Ποια είναι η κατάλληλη ένταση ώστε να μην έχω θορύβους?

edessaios

Νέο μέλος
Μηνύματα
669
Πόντοι
16
Έχω μια σχετική ερώτηση κα ιεγώ.Έχω εξωτερική κάρτα ήχου maudio profire 610, soundcraft spirit m8,και ζευγαρι mackie mr8.Το θέμα είανι οτι όλα έχουν volume control και πραγματικά δεν ξέρω ποια είναι η πιο λογική ρύθμιση.Τα καλώδια απο κονσόλα σε μόνιτορ είναι χειροποιήτα και ο θόρυβος είναι περιορισμένος όταν η ένταση στα μόνιτορ είναι στην μέση(που εκεί τα έχω συνήθως).Αν τα βάλω στο τέρμα όμως τα μόνιτορ υπάρχει ένας βόμβος θα έλεγα.Μήπως κάτι πρέπει να αλλάξω στις διάφορες εντάσεις?Επίσης έχω ακούσεις διάφορα για γειώσεις.Τι ακριβώς θα μπορούσα να κάνω?

 
βάλε την ένταση των  μόνιτορ στο 90%  και άστην εκεί

καί ρύ΄θμιζε ένταση από την κάρτα

και φρόντισε τα μόνιτορ να έχουν ρευματολήπτη με γείωση

 
προφανως καλωδιο ρευματος

αλλα τι γινεται αν ειναι απλο διπολικο κ οχι σουκο;

 
Διαφωνώ! Θα πρέπει πρώτα το master out της κάρτας να παίζει ΜΟΝΙΜΑ φούλ (9 στα 10 η ρύμιση, όχι clip), διασφαλίζοντας ότι όλη η δυναμική περιοχή και η ποιότητα των DAC εξέρχεται πλήρως από την κάρτα,με μέγιστο λόγο θορύβου/σήματος, έπειτα θα πρέπει η κονσόλα, να παίζει σε UNITY GAIN, δηλαδή chanel gain λίγο πριν το peak, chanel fader το πολύ εως το 0, master μόνιμα στο 0, 1-2 κόκκινα λαμπάκια στο VU αποδεκτά (δηλαδή παίζουμε λίγο μέσα στο headroom της κονσόλας), ρύμιση έντασης μόνο από το chanel fader (όχι από το master) διασφαλίζοντας και πάλι την ίδια ποιότητα σήματος και τέλος τα monitor τα ανοίγουμε, όσο πρέπει ή όσο θέλουμε. Αν έχουμε υψηλές δυναμικές περιοχές, καλά DAC και καλών προδιαγραφών κονσόλα στο σύστημα μας, τα monitor θα χρειστεί να τα ανοίξουμε εντυπωσιακά λίγο και θα αποδόσουν εξαίσια το maximum του εισερχόμενου σήματος ενώ ταυτόχρονα θα έχουν καλύτερο λόγο θορύβου / σήματος με τον εαυτό τους, καθώς η χαμηλή τους ένταση κρατάει χαμηλά και τον αυτοπαραγώμενο θόρυβο/φύσημα των ενεργών τους κυκλωμάτων. Με την ευκαιρία, αυτός είναι και ο σωστός τρόπος ρύθμισης της έντασης του ηχητικού μας συστήματος και των τελικών μας ενισχυτών. ΔΕΝ τους ανοίγουμε a priori στο τέρμα, για να "βγάλουν" όλα τα γκάζια και την ποιότητα τους.Το τί μπαίνει μας νοιάζει και ρυθμίζουμε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
audiobox είπε:
Με την ευκαιρία, αυτός είναι και ο σωστός τρόπος ρύθμισης της έντασης του ηχητικού μας συστήματος και των τελικών μας ενισχυτών. ΔΕΝ τους ανοίγουμε a priori στο τέρμα, για να "βγάλουν" όλα τα γκάζια και την ποιότητα τους.Το τί μπαίνει μας νοιάζει και ρυθμίζουμε.
δεν πρότεινα άνοιγμα του τελικού "a priori στο τέρμα", αλλά στο 90%, με την παραδοχή πως στο 91% ξεκινά ο θόρυβος που προέρχεται απά τα ενεργά ηλεκτρονικά του τελικού

 
Οποιοδήποτε αυτοενισχυόμεο ηχείο, είτε αυτό είναι studio monitor, είτε PA, δεν πρέπει να ξεπερνάει το 70%-75% (δηλ απο 0-10, στο 7 ή 7.5).

Φίλε audiobox θα διαφωνήσω ως προς την ένταση της κάρτας ήχου που αναφέρεις οτι πρέπει να είναι στο 9!!! και το clip το βγάζει πριν το 9.

Το ζητούμενο στις κάρτες ήχου είναι να έχουμε ένα καθαρό σήμα στην είσοδο με μέγιστη τιμή το 5-5.5.

Η όποια προσθήκη ενδιάμεσων προενισχυτών (στην περίπτωση του φίλου η κοσόλα) σίγουρα δημιουργεί επιπλέον θόρυβο.

Αυτό που λές δηλαδή είναι

Όργανο--> Προενίσχυση Κονσόλας & Έξοδος Κονσόλας--> Προενίσχυση Κάρτας & Έξοδος Κάρτας --> Προενίσχυση Monitor & Τελικός Monitor.

Εάν σε αυτή την αλυσίδα έχουμε την κονσόλα στο 0 (του fader) και την έξοδο της κάρτας στο 9, που θα πρέπει να βάλουμε τα ηχεία και που την είσοδο στην κάρτα ώστε να έχουμε όλες τις δυναμικές στο παίξιμο χωρίς κομπρεσσάρισμα? Γιατί έτσι όπως τα περιγράφεις, αν βάλεις την είσοδο της κάρτας στο 3.5-4 θα έχεις μία κάρτα "Blues Overdrive".

 
Τό ότι η κάρτα ήχου θα έχει master 9 στα 10 όχι clip, δεν σημαίνει ότι μέσα από το cubase πχ το κανάλι του τάδε οργάνου δεν θα είναι χαμηλά. Στο σύνολο οι εντάσεις θα πρέπει να είναι τέτοιες ώστε το τελικό master fader που θα είναι στο 0, δεν θα υπερφωρτώνεται (clip). Το ίδιο ισχύει για την κονσόλα. Είπα ότι ρυθμίζουμε ένταση από το chanel fader (έως το 0), το είπα, δηλαδή εαν το gain του καναλιού είναι max και το master της κονσόλας στο 0, τότε έχουμε την άνεση και τις προδιαφραφές, να ρυθμίσουμε τα Chanel fader όπως αγαπάμε (ή ακόμα και τα group), έως το 0, χωρίς και πάλι να υπερφορτώσουμε το master μας. Αν όλα είναι έτσι, δεν βλέπω που είναι το πρόβλημα σε ένα καλά στημένο line level σύστημα. Έτσι η προενίσχυση των monitor θα πάρει φουλ σήμα χωρίς να χρειαστεί να ανοίξουμε πολύ ή τέρμα την ευαισθησία της και ο τελικός των monitor θα πάρει αυτό που πρέπει. Άμα δεν κλιπάρει κάτι σε όλη την αλυσίδα αυτή, που δεν είναι και κάτι το φοβερό δηλαδή, προσπαθούμε πάντα να παραδώσουμε όσο γίνεται δυνατότερο έτοιμο και σωστό σήμα στον τελικό. Επίσης, τα ποσοστά ρύθμισης που ανέφερες, είναι πολύ σωστά. Το σύστημα δηλαδή εαν δουλεύει από 50%-80%, τότε σίγουρα έχουμε βέλτιστες αποδόσεις. Κι άμα βάλουμε την κάρτα στο 8 ή στο 7 αντί στο 9, δεν χάνουμε και τίποτα, από την σωστή λειτουργία. Το λάθος είναι να έχουμε την κάρτα στο 2 ή στο 3 και τέρμα τις εντάσεις από τα monitor, φτωχαίνοντας την δυναμική περιοχή και αυξάνοντας τον θόρυβο. Αν όμως βάλουμε εξ αρχής τα monitor στο 9, τότε αναγκαζόμαστε να ρυθμίζουμε εντάσεις πηγαίνοντας προς τα πίσω στο σύστημα και έτσι φτάνουμε στην κάρτα ήχου ή στην κονσόλα και την βάζουμε στο 3 γιατί με τα Monitor a priori στο 9, είναι πολύ δυνατά. Απλά εξηγώ την κατεύθυνση και με ποιόν τρόπο προσπαθούμε να φτάσουμε όσο γίνεται πιό κοντά στο μέγιστο δυνατό ξεζούμισμα της δυναμικής περιοχής και του δυνατού σήματος, ως προς τον θόρυβο του συστήματος, χωρίς κλιπαρίσματα και υπερφορτώσεις

