Πουσάρισμα λαμπάτου ενισχυτή με μεγάλο headroom

alderbody είπε:
Ο ηχος του Bloomfield απο τερματισμενο twin ηταν εκπληκτικος...
Και του Ribot σε ορισμενες ηχογραφησεις του Waits σκοτωνε, αλλα και παλι...

 
να κανω και εγω την ερωτηση μου γιατι με τρωει?  :P εαν βαλουμε ενα Εq μπροστα απ τον ενισχυτη με χαμηλομενο level ,δεν μπορουμε να το επιτυχουμε αυτο? η με ενα compressor ?

 
Mε χαμηλωμένο level θα χαμηλώνεται και η στάθμη του σήματος που θα φτάνει στον ενισχυτή, επομένως θα συμβεί το ακριβώς αντίθετο (όχι μόνο αποκλείεται να φτάσει στο δύσκολο σημείο ένας λαμπάτος με μεγάλο headroom να ψαλιδίσει με boost, αλλά η κιθάρα σου θα ακούγεται πιο χαμηλά). Οι compressors έχουν συνήθως αρκετά αποθέματα από καθαρά dBs για να δώσουν στο σήμα, αλλά παράλληλα θα το κομπρεσσάρουν, κάτι που ίσως δεν θες.

 
παρε ενα klon centaur που περιλαμβανει ολα οσα εχουν προαναφερθει :) να βρεις την υγεια σου...αν την βρεις ποτε διοτι οι Fender εξαιρετικα μηχανηματα αλλα δυστροπα στα γκαζια κ στα πεταλια ...

 
Κι αφού μπήκαμε στο mode "ας φανούμε λίγο χλιδάτοι προτείνοντας ό,τι πιο μπουτικοexclusive μας κατέβει", κι εγώ προτείνω ένα Cornish NB3.

 
το CC-1 ( cornish crunch ) καλυτερα που ειναι και καινουριο κ φτηνο διοτι πως θα ζησει με μια συνταξη του υπουργειου αμυνας / RAF ο ανθρωπάκος :)

παντως αν αναφερεσαι στην δικη μου προταση ...εγω προτεινα με γνωμονα οτι ζηταει buffer,booster,overdrive ετσι αγοραζοντας ενα αντιγραφο Κλον που καποιος πουλαγε σε τιμη δωρου θα τα εβρισκε ολα αυτα και στην μαξ ποιοτητα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καταρχην έγκλημα το line 6 μπροστά απο τον twin reverb...Φτου κακά...

Προτάσεις 2.

Πρώτη πρόταση είναι να δεις έναν ενισχυτή που να το κάνει αυτό. Ο twin reverb έχει τόνους καθαρού ήχου που δεν σπάνε με τίποτα. Το ίδιο κάνει περίπου (ιερόσυλη σύγκριση) ο bugera V55 που έχω σε κεφαλή. Οσο και να ανεβάζεις εχει πάντα τόνους καθαρού κρυστάλινου ήχου. Πολύ πρόσφατα απέκτησα έναν laney cub head (15w). Αυτός είναι μανούλα σε αυτό που θες. Είναι μονοκάναλος και έχει gain και volume. Με το gain μέχρι το 3 είσαι στα καθαρά. Μόλις περάσεις το 3, αρχίσει να βρωμίζει. Στο 3,5-4 δηλαδή (ακομη και στο 3 με λες πολ) είσαι καθαρός μα μόλις πλακώσεις με δύναμη τις χορδές, τσούπ να σου η κραντσιά... Φυσικά καταλαβαίνεις ότι με μονούς πρέπει να δοκιμάσεις πολύ πιο ψηλά το gain.

Δευτερή πρόταση. Βάζεις λοιπόν ένα overdrive με πολύ χαμηλά το gain.Ειδικά με μονούς μαγνήτες δουλεύει πολύ. Το κάνω με την τέλε μου και ένα blackstar distortion (!!!!!) που έχω, το οποίο αν και το πήρα για καφρίλες, με το gain στο 2-3 αποδεικνύεται ΦΟΒΕΡΟ για μπλουζιές κτλπ. Ταυτόχρονα παίζεις αν θες και λίγο με το volume της κιθάρας. Προσωπικά επειδή παίζω κυρίως με λες πολ, όταν βάλω στο σήμα μου μια τέλε ενεργοποιώ το distortion αυτό στην αλυσίδα, με πολύ χαμηλά το gain και κάπως έτσι λειτουργεί σαν προενίσχυση σήματος (λαμπάτη). Μόλις ανοίξω λίγο το volume της κιθάρας ή τη γρατζουνίσω δυνατά, παίρνω τον ήχο που θες, ενώ μόλις πριν είχα καθαρό. Όλο αυτό προυποθέτει ένα ΚΑΛΟ πετάλι, λαμπάτο ακόμη καλύτερα.

