πληκτροφόροι ....τα φώτα σας

sultan of string

Noiz addict
Μηνύματα
22,140
Πόντοι
393
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  2. Μπάσο
  3. Πλήκτρα
  4. Κρουστά
  5. Παραδοσιακό Όργανο
  6. Ηχολήπτης
  7. Παραγωγός
σε έναν αόμματο....

Εδώ και κάποιο καιρό έχω βαλθεί να μάθω να παίζω (με δυο χέρια) πλήκτρα.

Ως βασικός παίκτης δουλεύω καλά το δεξί (καλά εννοώ υποφερτά) στο να πιάνω θέματα με το αυτί (με ευκολία ανάλογη του κλειδιού) ξέρω όλα τα ακόρντα στις βασικές θέσεις και αναστροφές, ματζόρε, μινόρε, εβδομες μικρές μεγάλες, έκτες, τέταρτες, απο κει και πέρα ζορίζομαι.

Ξέρω ότι πρέπει να γράψω χιλιόμετρα.

Απο το δεξί μου λείπουν τα πιό σοφιστικέ ας πούμε ακόρντα, αυτά που θέλουν συνήθως πάνω από 4-5 νότες, τα οποία δεν ξέρω πως να παίζω με δυο χέρια

Απο το αριστερό που το έχω δουλέψει αρκετά, ώστε να βρίσκω πλέον θέματα ή απλά ακόρντα κλπ, είμαι σίγουρα πιό πίσω, αλλά εκείνο που αδυνατώ ΕΝΤΕΛΩΣ είναι να συνοδεύω μπασογραμμή και να παίζω άλλα πράγματα με το δεξί.

Μπορεί να φαίνεται αφελές και πρωτάρικο (είναι) αλλά υπάρχει κάποιος τρόπος ή ασκήσεις που να δείχνουν

α. τα πιό πολύπλοκα ακόρντα με δυο χέρια και

β. πως να ξεχωρίσουν τα δυο χέρια και να αποκτήσουν αυτονομία. 

Δεν εννοώ να γίνω ο Corea σε μια μέρα. Εννοώ λίγο να ξεκολλήσω από το 0.

(μπορεί και να ξαναρώτησα σχετικά, συμπαθάτε με. Τώρα ασχολούμαι πιό σοβαρά)

 
Οπως σε ολα ανεξαιρετως τα οργανα, οι κλιμακες ειναι ο καλυτερος τροπος για ξεκολλημα. Μη ξεχασεις και τις κλιμακες σε αντιστροφη κινηση

  russian_pattern.jpg

 
Οπως σε ολα ανεξαιρετως τα οργανα, οι κλιμακες ειναι ο καλυτερος τροπος για ξεκολλημα. Μη ξεχασεις και τις κλιμακες σε αντιστροφη κινηση

 Προβολή συνημμένου 37414
ναι οκ

αλλά και τα δυο χέρια παίζουν ίδιες αξίες εδω

 
ναι οκ

αλλά και τα δυο χέρια παίζουν ίδιες αξίες εδω
Για εμένα αυτό είναι το πιο δύσκολο. Το πρελούδιο το Ντο μινόρε το 847 ας πούμε, ε δε γίνεται. Θέλει δουλίτσα. Ενώ να παίζω παραντίντλ ή όποιο άλλο rudiment αριστερό χεράκι/δεξί χεράκι το βρίσκω απείρως ευκολότερο. Δεν είναι ανεξαρτησία αυτό, είναι μοίρασμα σειριακό.

Άλλο πρόβλημα είναι τα voicing. Δεν αρκούν μόνο οι νότες να είναι σωστές μερικές φορές, πρέπει να είναι και στην κατάλληλη θέση. (και ανάλογα με τη θέση στο κλαβιέ επίσης. Ένα βόισινγκ ακούγεται μέλι στην τενόρο/άλτο έκταση, το πας μια οκτάβα πάνω, μπουρούχα, θέλει αλλαγή θέσης.)

Οπότε συμφωνώ, τα πλήκτρα είναι τσαμπουκάς. Γιαπειτεκιαλλαναμαθαίνουμε.

 
Εγω τι να πω...

Εσεις 

 
Εγω τι να πω...

Εσεις 
Εμείς σου λέμε να φτιάξεις έναν παγωμένο γλυκό φραπέ με άπειρο γάλα και παγάκια και να κάτσεις στη βεράντα σου να τον απολαύσεις. Κι άσε τις μπασογραμμές για πιο μετά, να δροσίσει πρώτα.?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Είναι θέμα ανεξαρτησίας και το αντιμετωπίσαμε όλοι νομίζω στις αρχές. Κάποια μέρα απλά θα ξυπνήσεις και θα μπορείς να το κάνεις αυτόματα, εφόσον συνεχίσεις να το προσπαθείς. 

Προτείνω ασκήσεις ανεξαρτησίας για αρχάριους σε κάνα YouTube ή καμιά δεκαριά μαθήματα με όμορφη δασκάλα, να σου δίνει και κίνητρο. Στη δεύτερη περίπτωση θα σου διορθώσει και τα χέρια, που σίγουρα αν είσαι αυτοδίδακτος, κάτι θα θέλουν.

Για εμένα αυτό είναι το πιο δύσκολο. Το πρελούδιο το Ντο μινόρε το 847 ας πούμε, ε δε γίνεται. Θέλει δουλίτσα. Ενώ να παίζω παραντίντλ ή όποιο άλλο rudiment αριστερό χεράκι/δεξί χεράκι το βρίσκω απείρως ευκολότερο. Δεν είναι ανεξαρτησία αυτό, είναι μοίρασμα σειριακό.

Άλλο πρόβλημα είναι τα voicing. Δεν αρκούν μόνο οι νότες να είναι σωστές μερικές φορές, πρέπει να είναι και στην κατάλληλη θέση. (και ανάλογα με τη θέση στο κλαβιέ επίσης. Ένα βόισινγκ ακούγεται μέλι στην τενόρο/άλτο έκταση, το πας μια οκτάβα πάνω, μπουρούχα, θέλει αλλαγή θέσης.)

Οπότε συμφωνώ, τα πλήκτρα είναι τσαμπουκάς. Γιαπειτεκιαλλαναμαθαίνουμε.


Εμένα πάλι αυτή την εποχή τα paradiddles με δυσκολεύουν περισσότερο. Ετσι είναι ότι ξεκινάς καινούργιο. Το ότι κάποιος μπορεί να παίξει Paganini δεν σημαίνει ότι θα μπορέσει σ' ένα μήνα να βγάλει και την σόλο του Buddy Richie:)

 
  • Like
Reactions: Ali Barout
καμιά δεκαριά μαθήματα με όμορφη δασκάλα, να σου δίνει και κίνητρο
Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω εδώ, γιατί δεν ξέρω για τον dim, αλλά εγώ μια φορά που το έκανα αυτό παστελώθηκα μεν, όργανο δεν έμαθα δε.

 
Παίδες 

Λινκια.

Κατα προτιμηση με βιδεα.

Εμείς σου λέμε να φτιάξεις έναν παγωμένο γλυκό φραπέ με άπειρο γάλα και παγάκια και να κάτσεις στη βεράντα σου να τον απολαύσεις. 
Εισθε σίγουρα πληκτράς?

 
  • Haha
Reactions: Ali Barout
Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω εδώ, γιατί δεν ξέρω για τον dim, αλλά εγώ μια φορά που το έκανα αυτό παστελώθηκα μεν, όργανο δεν έμαθα δε.
Γι αυτό και δε θα το πρότεινα ποτέ εις εσάς. Διότι είστε φύσει ασυγκράτητος ?

 
  • Haha
Reactions: Ali Barout
 Κοιτα, αμα εισαι γεναιος, σου εχω κομματακι που αμα βγαλεις εστω το πρωτο μερος του πρωτου μερους, ? εχεις ανεβασει το αριστερο σου χερι 500 σκαλες, και τη αντιληψη σου για τις συγχορδιες αλλες 200. ?









 Αν εισαι γενναιος αξιζει καθε δευτερολεπτο προσπαθειας.

 
21 λεπτά πριν, manosx είπε

 Κοιτα, αμα εισαι γεναιος, σου εχω κομματακι που αμα βγαλεις εστω το πρωτο μερος του πρωτου μερους, ? εχεις ανεβασει το αριστερο σου χερι 500 σκαλες, και τη αντιληψη σου για τις συγχορδιες αλλες 200. ?


Γενναιος ειμαι, αλλα...δεν διαβαζω. Συλλαβιζω μονο με λυσαρι διπλα.

Βλέποντας κατι θα γινει , αλλα το θεμα μου δεν ειναι να παιξω Μπαχ. Ουτε να πσιξω Μπαχ για να μπορω μετα να παιξω μια μπλου ή μια e7#9.

Θελω να παιξω πιο πρωτογονα πραγματα.

Αν παω by the book εχω και beyer και hanon και δε συμμαζευεται απο την κορη μου.

Εγω θελω πιο basic stuff για ηδη εξοικειωμενο αυτδιδακτο (με ο,τι σημαινει αυτο) για να μπορεσω να περασω εκει την κιθαριστικη μου ανεση.

Kαι ιδιως δεν θελω να μισησω το sk2 μου

 
Πχ...

Ας αφήσουμε το αριστερο.

Πως παιζουμε ενα ακορντο που θελει 5 δαχτυλα 

Πχ μια 9η μια 7#9 μια 13η...

Ποιες παιζουμε αν παιξουμε με δεξι ποιες αφηνουμε ποιες δινουμε στο αριστερο.

Υπαρχει καπου στο νετ καποιος τετοιος τυφλοσουρτης?

Μπορω να ψαχνω επι μερες...

Κατι ουσιαστικο θελω

 
E τοτε πρεπει να μελετησεις με βαση τα θελω σου.

 Κανε τα κυκλακια που θελεις με το δεξι χερι με τις συγχορδιες που θες, και κανε το walking bass με το αριστερο οπως θα το εγραφες αν επαιζες μπασο. Εμφαση στις τονικες, κανα πεντατονικο passing note, κανα ποικιλμα, τοσα ωραια κομματια εχεις γραψει, ειμαι σιγουρος οτι μπορεις να κανεις ωραιες μπασογραμμες. Ε, αντι να τις κανεις με το μπασο, τις κανεις με το αριστερο χερι. Σιγα σιγα και βημα βημα θα το βρεις.

 Ειναι σαν το ανεκδοτο: Ποσοι μπασιστες χρειαζονται για να αλλαξουν μια λαμπα; - Κανεις, την αλλαζει ο πληκτρας με το αριστερο του χερι ?

Για τα voicings και αυτα στο στυλ που θες, θα σου προτεινα αυτο το βιβλιαρακι

https://www.amazon.com/Jazz-Piano-Book-Mark-Levine/dp/0961470151

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: kpeyos
E τοτε πρεπει να μελετησεις με βαση τα θελω σου.

 Κανε τα κυκλακια που θελεις με το δεξι χερι με τις συγχορδιες που θες, και κανε το walking bass με το αριστερο οπως θα το εγραφες αν επαιζες μπασο. Εμφαση στις τονικες, κανα πεντατονικο passing note, κανα ποικιλμα, τοσα ωραια κομματια εχεις γραψει, ειμαι σιγουρος οτι μπορεις να κανεις ωραιες μπασογραμμες. Ε, αντι να τις κανεις με το μπασο, τις κανεις με το αριστερο χερι. Σιγα σιγα και βημα βημα θα το βρεις.

 Ειναι σαν το ανεκδοτο: Ποσοι μπασιστες χρειαζονται για να αλλαξουν μια λαμπα; - Κανεις, την αλλαζει ο πληκτρας με το αριστερο του χερι ?

Για τα voicings και αυτα στο στυλ που θες, θα σου προτεινα αυτο το βιβλιαρακι

https://www.amazon.com/Jazz-Piano-Book-Mark-Levine/dp/0961470151
Σε πολλα απο τα τελευταια τις μπασογραμμες τις επαιξα με πληκτρα.

Αλλα...με το δεξί 

Αυτα τα παρεστιγμενα, αρσεις κλπ με αριστερό....γιοκ

Να το ψαξω το βιβλιο

 
Εγώ το πρώτο πράγμα που θα εκανα είναι ένα ταξίδι στο YouTube.  

Hammond chord voicings.

Πως παιζουμε ενα ακορντο που θελει 5 δαχτυλα 

Πχ μια 9η μια 7#9 μια 13η...
Γιατί 5 δάκτυλα;

Γιατί να τις παίξεις όλες: 1-3-5-7-#9.

Και δεν το λέω μόνο από τη "δικιά μας" κιθαριστική μεριά που στο κλασικό της πιάσιμο δεν παίζουμε την 5.

Από τα λίγα που βλέπω ούτε οι πληκτραδες τις παίζουν όλες στα extended chords. 

 
Εγώ το πρώτο πράγμα που θα εκανα είναι ένα ταξίδι στο YouTube.  

Hammond chord voicings.

Γιατί 5 δάκτυλα;

Γιατί να τις παίξεις όλες: 1-3-5-7-#9.

Και δεν το λέω μόνο από τη "δικιά μας" κιθαριστική μεριά που στο κλασικό της πιάσιμο δεν παίζουμε την 5.

Από τα λίγα που βλέπω ούτε οι πληκτραδες τις παίζουν όλες στα extended chords. 
Στην κιθαρα ξερω πως γίνεται αυτη η αφιρεση απο ενστικτο. Χωρις σκεψη. Στα πληκτρα θέλω να βρω ενα μηχανισμο.

 
Σε πολλα απο τα τελευταια τις μπασογραμμες τις επαιξα με πληκτρα.

Αλλα...με το δεξί 

Αυτα τα παρεστιγμενα, αρσεις κλπ με αριστερό....γιοκ

Να το ψαξω το βιβλιο


Εξάσκηση και υπομονή. Δεν υπάρχει κάποιος άλλος μαγικός τρόπος. Ξεκίνα απλά, από παιδικά τραγουδάκια να συντονίζεις το δεξί με το αριστερό. Όταν θα είσαι άνετος με αυτό μπορείς να πας σε κάποια εύκολα κομμάτια κλασικής πχ:



κατόπιν στο walking bass σε blues/rock 'n' roll, σε intermediate κομμάτια κλασικής κλπ κλπ και κάποια στιγμή θα φτάσεις κι εκεί που θέλεις.

Οι περισσότεροι πληκτράδες έχουν περάσει χρόνια με Hanon, Schmitt και λοιπούς. Δεν ξύπνησαν απλά μια μέρα και παίζανε Rachmaninov. 

Έχεις περάσει ποτέ από διαδικασία ωδείων ή κάποιας άλλης formal εκμάθησης;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα