Γεια χαρά,
Εξαρτάται από ποιο "κομμάτι" του ενισχυτή σου θες να σπάει πιο γρήγορα. Το "κομμάτι" της προενίσχυσης η ο τελικός ενισχυτής?
Εγώ προτείνω ένα καλό ενισχυτή της αρεσκείας σου σε λιγότερα Watt και κάποιο καλό overdrive/booster μπροστά.
Επίσης... κάνοντας λίγο clean boost έναν ενισχυτή που παίζει στο (π.χ.) "3" είναι σαν να τον βάζεις π.χ. στο "6" με ό,τι επακόλουθο έχει κι αυτό στην ένταση.
Εξαρτάται από το κύκλωμα και πόσο headroom έχει κάθε στάδιο ενίσχυσης στο gain stack. Αν το headroom της προενίσχυσης π.χ. είναι λίγο, τότε αυτό που θα καταφέρεις είναι να την κάνεις overdrive χωρίς να αυξάνεις η τελική καθαρή ένταση από το "3" στο "6".
Λοιπόν φίλε μου, ο twin reverb ειναι ένας ενισχυτής χωρίς μάστερ βόλιουμ. Συνεπώς για να τον φτάσεις σε σημείο να σπάει, έστω και με μπούστερ, πρέπει πρώτα να σπάσουν τα αυτία σου!!
1. Υπάρχουν διάφορες εκδόσεις twin reverb. Εγώ έχω αυτήν με το master volume (Silverface Twin Reverb 70's 135W)
2. <b>Το μάστερ volume δεν είναι attenuator</b>. Στο 99% των ενισχυτών το master volume βρίσκεται πριν από τις τελικές λυχνίες, πιο πριν ακόμα και από τον phase inverter (που είναι μια λυχνία σαν αυτές της προενίσχυσης), που σημαίνει ότι οταν το χαμηλώνεις και αυξάνεις το gain/volume του καναλιού ακούς drive από την προενίσχυση και όχι απο τον τελικό.
στο θεμα μας τωρα,με ενα Transparent od ή ενα booster μια χαρα θα γινει η δουλεια σου (ο Frisciante παιζει με ΚΤΗΝΩΔΕΙΣ MARSHALL MAJOR (200W) για τα καθαρα του & συνηθως χρησιμοποιουσε ενα MXR Micro amp)
Σωστός!!!
Παντως γινεται να αποκτησει breakup ο twin σε πιο "λογικες" εντασεις.
Σιγουρα το πιο ευκολο κολπο ειναι να βγαλεις τις δυο "εξω", ή τις δυο "μεσα" 6L6. (ΠΡΟΣΟΧΗ! ΟΧΙ τις δυο αριστερες ή τις δυο δεξιες).
...παρε εναν princeton και τελος 8)
Καλή πατέντα... και σχετικά ακίνδυνη!!
1. Εγκατασταση (εαν γινεται) Volume Knob μετα την ενισχυση, στην διαδρομη του σηματος αναμεσα σε ενισχυτη & μεγαφωνο. (Σκεψου το σαν master-volume). Τα παντα στον ενισχυτη θα μπορουν να τερματιζουν, αλλα εσυ θα μπορεις να ελλατωνεις το σημα/ την σταθμη του σηματος, δηλαδη την ενταση/δυναμη του ηχου. Οπως ανεβοκατεβαζεις την ενταση στην μουσικη που ακους. Δεν αλλοιωνεται ο φυσικος (αυτουσιος) ηχος του ενισχυτη. Αλλοιωνεται η ποσοτητα ηχου που εχει να διαχειριστει το μεγαφωνο. (λιγοτερο θα ζορισεις το μεγαφωνο)
Όχι σκέτο volume knob στην διαδρομή τελικός ενισχυτής -> μεγάφωνα. Ποτέ!! Γενικά ποτέ passive πράγματα στην διαδρομή αυτή! Γιατί? Γιατί αλλάζοντας την αντίσταση γυρνώντας το volume knob, αλλάζεις και την reflected αντίσταση που βλέπουν οι τελικές λυχνίες στην άνοδο μέσω του output transformer και κατά συνέπεια αλλάζεις το bias point του τελικού σταδίου και το αλλάζεις δραματικά. Και καλά να αλλάζει μόνο το bias και να αποκτήσεις crossover distortion η cutoff η απλή αλλαγή ηχοχρώματος, αλλά ποτέ δεν ξέρεις αν φέρεις τις λυχνίες σε bias point που μπορεί να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στον output transformer, στο κύκλωμα τελικής ενίσχυσης ή στον μετασχηματιστή τροφοδοσίας. Πολύ επικίνδυνο αν δεν ξέρεις το κύκλωμα του ενισχυτή και φτιάξεις ανάλογα το volume knob.
Για τέτοιες χρήσεις χρησιμοποιούμε current sinks (active φορτία), κοινώς attenuators, που κρατάνε την reflected αντίσταση που βλέπουν οι τελικές λυχνίες σταθερή!!
Βέβαια στους solid state ενισχυτές που δεν χρειάζονται output transformer και έχουν πολύ χαμήλη έως ιδανική impedance εξόδου μπορείς να βάλεις ότι θέλεις σχεδόν χωρίς να διατρέχεις κίνδυνο.