Ελπίζω να βοήθησα.. ;)

 
πηγαινε παιξε το booster της tc electronics εχει knob για gain θα σε βοηθησει σε αυτο που θες

 
Επισης με το rc booster η μπορει ακομα και με το ac booster της xotic , να κανεις τη δουλεια αυτη . Ειδικα με το rc booster γινεται σιγουρα .

Εγω παντως κανω κατι αντιστοιχο (με λιιιιγο πιο πολυ gain )  με το fulltone ocd .

 
Να προτεινω και καποιες αλλες λυσεις.

1. Εγκατασταση (εαν γινεται) Volume Knob μετα την ενισχυση, στην διαδρομη του σηματος αναμεσα σε ενισχυτη & μεγαφωνο. (Σκεψου το σαν master-volume). Τα παντα στον ενισχυτη θα μπορουν να τερματιζουν, αλλα εσυ θα μπορεις να ελλατωνεις το σημα/ την σταθμη του σηματος, δηλαδη την ενταση/δυναμη του ηχου. Οπως ανεβοκατεβαζεις την ενταση στην μουσικη που ακους. Δεν αλλοιωνεται ο φυσικος (αυτουσιος) ηχος του ενισχυτη. Αλλοιωνεται η ποσοτητα ηχου που εχει να διαχειριστει το μεγαφωνο. (λιγοτερο θα ζορισεις το μεγαφωνο)

2. Η eminence βγαζει 2 μεγαφωνα με attenuator/ knob/ ρυθμιστικο (οπως θες πεσ'το) εντασης, το ενα στην σειρα RED COAT/ British sound και το αλλο στην σειρα PATRIOT/ American sound. Το ενα νομιζω ειναι το Private Jack. Το αλλο δεν θυμαμαι. (Δεν ξερω αν εχει βγαλει κι αλλο εκτοτε). Επειδη ομως ειναι λιγο "τσιμπημενα" (αν θυμαμαι καλα) (της ταξης 200Ε -παλι αν θυμαμαι καλα) προσωπικα θα εξεταζα και την λυση 3.

3. Λιγοτερο ευαισθητο μεγαφωνο. Το ποσο "δυνατα" παιζει το μεγαφωνο σε σχεση με το σημα που του προσφερεις ειναι θεμα ευαισθησιας (μετριεται σε db- decibel). Πιο πολλα τα db, πιο δυνατος ηχος, πιο πολυ σημα "μεταφραζεται" σε ηχο απο το μεγαφωνο. Ιδιος ενισχυτης, ιδιες ρυθμισεις, 102 db μεγαφωνο, πιο δυνατος ηχος απο 99db μεγαφωνο (και μπορει και να μιλαμε για μεγαλη διαφορα).

4. Μεγαφωνο μπασσου, με μικρη ευαισθησια. Κατα κανονα τα μεγαφωνα μπασσου εχουν "μικρες ευαισθησιες". Προσωπικα αυτην την λυση θα δοκιμαζα, 1ον για οικονομικο λογο (80Ε ενα "καλο" μεγαφωνακι μπασσου), 2ον για τονικο- αλλη δουλεια.  (για να μην το κουρασω θεωρω πως εχω τρομερο τονο με τον ενισχυτη μπασσου 60W τρανζιστορατο (solid-state) Behringer ενος φιλου μου που παιζω.

5. Προσθηκη extra προενισχυσης και τερματισμος αυτης. Κι εδω πολλες και φθηνες επιλογες. Επισης εξαιρετικο τονο εχω οταν βαζω την κιθαρα στον μικτη του Hi-fi (δεν θυμαμαι μαρκα- φθηνος παντως, ss), τον τερματιζω (τα λαμπακια πιανουν κοκκινο), και παιζω με τα ηχεια/ μεγαφωνα του στερεοφωνικου (Cerwin-Vega + 1-δεν-ξερω). Εκει συμβαινουν τρελλες αλχημειες! Εχεις το ακριβως αντιθετο απ'ο,τι σου δινει ενα συνηθισμενο πεταλι παραμορφωσης. Παραμορφωνουν πιο πολυ οι μπασσες χορδες/ νοτες και λιγοτερο οι treble.

6. Επισης με καποια πεταλακια Danelectro και το overdrive/distortion της Boss (φυσικα στον καθαρα overdrive χρωματισμο) που εχω πετυχα (με συνδυασμο καποιων) τον πολυποθητο δυσκολο-να πετυχεις συνδυασμο "μια χορδη-ηχος καθαρος, δυο-βρωμικος" καθως επισης και το "απαλα χτυπαω τις χορδες- ηχος καθαρος, πιο δυνατο χτυπημα- βρωμικος0. Αυτα τα πετυχα (πολλα απ'αυτα) και με την λυση νο5 (και μιλαμε παντα για ενισχυτη στα "καθαρα" του). Επισης πετυχα και το "βρωμικη νοτα- και στο sustain (στην συνεχεια της δηλαδη/ let ring) η στο bend της (ειδικα εκει) καθαριζει. Τα πεταλια που εχω ειναι τα: Boss που σου ειπα, Dan. French Toast, Dan. Grilled Cheese (κατοπιν παλιας προτροπης Superfunk). Δεν φυμαμαι αν χρησιμοποιησα κατι αλλο.

            Παντως το θεμα "πεταλι παραμορφωσης με μικρες (μικρες ομως) σταθμες gain" πιστευω αξιζει μπουσουλα για καθε λατρη αναλογου ηχου και θα παρακαλουσα/ καλουσα συμφορουμιτες να καταθεσουν διαδικτυακα τα πεταλια που εχουν περασει απο εκεινους και ηταν ηπιας παραμορφωσης. --->  στο θεμα του skantzos (skantzou???) με τιτλο απαλο overdrive.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν βρεις,δοκιμασε ενα fulltone fat boost. (αναφερθηκε και νωριτερα)

Ειχα ενα και νομιζω ειναι οτι πρεπει για αυτο που θελεις.

 
Ένα σοβαρό OD πεταλάκι που να κάνει την δουλειά σου σίγουρα είναι και η καλύτερη λύση.

Μπορείς να μοντάρεις τον Twin για λιγότερα watt, μέχρι και 20W μπορείς να τον κάνεις με 2x6V6 αλλά είναι κρίμα να έχεις τόσα κιλά ενισχυτή για κάτι τέτοιο. Αν θέλεις οπωσδήποτε "σπάσιμο" τελικού καλύτερα να τον δώσεις και να πάρεις ένα μικρότερο πχ Deluxe Reverb.

Edit: Μόλις κατάλαβα ότι απαντάμε σε ένα θέμα 3 χρονών!  :P

 
myster_maze είπε:
Ένα σοβαρό OD πεταλάκι που να κάνει την δουλειά σου σίγουρα είναι και η καλύτερη λύση.

Μπορείς να μοντάρεις τον Twin για λιγότερα watt, μέχρι και 20W μπορείς να τον κάνεις με 2x6V6 αλλά είναι κρίμα να έχεις τόσα κιλά ενισχυτή για κάτι τέτοιο. Αν θέλεις οπωσδήποτε "σπάσιμο" τελικού καλύτερα να τον δώσεις και να πάρεις ένα μικρότερο πχ Deluxe Reverb.

Edit: Μόλις κατάλαβα ότι απαντάμε σε ένα θέμα 3 χρονών!  :P
χαχαχχαχα απαντάει κάποιος σε ενα θεμα συλλεκτικο πενταετιας τσιμπαμε κι εμεις και γραφουμε τον οβολό μας χαχαχαχα

κι εγω την πατησα και δεν ειδα την ημερομηνια στο προτελευταιο ποστ !!!

 
πριν από μερικά χρονάκια εγώ είχα καταφέρει να βγάλω ονειρική ηχάρα με έναν σχετικά παλιό twin reverb (χορηγία του ηχολήπτη εκείνου του gig) και ένα "ποταπό" marshall guv'nor των 40 ευρώ σε εξωτερικό χώρο.

Από ήπιο breakup που "άκουγε" τις δυναμικές μέχρι -σχεδόν- 70ς classic rock lead ήχο

 
Γεια χαρά,

Εξαρτάται από ποιο "κομμάτι" του ενισχυτή σου θες να σπάει πιο γρήγορα. Το "κομμάτι" της προενίσχυσης η ο τελικός ενισχυτής?

Εγώ προτείνω ένα καλό ενισχυτή της αρεσκείας σου σε λιγότερα Watt και κάποιο καλό overdrive/booster μπροστά.

