• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Πως μπορώ να μένω στο ρυθμό αν δεν ακούω παράλληλα την μουσική;

Laikos91

Νέο μέλος
Μηνύματα
67
Πόντοι
8
Καλησπέρα.

Μου αρέσει μερικές φορές να τραγουδάω λαϊκά-ελαφρολαϊκά τραγούδια (όταν βρίσκομαι στο κατάλληλο mood).

Μου έχουν πει καλά λόγια για την φωνή μου, πως για δεδομένα ερασιτέχνη τραγουδιστή (δηλαδή ούτε αμείβομαι από αυτό, ούτε έχω σπουδάσει σε κάποιο ωδείο, αυτοδίδακτος είμαι) έχω καλή χροιά και έχω ωραία γυρίσματα και πως μπορώ να κρατήσω την φωνή μου στην ίδια ένταση, π.χ. τραγούδια του Καζαντζίδη δεν με δυσκολεύουν τόσο από άποψη αναπνοής και κρατήματος (άλλο αν δεν πιάνω νότες κτλπ).

Εκείνο που με δυσκολεύει είναι να μένω στον ρυθμό.

Όταν π.χ. ακούω ένα τραγούδι από τα ακουστικά και ταυτόχρονα το τραγουδάω, είναι πολύ εύκολο να είμαι στον σωστό ρυθμό, ενώ αν δοκιμάσω να ηχογραφήσω τον εαυτό μου να τραγουδάει χωρίς την μουσική, πάντα βγαίνω εκτός ρυθμού.

Υπάρχει κάποια συμβουλή που θα μπορούσατε να μου δώσετε, κάποιο tip γενικά;

Δεν φιλοδοξώ να τραγουδήσω επαγγελματικά ή να πάω σε ωδείο για βελτίωση της φωνής μου (το δεύτερο για οικονομικούς λόγους, αν ήταν δωρεάν θα πήγαινα) απλά για το κέφι μου τραγουδάω.

Ευχαριστώ
 
Οι "κανονικοι" τραγουδιστες οταν ηχογραφουν στο στουντιο, ηχογραφουν ακουγοντας τη μουσικη του κομματιου, στα ακουστικα τους βεβαια για να μην "περναει" στο μικροφωνο τους.

Αν λοιπον μπορεις να τραγουδας στο ρυθμο με ενα karaoke αρχειο, χωρις δηλαδη να ακους τη φωνη αλλα μονο με τη μουσικη του κομματιου, τοτε εισαι μια χαρα.

Οσο περισσοτερο μελεταει κανεις, τοσο πιο ευκολο ειναι να τραγουδησει κατι χωρις να ακουει τη φωνη, στη συνεχεια χωρις τη συνοδεια και στο τελος χωρις καν μετρονομο.


Ολα ειναι θεμα εξασκησης.
 
Αν λοιπον μπορεις να τραγουδας στο ρυθμο με ενα karaoke αρχειο, χωρις δηλαδη να ακους τη φωνη αλλα μονο με τη μουσικη του κομματιου, τοτε εισαι μια χαρα.
Ναι μπορώ να το κάνω αυτό αλλά δεν βρίσκω όλα τα τραγούδια σε instrumental μορφή, μόνο με την μουσική τους. Τα πολύ γνωστά τα βρίσκω αλλά πολλές φορές έχει τύχει να ψάχνω ένα τραγούδι που να μην υπάρχει μόνο η μουσική του.

Ή μπορεί να έχει μεν μουσική αλλά να μην είναι η κανονική, π.χ. να παίζει το ίδιο tempo μόνο με πιάνο το οποίο με αποσυντονίζει κάπως επειδή είναι πιο αργό.
 
Αφου μπορεις να το κανεις αυτο, να τραγουδας σωστα πανω απο καραοκε, τοτε εισαι σε πολυ καλο δρομο.

Τωρα, οσο αφορα τη συνοδεια, ειναι καλη φαση τα καραοκε αρχεια, και οσο τη βρισκεις και τα βρισκεις ειναι καλα.

Ακομα καλυτερη φαση ομως ειναι να ασχοληθεις, οχι σε επιπεδο οργανοπαικτη, αλλα σε ενα συνοδευτικο επιπεδο με ενα οργανο οπως η κιθαρα η το πιανο. Ειναι τρομερα τα πλεονεκτηματα του να εχεις μια καποια επαφη με ενα οργανο, θα καταλαβεις πως δουλευει η μουσικη και αυτο δινει τρομερη αυτοπεποιθηση στη φωνη.

Και σαν εξτρα θα μπορεις να εχεις μια συνοδεια για το οποιοδηποτε κομματι, ακομα και αν αυτο ειναι μονο στο μυαλο σου.

Εφοσον αποφασισεις να ασχοληθεις ενεργα, εχε το στα υποψη.
 
Ακομα καλυτερη φαση ομως ειναι να ασχοληθεις, οχι σε επιπεδο οργανοπαικτη, αλλα σε ενα συνοδευτικο επιπεδο με ενα οργανο οπως η κιθαρα η το πιανο. Ειναι τρομερα τα πλεονεκτηματα του να εχεις μια καποια επαφη με ενα οργανο, θα καταλαβεις πως δουλευει η μουσικη και αυτο δινει τρομερη αυτοπεποιθηση στη φωνη.
Εννοείς να παίζει κάποιος άλλος μουσική ενώ εγώ τραγουδάω ή εγώ να μάθω να παίζω κάποιο όργανο ως συνοδευτικό για τον ρυθμό/μουσική;

Αν είναι το δεύτερο, δυστυχώς δεν έχω χρήματα για κάποιο τέτοιο εγχείρημα..
 
Last edited:
Σκέφτηκα να αρχίσω να ανεβάζω τα καραόκε κάπου ή να τραγουδάω μαζί με άλλους σε online πλατφόρμες καραόκε (smule π.χ.) για εξάσκηση.

Όμως δεν έχω μικρόφωνο (εννοώ εκτός του μικροφώνου που έχει ενσωματωμένο το κινητό μου) και έχει πάντα latency ο ήχος.
 
Κοιτα, οσο αφορα καθαρα τη συνοδεια, το να παιζει καποιος αλλος ειναι ωραιο, και σαν αποτελεσμα πιθανοτατα θα ειναι προτιμοτερο.

Αλλα οσο αφορα την εξελιξη και τη μελετη σου, το να ασχοληθεις με ενα οργανο σε ενα βασικο επιπεδο θα σου δωσει παρα πολλα. Μπορω να πω οτι ειναι must στην ουσια.

Και στην πορεια, οταν θα εχεις μια εξοικειωση, θα μπορεις και να παιζεις και μια συνοδεια, ειδικα η "καουμποικη" κιθαρα ας πουμε ειναι ΦΤΙΑΓΜΕΝΗ για αυτο :ROFLMAO:
 
Κοιτα, οσο αφορα καθαρα τη συνοδεια, το να παιζει καποιος αλλος ειναι ωραιο, και σαν αποτελεσμα πιθανοτατα θα ειναι προτιμοτερο.

Αλλα οσο αφορα την εξελιξη και τη μελετη σου, το να ασχοληθεις με ενα οργανο σε ενα βασικο επιπεδο θα σου δωσει παρα πολλα. Μπορω να πω οτι ειναι must στην ουσια.

Και στην πορεια, οταν θα εχεις μια εξοικειωση, θα μπορεις και να παιζεις και μια συνοδεια, ειδικα η "καουμποικη" κιθαρα ας πουμε ειναι ΦΤΙΑΓΜΕΝΗ για αυτο :ROFLMAO:


Όταν θα μαζέψω στην άκρη κανένα 200άρικο για κάποια μεταχειρισμένη κιθάρα είτε από τις αγγελίες του Noiz είτε από Vendora, θα το κοιτάξω.

Αν λες ότι είναι must φαντάζομαι θα πέρασες από τον ίδιο δρόμο κάποτε και θα σε βοήθησε και εσένα αυτό.
 
Ή μπορεί να έχει μεν μουσική αλλά να μην είναι η κανονική, π.χ. να παίζει το ίδιο tempo μόνο με πιάνο το οποίο με αποσυντονίζει κάπως επειδή είναι πιο αργό.


Π.χ. το τραγούδι "Ο κουταλιανός" του Γιάννη Καλατζή το έκανα καραόκε μία φορά με συνοδεία την μουσική από αυτό το βίντεο:



Αν ήταν η ίδια μουσική αλλά με πιάνο, με ξεγελάει κάπως.

Ίσως επειδή το έχω στο μυαλό μου με την τάδε μουσική και ξαφνικά το ακούω με πιάνο και λέω "ώπα τι γίνεται εδώ;;".

(ξέρω πως ίσως μου γράψετε πως όλα τα τραγούδια, η μουσική τους γράφετε πρώτα παρτιτούρες και σε πιάνο, απλά δεν με βολεύει εμένα, δεν ξέρω γιατί)
 
(ξέρω πως ίσως μου γράψετε πως όλα τα τραγούδια, η μουσική τους γράφετε πρώτα παρτιτούρες και σε πιάνο, απλά δεν με βολεύει εμένα, δεν ξέρω γιατί)
Κανείς δεν θα στο γράψει αυτό...

Πάρε μια κιθάρα και ασχολήσου με ταμπλατούρες που είναι εύκολες στην ανάγνωση ακόμα και χωρίς βοήθεια. Η γνώση ενός οργάνου θα σε βοηθήσει να εξελιχθείς και στο τραγούδι
 
Γεια σου φίλε μου,
Να χτυπάς το πόδι στο ρυθμό ή το χέρι (με παλαμάκια ή με τα 3 δαχτυλα) έχεις δοκιμάσει;
Ίσως στην αρχή να τον χάνεις το ρυθμό αλλά με τον καιρό θα τα καταφέρνεις καλύτερα γιατί και εμείς όταν μαθαίνουμε ένα όργανο στην αρχή χάνουμε εύκολα τον ρυθμό και με την εξάσκηση βελτιωνόμαστε.

Ή ίσως αν μπορέσεις να μάθεις πολύ λίγα πράγματα για το ρυθμό και το μετρονόμο και να κατεβάσεις μια δωρεάν εφαρμογή στο κινητό.

Οπότε όταν τραγουδάς να θυμάσαι ποιες συλλάβές του τραγουδιού πέφτουν πάνω στο ρυθμό (πάνω στον κτύπο).

Πολλά τραγούδια υπάρχουν δωρεάν για κατέβασμα στο ίντερνετ σε μορφή midi.
Βέβαια η ποιότητά τους δεν είναι καλή όπως τα καραόκε που βρίσκεις στο Youtube, αλλά είναι κάτι που μπορείς να βρεις σε ορχηστρικό για να τραγουδήσεις από πάνω.

Αναρωτιέμαι αν τα καραόκε σε πιάνο ίσως σε δυσκολεύουν γιατί δεν συνοδεύονται από ντραμς που κρατάν το ρυθμό και για αυτό μήπως "χάνεσαι".
 
Κανείς δεν θα στο γράψει αυτό...

Πάρε μια κιθάρα και ασχολήσου με ταμπλατούρες που είναι εύκολες στην ανάγνωση ακόμα και χωρίς βοήθεια. Η γνώση ενός οργάνου θα σε βοηθήσει να εξελιχθείς και στο τραγούδι
Ευχαριστώ, θα προσπαθήσω να μαζέψω χρήματα για να πάρω κάποιο έγχορδο, έστω μεταχειρισμένο.
 
Γεια σου φίλε μου,
Να χτυπάς το πόδι στο ρυθμό ή το χέρι (με παλαμάκια ή με τα 3 δαχτυλα) έχεις δοκιμάσει;
Ίσως στην αρχή να τον χάνεις το ρυθμό αλλά με τον καιρό θα τα καταφέρνεις καλύτερα γιατί και εμείς όταν μαθαίνουμε ένα όργανο στην αρχή χάνουμε εύκολα τον ρυθμό και με την εξάσκηση βελτιωνόμαστε.

Ή ίσως αν μπορέσεις να μάθεις πολύ λίγα πράγματα για το ρυθμό και το μετρονόμο και να κατεβάσεις μια δωρεάν εφαρμογή στο κινητό.

Οπότε όταν τραγουδάς να θυμάσαι ποιες συλλάβές του τραγουδιού πέφτουν πάνω στο ρυθμό (πάνω στον κτύπο).

Πολλά τραγούδια υπάρχουν δωρεάν για κατέβασμα στο ίντερνετ σε μορφή midi.
Βέβαια η ποιότητά τους δεν είναι καλή όπως τα καραόκε που βρίσκεις στο Youtube, αλλά είναι κάτι που μπορείς να βρεις σε ορχηστρικό για να τραγουδήσεις από πάνω.

Αναρωτιέμαι αν τα καραόκε σε πιάνο ίσως σε δυσκολεύουν γιατί δεν συνοδεύονται από ντραμς που κρατάν το ρυθμό και για αυτό μήπως "χάνεσαι".
Γεια σου και σένα!

Έχω δοκιμάσει και τα παλαμάκια και τον μετρονόμο (και με ψηφιακό από εφαρμογή και με "εκκρεμές" αυτό το τριγωνικό).

Στα παλαμάκια συμβαίνει πάντα το εξής: ή θα επιστρατεύσω όλη μου την προσοχή στον ρυθμό με αποτέλεσμα να μην δίνω την ίδια σημασία στη φωνή ή το ανάποδο. Έχω διάσπαση προσοχής και (Δεπυ) και όταν βάζω το 100% της προσοχής/ενέργειάς μου σε κάτι, το αποτέλεσμα είναι αρκετά ικανοποιητικό (τουλάχιστον για τους άλλους επειδή ξέρω πως σε σύγκριση με το κανονικό τραγούδι τι δεν λέω σωστά και ποτέ δεν θα αρκεστώ στην γνώμη των άλλων, απλά προσπαθώ να βελτιώνομαι στο βαθμό που μπορώ) αλλά όταν παίζει multitasking εκεί γίνεται ένα μικρό χάος.

Με τον μετρονόμο τα πάω καλύτερα απλά αυτό το "κλικ" που κάνει άνα μέτρο με αποπροσανατολίζει επειδή αν βγω λίγο εκτός μέτρου το ξαναπαίρνω από την αρχή κάθε φορά και γενικά έχω παρατηρήσει πως όταν υπάρχει μετρονόμος πάντα εστιάζω στο να "μπαίνω" σωστά από θέμα ταχύτητας/ρυθμού περισσότερο από το να βάζω συναίσθημα ή έστω να εκφράζομαι όπως μου βγει.

Όμως με βοήθησαν και τα 2 όταν έτυχε μία-δυό φορές να κάνω Β' φωνή σε μία φίλη μου που τραγουδούσε αυτή.
 
γιατί δεν συνοδεύονται από ντραμς που κρατάν το ρυθμό και για αυτό μήπως "χάνεσαι".
Σχετικά με αυτό, πραγματικά θα μπορούσα να πω κάποιο μόνο με ντραμς ή έστω παραδοσιακά κρουστά. Τα πάω πολύ καλύτερα με τα κρουστά απ' ότι με πληκτροφόρα ή έγχορδα.

Γενικά έχω παρατηρήσει πως τείνω προς τον μινιμαλιστικό ήχο, αν ένα τραγούδι έχει πολλά όργανα με διαφορετικές συχνότητες και εντάσεις, κάπως νιώθω πως ό,τι και αν πω είναι πολύ λίγο, σαν να είναι περιττή η φωνή/το τραγούδι.

Αν έχει λίγα όργανα μου βγαίνει κάπως πιο "φιλικό" ας το πω, σαν το vibe από μία ταβερνούλα ή κάποιο κουτούκι που μαζέυεται η παρέα και είναι σαν κινητό τζουκμποξ, τραγουδάνε χωρίς να τους ακούνε στην απέναντι ταβέρνα, αυτό το στυλ τύπου παλιό ρεμπετάδικο.

Όταν έχει πολλά όργανα και έτσι νιώθω πως θεατρινίζει κάπως, δεν ξέρω πως να το γράψω χωρίς να φανεί σαν να το λέω αποδοκιμαστικά ή με έλλειψη σεβασού/αντιπάθεια. Απλά δεν έχω τέτοια ορχηστρικά ακούσματα. Π.χ. όπερες και λυρικές σκηνές πάντα θαύμαζα αλλά ένιωθα σαν να είναι ένας "άλλος κόσμος", ίσως "μη λαϊκός" θα έλεγα.
 
Αν είσαι σωστός ρυθμικά μαζί με τα όργανα, δεν καταλαβαίνω πού είναι το πρόβλημα. Δηλαδή κανένας δεν πρόκειται να σε μετρήσει όταν τραγουδάς a capella ενώ. σύμφωνα με το ρεπερτόριο που μας λες ότι σου αρέσει, μάλλον ποτέ δε θα χρειαστεί να τραγουδήσεις χωρίς συνοδεία ούτως ή άλλως.

Παρόλα αυτά, αν σε ενδιαφέρει να εκπαιδεύσεις ρυθμικά το αυτί σου/όργανό σου/φωνή σου, ο μετρονόμος είναι απαραίτητος. Και όταν λέω μετρονόμος δεν εννοώ αναγκαστικά τη συσκευή. Κατεβάζεις απλά στο κινητό σου ένα app με μετρονόμο, το βάζεις να χτυπάει σε ένα τέμπο που να σε βολεύει και τραγουδάς από πάνω.

Πάντως, αν αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις ρυθμικό πρόβλημα, το πιθανότερο είναι ότι το έχεις και με τη συνοδεία των οργάνων, απλά σου είναι λιγότερο αντιληπτό σε σχέση με τη σκέτη φωνή γιατί "καμουφλάρεται" από την ορχήστρα. Θα βοηθούσε να μας ανεβάσεις ένα δείγμα σου όπου να τραγουδάς πάνω από μια συνοδεία, για να σου πούμε αν πραγματικά υπάρχει ρυθμικό θέμα.
 
Αν είσαι σωστός ρυθμικά μαζί με τα όργανα, δεν καταλαβαίνω πού είναι το πρόβλημα
Με άλλα είμαι, με άλλα όχι, εκεί είναι το θέμα. Π.χ. με κρουστά σχεδόν πάντα (99 στις 100 θα πω) είμαι. Με έγχορδα, έτσι και έτσι. Με πληκτροφόρα, πιάνα, αρμόνια, κτλπ, καθόλου. Με άλλα έχω πιο ομαλή/αρμονική "συνεργασία" αν θες απ' ότι με άλλα..
σύμφωνα με το ρεπερτόριο που μας λες ότι σου αρέσει, μάλλον ποτέ δε θα χρειαστεί να τραγουδήσεις χωρίς συνοδεία ούτως ή άλλως.
Ισχύει αυτό. Λαϊκά ακαπέλα λίγο δύσκολο έτσι και αλλιώς για το επίπεδό μου.
Κατεβάζεις απλά στο κινητό σου ένα app με μετρονόμο, το βάζεις να χτυπάει σε ένα τέμπο που να σε βολεύει και τραγουδάς από πάνω.
Ναι αυτό λέω, ο ήχος που βγάζει με αποσυντονίζει, με ενοχλεί κιόλας. Υπάρχει κάποια ρύθμιση να ακούγεται διαφορετικά, λιγότερο σαν αυτό το ξερό επαναλαμβανόμενο ήχο των ρολογιών του τοίχου κάποιου προπάππου στην αλλαγή της ώρας; Όταν το ακούω πάντα ξεφεύγω κατά μερικά μικροδευτερόλεπτα (0,6 m/s π.χ. ) και αν και δεν έχω ακουστικό αυτί, το δεπυ που έχω (διαταραχή προσοχής) με κάνει να αποσυντονίζομαι πολύ εύκολα με αυτό τον ήχο.
Πάντως, αν αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις ρυθμικό πρόβλημα, το πιθανότερο είναι ότι το έχεις και με τη συνοδεία των οργάνων, απλά σου είναι λιγότερο αντιληπτό σε σχέση με τη σκέτη φωνή γιατί "καμουφλάρεται" από την ορχήστρα.
Ναι ισχύει αυτό. Το παρατήρησα όταν έβαζα ένα τραγούδι σε υψηλή ένταση και τραγουδούσα μιά χαρά μαζί με τον ρυθμό ενώ μετά το χαμήλωσα στο 20% περίπου της έντασης και εκεί "χτυπούσε" έντονη η αντίθεση. Γενικά έχω την τάση να κρατάω περισσότερο την φωνή απ' όσο πρέπει, είμαι και ασυγχρόνιστος με τα ρεφραίν. Αν δεν το άκουγα σε playback αλλά ζωντανά ένα τραγούδι, ακόμα και αν το έκανα 200 φορές καραόκε, δεν θα ήξερα πότε να μπω αν η μουσική δεν είναι ολόιδια με το original αρχείο. Π.χ. στα live πάντα θα κάνουν και μία τσαχπινιά, μία μικροαλλαγή, λίγο θα κάνει επίδειξη το μπουζούκι. Εεε εκεί θα τα χάσω επειδή δε θα ξέρω πότε τελειώνουν αυτά τα "στολίδθα" και πότε ξεκινάει το παίξιμο του τραγουδιού όπως εγώ συνήθισα να ακούω...
Θα βοηθούσε να μας ανεβάσεις ένα δείγμα σου όπου να τραγουδάς πάνω από μια συνοδεία, για να σου πούμε αν πραγματικά υπάρχει ρυθμικό θέμα.
Θα γίνει κάποια στιγμή και αυτό, όταν αγοράσω κάρτα ήχου και μικρόφωνο επειδή όπως καταλαβαίνεις, από το μικρόφωνο του κινητού δεν θα καταλάβεις και πολλά εξαιτίας της χάλιας ανάλυσης. Ευχαριστώ πάντως για τις συμβουλές και την υποστήριξη! 🙂
 
Δε χρησιμοποίησα κάποια εφαρμογή με μετρονόμο από το κινητό, αλλά ίσως έχει ρυθμίσεις να ακούγεται άλλος ήχος αντί για ήχο μεταλλικό σαν να χτυπάς το τρίγωνο,να διαλέξεις ήχο σαν να χτυπάς ξύλο.
Πάντως δε γνωρίζω δυστυχώς άλλο τρόπο να κρατάει κάτι το ρυθμό πέραν του μετρονόμου ή των ντραμς ή τα χέρια/πόδια.

Στο Youtube μπορείς να ψάξεις για βίντεο με κανονική ντραμς που κρατάν το ρυθμό σε συγκεκριμένο τέμπο.
Για παράδειγμα έβαλα στην αναζήτηση "ζειμπεκικο 9/8 drums 65 bpm" (το 9/8 είναι ρυθμός ζειμπέκικου και το bpm είναι το τέμπο στα αγγλικά) και έβγαλε αυτό το βίντεο για παράδειγμα:


Για το live που δεν καταλαβαίνεις πότε τελειώνει ο μουσικός το σόλο του και πρέπει να μπεις δεν είναι απαραίτητα δικό σου λάθος.
Δεν είσαι δα και ο Μπετόβεν να έχεις τη σουπερ ντουπερ διαίσθηση μουσικής.
Για αυτό κάνουν οι μπάντες τις πρόβες για να μη μένουν παγωτό και ο καθένας κάνει ότι του καπνίσει χωρίς να το γνωρίζουν οι άλλοι.
Δεν ξερω απο από ορχήστρες και live, αλλά βλεπω πχ στις ταινίες ότι ο μαέστρος με το μπουζούκι να κάνει νόημα να με το κεφάλι στον τραγουδιστή να "μπει". Το ίδιο δίνει οδηγίες και ένας μαέστρος σε μια ορχήστρα κλασικής μουσικής.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζεις τα ίδια αντιμετωπίσαμε και αντιμετωπίζουμε και εμείς όταν μαθαίνουμε ένα όργανο.
Αποσυντονιζόμαστε στην αρχή εύκολα,χάνουμε το ρυθμό,αδυνατούμε να συντονίσουμε δεξί με αριστερό χέρι,δεν παίζουμε τις νότες ακριβώς στο σημείο που πρέπει,ή κρατάμε λάθος διάρκεια.
Και όλα αυτά έχουν να κάνουν περισσότερο με το μυαλό που ειναι αυτό που μας συντονίζει και όχι τόσο με τα χέρια.
Με ΧΡΟΝΙΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ βελτιωνόμαστε,ο καθένας στο δικό του επίπεδο και πάντα ξεκινάμε από τα πιο εύκολα στα όλο και περισσότερο δύσκολα.
Oι τραγουδιστές τι κάνουν; Ξεκινάν να τραγουδάν κατευθείαν σαν τον Καζαντζίδη; Και μάλιστα χωρίς να γνωρίζουν ή να καταλαβαίνουν από μουσική (μην μπερδεύεις το ξέρω να γράφω και να διαβάζω νότες στο χαρτί φαρσί με το να γνωρίζω και να καταλαβαίνω έννοιες της μουσικής).

Δε γνωρίζω από κιθάρες, αλλά είδα τον καθηγητή μουσικής Θοδωρή Ζήρα να λέει πολύ καλά λόγια για την φθηνή (καινούρια) κιθάρα harley benton travel και να τη χρησιμοποιεί στα βίντεό του:
 
Δε χρησιμοποίησα κάποια εφαρμογή με μετρονόμο από το κινητό, αλλά ίσως έχει ρυθμίσεις να ακούγεται άλλος ήχος αντί για ήχο μεταλλικό σαν να χτυπάς το τρίγωνο,να διαλέξεις ήχο σαν να χτυπάς ξύλο.
Πάντως δε γνωρίζω δυστυχώς άλλο τρόπο να κρατάει κάτι το ρυθμό πέραν του μετρονόμου ή των ντραμς ή τα χέρια/πόδια.

Στο Youtube μπορείς να ψάξεις για βίντεο με κανονική ντραμς που κρατάν το ρυθμό σε συγκεκριμένο τέμπο.
Για παράδειγμα έβαλα στην αναζήτηση "ζειμπεκικο 9/8 drums 65 bpm" (το 9/8 είναι ρυθμός ζειμπέκικου και το bpm είναι το τέμπο στα αγγλικά) και έβγαλε αυτό το βίντεο για παράδειγμα:


Για το live που δεν καταλαβαίνεις πότε τελειώνει ο μουσικός το σόλο του και πρέπει να μπεις δεν είναι απαραίτητα δικό σου λάθος.
Δεν είσαι δα και ο Μπετόβεν να έχεις τη σουπερ ντουπερ διαίσθηση μουσικής.
Για αυτό κάνουν οι μπάντες τις πρόβες για να μη μένουν παγωτό και ο καθένας κάνει ότι του καπνίσει χωρίς να το γνωρίζουν οι άλλοι.
Δεν ξερω απο από ορχήστρες και live, αλλά βλεπω πχ στις ταινίες ότι ο μαέστρος με το μπουζούκι να κάνει νόημα να με το κεφάλι στον τραγουδιστή να "μπει". Το ίδιο δίνει οδηγίες και ένας μαέστρος σε μια ορχήστρα κλασικής μουσικής.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζεις τα ίδια αντιμετωπίσαμε και αντιμετωπίζουμε και εμείς όταν μαθαίνουμε ένα όργανο.
Αποσυντονιζόμαστε στην αρχή εύκολα,χάνουμε το ρυθμό,αδυνατούμε να συντονίσουμε δεξί με αριστερό χέρι,δεν παίζουμε τις νότες ακριβώς στο σημείο που πρέπει,ή κρατάμε λάθος διάρκεια.
Και όλα αυτά έχουν να κάνουν περισσότερο με το μυαλό που ειναι αυτό που μας συντονίζει και όχι τόσο με τα χέρια.
Με ΧΡΟΝΙΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ βελτιωνόμαστε,ο καθένας στο δικό του επίπεδο και πάντα ξεκινάμε από τα πιο εύκολα στα όλο και περισσότερο δύσκολα.
Oι τραγουδιστές τι κάνουν; Ξεκινάν να τραγουδάν κατευθείαν σαν τον Καζαντζίδη; Και μάλιστα χωρίς να γνωρίζουν ή να καταλαβαίνουν από μουσική (μην μπερδεύεις το ξέρω να γράφω και να διαβάζω νότες στο χαρτί φαρσί με το να γνωρίζω και να καταλαβαίνω έννοιες της μουσικής).

Δε γνωρίζω από κιθάρες, αλλά είδα τον καθηγητή μουσικής Θοδωρή Ζήρα να λέει πολύ καλά λόγια για την φθηνή (καινούρια) κιθάρα harley benton travel και να τη χρησιμοποιεί στα βίντεό του:

Ευχαριστώ για τα tips, πολύ χρήσιμα όντως!!

Είναι ακόμα αυτή η περίοδος που αποταμιεύω από εδώ και από εκεί όσο μπορώ, θέλω να πιστεύω πως κατά Μάρτιο ίσως να ξεκινήσω ωδείο αν βρω κάποιο φτηνό εδώ Θεσσαλονίκη με λιγότερο από 40€ τον μήνα.
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top