Αφού έκανες τη βλακεία να αγοράσεις πράγμα από το εξωτερικό που δεν μπορείς έτσι απλά (ή φτηνά) να επιστρέψεις, δοκίμασε τις ικανότητές σου στο παρακάτω, που μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε περιπτωση ελέγχου παρόμοιου ενισχυτή:
-Ολοι οι ενισχυτές που έχουν ενσωματωμένο στην ίδια κατασκευή μεγάφωνο, πάσχουν από προβλήματα παρόμοια που οφείλονται στους κραδασμούς που προκαλεί το μεγάφωνο στην κατασκευή ή από τις κλωτσιές που βαράει ο χρήστης.
-Τα ευαίσθητα σημεία με τη σειρά από το πιό ευαίσθητο προς τα κάτω είναι, τα ελατήρια του βάθους, οι κολήσεις της πλακέτας, οι λυχνίες εξόδου, οι προενισχύτριες λυχνίες, ο μετασχηματιστής εξόδου, το μεγάφωνο, ο μετασχηματιστής τροφοδοσίας, τα ποτενσιόμετρα στη φάτσα, τα βύσματα εισόδου, η ξύλινη κατασκευή. Ολη η συσκευή έχει μια συχνότητα που ταλαντώνει ολόκληρη, σε αυτόν το ενισχυτή καινούργιο είναι περίπου 32Ηζ.
-Αν και κανείς μουσικός δεν έχει δύο απλά πράγματα, πολύμετρο και γεννήτρια συχνοτήτων, σου συστήνω να τα έχεις πάντα διαθέσιμα, έχουν μικρό κόστος και λύνουν μπελάδες άμεσα.
-Αναψέ τον, άνοιξε μόνο τα "καθαρά" master στο maximum όλα τα άλλα στη μέση. Χωρίς να συνδέσεις οτιδήποτε χτύπα δυνατά τον ενισχυτή στο πάνω καπάκι στη μέση, πρέπει να ακούσεις μόνο τα ελατήρια του βάθους να κάνουν θόρυβο καθώς χτυπάνε μεταξύ τους ή ταλαντώνουν. Δείξε υπομονή και προσπάθησε να ακούσεις τον ήχο που έγραψες. Επανέλαβε την ίδια δοκιμή με την κιθάρα ενωμένη, χωρίς να παίζεις και τα ποτενσιόμετρά της αν έχει κλειστά. Κούνα δυνατά όλα τα εξωτερικά καλώδια και προσπάθησε να ακούσεις θορύβους.
-Το επόμενο βήμα είναι λίγο δύσκολο, σύνδεσε μια γεννήτρια τόνου ή ένα σύνθι ή παίξε συνεχώς απαλά χωρίς "νυχιές" χαμηλές συχνότητες ώστε να βγαίνει ένας ομοιογενής ήχος χαμηλής συχνότητας (χρειάζεσαι βοήθεια), ταυτόχρονα άρχισε να γυρίζεις όλα τα ποτενσιόμετρα ένα κάθε φορά, μετά πάτα-γύρνα όλους τους διακόπτες και δες αν κάποιο από αυτά επεμβαίνει στο αποτέλεσμα.
-Ενώ εξακολουθείς να παίζεις το ίδιο χαμηλές συχνότητες, χτύπα δυνατά πάλι το άνω μέρος του ενισχυτή (μπουνιές) και δες αν ανεβοκατεβαίνει η στάθμη ή ακούγεται ο θόρυβος που ψάχνεις.
Εως εδώ, μπορείς να δεις αν οφείλεται σε καλώδιο, βύσμα, ποτενσιόμετρο, διακόπτη ή κάτι χαλαρό μέσα του.
-Αποχώρησε τον ενισχυτή από την καμπίνα, γύρνα το σασί ανάποδα, με τις ίδιες ρυθμίσεις ποτενσιομέτρων, χωρίς να παίζεις και με τη λαβή ενός μονωμένου κατσαβιδιού χτύπα την πλακέτα σε διάφορα σημεία με προσοχή. Βγάλε τα καλύματα θωράκισης στις προενισχύτριες, με το δάχτυλο πλάγιασε ελαφρά μία μια και περιστροφικά όλες τις λυχνίες. Αν ακουστεί ένα χρατσάλισμα κατά την περιστροφή οφείλεται σε οξειδωμένες βάσεις λυχνιών-θέλουν αντικατάσταση. Αν χτυπώντας ελαφρά στο πλάι την κάθε λυχνία ακούγεται οξύς θόρυβος , έχουν σπάσει τα σωθικά της λάμπας ή κάποιο στήριγμά της και χρειάζεται αντικατάσταση. Επανέλαβε τα ίδια με τις λυχνίες εξόδου, προσέχοντας επιπλέον αν θα βγάζουν μπλέ χρώμα.
-Αν ο έλεγχος δεν απέδωσε ακόμα, παίξε ένα σολ χαμηλό απότομα, κοφτά και επαναλαμβανόμενα αναγκάζοντας τον ενισχυτή να βγάζει στιγμιαία μεγάλη ισχύ ( κι εδώ θες βοήθεια) ενώ αρχίζεις και πάλι να χτυπάς πλακέτα και λυχνίες. Συνήθως έτσι ανακαλύπτονται μισοχαλασμένα εξαρτήματα όπως αντιστάσεις και πυκνωτές.
-Αν ακόμη δεν έχει εντοπιστεί το πρόβλημα, αποχώρησε τον ενισχυτή από το μεγάφωνο και δες αν οφείλεται στο ένα ή στο άλλο. Αν δεν φταίει το κύκλωμα, τότε το μεγάφωνο μπορεί να χάλασε επειδή έπαιξε στα όρια και ξεκόλησε το spider ή έσπασε το τούμπο του πηνείου ή στράβωσε το σασί του μεγαφώνου από κλωτσιές, πτώση κλπ. Στην ακραία περίιπτωση που δεν φταίει ούτε το μεγάφωνο ούτε το κυκλωμα και μάλλον φταίει η καμπίνα, προσπάθησε με τη γεννήτρια συχνοτήτων να βρεις τη συχνότητα που συντονίζει ο θόρυβος, με προσοχή. Συχνά ανακαλύπτεται χαλαρή βίδα, ξεκολιασμένη τρύπα πάνω στο ξύλο ή μια ένωση που είναι χαλαρή και ακούγεται σε μια συγκεκριμένη συχνότητα να κάνει θόρυβο. Γενικά, ένα καλό σφίξιμο με προσοχή είναι ότι καλύτερο και μάλιστα πότε-πότε να επαναλαμβάνεται. Σε περίπτωση που το σασσί κάνει θόρυβο στην ένωση με το ξύλο, άπλωσε ένα λεπτό ρικοφόν, υγρή σιλικόνη ή άλλο μαλακό υλικό μεταξύ τους και σφίξε όλες τις βίδες ομοιόμορφα.
-Αν διαπιστώσεις πρόβλημα χτυπώντας την πλακέτα, τότε θα χρειαστείς ένα τρίτο εργαλείο, κολητήρι 25-40W και κόληση, πρέπει να ξανακοληθούν όλες οι κολήσεις στην πλακέτα, δουλειά χρονοβόρα που θέλει γερό μάτι και σύστημα καθώς μπορεί να περάσεις πάνω από το πρόβλημα και να μην το λύσεις.
-Για όσους έχουν κάποιες γνώσεις παραπάνω, το πιό δύσκολο είναι να εντοπιστεί βλάβη στο μετασχηματιστή εξόδου, χρειάζεται να μετρηθεί το ρεύμα ανόδου, σε ηρεμία γύρω στα 60 mA και σε πλήρη ισχύ γύρω στα 400mA (με το πολύμετρο), επίσης να μην μπλεδίζουν οι λάμπες, αλλιώς θέλει αντικατάσταση.
-Πολλά παραπάνω μπορώ να αναφέρω αλλά πιστεύω πως πλέον μπαίνω σε πολύ εξειδικευμένες γνώσεις που δεν έχουν πολλοί αναγνώστες.
Από το βιντεάκι δεν κατάλαβα και πολλά, κάτι σαν απότομη άνοδο-πτώση ισχύος μόνο, μπορεί να φταίει οτιδήποτε. Καλό ψάξιμο.
Και κάτι ακόμα, δεν ξέρω αν αυτός που στον πούλησε ή άλλος βρωμιάρης ευρωπ-έ-ος θα καθόταν να σου γράψει τόσα, όμως πως κρίνεις τη στάση σου, "παιδιά πείτε μου τι φταίει" ? Δεν νομίζεις ότι είναι λίγο φτηνό να ρωτάμε ανώνυμα στη "ρούγα" το κάθε πρόβλημα που μας προκύπτει, σε εμάς τους έξυπνους? Νομίζεις ότι ο περίεργος προμηθευτής δεν γνώριζε για το πρόβλημα πριν στο δώσει? Επιτέλους ας αρχίσουμε να εμπιστευόμαστε κι ας μείνουν στην άκρη κάποτε η κουτοπονηριές και οι μαγκιές για λίγα ευρά.