Επίσης... κάνοντας λίγο clean boost έναν ενισχυτή που παίζει στο (π.χ.) "3" είναι σαν να τον βάζεις π.χ. στο "6" με ό,τι επακόλουθο έχει κι αυτό στην ένταση.
Εξαρτάται από το κύκλωμα και πόσο headroom έχει κάθε στάδιο ενίσχυσης στο gain stack. Αν το headroom της προενίσχυσης π.χ. είναι λίγο, τότε αυτό που θα καταφέρεις είναι να την κάνεις overdrive χωρίς να αυξάνεις η τελική καθαρή ένταση από το "3" στο "6".

Λοιπόν φίλε μου, ο twin reverb  ειναι ένας ενισχυτής χωρίς μάστερ βόλιουμ. Συνεπώς για να τον φτάσεις σε σημείο να σπάει, έστω και με μπούστερ, πρέπει πρώτα να σπάσουν τα αυτία σου!!
1. Υπάρχουν διάφορες εκδόσεις twin reverb. Εγώ έχω αυτήν με το master volume (Silverface Twin Reverb 70's 135W)

2. <b>Το μάστερ volume δεν είναι attenuator</b>. Στο 99% των ενισχυτών το master volume βρίσκεται πριν από τις τελικές λυχνίες, πιο πριν ακόμα και από τον phase inverter (που είναι μια λυχνία σαν αυτές της προενίσχυσης), που σημαίνει ότι οταν το χαμηλώνεις και αυξάνεις το gain/volume του καναλιού ακούς drive από την προενίσχυση και όχι απο τον τελικό.

στο θεμα μας τωρα,με ενα Transparent od ή ενα booster μια χαρα θα γινει η δουλεια σου (ο Frisciante παιζει με ΚΤΗΝΩΔΕΙΣ MARSHALL MAJOR (200W) για τα καθαρα του & συνηθως χρησιμοποιουσε ενα MXR Micro amp)
Σωστός!!!

Παντως γινεται να αποκτησει breakup ο twin σε πιο "λογικες" εντασεις.

Σιγουρα το πιο ευκολο κολπο ειναι να βγαλεις τις δυο "εξω", ή τις δυο "μεσα" 6L6. (ΠΡΟΣΟΧΗ! ΟΧΙ τις δυο αριστερες ή τις δυο δεξιες).

...παρε εναν princeton και τελος  8)
Καλή πατέντα... και σχετικά ακίνδυνη!!

1. Εγκατασταση (εαν γινεται) Volume Knob μετα την ενισχυση, στην διαδρομη του σηματος αναμεσα σε ενισχυτη & μεγαφωνο. (Σκεψου το σαν master-volume). Τα παντα στον ενισχυτη θα μπορουν να τερματιζουν, αλλα εσυ θα μπορεις να ελλατωνεις το σημα/ την σταθμη του σηματος, δηλαδη την ενταση/δυναμη του ηχου. Οπως ανεβοκατεβαζεις την ενταση στην μουσικη που ακους. Δεν αλλοιωνεται ο φυσικος (αυτουσιος) ηχος του ενισχυτη. Αλλοιωνεται η ποσοτητα ηχου που εχει να διαχειριστει το μεγαφωνο. (λιγοτερο θα ζορισεις το μεγαφωνο)
Όχι σκέτο volume knob στην διαδρομή τελικός ενισχυτής -> μεγάφωνα. Ποτέ!! Γενικά ποτέ passive πράγματα στην διαδρομή αυτή! Γιατί? Γιατί αλλάζοντας την αντίσταση γυρνώντας το volume knob, αλλάζεις και την  reflected αντίσταση που βλέπουν οι τελικές λυχνίες στην άνοδο μέσω του output transformer και κατά συνέπεια αλλάζεις το bias point του τελικού σταδίου και το αλλάζεις δραματικά. Και καλά να αλλάζει μόνο το bias και να αποκτήσεις crossover distortion η cutoff η απλή αλλαγή ηχοχρώματος, αλλά ποτέ δεν ξέρεις αν φέρεις τις λυχνίες σε bias point που μπορεί να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στον output transformer, στο κύκλωμα τελικής ενίσχυσης ή στον μετασχηματιστή τροφοδοσίας. Πολύ επικίνδυνο αν δεν ξέρεις το κύκλωμα του ενισχυτή και φτιάξεις ανάλογα το volume knob.

Για τέτοιες χρήσεις χρησιμοποιούμε current sinks (active φορτία), κοινώς attenuators, που κρατάνε την reflected αντίσταση που βλέπουν οι τελικές λυχνίες σταθερή!!

Βέβαια στους solid state ενισχυτές που δεν χρειάζονται output transformer και έχουν πολύ χαμήλη έως ιδανική impedance εξόδου μπορείς να βάλεις ότι θέλεις σχεδόν χωρίς να διατρέχεις κίνδυνο.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top