πως πιανετε την πένα?

sultan of string

Εξαιρετικό μέλος
Μηνύματα
22,592
Πόντοι
2,148
να μια ενδιαφέρουσα απορία και θέμα προς συζήτηση.

Αν και πλέον σπάνια παίζω με πένα, δεν παύει το μεγαλύτερο μέρος της κιθαριστικής μου ενασχόλησης να ήταν με πένα.

Και πρόσφατα βλέποντας αυτό το κακογυρισμένο βίντεο μιας εξαιρετικής συναυλίας (όπου στο 90% δείχνουν μονίμως την αδιάφορη-φατσικά, το ξεκαθαρίζω-Joni) θυμήθηκα τον κουφό για μένα τρόπο που πιάνει ο Πατ την πένα.

Δείτε από το 2.00 και μετά. Την κρατάει στην άκρη σαν να βάζει δίφραγκο σε κερματοδέκτη...

Εσείς τι λέτε....




 
Την κρατάει στην άκρη σαν να βάζει δίφραγκο σε κερματοδέκτη...


Με αυτόν τον τρόπο, όπως το αντιλαμβάνομαι, ο ήχος βγαίνει κομπρεσαρισμενος, με σταθερή δυναμική και ένταση. Υπάρχει τρελή ελαστικότητα στην κίνηση της πένας.

Από την άλλη, όταν τη γραπωνει κοντά στη μύτη της, τότε έχει πολύ μεγάλο έλεγχο στις δυναμικές, καθώς η ελαστικότητα είναι ελαχιστη. Επιπλέον, μπορεί πιο εύκολα να χρησιμοποιεί τεχνικές που συμμετέχουν ο δείκτης και ο αντίχειρας.

 
Με αυτόν τον τρόπο, όπως το αντιλαμβάνομαι, ο ήχος βγαίνει κομπρεσαρισμενος, με σταθερή δυναμική και ένταση. Υπάρχει τρελή ελαστικότητα στην κίνηση της πένας.
ακριβώς λόγω τρελής ελαστικότητας η νότα δεν έχει attack, είναι δύσκολο να είσαι στο χρόνο, ζορίζεις τον μυ ανάμεσα στον αντίχειρα και τον δείκτη και έχεις δυσκολία στο στόχο. Με λίγα λόγα κάνεις τη ζωή σου δύσκολη

 
Το πιάσιμο της πένας είναι ίσως το πιο υποκειμενικό πράγμα που υπάρχει στο παίξιμο της κιθάρας. Δεν έχει κανένα νόημα να αναλύουμε τι και πώς. Αν πάρουμε τους γνωστούς, θα βρούμε ένα σωρό "ανορθόδοξους" τρόπους πιασίματος.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ναι, αλλά....(υποθέτω) διδάσκεται.

Το ότι το αναλύουμε νομίζω κάτι μας αφήνει ως κέρδος

 
Ενηλικιωθηκα …με Νταλαρα. Στα ζορια με 3 δακτυλα…




 
Temp1.jpg

 
Το πιάσιμο της πένας είναι ίσως το πιο υποκειμενικό πράγμα που υπάρχει στο παίξιμο της κιθάρας. Δεν έχει κανένα νόημα να αναλύουμε τι και πώς. Αν πάρουμε τους γνωστούς, θα βρούμε ένα σωρό "ανορθόδοξους" τρόπους πιασίματος.
Iσχύει, όπως και ότι πολλοί μουσικοί που υιοθέτησαν τεχνικές που αντιβαίνουν βασικές αρχές της μηχανικής και ανατομίας χεριών και δακτύλων, κάποια στιγμή στη ζωή τους έτρεχαν και δεν έφταναν.

Αυτός είναι για μένα και ο νο1 κίνδυνος για αυτοδίδακτους μουσικούς.

 
Αυτός είναι για μένα και ο νο1 κίνδυνος για αυτοδίδακτους μουσικούς.
γι αυτό άνοιξα θέμα

και έκανα και σχετική νύξη εδώ.

ναι, αλλά....(υποθέτω) διδάσκεται.




αν σας δείξω πως πιάνω εγω την πένα δεν νομίζω ότι θα ενθουσιαστούν (ή θα καταφέρουν το ίδιο) πολλοί

 
Οι μπουζουξήδες έχουν σωστό κράτημα και δυνατή κάθετη πενιά και γενικώς ακουστικοί παίχτες, κάποια ιδανικά χαρακτηριστικά σωστής τεχνικής είναι η ευθεία στον καρπό (όχι στράβωμα αλά manouche), σχετικά κλειστή παλάμη (χαλαρή μπουνιά) χωρίς δαχτυλάκι στο καπάκι, κράτημα πένας φυσικά δείκτης-αντίχειρας, όχι κυρτό χτύπημα με γωνία να ξύνει η πένα αλλά σε ευθυγράμμιση με τις χορδές για καθαρή νότα, μοίρασμα της κίνησης σε αγκώνα και καρπό, χρόνια άπειρης εξάσκησης και όχι επανάπαυση σε "βολικότερες" στάσεις.

Μπορει να υπάρχει η πεποίθηση για κάποιον κιθαρίστα ότι έχει φοβερό δεξί ενώ στην πραγματικότητα έχει φοβερό αριστερό, πιστεύω οι μαγνήτες πήγαν πολύ πίσω την τεχνική και οι κομπέσορες απλά την αποτελείωσαν. Στα ακουστικά όργανα δεν πάρχουν αυτά, όλα αυτα πρέπει να είναι το χέρι-κράτημα πένας-πάχος χορδών/πένας. Και στην ακουστική άλλο μια 12ταστη με 10αρες και άλλο 14ταστη με 13αρες, άλλο 0.8mm και άλλο 1.5, καλό είναι το σκληρότερο δυνατό όχι φλάπ-φλάπ σα λαστιχάκι για φέτες ζαμπόν, ειδικά για όσους θέλουν να μάθουν την ταχύτητα, το σκληρό καλιμπράρει το χέρι στα μαλακά επαναπαύεσαι και δε μαθαίνεις ποτέ.

Εξασκούμαι πρώτα καμιά δεκαριά χρόνια για την τελειότητα και ας μην τη φτάσω και όταν όταν πέσω και σε tension γίνεται αστεία εύκολο. Αν είναι να πέσεις, πέσε στα μαλακά.

Το ποιες και πόσες ασκήσεις περί τεχνικής υπάρχουν δυστυχώς δε διδάσκεται μέσα από το ίντερνετ.

Πάντως όποιος κιθαρίστας ασχοληθεί με το μπουζούκι μόνο κερδισμένος θα βγει και ας μη παίξει μπουζούκι ποτέ, μόνο για την εξάσκηση στο διπλόχορδο και την ευθυγράμμιση του χεριού με τις χορδες που προσφέρει λόγω μικρό μεγέθους, για τις ηλεκτρικές που ασχολούνται σχεδόν όλοι στο noiz δεν έχω άποψη πέραν ότι δεν είναι τα ιδανικά όργανα για εξάσκηση στην πένα.

 
δεν πιστεύω να παίζεις με βέρα ??


Παντα.

Αντιγραφω τον ΔΑΣΚΑΛΟ μου που φορα γκουμουτσα , τι? δεν ειναι αΦτο το ΜΥΣΤΙΚΟ του τελειου ηχου?

94153_0_meta_ver1564047735.jpg


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Παντα.

Αντιγραφω τον ΔΑΣΚΑΛΟ μου που φορα γκουμουτσα , τι? δεν ειναι αΦτο το ΜΥΣΤΙΚΟ του τελειου ηχου?



αμα αντιγράφεις, περιμένω σε λίγα χρόνια να κάνεις και την ίδια πόζα.

Αλλιώς....άστο καλύτερα

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top