Προβλημα ηχου..

bassaddicted

Νέο μέλος
Μηνύματα
217
Πόντοι
16
Γεια σας και παλι νοιζαδες και νοιζουδες..;)Εχω ενα προβλημα ηχο που δν ξερω απο τι γινεται..Λοιπον..Εβαλα το μπασσο μου(cort) στον ενισχυτη μου(warwick) και παρατηρησα οτι λιγο αμα ανεβασω το volume και to master βγαζει βρωμα ..Αυτο δν το εκανε πιο πριν...Το θεμα ειναι οτι ο ενισχυτης εφαγε 2 ξαπλες μια μερα λογο λαλακιας...τι μπορει να εχει γινει??φωτιστε με.Επισης εχω και ενα αλλο θεμα.Αυτο ειναι οτι πρεπει να μονωσω τουσ μαγνητες μου..Πωσ μπορω να το κανω αυτο??

Σας ευχαριστω:)

 
Αποκλείεται να μην είναι γειωμένοι. Θα είχες ήσoυν ψητός τώρα. Ίσως εννοείς να τους θωρακίσεις, αλλά και πάλι γιατί;

Το πρόβλημα εμφανίστηκε αμέσως μετά τις τούμπες ή και λίγο νωρίτερα/αργοτερα;

Όταν λες έφαγε 2 ξάπλες τί εννοείς; Πόσες κωλοτούμπες ακριβώς;

Είναι λαμπάτος;

 
Με τουσ μαγνητες πεζει το οτι οταν ακουμπαω ας πουμε τα knobs κανει κυκλωμα και ακουγετε ενα γγγγγγγγγγγγγγγ!!! >:(

το κυριο προβλημα ηρθε μετα τις τουμπες ναι..απο τραπεζι 2 φορες....

Δεν ειναι λαμπατος(και δεν ξερω αν υπαρχουν λαμπατοι για μπασσο)..

 
Υπάρχουν λαμπάτοι.

Αν το πρόβλημα στο έκανε μετά τις τούμπες, ε τότε ή τράβα να το δει κανάς τεχνικός ή πάρε άλλον!

Με τους μαγνήτες αν ξέρεις από ηλεκτρικά και του τι γίνεται εκεί πέρα, άνοιξέ το και δες στο κύκλωμα μην έχει φύγει καμιά γείωση. Αν δεν ξέρεις τράβα το και αυτό σε κανά μάστορα να στο δει. Πάντως στη θέση σου, αν πίστευα ότι και για 1% παίζει πρόβλημα γείωσης, ούτε που θα το έβαζα στον ενισχυτή. Μόνο unplugged

 
boukas είπε:
Πάντως στη θέση σου, αν πίστευα ότι και για 1% παίζει πρόβλημα γείωσης, ούτε που θα το έβαζα στον ενισχυτή. Μόνο unplugged
Ίσα ίσα που έτσι δε διατρέχει κανένα κίνδυνο. Αν δεν υπάρχει γείωση στο όργανο, αυτό σημαίνει ότι τα μεταλλικά του μέρη δεν είναι γειωμένα, δηλαδή δεν έχουν ηλεκτρική επαφή με τίποτα. Το σύνηθες είναι ένα καλώδιο που συνδέει το (μεταλλικό) bridge με την κύρια γείωση (συνήθως στο κέλυφος κάποιου ποτενσιομέτρου). Αν δεν υπάρχει τέτοια σύνδεση, το bridge και οι χορδές είναι πλήρως απομονωμένα από οποιοδήποτε ηλεκτρικό σύστημα πράγμα που προστατεύει τον performer, με εμφανές όμως μειονέκτημα το λίγο αυξημένο θόρυβο.

Αυτή είναι και η καλύτερη λύση σε περίπτωση που χρειαστεί να παίξεις με ψιλόβροχο - καλύτερα λίγος θόρυβος παρά κλειστό κύκλωμα μέσω του σώματός σου σε περίπτωση βραχυκυκλώματος λόγω νερού!!

(Μιλάω πάντα για τον άνθρωπο, το όργανο όντως μπορεί να ψηθεί, αφού όμως έχει πρώτα ψηθεί και ο ενισχυτής και δεν ξέρω γω τι άλλο - στην περίπτωση βραχυκυκλώματος. Στην περίπτωση του φίλου παραπάνω, δεν έχει κανένα φόβο...)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ο θόρυβος, όμως, μπορεί να προκληθεί και από πλήρως γειωμένο όργανο, λόγω της πρίζας... Αυτό σημαίνει ότι κάτι τρέχει με τη γείωση της πρίζας, και συνεπώς δεν φταίει το όργανο, και δεν χρειάζεται να επέμβεις...

