπε:
Οποτε πρεπει να αλλαξω και αυτο να κανω monitoring απο το daw και οχι απο την κονσολα.
 Να το αλλάξεις.




Το eq να το γραφω απευθειας απο την κονσολα ή και αυτο σαν insert απο το daw?
Όπως θες. ΑΝ θες να το ακους και μετα και να το παραμετροποιείς εκ νέου ή να το πετάς τότε ως insert.

Δεν υπάρχει σωστό ή λάθος.

Ό,τι σου αρέσει.

 
Οκ ευχαριστω και παλι για τις συμβουλες και κατι τελευταιο θα ακουσω μεγαλη διαφορα με το akg c414 σε σχεση με το nt1?

 
dmarin είπε:
Οκ ευχαριστω και παλι για τις συμβουλες και κατι τελευταιο θα ακουσω μεγαλη διαφορα με το akg c414 σε σχεση με το nt1?
Δεν έχω ιδέα. ;D ;D ;D ;DΔεν το έχω ακουσει ποτε το akg c414 .

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα