Πως να αυξήσω τη ταχύτητα παιξίματος?

ThisIsSparta είπε:
Τέλος, και εξαιρετικά σημαντικό για μένα, μην παίζεις μόνο ασκήσεις, κλίμακες κτλ. Όσο μπορείς αφιέρωνε και λίγο χρόνο σε τραγούδια, αυτοσχεδιασμούς κτλ, γενικότερα πράγματα που σε ευχαριστούν στην κιθάρα. Καλές οι ασκήσεις, αλλά κιθάρα ξεκίνησες φαντάζομαι γιατί σ'αρέσει να παίζεις και όχι για να μάθεις να παίζεις γρήγορα, οπότε ευχαριστήσου το!

:)
+1

Οι ασκήσεις είναι απλά η προπόνηση, πρέπει που και που να δίνεις και κανέναν αγώνα , όχι μόνο προπόνηση.  ;D

Υπάρχουν αρκετοί οι οποίοι μέσω άσκησης έχουν γίνει αρκετά γρήγοροι στην κιθάρα χωρίς ουσιαστικά να έχουν μάθει να παίζουν κιθάρα.

Παράλληλα με την ταχύτητα δώσε εξίσου μεγάλη βάση στο πως θα παίζεις αργά, οι αργές ταχύτητες έχουν κι αυτές τη δική τους δυσκολία. (ακριβές timing)

 
Εαν εχεις διαθεσιμο ενα 50αρικο παρε αυτο,ειναι 6 μηνες προγραμμα.

Εγω στα 20 και χρονια που παιζω το πηρα πριν τρια χρονια και ειδα τεραστια διαφορα.

Ειναι απλα βασικα πραγραμματα τα οποιοα οι περισσοτεροι δεν δινουν σημασια.Το συγκεκριμενο  προγραμμα απαιτει μια ωρα καθημερινα.Στην ουσια παιζεις 15 λεπτα την καθε ασκηση.Η ταχυτητα ειναι στο δεξι χερι και οχι στο αριστερο.

http://www.thewizardofshred.com/product-tuaptsnew.php

 
geodimitri είπε:
Όπως είπαν και οι αγαπητοί συμφορουμίτες παραπάνω για να γίνεις γρηγορότερος θα πρέπει να έχεις χαλαρό το χέρι που κρατά την πένα. Αυτό είναι το κλειδί στην υπόθεση ταχύτητα.
Αν καταλαβαίνω καλά, είναι αυτή η αίσθηση του "χαλαρού μπουζουκτσή" που έχει ο Μalmsteen όταν παίζει γρήγορα αλλά χωρίς θεατρινισμούς;

 
δεν ξέρω ποιον να πρωτοευχαριστήσω για τις συμβουλές που μου δίνετε..! θα προσπαθήσω να πραγματοποιήσω αυτά που μου λέτε και θα περιμένω να δω το αποτέλεσμα...

 
Απιστευτες απαντησεις απο ολους (εμενα παντως με βαλατε σε σκεψη/ αναθεωρηση πώς κανω εξασκηση),

αλλα εγω θα πω κατι το οποιο δεν πεφτει ακριβως στο τεχνικο τροπο και το πώς θα το κανεις...

Για εμενα, το πιο σημαντικο απο ολα, ο ακρογωνιαιος λιθος θα ελεγα, ειναι:

ΒΑΖΕ ΜΙΚΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ!!!

Ειναι πολυ πιο ευκολο να βαλεις καποιο στοχο μεχρι τελος της εβδομαδας, και μολις τον επιτυχεις, αυτο θα σου δωσει κινητρο και ορεξη για παρακατω.

Αν εχεις στοχο το "θελω να μαθω να παιζω σαν τον petrucci ή φανταστικα γρηγορα" φοβαμαι πως ή θα κουραστεις γρηγορα ή θα απογοητευτεις αδικα

Πχ πιο ευκολο να βαλεις στοχο να εχεις μαθει απ´εξω την πεντατονικη ολων των κλειδιων στην ταστιερα στο ταδε χρονο.

Μετα να πεις "να προσπαθησω καθε φορα να ανεβασω ταχυτητα απο 70 σε 90 κ.ο.κ

Σε εμενα επιασε, και πριν το καταλαβω, σε ενα μηνα ειδα απιστευτη προοδο!!!

 
H γυναίκα από τη διαφήμιση της Rilken για βαφή μαλλιών τι δουλειά έχει με το shredding?  ;D

Ας καταθέσω και γω τον οβολό μου...κάποτε (πριν 12 χρόνια) που είχα βαρεθεί να μην ξεπερνώ το φράγμα του ερασιτέχνη που κάνει μόνο εξάσκηση μέσα από τραγούδια, πήρα μετρονόμο και έκανα εξάσκηση μισή ώρα το πρωί και μισή ώρα το βράδυ για 6 μήνες.

Ξεκίνησα με μετρονόμο από τα 40 bpm  ::) και ανέβαινα ενα bpm κάθε μια ή περισσότερες ημέρες, ανάλογα πόσο καλά τα πήγαινα. Κάθε πρωι έκανα ασκήσεις μόνο στα 40 bpm και το βράδυ στα ανεβασμένα bpm. Έπαιζα μόνο χρωματική και για ποικιλία ανεβοκατέβαινα και κάθε χορδή ξεχωριστά, όλα μέχρι να πιάσω 12ο τάστο (εναλλαξ down-picking και alternate). Δε θυμάμαι μέχρι πόσα bpm είχα φτάσει φίλοσ  ;D απλά μου έμεινε ότι ξεπέρασα το φράγμα, δε με ένοιαζε να τερματίσω το κοντέρ.

Έδινα μεγάλη προσοχή στο αριστερό χέρι ο αντίχειρας να είναι πίσω από το μεσαίο δάχτυλο και λίγο προς το τρίτο, ενώ τα δάχτυλα να κάνουν καμάρα και να είναι παράλληλα με τα τάστα.

Για το δεξί χέρι πρόσεξα πολύ το κράτημα της πένας, τη δύναμη και από ενα σημείο και πέρα προτίμησα να μην ακουμπω καβαλάρη ή το υπόλοιπο σώμα.

Πρόσεχα οι καρποί να είναι πάντα με ελαφριά κλήση προς το το εσωτερικό μέρος του μπράτσου για αποφυγή τενοντίτιδας.

Μέσα σε έξι μήνες πήγα πολύ μπροστα και είχα αρχίσει να λαμβάνω πολύ καλά σχόλια, ακόμα και από παίκτες έτη φωτός καλύτερους από μένα.

Alas  ;D μετά το εξάμηνο μπήκαν άλλα στη μέση, τα χρόνια πέρασαν και βρέθηκα πάλι σε μια ημισκουμπριακή κατάσταση  ::)

Κοινή συμβουλή όλων είναι η καθημερινή άσκηση, το σωστό ζέσταμα, η προσοχή στα δάκτυλα και τη θέση, καθώς και η γερές βάσεις από τα χαμηλά bpm.

Από κει και πέρα μπορείς να ξεχωρίσεις τι πραγματικά προσφέρει η κάθε μέθοδος παραπάνω για να βελτιώσεις ταχύτητες (βλ. sweep, κτλ).

Άντε, καιρός να ρίξω και γω καμιά κλίμακα  ;D

 
Jet72 είπε:
Αν καταλαβαίνω καλά, είναι αυτή η αίσθηση του "χαλαρού μπουζουκτσή" που έχει ο Μalmsteen όταν παίζει γρήγορα αλλά χωρίς θεατρινισμούς;
O "χαλαρός μπουζουκτσής" δεν ξέρω ειλικρινά πώς είναι (;D), αλλά αυτό ακριβώς που κάνει ο Malmsteen και αρκετοί άλλοι κιθαρίστες (Satriani, Petrucci, Vai, Gilbert για ονομάσω μερικούς) εννοώ.

Αυτή η χαλαρότητα του δεξιού χεριού και ολόκληρου του σώματος είναι απίστευτη την ώρα που παίζουν τόσο γρήγορα.  :)

 
Δεν ειναι μονο το χαλαρο του malmsteen.

Σε βιντεο του εξηγει ΠΏΣ κανει οικονομια δυναμεων κανοντας μικρες κινησεις οταν χτυπαει. Up/downstrokes.

Ετσι καταφερνει να μην κουραζει γρηγορα το χερι

 
troy stetina speed mechanics for lead guitar και τα υπολοιπα του βιβλια εμενα με βοηθησαν πολυ

 
jimi Ts. είπε:
troy stetina speed mechanics for lead guitar και τα υπολοιπα του βιβλια εμενα με βοηθησαν πολυ
πολύ καλός.. όταν έκανα μαθήματα στο 1ο χρόνο με καθηγητή, βιβλία απ αυτόν μάθαινα...

 
Stavros_F είπε:
Sotos αν μπορείς δώσε μερικές πληροφορίες για το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Ποιο πακέτο πήρες, πώς είδες βελτίωση κτλ.
Καλησπερα Σταυρο,

ειχα παρει το προγραμμα με θεμα το alternate picking,καθως ειναι η αγαπημενη τεχνικη παιξιματος.

Πως λειτουγει..

ο τυπος μιλαει για  6 challenges οf alrtenate picking.

Οι ασκησεις πρεπει να γινονται καθημερινα αναλογα ποσο μπορει να "αντεξει" ο παιχτης.

Για παραδειγμα στο πρωτο challenge μιλαει για τετραηχα τονιζοντας το ενα(accent),οχταηχα τονιζοντας το ενα και τριηχα τονιζοντας το ενα.

Τι παιζει τωρα....πες οτι αυτες ειναι τρεις ασκησεις.

Την πρωτη την κανεις practice για δεκαπεντε λεπτα ΧΩΡΙΣ να σταματησεις σε οποια ταχυτητα νομιζεις οτι δεν θα βγει off το χερι σου.

Συνολο 45 λεπτα ,σωστα;;;

Στο πρωτο 45 λεπτο οι ασκησεις ξεκινανε downstroke.στο δευτερο 45λεπτο upstroke.

Δηλαδη 1 και 30 ωρα practice..

Το προγραμμα ξεκιναει παιζοντας μονο με το δεξι χερι(καθουλου αριστερο)και αργοτερα παιζοντας ΜΟΝΟ σε μια χορδη.

Αυτο ειναι το πρωτο part το οποιο πρεπει να γινει σε ενα μηνα και μετα μπλεκει δυο-τρεις χορδες με downstroke-upstroke και αναποδα.

Δεν ξερω εαν με πιανεις;;ειναι λιγο δυσκολο να το εξηγησω με γραπτο λογο ;D ;D

Το κολπο ειναι να παιζεις την ασκηση για  15 λεπτα non stop.

Ρολοι να μετραει και στα brake τσιγαρο..

Μου δυναμωσε απιστευτα το δεξι χερι..δεν το περιμενα..το θεωρουσα βαρετο αλλα it works..

 
Holystone είπε:
Δεν ειναι μονο το χαλαρο του malmsteen.

Σε βιντεο του εξηγει ΠΏΣ κανει οικονομια δυναμεων κανοντας μικρες κινησεις οταν χτυπαει. Up/downstrokes.

Ετσι καταφερνει να μην κουραζει γρηγορα το χερι
Πολύ σωστή και αυτή η παρατήρηση!  ;)

 
Ναι, αλλα ειναι tricky αρκετα, γιατι απο ο,τι βλεπω εγω, πρεπει εγκεφαλος και χερι να παιζουν στο χιλιοστο οταν ειναι και χτυπαμε μια χορδη, αλλα να ειναι και κουμπωμενα στα διαστηματα οταν αλλαζεις χορδη...

Αντε να μαθεις να το κανεις στυγχρονως και με ακριβεια...

 
Παιδια, καλά αυτα τα προγράμματα αλλά θεωρω το καλύτερο που έχει να κάνει ο φίλος μας είναι να βρει τραγούδια που γουστάρει (δύσκολα) ή μεμονομένα σόλο. Τραγούδια όπως το black star,highway star έχουν ωραία και προκλητικά θέματα στην κιθάρα. Βάζεις τον μετρονόμο δίπλα και αυξάνεις την ταχύτητα σταδιακά

Επίσης κανεις δεν ανέφερε το γρήγορο ΡΥΘΜΙΚΟ παίξιμο. Εκεί,ανάλογα με το είδος μουσικής που ακούς μπορείς να ακολουθήσεις διαφορετικά μονοπάτια. Στο μέταλ, δοκίμασε να βγάλεις τα ρυθμικά από κομμάτια σαν το battery,master of puppets,κάτι από slayer. Πάλι,πάντα με μετρονόμο.

 
Holystone είπε:
Ναι, αλλα ειναι tricky αρκετα, γιατι απο ο,τι βλεπω εγω, πρεπει εγκεφαλος και χερι να παιζουν στο χιλιοστο οταν ειναι και χτυπαμε μια χορδη, αλλα να ειναι και κουμπωμενα στα διαστηματα οταν αλλαζεις χορδη...

Αντε να μαθεις να το κανεις στυγχρονως και με ακριβεια...
Στην ουσια αυτο που κανεις ειναι να εκπαιδευεις το νευρικο συστημα να απανταει σε συγκεκριμενα ερεθισματα γιαυτο και αλλωστε χρειαζεται και ακριβεια οταν κανεις ασκησεις..η σχολη " θα βαραω μεχρι να καθαρισει" δεν ισχυει.Αν κανεις τελειες επαναληψεις πχ στην οποια ασκηση με οτι εχει αναφερθει ποιο πανω(χαλαρα χερια οχι ασκοπες κινησεις κτλ κτλ κτλ) το νευρικο συστημα μαθαινει και καθε φορα θα ανταποκρινεται ολο και ποιο γρηγορα(μεχρι να φτασει στην ταχυτητα που θες)στο ερεθισμα γιατι θα ειναι παντα το ιδιο...αν ομως προσπαθεις αλλοτε καλα, αλλοτε ψιλοτσαπατσουλικα, αλλοτε τελειως χαλια, για να φτασεις καποια bpm, τοτε δινεις συγκεχυμενα μηνυματα στο νευρικο συστημα και το μπερδευεις....

Με λιγα λογια αν ειναι πραγματικα σωστες οι επαναληψεις σου το νευρικο σου συστημα θα σου δειξει μονο του "ξερεις ειναι πολυ χαλαρο για σενα πηγαινε παραπανω" γιαυτο και δεν πρεπει να κανεις σχεδιο λες και σηκωνεις βαρη ;D 100 bpm τωρα 105 σε μια βδομαδα κτλ κτλ κτλ......αν εισαι σωστος στις λεπτομερεις της τεχνικης η ταχυτατα θα ερθει αβιαστα χωρις εσυ να προσπαθεις να την προκαλεσεις...

 
Holystone είπε:
Δεν ειναι μονο το χαλαρο του malmsteen.

Σε βιντεο του εξηγει ΠΏΣ κανει οικονομια δυναμεων κανοντας μικρες κινησεις οταν χτυπαει. Up/downstrokes.

Ετσι καταφερνει να μην κουραζει γρηγορα το χερι
Αν δεν κάνω λάθος, βοηθάνε και οι 8άρες που φοράει στις κιθάρες του.

 
Να τονίσω κάτι που είναι πολύ σημαντικό και έχει ειπωθεί και παραπάνω.

Πολύ σημαντικός παράγοντας για να παίξεις γρήγορα είναι ο τονισμός των νοτών.

Αν για παράδειγμα έχεις να παίξεις τέσσερα 16α, τονίζεις το πρώτο και τα άλλα τα παίζεις λίγο πιο σιγά. Αντίστοιχα αν θέλεις να παίξεις τρίηχα πάλι τονίζεις την πρώτη νότα και τις άλλες πιο σιγά.

Αυτό επιτυγχάνεται με το πόσο σφιχτά θα κρατάς την πένα. Άρα στις νότες που θα θέλεις να τονίσεις θα σφίγγεις λίγο παραπάνω την πένα, όταν θέλεις να μην είναι τονισμένες θα χαλαρώνεις.

Βέβαια πολύ καλή είναι η ταχύτητα αλλά μην ξεχνάς ότι είναι ένα μέσο έκφρασης. Και ότι εκτός από αυτήν υπάρχουν και άλλα πολύ σημαντικά μέσα όπως vibrato, tremolo, hammer on - pull off. Γι' αυτό μην κάνεις την ταχύτητα αυτοσκοπό. Να την κατακτήσεις και να την χρησιμοποιείς όταν και όπου σε εκφράζει.  ;)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top