 
Babtua είπε:
Ίσα ίσα που έτσι δε διατρέχει κανένα κίνδυνο.........
Κάτσε αν δεν είναι γειωμένο το όργανο δεν τρέχει πρόβλημα;

Δηλαδή τα μεταλικά του μέρη δεν έχουν επαφή με τίποτα; Ούτε οι μαγνήτες, τα ποτεμσόμετρα, το output jack; Οπότε για τον χρήστη δεν τρέχει πρόβλημα;

 
Κανένα.

Το πρόβλημα αρχίζει όταν ο ενισχυτής εχει θέμα με τη γείωση.

 
Άρα όταν λέω να μην μπει στον ενισχυτή;

Βασικά δεν είμαι μόνο ο ενισχυτής, αλλά όλη η αλυσίδα μέχρι και τις πρίζες και ακόμη παραπέρα

 
Η γείωση του ενισχυτή φτάνει, μέσω της θωράκισης του καλωδίου, μέχρι το όργανο.

Εκείνο το σημείο, που συνήθως μέσω του jack καταλήγει στο κέλυφος ενός ποτενσιομέτρου, το θεωρούμε σαν το κεντρικό σημείο γείωσης του οργάνου. Το ότι καταλήγει στο κέλυφος ενός ποτενσιομέτρου γίνεται για δύο λόγους:

α. για να γειώσει ό,τι παρασιτικό σήμα "πιάνει" η μεγάλη επιφάνεια και μάζα του κελύφους και

β. για να υπάρχει επαρκές μεγάλο σημείο στήριξης όλων των καλωδίων που καταλήγουν στη γείωση και να μην τυραννιόμαστε με τις κολλήσεις.

Σε αυτό το σημείο συνδέονται και τα υπόλοιπα κελύφη και massive επιφάνειες που θα μπορούσαν να επάγουν θόρυβο στο κύκλωμα, όπως τα κελύφη των υπολοίπων ποτενσιομέτρων, τα μεταλλικά μέρη του πλαισίου των pickups και των pickup selectors κλπ.

Αυτό γίνεται είτε μέσω καλωδίων, είτε μέσω του φύλλου αλουμινίου που συνήθως υπάρχει στο καπάκι του control cavity. Το τελικό αποτέλεσμα είναι η γείωση όλων των μερών που μπορεί να επάγουν θόρυβο, στο σημείο κεντρικής γείωσης του οργάνου, και από εκεί μέσω του καλωδίου στη γείωση του ενισχυτή όπου και γίνεται η πραγματική γείωση, μέσω της πρίζας.

Το σήμα της κιθάρας, για απλοποίηση των συνδέσεων, δεν πηγαίνει balanced στον ενισχυτή (δύο καλώδια δηλαδή ξέχωρα από τη γείωση και χωρίς αναφορά ως προς αυτήν), αλλά unbalanced, γειώνοντας το ένα καλώδιο και στέλνοντας το σήμα με το άλλο, έχοντας ως αναφορά τη γείωση. Αν το σήμα ταξίδευε balanced, με κατάληλο κύκλωμα στην είσοδο του ενισχυτή θα μπορούσαμε να απορρίψουμε όλες τις παρεμβολές και να έχουμε πεντακάθαρο το σήμα (αυτό ακριβώς κάνουν και τα DI πέρα από την προσαρμογή αντίστασης και αυτός ακριβώς είναι ο σκοπός των 3 ακροδεκτών των XLR βυσμάτων - ή μήπως τα λέτε CANNON; ;D - που χρησιμοποιούν τα μικρόφωνα).

Συνηθίζεται μαζί με όλα τα μέρη που γειώνονται στο όργανο, να γειώνεται και το bridge και κατ'επέκταση οι χορδές και τα tuners. Ο άνθρωπος με τη μάζα του και το γεγονός ότι πατάει στο έδαφος, θεωρείται λίγο-πολύ γειωμένος (αν δεν ήταν δε θα πάθαινε ηλεκτροπληξίες αν έπιανε καλώδιο 220V  ;D ). Έτσι, ακουμπώντας τις χορδές παίζοντας, παίζει και ο ίδιος το ρόλο μιας γείωσης (αν και όχι τόσο καλής). Σε κάθε περίπτωση, εάν η γείωση του ενισχυτή είναι σωστή και οι καλωδιώσεις σωστές, αυτή η δεύτερη διαδρομή γείωσης είναι εντελώς άχρηστη.

