Προσαγωγέας και Αρμονική Μινόρε

AuditoryDriving είπε:
Χαρακτήρας, ρισπεκτ!
Εσύ μιλάς για κάτι άλλο, στο οποίο, όσα λες και με τον τρόπο που τα λες βγάζουν νόημα (νομίζω τουλάχιστον).
Πάω στοίχημα ότι ο Μπάφτα…δεν έχει καταλάβει τίποτα…αλλά θέλει να ξεμπλέξει 8) ;D

 
AuditoryDriving είπε:
(Να δω αν θα ακολουθήσουν και άλλοι, να πουν έστω ένα "έκανα λάθος")
Μα δεν εκανε κανεις ΆΛΛΟΣ, λάθος ;D

 
Nikolas είπε:
Λοιπον... Στέφανε...

Σε παραδέχομαι! για να μη λες ότι είμαι εγωιστής, ή παπάρας, ή ότι άλλο.

ΤΩΡΑ, επιτέλους κατάλαβα από ποιά σκοπιά το βλέπεις και τα σκέφτεσαι και τα εκφράζεις με τον τρόπο που τα εκφράζεις! Αυτό το εμπειρικό, ΤΩΡΑ, μου το εξήγησες αρκετά (με το παράδειγμα της φυσαρμόνικας) για να το καταλάβω επιτέλους!

Λοιπόν, έχεις δίκιο!

Απλά, σε όλα αυτά που λες, είναι ΤΟΣΟ δυσνόητο, και ακόμη περισσότερο είναι δυσκολότατο να φανταστεί κανείς ότι μιλάς από ένα τόσο περιορισμένο πρίσμα: Εγώ ανέφερε 5-6 όνομάτα κλασσικής μουσικης, σχεδόν τυχαία, αλλά επι τι ευκαιρία τα κυριότερα και μεγαλύτερα ονόματα όλων των εποχών! Τον Bach και τον Beethoven. Εσύ μιλάς για κάτι άλλο, στο οποίο, όσα λες και με τον τρόπο που τα λες βγάζουν νόημα (νομίζω τουλάχιστον).

Πάντως, θα επιμείνω ότι αρκετά σημεία στις σημειώσεις που παρουσίασες εδώ, υπάρχουν πολλές ανακρίβειες που πρέπει να διορθωθούν, είτε μιλάς για εμπειρικά θέματα, είτε για θεωρητικά... :)

Την καλημέρα μου!
Όλα μου τα σκίτσα είναι από άρθρο για τη ‘’αγάπη μου’’ τη φυσαρμόνικα .

Μπορεί να έχεις δίκιο αλλά αν δεν είχε κλειδωθεί πριν μήνες το αρχικό ποστ εδώ: http://www.noiz.gr/index.php?topic=200595.0 θα είχαν δοθεί οι εξηγήσεις.

Το ότι όμως παραδέχεσαι , έστω με την όποια δυσνόητη σημείωση μου επί του κύκλου, ότι έστω στο περιορισμένο αντικείμενο ότι δεν παραπληροφόρησα , δεν ‘’είμαι ημιμαθής’’ ,  δεν είναι ‘’ανοησίες’’ …..- δεν είναι δικά σου λόγια εσύ ήσουν αρνητικός αλλά εποικοδομητικός- αυτό σε τιμά ιδιαίτερα και θα δεις ότι θα το εκτιμήσουν τα μέλη και μη μέλη της ιστοσελίδας. 

Αν δείτε όμως το http://musiciandata.blogspot.gr/2013/08/4-5.html δίνω όλες τις εξηγήσεις που αναφέρεις - αλλά είναι πολύ θεωρία...

Σαν ''Μπάρμπα Στέφανος'' 66 ετών σας δίνω μια συμβουλή:

Ο σεβασμός προς τον συνομιλητή είναι πιο σημαντικός από την επιχειρηματολογία. Ο πρώτος δημιουργεί διαλεκτικό πνεύμα, η δεύτερη το τρέφει.

Οι ''κραυγές'' και τα ''συνθήματα'' ποτέ δεν έφεραν θετικά αποτελέσματα σ' οποιαδήποτε δραστηριότητα μας.

Εύχομαι , αρνητικά σχόλια, διαφωνίες , αλλά αλλαγή φραστικής  νοοτροπίας ορισμένων και θα δείτε τότε ότι θα αποκομίσουν οι πάντες .

