@OurDarkness
Δεν λέει και πολλά αυτό. Το 32-bit floating point audio έχει δυναμικό εύρος 1500 dB. Μέχρι να φτάσουμε στο 0 dBFS, χωράνε πολλά.
Δεν αναφέρθηκα καθόλου στη δυναμική περιοχή των 24 ή των 32 bit.
Μίλησα για -0dBFS.
Τα οποία ότι δυναμική περιοχή και να έχεις, αντιπροσωπεύουν το σημείο που το ψηφιακό σήμα καίγεται.
Headroom είναι το περιθώριο που έχεις από το σημείο που peakάρει το σήμα μέχρι να κλιπάρει.
Επίσης όταν είπα ότι στο -1 πχ το σήμα είναι μια χαρά, εννοώ ότι δεν θα σε προειδοποιήσει ηχητικά ότι είσαι κοντά στο overload. Σε μια προενίσχυση δεν καίγεται το σήμα με το που φτάσει στο μηδέν. Μπορεί ακόμα και να το ξεπεράσεις χωρίς να είναι καμμένο το σήμα. Στο ψηφιακό πάνω από το μηδέν έχεις κχχχχχχ. ;D
0 τι;
Αν υποθέσουμε ότι 0dBu = -14dBFS , τότε +1dBu = -13dbFS και +4dBu = -10dbFS
Δεν βλέπω να καίγεται τίποτα! Grin Δεν είναι φανερό τι θες να πεις. Μήπως εννοούσες κάτι άλλο;
H αντιστοιχία dBu και dBFS είναι ψιλο-αυθαίρετη. Προσωπικά η αντιστοιχία:
0dBu = -14dBFS
δεν με βολεύει, γιατί στο PSP vintage meter που χρησιμοποιώ και με βάση το εκάστοτε κομμάτι, η βελόνα είναι κολλημένη τέρμα δεξιά. Δεν μπορώ να καταλάβω τίποτε και έτσι έβαλα
0dBu = -10dBFS
οπότε τώρα ναι μέν πάει ενίοτε μέχρι +6dBu, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση +6dBu = -4dBFS..και πάλι υπάρχει πιθανότητα να έχω clipping όπως είπα... Roll Eyes
Μα δεν είπαν ότι στα 0 ή στα 4 dBVU καίγεται κάτι. Ίσα ίσα το αντίθετο.
Διάβασε το λίγο πιο προσεκτικά.
Ήδη ανέφερα ότι η αντιστοιχία αυτή έχει να κάνει με το ότι τα αναλογικά μηχανήματα συνήθως έχουν headroom 14-16-18-20 ή και παραπάνω dB. Αυτό λοιπόν οδήγησε πολλούς masters του χώρου (έδωσα σαν link πιο πάνω την άποψη του Bob Katz) να κάνουν το συσχετισμό 0dBVU=-20dBFS ή -18dBFS ή -16dBFS κλπ.
Οπότε δεν είναι τόσο αυθαίρετη η αντιστοιχία.
@yameth
Να προσθέσω ότι όλες οι περαιτέρω ρυθμίσεις (fader, equalizer, κλπ) είναι μορφές παραμόρφωσης του αρχικού σήματος. Με αυτό δεδομένο, το τι ακούγεται "γλυκό" ή ότι άλλο ονομάζει ο καθένας ότι ακούει, είναι καθαρά υποκειμενικής αντίληψης.
Αν θέλαμε να γράψουμε το απόλυτο ποιοτικά, θα φροντίζαμε να ρυθμίσουμε σωστά το Gain και να οδηγήσουμε το σήμα στο μέσο εγγραφής χωρίς άλλη παρέμβαση (με τη λογική ενός κοντού καλωδίου)..
Το παραπάνω είναι απόλυτα σωστό, απλά στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν γίνεται.
Προφανώς η mackie στέλνει σήμα μέσω του fader.
Οπότε γι'αυτό πρότεινα να ρυθμίσει πρώτα το gain και μετά να στείλει μέσω fader το σήμα στον εγγραφέα του.