Πρόστιμα για χειραγώγηση τιμών σε Korg, Roland

The CMA has fined 2 musical instrument makers a total of £5.5 million, in 2 separate cases, for breaking competition law by restricting online discounting of musical instruments.


Είναι η γνωστή ιστορία όπου μερικές κατασκευάστριες εταιρίες θέλοντας να στηρίξουν τους πιστούς τοπικούς συνεργάτες - διανομείς (πρώην αντιπροσώπους) στον ανταγωνισμό απο τα μεγάλα online καταστήματα (βλέπε Thomann, κ.α.) κατέληξαν να φιξάρουν τιμές, σε παράβαση του Ευρωπαϊκού νόμου, δίνοντας τους την ευκαιρία να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, εις βάρος όμως των καταναλωτών.

Τους τσάκωσε ο Βρετανικός νόμος και υποθέτω δεν θα το επαναλάβουν σε Ευρωπαϊκό επίπεδο τουλάχιστον.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
παρακολουθω λίγο τα λινκς αλλά δεν βγάζω νόημα, ιδίως διότι δεν θελω να μπω σε λεπτομέρειες που δεν θα τις δώσουν "μασημένες".

Καταλαβαίνω τι είναι χειραγώγηση, αλλά εν προκειμένω τι ανακάλυψαν οι άγγλοι που ήταν πια τόσο κραυγαλέο?

Υπάρχει κάποιο παράδειγμα με νούμερα?

Πχ ξέρουμε όλοι οτι η αγορά γενικά έχει εικόνα "χειραγώγησης" με τη λογική ότι πχ για κιθάρες αν θες σειρά παραγωγής από brand name κλπ πρέπει να δώσεις 1Κ. Πετάλια της σειράς ο.1-.15Κ. Μπουτικ .25-.4Κ

Δεν υπάρχει περίπτωση να έρθει η fender πχ και να σου δώσει στρατ με 400 ευρώ. Ούτε squier κάτω από 200. Το να πέσει η entry level squier κάτω από 200 προφανώς και είναι εφικτό, όταν φτάνουν οι HB ή οι άμεσες αγορές από ιντερνετ στα 90 και 95. Αλλά δεν πέφτει. Αυτό δεν είναι χειραγώγηση?

Αν ήθελε η κάθε fender δεν θα μπορούσε να πουλήσει κάτω από 200?

Σίγουρα δεν θα σκεφτόταν κανείς ΗΒ αν έκανε η φτηνή fender 150. Όμως κάνει ενα τίκ πάνω από 200

 
All of these companies have been fined for implementing resale price maintenance (RPM) designed to restrict retailer freedom to set prices online by requiring their musical instruments to be sold at or above a minimum price.
Das ist fixing.

 
Das ist fixing.




δηλαδή αυτή η minimum price δεν ήταν η εξάντληση του margin του αντιπροσώπου?
Οι αντιπρόσωποι έχουν με την σύμβασή τους ένα margin πχ 40% από την RRP. Κάτι που είχε RRP 1000 τους απαγόρευε να το πουλήσουν 600?

Τους απαγόρευε ακόμα και το 550? (σε περίπτωση που ο πωλητής έκρινε ότι έστω με χασούρα στο συγκεκριμένο είδος θα είχε άλλου είδους κέρδος από έναν πελάτη)

Ή τους έδινε πολύ μικρό margin?

 
δίνοντας τους την ευκαιρία να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, εις βάρος όμως των καταναλωτών.


συγνώμη αλλά αυτό είναι πολύ γενικευμένο. Όλοι οι παράγοντες της οικονομίας είναι αλληλένδετοι, δεν γίνεται να ένα τοπικό κατάστημα να είναι ανταγωνιστικό και να λειτουργεί αυτό εις βάρος της τοπικής οικονομίας και των τοπικών καταναλωτών, εκτός φυσικά και αν βγάλει υπερ-κέρδος. Ακόμα και ο Thomman καθόρισε μεν τις τιμές σε ευρωπαϊκό επίπεδο, παρόλα αυτά έκανε σχεδόν όλους τους μικρομαγαζάτορες ψιλικατζήδες...

 
δηλαδή αυτή η minimum price δεν ήταν η εξάντληση του margin του αντιπροσώπου?
Οι αντιπρόσωποι έχουν με την σύμβασή τους ένα margin πχ 40% από την RRP.


Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία δεν υφίσταται πλέον ο όρος "αντιπρόσωπος". Ολοι μπορούν να προμηθεύονται απο τους κατασκευαστές άμεσα, αν τηρούν τις προϋποθέσεις του πωλητή βέβαια.

