Ποιος είναι αυτος ο κυκλος των πέμπτων επιτέλους;

neeq είπε:
νομίζω πως ο σωστος όρος είναι "παρενθετικές".
Κακώς το νομίζεις. Έπρεπε να είσαι σίγουρος γιατί αυτό που γράφεις είναι απόλυτα σωστό!

αυτές που έγραψα δεν ''συγγενεύουν'' ;
Όλα συγγενεύουν, είτε εξ αίματος είτε εξ αγχιστείας. :D

Προς OP.

Ο κύκλος με τις τέταρτες (είτε διατονικές, είτε καθαρές) γνωρίζεις ποιός είναι?

Αν ναι, πάρτον ανάποδα.

Αν όχι, μάθε πρώτα αυτόν, και μετά πήγαινε στους υπόλοιπους κύκλους (πέμπτες, μικρές τρίτες, μεγάλες τρίτες, κλπ). ;)

Προσπάθησε να μην κάνεις άλματα που θα σου αφήσουν κενά και ίσως σε μπερδέψουν.

 
fusiongtr είπε:
Κακώς το νομίζεις. Έπρεπε να είσαι σίγουρος γιατί αυτό που γράφεις είναι απόλυτα σωστό!
Απλά επειδή βρήκα τον όρο στο google που εψαξα και σε αλλα θεματα, είπα μήπως υπαρχει σε μια πιο ανεπισημη γλωσσα. Και επειδή η εξήγηση του warwick ήταν λίγο ελλειπης (αν εννοουσε τις παρενθετικές), είπα μήπως μπερδευτηκα εγώ κάπου. Γιατι ανεφερε, από βιβλίο κάποιου δασκαλου, πως χρησιμοποιουνται δεσποζουσες για να πηγαίνουν σε άλλες δεσποζουσες, ενώ οι παρενθετικές μπορουν να ειναι και άλλες βαθμίδες, και να έχουν στόχο οποιαδήποτε βαθμίδα.

 
Stoner Jackass είπε:
Ότι να 'ναι;  :P  ::)

Μπακαλίστικα αυτές που έγραψα δεν ''συγγενεύουν'' ;

Αυτοσχεδιάζοντας πχ μπορείς να πηδήξεις από την μια στην άλλη πατώντας σε κοινή νότα δημιούργώντας εύηχο αποτέλεσμα;Έτσι το αντιλαμβάνομαι...

MHN βαράτε δεν θυμάμαι γρι από τα ωδεία.  ;D ;D ;D
Ναι συγγενευουν, αλλά γιατι μας έγραψες 3 κυκλους, εκ των οποιων μαλιστα οι 2 ξεκινουν από την ίδια νότα? ;D

Δεν ειναι ότι να'ναι, απλά δεν τα έχεις κάνει ακόμα δικά σου αυτά που λες. Δεν το πας λάθος πάντως.

Αν μπορώ να προτείνω κάτι, είναι αφου μαθεις καλά τις βασικές αρχές της αρμονιας, να βρεις καποιον να σου διδάξει ανάλυση, και κυρίως από Μπετόβεν. Εκει μεσα θα βρεις πραματα που ουτε φανταστηκες, και τόσο τέλεια δομημενα που θα νομίζεις ότι σου κάνουν πλάκα :D

Απλά πρέπει να βρεις καποιον καλό δάσκαλο.

 
neeq είπε:
Και επειδή η εξήγηση του warwick ήταν λίγο ελλειπης (αν εννοουσε τις παρενθετικές), είπα μήπως μπερδευτηκα εγώ κάπου.
Καταρχάς παραθέτικες παρενθετικές είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα..Κατά δευτερόν που ακριβώς ήταν ελλειπής η εξήγηση?Νομίζω ότι ο ορισμός του Κυρίου Μπαλταζάνη είναι απόλυτα κατανοητός..Το γιατί γίνεται αυτό είναι άλλο θέμα αλλά και αυτό στο εξήγησα παραπάνω..Τρίτονα...Μην τσακωθούμε τώρα για το πια αρμονία είναι πιο σωστή.Jazz ή κλασσική...

 
Αν παραθετικές και παρενθετικές είναι το ιδιο πράγμα, τότε ο ορισμός του κυριου Μπαλταζάνη είναι μεν κατανοητός, αλλά πολυ πολυ ελλειπής. Φυσικά και δεν είναι μονο αυτο οι παρενθετικές. Οπως εξήγησα, παρενθετική μπορει να είναι οποιαδήποτε βαθμίδα και με στόχο οποιαδήποτε βαθμίδα.

Γι'αυτο ξεκαθαρισα πως δεν ξερω αν οι παραθετικές είναι αλλο πραμα, και αφορουν μονο δεσποζουσα προς δεσποζουσα.

Υπάρχει «πιο σωστή αρμονια»?

 
neeq είπε:
Αν παραθετικές και παρενθετικές είναι το ιδιο πράγμα, τότε ο ορισμός του κυριου Μπαλταζάνη είναι μεν κατανοητός, αλλά πολυ πολυ ελλειπής. Φυσικά και δεν είναι μονο αυτο οι παρενθετικές. Οπως εξήγησα, παρενθετική μπορει να είναι οποιαδήποτε βαθμίδα και με στόχο οποιαδήποτε βαθμίδα.

Γι'αυτο ξεκαθαρισα πως δεν ξερω αν οι παραθετικές είναι αλλο πραμα, και αφορουν μονο δεσποζουσα προς δεσποζουσα.

Υπάρχει «πιο σωστή αρμονια»?
Για αυτό και τις ονομάζει παραθέτικες και τις άλλες τι Δευτερευούσες..Για να γίνεται ο διαχωρισμός..

 
Αρα ο Μπαλταζάνης, χωρίζει τις παρενθετικές σε παραθετικές και δευτερευουσες?

Λίγο αυθαιρετος ο διαχωρισμός, πρεπει να τον βρω και αλλου, για να καταλάβω ποιος ο σκοπός του.

 
neeq είπε:
Λίγο αυθαιρετος ο διαχωρισμός, πρεπει να τον βρω και αλλου, για να καταλάβω ποιος ο σκοπός του.
Δεν είναι ανάγκη στο γράφω εγώ...Δευτερεύουσα μπορεί κάνει πτώση σε μια συγχορδία μη δεσπόζουσας περιοχής ενώ η παραθετική θα κάνει πτώση σε άλλη δεσπόζουσα..

 
Οκ, αργήσαμε αλλά το λύσαμε. ;D

Δεν τον εχω ξανακούσει τον όρο πάντως. Οσο ζουμε μαθαίνουμε :D (ειπα να πεταξω και ενα κλισε για επίλογο) ;D

 
θα ηθελα να ρωτήσω αν έχει καποια σχέση ο κυκλος με την πεντατονική κλιμακα;

 
Ο κύκλος των πεμπτων, μπορεί να αφορά και κλίμακες, αλλά το αν αυτές είναι πεντατονικές, ολοτονικές κτλ, δεν εχει κάποια ιδιαιτερη σημασία. Δεν εχουν δηλαδή άμεση σχέση ως εννοιες.

Οι πεντατονικές κλίμακες απλά χαρακτηρίζονται από το φθογγικο τους υλικό, που αποτελείται από 5 τόνους.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top