Και όχι μόνο άχρηστη, αλλά και επικίνδυνη: φαντάσου ότι λόγω βροχής ή δεν ξέρω γω τι, γίνεται κάποιο μικρό βραχυκύκλωμα στον ενισχυτή και πλέον η γείωσή του δεν είναι πια γείωση αλλά κάποιος αγωγός με κάποιο δυναμικό (τάση) σε σχέση με τη γείωση. Αυτή η τάση λοιπόν θα υπαρχει και στις θωρακίσεις του οργάνου, μέσω του καλωδίου. Ακουμπώντας το ο άνθρωπος, και όντας ο ίδιος γειωμένος, κλείνει το κύκλωμα και ζαπ! Αυτό δεν είναι σπάνιο φαινόμενο, ρώτα όποιον τραγουδιστή θέλεις: πόσες φορές δεν παραπονέθηκε ότι τον "τσιμπάει" στα χείλη το ρεύμα στο μικρόφωνο; Εξαιτίας κάποιος κακής γείωσης στο PA, η θωράκιση του καλωδίου έχει κάποιο μικρό δυναμικό που το αντιλαμβάνεται εύκολα με τα ευαίσθητα χείλη του (ΟΚ, κάποιες φορές ευθύνεται το κακό phantom power, αλλά ακόμα κι έτσι, αν ήταν σωστή η γείωση δε θα έπρεπε να τον "τσιμπάει"). Αυτό σε λίγο μεγαλύτερη κλίμακα θα μπορούσε να γίνει και σε ένα ηλεκτρικό όργανο (και έχει γίνει, αν κρίνω από ειδήσεις θανάτων στη σκηνή από ηλεκτροπληξία).

Δε λέω ότι το να γειώνεις bridge, χορδές, tuners δεν κάνει δουλειά. Κάνει (τα τζιτζίκια σταματούν όταν ακουμπάμε τις χορδές) αλλά αυτή η ανάγκη οφείλεται στα κακά καλώδια, συνδέσεις και κεντρικές γειώσεις που δεν επαρκούν για σωστή θωράκιση του σήματος. Όπως και να χει, το να μην υπάρχει γείωση στο όργανο απλά αυξάνει (λίγο ή πολύ) το θόρυβο. Όσον αφορά την ασφάλεια του ανθρώπου, είναι προτιμότερο να μην ακουμπάει τίποτα που είναι συνδεμένο με κάποιον αγωγό - έστω κι αν αυτός ο αγωγός είναι η γείωση.

Προσωπικά, έχω κάποια μπάσα που το bridge δεν είναι γειωμένο. Δεν είχα ποτέ κανένα πρόβλημα με τζιτζίκια, ιδιαίτερα αν είχα καλά καλώδια και καλή γείωση το κτίριο (και έτσι ο ενισχυτής). Σε ανοιχτή συναυλία πάντως με αμφίβολες καιρικές συνθήκες δε θα σκεφτόμουν πολύ με ποιο μπάσο θα παίξω...

 
boukas,silot και ιδιετερα bathua σας ευχαριστω πολυ για τα κατατοπιστικα σας λογια..Με βοηθησαν αρκετα στο να αποκτησω γνωσεισ παραπανω περι του θεματος...Πρακτικα ομως τι να κανω ωστε να μην εχω τζιτζικια??? ??? ;D ;D ;D ;D ;D

 
Καταρχήν να διαπιστώσεις αν τα τζιτζικια οφείλονται στο όργανο ή στον ενισχυτή. Δοκίμασε το όργανο σε άλλο ενισχυτή που ξέρεις ότι δεν έχει τζιτζίκια.

Αν βγάλει τζιτζίκια φταίει το όργανο. Εκεί μπορείς να κάνεις μερικά πράγματα και τότε το ξανασυζητάμε. Αν φταίει ο ενισχυτής, δεν μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα, αν δεν κατέχεις το άθλημα, και θέλεις τεχνικό/επισκευή.

ΥΓ. Δεν είναι bathua, είναι Babtua...  :)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top