Δεν θα μου πουλήσει πχ εμένα 2 κιθάρες η Fender στην ίδια τιμή με κάποιον που παίρνει 100 σε τακτά διαστήματα, οπότε γίνεται αυτόματα ασύμφορο για εμένα που θα πρέπει να βρω άλλο μικρότερο προμηθευτή (και θα'μαι αναπόφευκτα πάντα ακριβότερος) ή θα βρω άλλο τρόπο να δικαιολογώ τις τιμές μου, όπως π.χ. με υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας που θα εκτιμούν οι πελάτες μου.

Είναι η ιστορία του super market και του παλιού καλού μπακάλη που έκλεισαν οι περισσότεροι αλλά κάποιοι απο αυτούς έχουν γίνει delicatessen και επέζησαν.

συγνώμη αλλά αυτό είναι πολύ γενικευμένο. Όλοι οι παράγοντες της οικονομίας είναι αλληλένδετοι, δεν γίνεται να ένα τοπικό κατάστημα να είναι ανταγωνιστικό και να λειτουργεί αυτό εις βάρος της τοπικής οικονομίας και των τοπικών καταναλωτών, εκτός φυσικά και αν βγάλει υπερ-κέρδος. Ακόμα και ο Thomman καθόρισε μεν τις τιμές σε ευρωπαϊκό επίπεδο, παρόλα αυτά έκανε σχεδόν όλους τους μικρομαγαζάτορες ψιλικατζήδες...


Αυτά είναι συνέπειες που αν γίνουν προβληματικές αντιμετωπίζονται στο αρ. 102. της Ευρωπαϊκής συμφωνίας.

Τα δυο αυτά άρθρα (101 και 102) καθορίζουν την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς στα μέλη της Ε.Ε.

In relation to competition, Article 101 and Article 102 of the Treaty on Functioning of the EU (TFEU) are paramount over all member states' national laws relating to competition. The Court of Justice of the European Union and the European Commission have both held that resale price maintenance is generally prohibited.


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία δεν υφίσταται πλέον ο όρος "αντιπρόσωπος". Ολοι μπορούν να προμηθεύονται απο τους κατασκευαστές άμεσα, αν τηρούν τις προϋποθέσεις του πωλητή βέβαια.

Δεν θα μου πουλήσει πχ εμένα 2 κιθάρες η Fender στην ίδια τιμή με κάποιον που παίρνει 100 σε τακτά διαστήματα, οπότε γίνεται αυτόματα ασύμφορο για εμένα που θα πρέπει να βρω άλλο μικρότερο προμηθευτή (και θα'μαι αναπόφευκτα πάντα ακριβότερος) ή θα βρω άλλο τρόπο να δικαιολογώ τις τιμές μου, όπως π.χ. με υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας που θα εκτιμούν οι πελάτες μου.

Είναι η ιστορία του super market και του παλιού καλού μπακάλη που έκλεισαν οι περισσότεροι αλλά κάποιοι απο αυτούς έχουν γίνει delicatessen και επέζησαν.


ωραία

έχει λοιπόν η fender μια ωραία στρατ που λεει στο σαιτ της 1000 ευρω.

Πόσο την δίνει στον νακα πχ, πόσο στον αθενςπροοντιο και πόσο στον θωμα?

πες (αυθαίρετα λεω) 800,850, 700.

Από εκεί και μετά πες τις βρίσκουμε στον καθένα αντίστοιχα, 900,910, 880. Πού εισέρχεται η χειραγώγηση?

Τους απαγορεύει πχ όλους να πουλήσουν κάτω από 880?

 
ωραία

έχει λοιπόν η fender μια ωραία στρατ που λεει στο σαιτ της 1000 ευρω.

Πόσο την δίνει στον νακα πχ, πόσο στον αθενςπροοντιο και πόσο στον θωμα?

πες (αυθαίρετα λεω) 800,850, 700.

Από εκεί και μετά πες τις βρίσκουμε στον καθένα αντίστοιχα, 900,910, 880. Πού εισέρχεται η χειραγώγηση?

Τους απαγορεύει πχ όλους να πουλήσουν κάτω από 880?


Λογικά είναι λίγο πιο περίπλοκο γιατί δεν αγοράζουν όλοι ίδιες ποσότητες και δεν πληρώνουν όλοι με τον ίδιο τρόπο.. Κάποιο λάκκο θα έχει η φάβα..

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Λογικά είναι λίγο πιο περίπλοκο γιατί δεν αγοράζουν όλοι ίδιες ποσότητες και δεν πληρώνουν όλοι με τον ίδιο τρόπο.. Κάποιο λάκκο θα έχει η φάβα..
πέραν του οποιουδήποτε λάκκου στο παραδειγμα που έβαλα πιό πάνω αν βάλουμε στην άκρη τον Θωμά που κάποιος στην Ελλάδα θα το σκεφτεί γιατί στα 880 θα βάλει και τα 30 μεταφορικά και δεν θα την πιάσει την κιθάρα πριν πληρώσει, στους δυο Ελληνες, η διαφορά των 10 ευρώ μπορεί και να παίξει ρόλο. Σου λέει θα πάω να πάρω την 900 και όχι την 910. Με τη λογική αυτή ευθυγραμμίζονται και οι δυό Ελληνες και σύντομα μπορει να δεις και τους δυό στα 910, ή να δεις τον ένα 910 συν μια ζώνη

Το θέμα είναι που χώνεται η μαμα εταιρεία.

 
Χειραγωγούσε με διάφορους (παράτυπους σύμφωνα με την Ε.Ε.) τρόπους την τιμή ώστε να μην υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των καταστημάτων. Θέλω να πω δεν είναι τόσο απλό όσο το "πουλάω τόσο", υπάρχουν και άλλες παράμετροι..

 
Νομίζω πως είναι απλά τα πράγματα όταν κάποιος διαβάσει αυτά που έγραψα παραπάνω:

The CMA has fined 2 musical instrument makers a total of £5.5 million, in 2 separate cases, for breaking competition law by restricting online discounting of musical instruments.


και

All of these companies have been fined for implementing resale price maintenance (RPM) designed to restrict retailer freedom to set prices online by requiring their musical instruments to be sold at or above a minimum price.


περισσότερα για το RPM μπορείς να μάθεις εδω: https://en.wikipedia.org/wiki/Resale_price_maintenance

Στην Ελληνική πραγματικότητα είναι πολλές οι αντι-ανταγωνιστικές συντεχνιακές και διαπλεκόμενες πρακτικές που βιώνουμε σε κάθε επίπεδο καθημερινά, τόσο που θεωρούνται κανονικότητα και ας είναι ανήθικες και παράνομες μιας και βασικοί όροι όπως ας πούμε "μονοπώλιο" έχουν χάσει την έννοια τους.

Και ο λεγόμενος Competition law  που υπάρχει απο την αρχαιότητα, δεν είναι παρα μόνο μια σειρά απο κανόνες για υγιή ανταγωνισμό και όχι κρατικό παρεμβατισμό, βασει του οποίου τσάκωσαν και τις παραπάνω εταιρίες.

Ζητάω συγγνώμη γιατί δυστυχώς όλα αυτά τα παραθέτω στα αγγλικά μιας και είναι η γλώσσα που τα έμαθα αλλά και είναι διαθέσιμα για τον καθένα να τα αναζητήσει.

Σίγουρα πολλοί εδω μέσα τα γνωρίζουν καλύτερα απο εμένα.

 
μια χαρα τα καταλαβαίνουμε.

Το θέμα είναι ΤΙ ακριβώς έγινε στην προκειμένη.

Από την άλλη καθημερινα βλέπουμε να γίνεται αυτή η "συνεννόηση" και την καταπίνουμε.

Μπορείς να αγοράσεις 1000άρι βενζίνη στα 4 μέτρα με 4 πόρτες, 120 ίππους, abs, 4 δισκόφρενα, κλπ κάτω από 14000-15000?

όχι

όλες οι μάρκες είναι συνεννοημένες και πουλάνε το ίδιο με την δικαιολογία ότι δεν είναι το ίδιο προϊόν.

 
Νιανιά mode on:

Η τιμή αγοράς ορίζεται βάσει προσφοράς και ζήτησης.

Δεν πα να πουλάς 30.000 την τελεκάστερ σου; Αν δεν στην ζητησουν δεν έχει αυτη την αξία.

Και γι αυτό ότι πουλιέται απο εταιρίες που μπαίνουν στον κοπο να κάνουν business plan για να είναι βιώσιμες, έχει αυτη την λογική.

Κανεις δεν λέει πως θα σου δωσουν την Les Paul Std 30 ευρώ επειδη εσυ τοσα έχεις, γιατι το κόστος κατασκευης είναι πολύ μεγαλύτερο και κάποιοι το διαθέτουν επίσης.

Θα φτάσει λοιπόν σε ενα δικαιολογημένο ποσο Χ για να την πουλήσει.

Οταν λέει όμως στους συνεργάτες - διανομείς της πως δεν επιτρέπεται να την πουλήσετε κάτω απο Ζ ποσό, έχουμε πρόβλημα.

Διότι ορίζει την κατώτατη τιμή (σπάζοντας τον ανταγωνισμό) και όχι την ανώτατη, που θα είχε και κάποιο νόημα προστασίας του καταναλωτή απο αισχροκέρδεια.

Αυτα έγιναν σήμερα.

 
Οταν λέει όμως στους συνεργάτες - διανομείς της πως δεν επιτρέπεται να την πουλήσετε κάτω απο Ζ ποσό, έχουμε πρόβλημα.

Διότι ορίζει την κατώτατη τιμή (σπάζοντας τον ανταγωνισμό)
Αυτό είναι το σημείο, το οποίο προσπαθεί να επιτυγχάνει κυρίως με δύο τρόπους.

α) Ορίζει ο προμηθευτής στον μεταπωλητή προφορικώς ή γραπτώς την κατώτατη τιμή.

β) Περιορίζει ο προμηθευτής, με διάφορους τρόπους, το ποσοστό κέρδους του μεταπωλητή έτσι ώστε να μην συμφέρει τον δεύτερο να χαμηλώσει την κατώτατη τιμή που του ορίζει ο πρώτος.

Δεν είναι αναγκαίο να αναφέρω αιτιολογίες προμηθευτή/τών στις περιπτώσεις α και β.

γ) Σε καμία περίπτωση δεν φταίει μόνο ένας. Σε καμία περίπτωση δεν φταίει η μία πλευρά.

Αυτά τα ολίγα και με πολύ απλά λόγια.

Υπάρχουν βέβαια και άλλα σημαντικότερα/σημαντικότατα σημεία που ίσως διαμορφώνουν χειρότερα το όλο σκηνικό και ειδικά για τον τελικό καταναλωτή, απλά οι αρμόδιοι - υπεύθυνοι, ή δεν έχουν φτάσει ακόμα εκεί, ή εθελοτυφλούν, ή έχουν άγνοια του αντικειμένου.

Να σημειωθεί πως πουθενά στα πιό πάνω δεν υπάρχουν οι λέξεις αντιπρόσωπος και αποκλειστικός αφού δεν υφίσταται κάτι τέτοιο βάση νόμου και όχι μόνο, εδώ και πολλά χρόνια.

 
φαίνεται τελικά ότι ήμουν αρκετά τυχερός να ζήσω την εποχή του υγιούς (?) ανταγωνισμού.

Εγώ ως αντιπρόσωπος είχα ένα περιθώριο που έφτανε το 30-35% και είχα δυνατότητα να παίξω όσο ήθελα. Και σε περιπτώσεις κλεισίματος, (4ο τρίμηνο) έπαιρνα και ακόμα 15-20%

 
φαίνεται τελικά ότι ήμουν αρκετά τυχερός να ζήσω την εποχή του υγιούς (?) ανταγωνισμού.

Εγώ ως αντιπρόσωπος είχα ένα περιθώριο που έφτανε το 30-35% και είχα δυνατότητα να παίξω όσο ήθελα. Και σε περιπτώσεις κλεισίματος, (4ο τρίμηνο) έπαιρνα και ακόμα 15-20%


Αυτό που αναφέρεις αφορούσε αποκλειστικό αντιπρόσωπο και συμβαίνει στα κλειστά σύνορα .

Αν το βλέπεις απο την πλευρά του αντιπροσώπου, ο ανταγωνισμός ήταν περιορισμένος και το κέρδος δεδομένο.

Ο καταναλωτής όμως έβλεπε τιμές σε άλλες χώρες και έτριβε τα μάτια του.

Ασε που υπήρχαν τελωνεία και δασμοί.

Δεν το λές και υγιή αγορά.

Οχι πως δεν μπορεί να συμβεί και σήμερα. Αγοράζεις χονδρική, πουλάς λιανική. Η σχέση σου με τον προμηθευτή (bonus κλπ) καθορίζεται απο τις πωλήσεις σου.

Απλά στα μουσικά είναι μεγάλος ο ανταγωνισμός και δύσκολα βγάζεις τέτοιο κέρδος.

Το εμπόριο λόγω του έντονου ανταγωνισμού κινείται προς όφελος του καταναλωτή.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top