Μπάρμπα Στέφανος

 
STEFANOS604 είπε:
Ο σεβασμός προς τον συνομιλητή είναι πιο σημαντικός από την επιχειρηματολογία.
Oh, no it isn't ;D

 
manosx είπε:
Εγώ αμφιβάλλω, ή μάλλον δεν αμφιβάλλω, είμαι ΣΙΓΟΥΡΟΣ ότι θα του κάνουν κακό. Τα κείμενα του άσχετου (κατά ομολογία του ) αυτού ανθρώπου, είναι εντελώς "ότι νάναι", όχι απλά πρόχειρα και ελλειπή αλλά ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ, και λανθασμένα με τον χειρότερο τρόπο, με ασχετοσύνη ταυτόχρονη με επιμονή, κάθεται ο άνθρωπος και κάνει πινακάκια για να μας δειξει τι; ΤΟΥΣ ΛΑΘΟΣ ΟΠΛΙΣΜΟΥΣ, δηλαδή πράγματα πρώτης δημοτικού, πράγματα που ούτε καν θεωρία να μην ξέρεις, απλά ένα κομμάτι σε ντο μινόρε να έχεις παίξει το βλέπεις, αλλά ΟΧΙ, 400 χρόνια τον κυρ Στέφανο περιμέναμε...

Ο άνθρωπος είναι άσχετος, τα κείμενά του γράφτα στο χιόνι, και ελπίζω τώρα που του υποδείξαμε τα λάθη να έχει τη στοιχειώδη τιμιότητα να μην ξαναγράψει εδώ, όπως για πολλοστή φορά υποσχέθηκε. Αν και αμφιβάλλω, έχει εμμονή με τη διδασκαλία.
Επειδή είμαι σίγουρος πολλοί αρχάριοι θα αναρωτιούνται με το τι εννοεί ο Nikolas με τη φράση: ‘’ ΤΩΡΑ, επιτέλους κατάλαβα από ποιά σκοπιά το βλέπεις και τα σκέφτεσαι και τα εκφράζεις με τον τρόπο που τα εκφράζεις!’’ να δώσω μια ευκολότερη εξήγηση:

Ένας αρχάριος φυσαρμονίστας θα σας ρωτούσε:

Καλά αφού η κλίμακα Cm harmonic , όπως την είδα σε παρτιτούρες bach, Motsart…έχει οπλισμό που περιλαμβάνει και το Bb γιατί στο Layout της δεν έχει Bb αλλά Β ;

Cmharmonicharmonica_zps389cc459.jpg


η αναφορά στην #11  .Αυτό το απλό ήθελα να δείξω και πιστεύω ότι οι επισκέπτες με τα τόσα σκίτσα πρέπει τώρα να το κατανόησαν .

 
Και τι σχέση έχει ο οπλισμός με την κλίμακα που ακούγεται σε ένα κομμάτι; Ξύπνα μπάρμπα, ο οπλισμός είναι για να διευκολύνει την εκτέλεση, σε ένα μέτρο bach μπορεί να έχει 5 μετατροπίες, τι σημαίνει αυτό, ότι αλλάζει οπλισμό σε κάθε τέταρτο; Αυτό δεν μπορείς να καταλάβεις, ότι άλλο πράγμα ο οπλισμός και άλλο οι αλλοιώσεις σε μια κλίμακα, θα μπορούσες να γράψεις για τις νότες που περιλαμβάνει μια harmonic minor φυσαρμόνικα, ποιός θα σου μιλούσε εκεί, αλλά όχι, έπρεπε να μπλέξεις τον κύκλο, τους οπλισμούς και τις τονικότητες, να τα κάνεις όλα σαλάτα, να βγεις σε συμπεράσματα του τύπου "ο οπλισμός της Σολ μινορε έχει δυο υφέσεις και μια δίεση", και μετά να τριγυρίσεις όλο το νετ για να μοιράσεις τα πονήματά σου.

Αρκετά, μου αρέσει το θέατρο, λοιπόν, "έτσι είναι αν έτσι νομίζετε", έτσι και αλλιώς για βασικά πράγματα μιλάμε, αν θέλει κάποιος να γράφει τα ρήματα με ο, ποιός είμαι εγώ για να τον εμποδίσο  ;D ;D ;D