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Audiobox.Ωραια η παρέμβαση σου όμως κάπου το έχασα.Στην κάρτα οκ βάζουμε ένταση 9/10.Στην κονσόλα όμως έχω τα 2 κανάλια που συνδέω το l.r της κάρτας με το gain τους,το volume το γενικό monitor,τα αντίστοιχα fader των δύο καναλιών και του master και τέλος των μόνιτορ.Σε όλα τα υπόλοιπα τι γίνεται?

 
Συγγνώμη, αλλά...

Η αλυσίδα σου είναι:

Όργανο-->Κάρτα-->Κονσόλα-->Μόνιτορ?

 
Χμ όχι ακριβώς.

Η αλυσίδα είναι διπλή θα έλεγα.Συνδέω τα outs της κάρτας στην κονσόλα όπως κα ιτα outτων οργάνωn.Μετά χρησιμοποιώ ένα aux(άν και πρέπει 2 για να στέλνω στέρεο σήμα(άλλο θέμα αυτό))για να στέλνω στα ins της κάρτας.Φυσικά μετά η κονσόλα συνδέεται με τα μόνιτορ.

 
Κοιτα.. λογικη φαινεται η αλυσιδα σου.. παρολα αυτα... οι εντασεις που πρεπει να χρησημοποιεις ειναι οι εντασεις κανονικης λειτουργιας..

Τι σημαινει αυτο?

Πχ, ας παρουμε το out τις καρτας ηχου σου απο τον υπολογιστη... εαν εχει καποια ενδειξη ως 0dB τοτε εκει πρεπει να βρισκεται το out.

Αν παλι δεν εχει, τοτε βαλε το out στην κονσολα σου, βρες ενα διακοπτη στην κονσολα που λεει για το input level... εχει επιλογες +4dBu και -10dBu. Εφοσον οπως ειπαμε δεν εχει το μηχανιμα ενδειξη για 0dB (η αλλιως unity gain) τοτε θεωρειται domestic appliance... αρα η επιλογη σου ειναι -10dB.

Γιατι το λεω αυτο? Διοτι στην πραγματικοτητα αυτο που ρυθμιζεται δεν ειναι το gain αλλα η εμπεδηση... οσο πιο καλα κανεις match την εμπεδηση τοσο το καλυτερο... λιγοτερος θορυβος, μεγαλυτερη πιστοτητα κλπ

συνεχιζω.. εφοσον η καρτα σου οπως ειπαμε δεν εχει ενδειξη για το που βρισκεται το unity gain στο output τοτε ρυθμιζεις αναλογα την κονσολα σου και ολα καλα.. αν παλι η κονσολα σου δεν εχει αυτη την ρυθμιση μην σκας.. η διαδικασια ειναι η ιδια... απλα τα συνδεεις, ανεβαζεις τα fader στο unity gain aka U.G aka 0dB και επισεις το out της κονσολας στο 0. Φτιαχνεις με το wavelab η με καποιο προγραμμα ενα mono-clipaki ροζ θορυβου και το κανεις normalize ωστε να πιανει ολη την δυναμικη περιοχη στο digital domain (θα αναφερθω ξανα σε αυτο).

Στην συνεχεια το κανεις playback απο την καρτα ηχου σου και με τα gain της κονσολας τερμα κατεβασμενα και ανεβαζεις την καρτα ηχου μεχρι η εισοδος σου την οποια μπορεις να την δεις πατωντας το κουμπακι pfl να αγγιξει το U.G.. 0dB δλδ.

αν δεν φτασει απλα κατεβασε την εισοδο λιγακι (πχ 1/5 τις συνολικης φυσικης κινισης του διακοπτη) και δωσε απο τα gain της κονσολας... μεχρι να φτασει το UG οπως ειπαμε... οκ.. και εισαι ετοιμος εκει...

το αμεσως επομενο βημα ειναι να συνδεσεις τα ηχεια... αφου τα συνδεσεις, σιγουρεψου οτι το gain τους ειναι τερμα χαμηλα και στην συνεχεια, σιγουρεψου οτι εχεις τα faders του out της καρτας σου στην κονσολα στο 0, ανεβασε τερμα το μαστερ και ξεκινα να ανεβαζεις σιγα σιγα το gain των ηχειων σου μεχρι το σημειο που θα αρχιζουν να χτυπανε κοκκινο ελαφρα.. μολις το κανεις και αυτο... βαλε το master σου ξανα στο 0 και εισαι ετοιμος... αυτο το κανεις απλα για να βεβαιωθεις οτι δεν θα κανεις καμια βλακεια με τις εντασεις και δε θα τα καψεις... (η καρτα πχ δε παιρνει πολυ επανω... τα gain στην κονσολα απο τα out της καρτας απλα δεν τα αγγιζεις ε και αν καταλαθως τερματισεις το master δε χαλασε και ο κοσμος :P)

οσον αφορα αυτο με το 9/10 που ειπε ο φιλτατος δεν ισχυει... η αρχη της αλυσηδας ειναι η καρτα.. αν εισαι στα 16bit τοτε η δυναμικη περιοχη σου περιοριζεται στα 96 περιπου dB... ασχετα με την δυναμικη περιοχη οποιουδιποτε αλλου μηχανιματος βρισκεται στην αλυσιδα... αν πας στα 24 τοτε ανεβαινει στα 114dB... η αρχη της αλυσιδας εχει σημασια που ειναι δεμενη.. οχι οι κρικοι της...

 
Αν από την κάρτα μου, έχω την ένταση στο 3/10 και ανοίγω υπερβολικά την ένταση από την κονσόλα ή από τα monitor, τότε δεν έχω "χαμηλό" πρώτο σήμα και φύσημα και θορύβο από τις δυνατές εντάσεις των επόμενων μηχανημάτων καθώς ο λόγος σήματος/θορύβου δεν είναι σωστός? Η κάρτα ήχου, έχει μέτρηση σε dbfs, πράγμα που σημαίνει ότι στο τέρμα (όχι 10/10 αλλά 9/10 ή 8/10)  δίνει το μέγιστο σήμα με τον χαμηλότερο θόρυβο και επομένως η αμέσως επόμενη συσκευή, παίρνει σωστό και δυνατό σήμα.

 
Κατ'αρχην, το οτι εχει dBfs meter η καρτα σου αυτο σημαινει οτι η ενταση που δειχνει δεν ειναι η ενταση της αναλογικης εξοδου σου... αλλα η ενταση στο digital domain... δλδ πριν τον digital to analog converter... αρα το S/N ratio της εξοδου σου ειναι ασχετη με αυτη της εντασης στην εξοδο της καρτας σου.

παρολα αυτα εν μερη εχεις δικιο...

με απλα λογια για να καταλαβεις το concept...

Εστω οτι ενα μηχανημα εχει μια δυναμικη περιοχη απο το 0% μεχρι 100% (δε μιλαω για dB κλπ γιατι τα μαθηματικα θα σε μπερδεψουν).

αν το βαλεις να παιξει στα 20% και μετα το περασεις απο ενα μικτη ο οποιος εχει θορυβο 10% τοτε το συνολικο level θα παει στο 30% (20 το σημα σου + 10 ο θορυβος του μικτη).

Αν τωρα θελησεις αυτο το 30% να το κανεις διπλασιο στην εξοδο του μικτη πολυ απλα θα δυναμωσεις την εξοδο του μικτη...

αυτο σημαινει οτι το 30% το οποιο αποτελειται απο 10noise+20Signal θα γινει 20N+40S...

Συμπερασμα?? Ο θορυβος σου αυξηθηκε καθως και το σημα σου... το S/N ratio ομως παρεμεινε το ιδιο... αρα, μην μπερδευεις το S/N με τις κανονικες σταθμες λειτουργιας...

αυτο ποθ πρεπει να κανεις ειναι να χρησημοποιεις σηματα τα οποια καλυπτουν οσο το δυνατο περισοτερο την δυναμικη περιοχη της καθε συσκευης.. το καλυτερο ομως ειναι να χρησημοποιεις τις κανονικες σταθμες λειτουργιας... αυτα δλδ που ελεγα στο προηγουμενο ποστ για τα unity gain κλπ

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top