 
manosx είπε:
Και τι σχέση έχει ο οπλισμός με την κλίμακα που ακούγεται σε ένα κομμάτι; Ξύπνα μπάρμπα, ο οπλισμός είναι για να διευκολύνει την εκτέλεση, σε ένα μέτρο bach μπορεί να έχει 5 μετατροπίες, τι σημαίνει αυτό, ότι αλλάζει οπλισμό σε κάθε τέταρτο; Αυτό δεν μπορείς να καταλάβεις, ότι άλλο πράγμα ο οπλισμός και άλλο οι αλλοιώσεις σε μια κλίμακα, θα μπορούσες να γράψεις για τις νότες που περιλαμβάνει μια harmonic minor φυσαρμόνικα, ποιός θα σου μιλούσε εκεί, αλλά όχι, έπρεπε να μπλέξεις τον κύκλο, τους οπλισμούς και τις τονικότητες, να τα κάνεις όλα σαλάτα, να βγεις σε συμπεράσματα του τύπου "ο οπλισμός της Σολ μινορε έχει δυο υφέσεις και μια δίεση", και μετά να τριγυρίσεις όλο το νετ για να μοιράσεις τα πονήματά σου.

Αρκετά, μου αρέσει το θέατρο, λοιπόν, "έτσι είναι αν έτσι νομίζετε", έτσι και αλλιώς για βασικά πράγματα μιλάμε, αν θέλει κάποιος να γράφει τα ρήματα με ο, ποιός είμαι εγώ για να τον εμποδίσο   ;D ;D ;D
Δεν είπα ΠΟΥΘΕΝΑ ότι έχει σχέση έχει ο οπλισμός με την κλίμακα που ακούγεται σε ένα κομμάτι;

Εγώ σύγκρινα τον οπλισμό της κλίμακας Cm Harmonic με την τονικότητα Cm Harmonic της διατονικής φυσαρμόνικας

Οι φυσαρμόνικες είναι διατονικές:

ΔΙΑΤΟΝΙΚΗ σημαίνει (με την αυστηρά ετυμολογική έννοια) ότι παίζει μόνο σε μια κλίμακα : (την κλίμακα C για την φυσαρμόνικα τονικότητας C , την D για την φυσαρμόνικα τονικότητας D,  την Cm harmonic για την φυσαρμόνικα τονικότητας Cm Harm….) …κι αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να κουβαλάς μαζί σου τουλάχιστον τις πιο εύχρηστες τονικότητες.

Και φυσικά το thread δεν ήταν για τον κύκλο των 5ων (αυτό είναι αν θέλεις να δεις ΕΔΩ: http://musiciandata.blogspot.gr/2013/08/4-5.html ) αλλά για μερικές εφαρμογές του .

Περίμενε σε λίγο και τις υπόλοιπες εφαρμογές…. Το είπα χίλιες φορές εδώ έδειξα μια εφαρμογή.

Αύριο πάλι πάμε για κρασάκι

Καλό Βράδυ

 
STEFANOS604 είπε:
Αύριο πάλι πάμε για κρασάκι

Καλό Βράδυ
Κυρ Στεφανε, το κρασάκι το αρχίζεις από τις 7! ;D Σε ζηλεύω!!! ;D

 
STEFANOS604 είπε:
Οι φυσαρμόνικες είναι διατονικές:

ΔΙΑΤΟΝΙΚΗ σημαίνει (με την αυστηρά ετυμολογική έννοια) ότι παίζει μόνο σε μια κλίμακα : (την κλίμακα C για την φυσαρμόνικα τονικότητας C , την D για την φυσαρμόνικα τονικότητας D,  την Cm harmonic για την φυσαρμόνικα τονικότητας Cm Harm….) …κι αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να κουβαλάς μαζί σου τουλάχιστον τις πιο εύχρηστες τονικότητες.

Και φυσικά το thread δεν ήταν για τον κύκλο των 5ων (αυτό είναι αν θέλεις να δεις ΕΔΩ: http://musiciandata.blogspot.gr/2013/08/4-5.html ) αλλά για μερικές εφαρμογές του .

Περίμενε σε λίγο και τις υπόλοιπες εφαρμογές…. Το είπα χίλιες φορές εδώ έδειξα μια εφαρμογή.

Αύριο πάλι πάμε για κρασάκι

Καλό Βράδυ
Μπορει η φυσαρμονικα να ειναι διτονικη αλλα αν ξερεις ολες τις position και σε μια τονικοτητα μπορεις να παιξεις ολες τις κλιμακες πχ στην δευτερη position της C παιζεις G .

Αυτο που περιγραφεται ειναι straight harp  η πρωτη position δηλαδη μονο

 
Nikolas είπε:
Λοιπον... Στέφανε...

Σε παραδέχομαι! ...

Λοιπόν, έχεις δίκιο!
(εκτός θέματος και με χιουμοριστική διάθεση):

Nikola, μόλις σε μίσησαν οι θαμώνες καφενείων στην Αρναία...  :P :P :P ;D ;D ;D

 
marathon είπε:
Κυρ Στεφανε, το κρασάκι το αρχίζεις από τις 7! ;D Σε ζηλεύω!!! ;D
Είναι πασιφανές γερογρουσούζη πως ζουλεύεις εμένα και το μπάρμπα που πίνουμε και κανά ποτηράκι και η ζωή κυλάει πιο όμορφα.

Αλίμονο αν περιμέναμε από τα Mac  και τα iphone  να μας γεμίσουν τη ζωή. Φίλως ημείς-μετά του μπάρμπα βεβαίως- καμιά ακουστικούλα, μια φυσαρμόνικα και είμεθα στο τσακιρ κέφι, εσύ θες κανά τόνο λιγνίτη απ τα σπλάχνα της Κοζανίτικης γης για να δουλέψουν τα ρημάδια σου και να διασκεδάσεις.  Ας όψεται ο Λάκης που σε ανέχεται να του μολύνεις τα πνεμόνια

 
jimi Ts. είπε:
Μπορει η φυσαρμονικα να ειναι διατονικη αλλα αν ξερεις ολες τις position και σε μια τονικοτητα μπορεις να παιξεις ολες τις κλιμακες πχ στην δευτερη position της C παιζεις G .

Αυτο που περιγραφεται ειναι straight harp  η πρωτη position δηλαδη μονο
Πράγματι με ΜΙΑ ΜΟΝΟ διατονική φυσαρμόνικα μπορείς να παίζεις ΟΛΕΣ τις θέσεις  {Positions} – όμως μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού είναι αυτοί που το επιτυγχάνουν κι αυτό γιατί απαιτείται  πολύ δουλειά και εξάσκηση χρόνων  - πρέπει να γνωρίζεις την τεχνική bending  που στη φυσαρμόνικα επιτυγχάνεται με συνδυασμό του λάρυγγα , του σχήματος της στοματικής κοιλότητας  και της αναπνοής από το διάφραγμα-  γι αυτό ακόμα και οι καλύτεροι  φυσαρμονικο-παίκτες  παίζουν κυρίως σε 2  positions(  Straight και το  Cross harp ) (εγώ παίζω και τις 3rd & 4th positions . Πχ ΕΔΩ:



Το 90% των Δυτικών λαών παίζουν σε Cross Harp (τονίζουν περισσότερο τις νότες ρουφήγματος) ενώ το 90% των Ανατολικών λαών παίζουν σε straight harp (τονίζουν περισσότερο τις νότες φυσήματος).

Τη δυσκολία αυτή  την εκμεταλλεύονται οι εταιρείες και παράγουν φυσαρμόνικες όλων των τονικοτήτων και ''κάνουν τη ζωή σου εύκολη''.

Ο όρος bending πάρθηκε από τους κιθαρίστες που πράγματι λυγίζουν μια χορδή για να κάνουν απαλές αλλαγές στον τόνο.

Με άλλα λόγια με το bending παράγουμε  όλες τις νότες τις χρωματικής κλίμακας.

Το bending στην κιθάρα  και τα έγχορδα γενικά (ανεβαίνοντας την κλίμακα) αυξάνει τη νότα κατά 1 ημιτόνιο (αν προχωρήσουμε ένα τάστο πχ το C γίνεται C#) , ενώ το bending στη φυσαρμόνικα (ανεβαίνοντας την κλίμακα) μειώνει τη νότα ή κατά 1 ημιτόνιο ή και κατά ένα τόνο (πχ στην στη φυσαρμόνικα τονικότητας C στην G 2 οπή ρουφώντας – με αλλαγή της στοματικής κοιλότητας- πάμε στο F# ή F).

Επειδή έπαιζα κιθάρα πριν μάθω φυσαρμόνικα αυτό με μπερδεύει ακόμα και σήμερα.

 
ooooooooo.... κυρ Στέφανε... σας ειχα παρακολουθησει πολυ παλια στο youtube.. και ειχα ρωτήσει  με comment σε ενα βιντεο σας, για ενα τραγούδι, τ τονικότητας ειναι η φυσαρμόνικα, και με γραψατε στα πα..ρ....α σας... χααχαχα

περα απο την πλακα και με ολο το σεβασμό και στην ηλικία σας και στις γνώσεις σας...

αν υπάρχει ακόμα το comment θα το βρω και θα το γράψω εδώ... οσο για το τραγούδι εννοείτε οτι βρήκα την τονικότητα

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα